1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769896 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hatar att förlora mot dessa gröthalsar...

Jävla varannat-gäng vi blivit. Fan skärpning, det är ju nu det gäller.

Nu skiter jag i det här jag måste gå ut i garaget och slå sönder något!!!!

Brynäsgubbe:
Och där. Just där visade Boqvist att han är bättre än Larsson och Sunkan. Mycket istid killen haft. Och hade lika gärna kunnat stänkt in ett skott där.
Tvivlare?? Ser ni nu vad jag menar. Bogen är en modern back.

bifhjärta: Ja du pratar om utvisningen ja det har du rätt i

Leonardo: Med en räddningsprocent på 77 skulle inte ens Växjö vinna några matcher, ännu mindre vi.

Ska man ta trepoängare är det mer än 90% som gäller...

hade palushaj spelat med riktigt bra avslutare så hade han garanterat vunnit assist och poängligan

Brynäsgubbe: ja det håller inte att va bra varannan dag och nu får vi nog rikta in oss på play in o det är väl en form av bonus efter starten på säsongen! Imponerad av klacken! Inte impad av vissa bärande spelare Kilas; granis Millar Blomman

Zappaholic: Det var när Rautio glänste som Brynäs var som bäst. Laget är lite för svagt för att klara sej med en halvbra målis.

Stefan R 63: ja man får inte glömma att vi var många poäng från play-in för ett tag sen..Hade vi börjat säsongen OK så hade "varannan-match" hockey räckt just nu.

Pettisbif: Granström är en av få dom kan stå upp när det hettar till. Given i min bok alla dar i veckan.

Så jävla PINSAMT BRYNÄS skämmes ta mig fan!!! Jävla HELVETE!!!

Stefan R 63: Ja, idag räckte inte Brynäs spelskickliga krigare med en snittvikt på 68 kg till. Malmö kunde hålla undan minitigrarna med ena pubishåret.

bifhjärta: jo håller med! Men vi har ingen stabilitet alls nu o det oroar mig! Dessutom rautio inne i en svacka nu

Pettisbif: vet inte hur du lyckas men jag håller nästan inte med om någonting du skriver.

honken21: Finns det NÅN vettig och sansad hockeybedömare som gör det?

Stefan R 63: Hologram av Rautio?

Vi spelar naivt. Liknar början av säsongen. Blir tydligt då vi har svårt i matcher vi tror vi skall föra spelet... Back to basic nu! Finns inga lätta matcher. Defence först i ALLA matcher!!!

Huge: varken vettig eller ovettig, är jag rädd.

honken21: Play-in kan ju också vara positivt.. Mer pengar in om det håller långt.

Pettisbif: bara för att vissa backar inte håller måttet just nu så gör ju inte det Adam mycket bättre, han gjorde många misstag idag, tror tillochmed ett ledde till ett malmö mål. Han behöver komma in seniorskorna men riskfyllt att göra det i beskostnad av en defensiv back. Larsson isåfall men inte någon annan just nu.

honken21: ett par vinster efter detta samt att några av dom andra lagen förlorar så är vi med igen ! Begravningen kan vänta tycker jag !!

Qvarre: Kanske bara en extramatch till hemma. Förslår inte långt.

Huge: Vänta nu Huge och honken21! Vad håller ni på med? Kommentera gärna om ni håller med eller ej, och då gärna varför. Det är liksom det som är en del av forumgrejen. Men det där "vettig eller sansad"-dravlet har ABSOLUT INGET med sakfrågan att göra och hör F inte hit.
Så hur ni kan avgöra vem som är sansad och vettig eller ej bev faktiskt lite komiskt...

xxx BIF xxx: Vänta nu xxx BIF xxx!
Lär dig skilja på sak och person innan du börjar argumentera.
Att kritisera nån för att inte ha vettiga eller sansade bedömningar/åsikter gällande hockey är INTE detsamma som att försöka avgöra om PERSONEN ifråga är vettig/sansad eller inte.
Så det komiska här får DU stå för....

xxx BIF xxx: Du har rätt. Jag var för less igår för att skriva något utförligt. Det jag ogillar starkt med det pettisbif skrev igår var hur han dömde ut vissa spelare totalt och berömde andra. Enligt mig fel spelare också, om man skulle kritisera någon. Var väldigt förundrad över hur vi kunde ha så olika uppfattningar av matchen. Hans "agera Bengtzén"-attityd efter varje förlust gör mig jätte-jätte-jätte-less.

Lite spelarkritik:
- Bröderna Boqvist var INTE bra igår. Särskilt inte Adam. Duttade och duttade, alldeles för tunn bakåt. Och så fick han plötsligt till ett skott i ribban när matchen redan var över och pettisbif tyckte det bevisade något.

- Granström var en av de bättre igår, åtminstone inte en av de sämre, men tydligen "suger han" sedan han kom från Luleå. Då har man glömt vilken spelartyp det är och när han tillför som mest.

- Mycket riktades mot Larsson, "BRYT KONTRAKTET" osv, och det är totalt obefogat. Hans utveckling går uppåt.

Resultatet igår kunde ha blivit helt annorlunda, kunde varit Brynäs som vann med 4-1, sett till spelet. Men det var en dag då det helt enkelt inte stämde. Pucken studsade Malmös väg. Det var Alsenfelts dag, inte Rautios.

bradberry: Den typ av hockey Brynäs spelar med överbelastningar och stark press kan när det inte stämmer haverera totalt. Saknas energin i laget så brister liksom allt och spelarna blir "all over the place"
Det handlar inte om att ändra så mycket i spelet och att till exempel satsa på ett defensivare spel utan det gäller att köra på men att jobba hårdare och noggrannare. Snart lossnar det igen ska ni se, detta är bara en liten svacka efter den långa fina period Brynäs haft på framförallt hemmaplan.
Januari är ingen favoritmånad för Brynäs direkt men februari brukar se bättre ut.

honken21: Tycker att gårdagen påvisar vikten av att alla gör sitt i försvarsspelet. 0-1 Clark tappar sin markering å låter sin spelare få klart skottfält. 1-2 Clark tappar pucken till Storm innanför blå. 1-3 Clark tappar återigen sin markering vid blålinjen 1-4 Larsson slarvar med utspelet. Det är sådana hära " små" misstag som i jämna matcher kan
vara förödande vilket vi såg igår. Alla måste göra sitt jobb till 100% för att man ska vinna matcher på denna nivå.

Tommy Sjödin är för grön i sin tränarroll. Målvakterna har varit ett problem (för ojämna) hela säsongen. Det har även funnits en övertro på vissa spelare å då tänker jag inte bara på Caporusso som värvades innan förra säsongen ens hade avslutats, utan även spelare som Alcén, Jensen och Blomqivst - inga spelare man bygger ett lag runt.

honken21: Jag vill tro att Adams "värsta" misstag minskar med mer regelbunden istid och förtroende, likt det har gjort för Larsson.
Om jag försöker jämföra de två(uppspel, skott, fysik mm) är egentligen den enda fördel för Larsson jag kan hitta att han just nu är mer ordentlig med kroppen och positionsspelet då, dock tycker jag han är alldeles för ofarlig framåt med tanke på hans spelstil.
Är garanterat lite "junior blind" men därför tycker jag mycket väl att AB kan få en chans att verkligen visa vad han går för. Tror det kommer lossna om han vågar ta för sig mer likt han Nils Lundqvist i Luleå.

Anders Berg: Vore väldigt spännande att få höra hur MR HUGE tänker om detta...Man får ju inte kritisera så mycket enligt honom. Att nu tränaren går ut och påvisar att hela januari inte har varit bra med alldeles för mycket berg o dal bana så vore det VÄLDIGT intressant att höra Mr Huge för det är ju precis detta vissa av oss har skrivit om ett antal ggr men då fått en skopa ovett av MR Huge att vi inte vet o att vi inte ska analysera....

Stefan R 63:Exakt VAD är så spännande med att få vet MIN åsikt? Ser du inte själv att spelet varit ojämnt under januari?
Märkligt inlägg.

Anders Berg: "För grön i sin tränarroll" hm och melin var för grå eller? Bulan var ju ganska grön när han kom in också, glöm inte det. Sjödda har faktiskt gått den långa vägen till att bli huvudtränare.

honken21: Har sett samma tendenser i matcherna han har spelat med Almtuna, tunn bakåt. Men sånt kommer ju mer man får spela och framförallt träna med seniorlaget, gäller att han får göra det också.

{8399}: Ja... fast läst vad han säger i Aftonbladet. Det känns lite... som att han inte har någon koll alls - och/eller - att han inte har spelarnas förtroende.

Anders Berg: Så en tränare måste inte ha nån koll alls, därför att han inte har svaret på varför en grupp spelare ena dan kan uppträda som mot HV senast, för att nästa gång uppträda som igår?
Hade Sjödda haft svaret så hade han redan fått laget att ALDRIG göra en dålig match, ALDRIG uppträda ojämnt, fått spelarna att ageras om robotar utan nån hjärna som ställer till det, osv osv.
Han hade dessutom med 110% säkerhet också fått Nobelpriset i fysik/medicin.

Huge: ja men när man har skrivit något inlägg om hur man tycker laget agerat har ju DU varit den första att kritisera att vi inte ska kritisera, att vi inte vet att vi inte har insyn osv....Klart vi alla ser att de inte har kommit upp i den nivå vi önskar men när vi ser oönskade saker hos coaching spelare inställning så är ju du snabbt där och kallar oss läktarcoacher osv....

Anders Berg: Vänta nu, jag har läst artikeln. Hur kan du efter att ha läst artikeln dra slutsatserna att han är för grön, inte har någon koll och/eller att han inte har spelarnas förtroende? Bizzarra slutsatser av intervjun måste jag säga.

{8399}: Ja, visst är det hemskt... tabellen ljuger, som bekant, inte hursomhelst.

Huge: Lägger du in värderingen om huruvida någon som håller med ett argument är vettig eller ej gör du ju en bedömning av ställningstagandet av argumentet - utan att argumentera i sakfrågan. Lika så om argumentet är vettigt. Hade argumentationen gällt om resultatet blev 3-0 eller 3-3 så kanske jag ev. kan hålla med dig (att en åsikt är rätt eller fel) då det finns ett officiellt resultat. Men det blir ändå indirekt ett personligt påhopp att uttrycka sig som du gjorde.

Hurvida någon spelar bra eller dåligt kan som bäst få en övervikt av en majoritet i en grupp. Men det i sig bedyrar inte nödvändigtvis att majoriteten har rätt. Bara för att en majoritet tycker att en RAV4 är snyggaste bilen - är resten då ovettiga? Eller är den politik som vinner valet det som är bäst för Sverige - och de som röstat annorlunda ovettiga? Då bor det många ovettiga i detta land gosse.

Att då skriva en värdering kring att någon som håller med ett argument eller inte kan vara vettig, eller har en vettig åsikt, blir ju i praktiken ett direkt påhopp i detta fallet - hur du än försöker vrida dig ur.

Men du kanske är en av dom som har du rätt i alla dina åsikter Huge?

Har nu sett highlightsen från matchen igår.
Ska inte lägga mig i diskussionen angående spelare och deras vara eller icke vara ang matchen då jag ej såg den.

Men ser man på de mål vi släpper in igår så anser jag personligen att Rautio ska ta både Malmös 1-0, 2-1 samt 4-1 mål.
Alldeles för billiga mål att släppa in på denna nivå.
Enda mål jag tycker Malmö gör bra är styrningen vilket mål jag tror gav dom 3-1.

Annars så om man tittar på chanser som visades i klippet så bör Brynäs göra minst 4-5 mål i matchen. Helt obegripligt vad chanser som missas.
Att man skjuter 33 skott behöver ju inte betyda mycket då mestadels av skotten faktiskt kan vara ganska klena och mer "alibiskott".

xxx BIF xxx: En åsikt är en subjektiv uppfattning om något eller någon.
Min åsikt är att Pettisbif sällan resonerar vettigt eller sansat.
Om det är ett påhopp är det med din logik även ett påhopp om jag tyckt att han sällan resonerar ovettigt eller osansat.
Hör dock aldrig nån kritik om påhopp när nån praktiserar det senare: tycker att nån resonerar vettigt och sansat.

mattiask: Ursäkta mitt påhopp på dig, men jag tycker att du resonerar vettigt och sansat.
Både här och i allmänhet....👊😉

Charles: Oväntat....

{8302}: Jag svär i kyrkan: bra för Brynäs...😮

Charles: "kanske missar OS" vad grundar du det på?

{8399}: att det såg ut som Berra hade väldigt ont och at abris rikta tweeten det mot Grönborg. Är det någon som har koll på brynäs bland alla reportrar så är det Abris. är det så att skottet träffade fel så kan han missa OS. skrev ju inte att han kommer missa OS.

Pucken träffade armen och Bertil avbröt träningen för att kyla, Gunderson tror det är okej, fystränaren säger att dem inte vet något än. träffade ovanför något skydd

Charles: Rena rama kvällstidningsinlägget. Inga indikationer finns på att OS är i fara för Bertilsson.

{8399}: fäll ner taggarna grabben, kom bara ut med informationen trode folk skulle vara intresserade geez

« · 1867115 · »