1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759784 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Som sagt, lägger man dessutom till den från officiella håll (Hej Brynäs marknadsavdelning) utlagda tweeten "@aaron" så känns det som att man är med i ett random avsnitt av The Twilight Zone eller en novell av Kafka...

Man kan ju vara rätt säker på att ”ersättaren” för #8 inte kommer vara av samma kaliber för då borde man rimligtvis gått efter ddn spelaren i 1:a hand.

Ove Myling: fast nu får vi inte använda det nya TV avtalet på spelarbudgeten? Iaf inte majoriteten... vår sportchef gick ut med att man kommer att öka spelarbudgeten från 42 miljoner till 45 miljoner, vilket inte är så stor skillnad

Alltså... funderar mer på den här tweeten. Brynäs skriver alltså t.o.m ”vad vill ni höra idag?”. Kan Aaron ha gett positivt besked och sen ändrat sig? Annars helt absurt att man skulle skjuta sig i foten så pass mycket. Tweeten var ju 100% uppenbar. Tycker det här kräver sin förklaring.

Jaha, då kan vi släppa hajen och se vilken annan det blir, men vänta lite, valde han Örebro, hahaha:)) Det är fan ett av de största skämten i modern tid:)

{8302}: Det är väl vi som är Brynäs ??

KulaShaker: kan säkert vara så. Saknar i stort sett insyn och vet eg inget om hur det är tänkt att fungera.

{8399}: Är det han storsponsorn Fahlander som pumpat in nån miljon till detta?

Jaja en av mina favoriter va Aaron både på och utanför planen men nu orkar man inte se karln ens, blir ju iallafall mer känslor när vi ska möta Örebro som har vart kalla matcher tidigare!

Nu jäklar hoppas vi på en grym spelare och att Aaron och Örebro missar slutspel, tråkigt som tusan men nu hoppas jag fansen och Brynäs går ihop och visar ett jäkla hjärta och jävlaranamma!!!!

Han verkar ju inse själv att beslutet väcker känslor, "många anledningar" till varför det vägde över till Örebro, känns som att han inte var nöjd över någon del i laget. nej fyfan den här dagen glömmer jag gärna bort, gör fan ont.

honken21: Rätt säker på att det var typ som jag beskrev det tidigare:
Aaron ger muntligt löfte eller liknande hint > vår sociala media-ansvarige hetsar ut ett riktigt dumt inlägg (vilket indirekt ger oss sämre förhandlingsläge) > Aarons agent gör en sista rundringning med ett KÖP NU-pris som är sinnessjukt högt > ÖHK nappar och nu är vi här, förbannade och äcklade av hela situationen.

Jag önskade Palushaj lycka till... fick svaret: ”Thank you! My time in Brynäs will always be cherished and never know if I play there again.
I appreciate the message”

honken21: Jag är övertygad om att du har rätt om Tweeten och dessutom misstänker jag att Forslund värvades i panik för att dölja tabben.

honken21: Vad fint! Vi kanske ska samla till en avskedspresent också?

honken21: Let's hope not

Det enda som förvånar mig är att det är så många här som är förvånade.

Palushajs fru studerar som ni alla vet till läkare i USA och de är därmed särbor i olika länder under hockeysäsongen. Det är 100% säkert att de kommit överens om att Palushaj ska spela hockey där han får bäst betalt tills frun har studerat färdigt och de kan rota sig.

Palushaj har ju dragit ut på detta så långt han kunnat för att om möjligt kunna kräma ur några extra tusenlappar (därför jag tycker folk borde förstått vartåt det barkade)

Jag är dock lite nyfiken på om BZ fick en chans att matcha Örebros erbjudande?

Annars är jag glad att han hamnade just i örebro, då brynäs kan behöva extra motivation när vi möter det trista skitlaget.

Såg också att någon svamlade om att Palushaj skulle kunna uppnå Bissett status om han stannat....det var väl ändå att ta i för mycket? Bissett tog två sM-guld vartav det 1999 nog är det mest magiska som någonsin inträffat i svensk hockey i match 4. Bissett är en legend.

Palushaj har inte gjort någonting egentligen.

Nu får vi hoppas att Palushajs knä-skada inte läker ordentligt och att det blir fiasko i Örebro - dock tror jag Palushaj inte bryr sig så mycket mer än att han får betalt om så nu skulle bli fallet.

honken21: jag personligen hoppas att han blir utbuad av våra supportrar!

honken21: vilken tur att du inte är en så lättkränkt jävel så att du ber honom dra helvete..., som
jag kanske skulle gjort :-)

{8302}: Det löser Andersén & Co i höst

Enligt Sanny är vi lite för tjocka på backsidan....

{8302}: Kanske en Dinamo Minsk-tröja?

honken21: Gulligt...

dAVydov: Eller en sedelklämma?

dAVydov: Hahaha...Örebro. Århundradets nedköp för penningkåta Palushaj. Skitstad och skitlag.

Vill aldrig se honom i en brynäströja igen...

Zappaholic: Wandell-Sallinen-Palushaj matchar inte Brynäs.

{8399}: Nä, ÖHK är nog en guldkandidat

{8399}: Allt handlar inte om namn på ett jävla papper...

Zappaholic: vilken jävla sopa ! Varför snackar han om Brynäs som att han älskar oss och kanske kommer spela i vårt lag igen ! Jag vill inte se honom i våran tröja igen 😨kräktes just lite i munnen . Örebro 😂😂😂🤣🤣

dAVydov: seriöst när senast värvade ett bottenlag, som Örebro, en spelare som gjort så bra ifrån sig i poängligan, som palushaj, från ett annat shl-lag högre upp i hierarkin? Har det hänt i modern tid?
Tänker på när Brynäs värvade nick Johnson från Växjö, men då ville väl Växjö inte behålla honom riktigt.

Nu har Brynäs skeppat Clark för att få utrymme för palushaj och det bidde ingenting. Otroligt dåligt jobbat av bz. Hade ju varit betydligt bättre att haft Clark kvar än att chansa med en ny spelare från Ahl.

{8399}: Håller defintivt med. Frågan är ju bara om den som lade ut tweeten endast tänkte på katten som typ tryckte på F5 eller om personen ens uppmärksammade att det stod Aaron?
Jag tror ju definitivt att personen i fråga helt enkelt gjort bort sig.
Men chansen att personen ej sett "Aaron" finns där.

Ove Myling :Vi har gjort allt vi kan, men förhandlingen har i vårt tycke spårat ur. Det blev orimligt höga pengar som figurerade. Därför valde vi att kliva av, när det endast handlar om pengar är det inte rätt för Brynäs IF, det känns inte rätt i hjärtat och ligger inte i linje med hur vi i föreningen arbetar. Jag är precis lika besviken som jag vet att många Brynäsare ute i landet är, säger Stefan Bengtzén.

Zappaholic: Skulle vara intressant att få läsa Brynäs version om vad som faktiskt hände idag. Känns som om de är skyldiga att förklara sig, kan ju vara så enkelt att det kohandlades in i det sista och att BZ ruttnade och drog sig ur.

uttalande från Bengtzén

Ove Myling: Tänkte samma. Har jävligt svårt att komma på en liknande värvning.

Zappaholic: Det känns ju så. Men av någon anledning säger han till gd att det här var rätt för honom i hans ålder och i den fas hans karriär befinner sig i..

Erbjöd Bengtzén bara 1år? Kan det vara problemet?

Har redan nämnt det tidigare, men vår offensiv är oroväckande svag. Denna säsong såg vår poängliga bland forwardsen ut på följande sätt:

Hajen: 19+26=45
Clark: 17+16=33
Ikonen: 12+14=26

Vi har alltså förlorat våra 3 ledande och poängstarkaste forwards inför denna säsong. Inte nog med det, vi fortsätter:

Blomqvist: 12+13=25
Jensen 7+17=24
Ölund: 8+15=23

Av våra 6 poängstarkaste forwards har vi förlorat 4.

Det här är illavarslande. Ersättarna är alltså Kellman (att vara ledande i ett bottenlag och spela massor av PP är en sak, att komma till Brynäs är en annan) och Danielsson, med åldern emot sig och presterat i en betydligt sämre liga.

Usch, det här känns inte alls bra, trots backsidan och målvaktssidan.

Zzz: Klart han säger att det kändes rätt. Jag hade haft mer respekt för karljäveln om han sagt det alla ändå fattar:
"Örebro erbjöd mig högre lön än Brynäs"

Zappaholic: Självklart, men hade pengar varit enda faktorn hade han väl signat i KHL.

{8399}: Så amatörmässiga kan vi helt enkelt inte vara. Men jag undrar också över ”vad vill ni höra idag?”. Ja absolut inte en HA-värvning är väl allmän konsensus. Och ledtråden @aaron kan inte vara en slump. Men alltså verkligen, varför gå ut så om inget är SIGNAT PÅ PAPPER? Måste ha varit en sista minuten helomvändning. Återigen, om det inte är signat - varför flagga för det??? Muntliga avtal är visserligen gällande likaväl som skriftlig men helt obegripligt. Misstänker att det förekommer många hårda ord nu bakom kulisserna...

Zappaholic: Jag ger mig fan på att man var muntligt överens i fm och att agentdjäveln sedan hörde av sig att de fått ett högre bud från xxx!

Svensson_62: du är helt rätt ute. Ju mer jag tänker på det så blir det ju uppenbart. Idag var deadline day för Palushaj med budstrid. Självklart var det honom Brynäs skulle släppa. Något hände.

Pinsamt försök av Brynäs att rädda situationen med en annan spelare. Borde varit ärliga istället.

Idioten som la ut tweeten stör jag mig om möjligt ännu mer på.

Hur i helvete kan man lyckas tweeta nåt så jävla urbota dumt?

@aaron

Charles: Ingen fara våran kompetente sportchef har både plan b och c fast det kan dröja ett litet tag typ till september innan en ersättare sätts in.Sedan får vi glädja oss åt ett super nyförvär som är i sin bästa ålder och har öst in mål i allsvenskan nåja åtminstonde 11stycken. Säkert bättre än alla juniorer i bif som vi nu kan låta utvecklas i ett allsvenskt lag för att sedan lik Emil Larsson göra succe i typ Luleå.
Jag är inte bitter jag är inte bitter tro mig...

Wow, what the FUCK. Lagom förbannad nu. Jag avskyr Örebro så jävla mycket.

Lycka till i Gavlerinken Aaron... du kommer behöva det. När senast har en fanbase gjort så mycket för behålla en spelare? Härlig kniv i ryggen att gå till ÖREBRO av alla ställen. Utlandet och väsentligt mer pengar är ju föreståeligt... men Örebro. Fy fan i helvete.

Charles: Tycker att det var fullständigt rätt av Bz att hoppa av Hajen.
För de pengarna (fantastisummor) som ÖHK antagligen erbjudit Hajen så är jag övertygad om att vi kan få tag i en minst lika bra spetsspelare för en billigare peng dessutom.
Har man gjort allt som Bz skriver och Hajen trots allt trissar upp alting och väljer Örebro, jag då har Bz i mina ögon gjort helt rätt.
I Brynäs ska man vilja spela för att det är en fantastisk förening som kommande år ska slåss i toppen - man ska inte göra det för pengarna.

Brynäsgubbe: Han kanske ville försonas med bröderna Spink i Örebrooehh

Pettisbif: Jag tror fortfarande du känner någon inom föreningen men för i helvete be denna hype-maskin att tagga ner sin ryktes-spridning eller "klara övergångar". Förstår att personen i fråga är investerad i Brynäs och vill dela med sig om roliga nyheter med dig, men för helvete, idag blev det bara pannkaka.

Charles: får en dålig smak i munnen av bz uttalande. Att gå ut med det här EFTER att palushaj skrivit på är ju bara löjligt. Detta skulle man såklart gjort innan han blev klar. Jag har svårt att se att palushaj tjänar en orimlig summa i Örebro och att inte Brynäs kunnat matcha den. Hade han gått till khl eller möjligtvis Växjö hade det varit en sak. Men att Brynäs inte ska kunna matcha Örebro finner jag som otroligt.

Som jag skrev tidigare: varför inte lägga allt som betalas till forslund på palushaj istället?

Nä, bz har gjort bort sig och skyller ifrån sig. Klart att det handlar om pengar men nog fan måste det kosta om man ska ha riktig spets.

Finns förbannat många fler fiskar i havet än nån jävla Haj. Ha det kul i pajasföreningen Örebro.

That´s nice...
Uppladdat:

500x0-830.jpg

mattiask: Det är väl självklart att det inte går att hitta en bättre spelare på marknaden, i så fall borde väl den spelare varit första alternativet ifrån början.
Med en jävla massa tur kan vi hitta en relativt okänd spelare som kan ha den utvecklingen Aaron har haft. Men ärligt talat och med statistiken ryggen är det ett riktigt långskott.

« · 1899764 · »