1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769182 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rodrigo: Jag tycker man skall börja med att värva rätt från början men ha reservkapital att stödvärva mot slutspelet, för då har man ju nästan gett upp redan i februari om man inte är topp 6....vi har ju sett att det är så det fungerar i SHL, det värvas lite här o där under hela säsongen

Jaken: Fast är det verkligen värt att lägga ned mer pengar på denna säsong då oddsen att Växjö vinner mot oss i eventuell kvart är typ 1.1? Jag menar inte att man ska ge upp men hopps Bengtzén tänker mer långsiktigt.

Lesky: Jag har ingen aning vad det är för kemi mellan Honken och BZ, Honken har ju stått i KHK tidigare och det har ju även Linus gjort så där vart det något som inte klickade, kan Ledin hamna i Luleå har väl KHK kunnat tagit Linus istället :) Ingen som jagar Linus tror jag inte ens HA

Det BZ gjorde fel var ju att inte vänta på att Honken skulle bli frisk, om han bara hade gjort det så skulle vi ju haft Honken och Rautio nu...vilket skulle kännas tryggare och bättre på alla sätt och vis.

Sedan lär väl Honken inte vilja ha något jobb i Brynäs så länge BZ är kvar, det är den känsla jag har.

Jaken: Ja det vettefan...Brynäs är väl inte känt för att värva speciellt mkt under säsong, vi tog in nt skit Terry Broadhurst för 2 säsonger sen från SAIK som var en flopp, kollar man Eliteprospects vad som hänt i klubbar med värv o köp under december o januari så är det många klubbar som donar o håller på, Växjö är ju värst, läste nyss om att ev Fredrik Lindgren 38 år går från Leksand till SAIK och Noren från Leksand till SAIK, Hudacek hamnade i FBK , Honken i KHK, Ledin till Luleå, Dennis Svensson till KHK från Pantern, Haga från AIK tillbaka till Mora etc, etc

Leonardo: Öh, vi hanninte med typ...
Eller hade inte rätt kontakter.

{2064}:
Ekonomi bygger man i slutspel. Då kan man bygga lag Playout är get out.

Bratwursten : Ja nu spelade jag 500 kr på Brynäs i augusti att vinna titeln men allt eftersom serien fortlöpt så har jag sett ett DIF som inte hade satt ribban så högt som de är just nu, att de som lagdel mycket väl kan vinna SM-GULD, dom är ruggigt starka hemma...känns som ett jävla lotteri allt med slutspel, AIK slutade tia 2012 och körde slut på Luleå som vann serien då samma år vi vart mästare..allt kan hända om man toppar form rätt och har flyt med målvakterna.

Davey85: Mmm der luktar illa dessa pengar

Leonardo: Ja DIF känns bra måste jag motvilligt erkänna..

Bratwursten : He, he ja jag hatar lag som Växjö, jag har aldrig gillat det där med att man går och köper ett lag med obegränsade medel och blir liksom herr på täppan i svensk hockey när man för det mesta innan harvat i HA.....haha...ja vilka av de 4 på plats 7-10 har det haft svårast mot då..vi har ju 4-8 i p mot dem denna säsong, förra säsongen var vi bättre...ja dom känns lite som SAIK gjorde när de var som bäst...iof så kan SAIK mkt väl gå hela vägen tror jag för dom har också bredd och vinner fast man inte har superkedjan just nu..Frölunda, HV71, LHC, Malmö, nja, jag tror det handlar om Växjö. DIF, SAIK och någon joker förhoppningsvis Brynäs, men det som stör är vår andremålvakt så ...jag är skeptisk! Men allt kan hända :)

Har faktiskt svårt att inte vara lite bitter och tänka kommundoping när jag ser vilka spelare Växjö kommer avlöna i slutspelet.

Leonardo: fan var roligt om de skulle åka i kvarten, gör dem det med detta laget kanske luften går ur Växjö lite som klubb, man får hoppas på det

munkas: De har dessutom byggt upp en tidigare icke-existerande ungdomsverksamhet med handplockade förvärv i en stil som skulle göra ett 90-tals Modo avundsjuka. Under radarn för de flesta dessutom...

bifante: Någon tidning måste ju börja granska var dom får pengar ifrån. Helt sinnessjukt ju.

munkas: Nä de går All in för SM-Guld helt klart, dom sitter tydligen på enorma kapital, för spelare av klass kostar och de vet också att Växjö är i topp i SHL!

Rodrigo: Jäklar... Växjö lämnar inget åt slumpen. Snart kan de vara med i OS. En blivande stormakt.

Jaken: Antti Jokela?

Grattis Växjö till SM-guldet.

Tjurn : Frågan e ju isåfall varför? Har inte Brynäs pengar för det medan andra har outtömliga fickor?

www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/de-varvar-hem-nhl-svensken/

Jaken: kommer inte bli nån värvning innan transfer heller va så säker

Inkazar: Förvänta dig inte någon supermålvakt till BIF. Det blir inte Svedberg, Lindbäck etc utan någon Vi INTE känner till som gått under radarn!.
Så jobbar BZ....

Bratwursten : bredd spelare. Fjärde femman i fall det blir skador

Bratwursten : Det enda tänkbara är väl att han spelar nästintill gratis för Luleå.

Leonardo: Känns märkligt Ledin har väl ingenting som karaktäriserar Bulans hockeyfilosofi. De släppte väl Anton Hedman för han var för seg på isen?

{2064}: Haha

Rodrigo: Ja i råttboet kommer han att trivas!

{8399}: Synd att han inte utvecklades i Brynäs som vi alla hoppades.
Men samtidigt kommer de i NHL dra öronen åt sig när han uttalar sig så. Skall du lyckas på hög nivå, oavsett villken HL det gäller så det krävs det mental styrka över det normala. Tror tyvärr det är där det felar för hans del. Vilket iofs inte gör honom unik på något sätt.

Rodrigo: Hans gamla klubb ofattbart att man vill ha tillbaka en spelare som gjort sitt i en klubb som Luleå, hade förstått om Örebro i fritt fall hade tagit honom...men Luleå vill väl ha lite grishockey, det var ju deras melodi förr...märkliga värvningar

pjåtor: Det blev Luleå. Omåttligt skönt, andades verkligen ut.

Rodrigo Han kan väl omöjligt hamna i Brynäs !? Isåfall avgår jag som supporter tills han är borta !!

Lindström: Nu är du negativ. Han är ett framtidsnamn på 39 vårar som gjort hela en assist denna säsong. Vi får inte vara så inskränkta trots att han är avskydd på i princip alla SHL arenor och de flesta hockeyintresserade skrattade sig harmynta när KHK värvade honom. Man måste kunna se hela bilden. Han kommer offentligöras samtidigt som det aviseras att Willy Lindström, 66, gör comeback. Brynäs goes retro.

{8399}: om han tror det blir bättre i Jerusalem tror han fel.

Synd dehär med Felix. Ska bli riktigt intressant att se åt vilket håll vi går i målvaktsfrågan nu i sommar.

Rodrigo: Det känns lite som att Sandström tröttnat på fansens kritik och vill vidare.

Från GD
”I slutet av tiden i Brynäs fick Sandström, som har IK Huge som moderklubb, stundtals utstå hård kritik från klubbens supportrar. Minnena från slutspelssuccén var som bortblåsta och i stället hade bilder av enkla misstag tagit plats på näthinnorna. En hård miljö för en ung målvakt – och människa.

– Först och främst, det har varit fantastiskt i Brynäs och det är de som har tagit mig dit jag är idag. Jag har dem att tacka för mycket och det var en riktigt häftig upplevelse att spela slutspel i SHL ifjol. Men i år har det varit upp och ned med prestationerna. Det är många som brinner för klubben och det är klart att de blir besvikna när vi har förlorat. Det blir vi spelare också. Det har varit tufft.

Tufft på vilket sätt?

– Folk kommer alltid att ha åsikter, och det är alltid några som ska vara negativa. Sånt finns det inget gott i. Men jag har fått lära mig att det där inte är något att ta åt sig av. Det gynnar en aldrig utan det gäller att i stället fokusera på de som stöttar en och hjälper en att utvecklas.”

Man slår på luren i morgon och möts av:
Fansens värvning: Per Le.....
AVGÅ ALLA..

munkas: Så länge Rautio är hel så känner jag mig tryggare med honom i slutspelet än vad jag gjorde inför förra säsongens slutspel. Jag tycker han har gjort en ganska klart bättre grundseriesäsong 17/18 än 16/17.

Men om Fernström står är det givetvis lika bra att lämna WO. Dels för att det kan bli pinsamt, men också för att slippa lägga ut dyra resekostnader.

Skrubben: Gud, ja. Det känns tyvärr rimligt. Nej, Brynäs FÅR inte vara lika idiotiska som KHK, det går bara inte.

JanT: Två? Dagar tills transferfönstret stänger.

{8399}: Rätt agerat av BZ - jag är övertygad om att det kommer en uttalad förstemålvakt i vår och Rautio tar andraspaden. Sandström har ingen plats i den ekvationen!

munkas: Eller så krigar vi oss till en plats 6 och Frölunda hamnar på plats 3 och så tar vi dem i kvarten :) Fullt möjligt!

bradberry: Inför slutspelet förra året tyckte man att det kändes lite osäkert med firma Rautio/Sandström i kassen. Nu kan man iaf lugnt konstatera att det gamla ordspråket ”Det var bättre förr” är en sanning.
Växjö vs Fernström i kvarten. Hujeda mej...

bradberry: Kan ju vara så enkelt att Honken ville ha en marknadsmässig lön...

Huge: Det kan lika gärna stå att vi har gjort klart med David Rasmussen :) Cirkus nu, men det är ju i motvind draken flyger bäst :)

{8399}: Med tanke på Felix till HV och Färnströms mindre lyckade insatser känns det märkligt att man inte tar in Honken. Hade varit ett perfekt komplement till DR. Dessutom kunna kugga i med målvaktstränarkontrakt efter säsong... Mycket konstigt som händer nu...

{8399}: Tror jag inte på, men allt kan hända....

Rodrigo: Pressmeddelande på hemsidan imorgon:
”Vi är mycket glada att kunna säkra upp Per i det här skedet av säsongen. Han kommer bidra med en enorm erfarenhet och vinnarskalle. Dessutom ger det här oss en bredd och djup i laget som vi behöver inför det kommande slutspelet, avslutar Stefan Bengtzén.”

Det sjuka är att det inte skulle förvåna mig om så blir fallet.

Huge: Förmodligen så är en målis på väg in denna vecka.

Skrubben: Vågar knappt tänka tanken. Pengar i sjön.

Kommer Bengtzén göra genidrag nummer två denna vecka och värva in Ledin? 😂😂

« · 1870802 · »