1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754611 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
{2064}: Bra med enbart 1 år på Rautio också, då håller man dörren öppen för t.ex. Lindbäck.

Felpost

{2064}: Exakt så. Var lite rädd för att vi skulle låsa fast oss 2 år, men detta känns perfekt nu när Lindbäck vill stanna i USA en säsong till.

Bratwursten : Korv-Lasse uppe i Sätra hade tydligen koll på Lindbäck ;)

Ska Brynäs ALDRIG få ett riktigt bra målvaktspar?

Anders Berg: Detta blir bra. Perfekt med ettårskontrakt på båda.

Anders Berg: Eh. Rautio/Eriksson är 100ggr bättre än Felix. Eriksson hade 91% förra säsongen. Är du lite bakom flötet?

Brynäsgubbe: Känns väldigt stabilt defensivt nu. Den här sillyn är mycket bättre än förra årets.

Stannar Bertilsson kommer jag få en defensiv orgasm i kallingarna.

Davey85: jag tror det kan ha å göra med att våra breddforwards var signade innan TV avtalet och har således inte fått löneökningen som kommer med den. Därför har vi mer till övers att lägga på etablerade namn

Zappaholic: Jocke har 2år. Men det är ju bara bra, anser jag

Zappaholic: på eriksson står det "Kontraktet är för spel två säsonger i Brynäs IF"

bif1912: Just ja. Blir bra.

Anders Berg: Kan säga att det kommer bli jävligt skönt (så länge vi inte får skador på målvakterna) att man kan åka till Gavlerinken och slippa vara nervös över vilken målvakt vi kommer ställa i kassen. Säsongen som var funderade man på om det inte var lika bra att åka hem om Rautio hade en vilodag.

Lite roligt att Bengtzen nu värvat 4 av de 6 spelarna jag legat på honom att ta in senaste halvåret.

Otroligt stark silly hittills av Bengan!

{8356}: Vilka var de andra två? ;)

Jag kan inte hjälpa men jag blev lite besviken då jag hade hoppats på Lindbäck! Det skulle satsas mycket pengar på målvakterna och det blev Djurgårdens 2:a keeper men men det känns bättre än Sandström / Rautio / Fernström iaf!

In med offensiv spets nu!!!

Forsberg 1978: Det är väl inte för sent för Lindbäck. Rautio kan man alltid låna ut till nån behövande och kalla upp vid skador etc. Kanske inte helt tror på det scenariot men hoppas kan man alltid.

Forsberg 1978: Finns inte mycket att göra när Lindbäck inte vill hit. Brynäs kan vinna på lotto och ha råd med Crosby men skulle han någonsin lämna NHL? Det är alltid två parter som ska vara överens.

Vi kan åtminstone vara glada att vi får in en keeper med äkta Brynäshjärta. Det kan räcka långt.

Forsberg 1978: Förstår känslan, den finns ändå där för mig med men ser det inte som att han var en renodlad 2:a. Utan det är en bra målvakt som konkurrerade med seriens "bästa".

Ja man måste ju säga att bengtzen har värvat bra hittills. Han rustar för att vi ska bli ett topplag.

Eriksson
Andersen
Lundgren
Rhodin
Kellman
Danielsson

Det blir helt OK med Eriksson tycker jag. Sen givet att han har en del att bevisa. Visste inte att han började i Hedesunda. Benny Westblom kom ju därifrån också. Wille Löfqvists "skugga" en gång i tiden, minns vi gamlingar...

ellis: ja Jocke blir bra. Man vet vad man får. Han står ofta upp istället för att kasta sig ned på knä som målvakter brukar göra nu för tiden. Han är stor och rörlig, dessutom ett enormt brynäshjärta. Det här var det bästa som kunde hända nu när inte Lindbäck är aktuell för SHL. Han blir ju kvar i AHL vad det verkar.

Det är uppenbart att BZ första val var Lindbäck, dels för att BZ sa att det skulle satsas mer pengar på målvaktssidan, men även för att Lindbäck själv berättade att det fanns anbud från SHL. Så fort vi (och andra klubbar) fick ett nej var BZ snabb med att säkra upp Eriksson/Rautio. Lindbäck hade varit en dröm, men jag är riktigt nöjd med Eriksson. En etablerad vass målvakt med potential att bli ännu vassare. Han har trots allt blivit utsedd till AHLs bästa målvakt, det är inte fy skam.

Bra jobbat ännu en gång BZ, nu inväntar vi Hajen och 2 offensiva spetsvärvningar till, så kör vi!

Ps, en tränare på det.

Kent747Socker:

Om ingen anfallare lämnar så är det ju "bara" två spelare
till som ska kontrakteras bland anfallarna.

Hur många "högerplockande" målvakter har vi haft i a-laget?

{2064}: Trevliga nyheter! Mitt största JE-minne är så klart första målet han släppte in i match 6, 2012. Hoppas han kan fortsätta bidra till såna minnen, fast på andra sidan planen :)

dAVydov: En gång Brynäsare, alltid Brynäsare 😉

dAVydov: Tror också det blir bra med Joakim E i målet.
Frågan är dock vem dom blir huvudcoach, hoppas på Wallson.

Bisset: Fan man var alltid lite nervös när Jocke stod. Fladdrig men gjorde många fantastiska räddningar också. Adam var klasser bättre men det var han iofs ämfört med de flesta målvakter denna säsong.
Bra ålder och ändå en bra målvakt på SHL-nivå. Nu har ni två målvakter som håller ungefär samma nivå. Vem tar förstaspaden när det väl gäller?

majk: Den som spelat bäst och förtjänar det. Förhoppningsvis är målvaktshattandet över.

atilla: Porseland och Simon Skoog ;)

Karin Johansson på GD skrev så här på Twitter nu, får vi se imorgon om det kom fram nå intressant ?

Har precis snackat med Aaron Palushaj på telefon. Ett bra snack på ca 20 min. Lite matnyttigt som jag ska skriva ihop till imorrn. Då kommer senaste nytt om Brynäs (?) nr 8.

majk: det är grejen. Dom får tävla om det! 2 kännbara målvakter som måste tävla varje dag för att behålla spaden är bland det bästa man kan ha tycker jag.

{8482}: Sett ur Palushajs synvinkel så borde Brynäs kännas som ett bra alternativ
1. Förstärkt målvaktsposition
2. Förstärkt backbesättning
3. Ett par intressanta nyförvärv på forwardsidan.
4. Supportrar som älskar honom.

{6984}: Samtidigt snackade han om att han valde oss från första början för att vilja vinna. Han har nog samma mål nästa säsong och därmed vill han säkerligen veta hur tränarstaben ser ut innan han tar ett beslut.

Skrubben: ja kanske det. Fast det kan ju lika gärna vara så att man har väldigt långt gångna förhandlingar med tränare. Info som de kan lägga fram till Aaron men som inte är officiella.
Bara att hoppas att han blir kvar.

majk: Och Adam var klasser sämre förra säsongen....det svänger fort i hockey!

{8482}: På tal om Karin Johansson så kan jag tycka att hon får för lite credd. Känns betydligt kunnigare än Hägerborn & Co...

{6984}: Hoppas du har rätt. Blir intressant att se vad han har att säga.

Pigalle: ”Kunnigare”? Där får du nog utveckla lite mera tror jag...

Skrubben: Alla vill väl vinna och han är ju medveten om hur säsongen var. Massor med skador under slutspelet och hur pass mycket Växjö dominerade.

Kent747Socker: Vi har väl 14 forwards nu - Paille som är skadad 13 st, det är väl max två till spets framåt BZ skall köpa då och en back till samt en coach, målvaktstränare...

JanT: Fel! Adam hade 91,4 i räddningsprocent och Jocke 91.3. Jocke stod i ett bra mycket bättre lag då också.
Håller dock med att det kan svänga fort bland målvakter. Därför bör ni vara glada att ha Rautio som presterar på en rätt hög nivå år efter år.

Little verkar gå till Örebro.

{8179}: Var det inte någon inom LHC som gick ut på något möte nyss om att det var väldigt stor chans att han skulle till dem? Kanske inte tar så bra om detta stämmer.

Äh, var ju bara LHC-direktören ^^

+låst artikel så har egentligen ingen aning vad han säger. Men känns ju på rubriken som att det är/var "nära".

{8179}: Undra hur mycket deg Örebro har lagt där. Är ju också så mycket "garanterad" spetsvärvning det kan bli.

"Frölunda värvar succéspelare från SHL-rivalen"...

Blänkare just nu på Sport-Expressen och uj uj vad skraj jag blev för ett ögonblick. Tim Söderlund. Inte Palushaj...
Tidsfråga innan det blir sant?

ellis: Tror det blir utlandet eller Brynäs för Palushaj. Vet inte varför han skulle dra vidare till ett annat svenskt lag.

« · 1896422 · »