1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759815 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Hej, vem fan är Palushaj???

Såg att Adam Boqvist under NHL Combine blev 2:a i "mean power output" och 3:a i "peak power output" (som f ö brorsan var 2:a i förra året). Kanske inte så förvånande eftersom båda är grymt snabba på rören men det är ju ändå världens 100 bästa spelare i sin åldersklass man möter...

Jag tror att Brynäs kommer att ha SHLs bästa backar även offensivt om man ger Adam chansen detta år. Gissar att man spelar än pp-formation med en back (Gunde) och en uppställning med 2 backar där Adam blir en av dessa. En av fördelarna med Adam är att han både kan spela "point" och som skytt från båda hållen men främst från vänster.

ellis:
Ja, det var säkert slutet på sjuttiotalet nån gång... 1980 som diskuterades var ett annat tillfälle!

SnowKing: Tror det är ganska individuellt om spelare klarar av att bli utbuade eller utsatta för andra typer av verbala förolämpningar. Jämtin hade alltid svårt med det, minns att han spårade ur totalt i slutet av någon match där han drog på sig matchstraff efter en slashing mot Widing. Satt nära isen då och det märktes att Jämtin blev påverkad. av glåporden.

Peja: Fjantigt att hålla på att bua oavsett.
Palushaj vår väl för sjutton spela var han vill utan att han skall behöva bli hånad.

{8302}: Menar du Pettisbif eller Brynäs IFs twitterkonto, de håller väl ungefär samma låga trovärdighetsnivå?

{8399}: Äh, bara bra om det går att skapa känslor i serielunken. Aldrig fel med burop mot motståndarspelare. Örebro är ju verkligen inget lag som publiken går igång på annars...

KalleTeodor: Någon som minns snubben som gick till Örebro, visst han var ryss?

Peja: Håller inte med, burop i detta fall signalerar bara att Brynäs är loosers som blev brädade av Örebro och dessutom är avundsjuka över att de nu har Hajen.
Fokusera på det egna laget anser jag och skippa looserbeteende på läktarna.

Peja: Han lär få sina fiskar varma. Tänk dig jublet när Berra delar ut en bröstvärmare på hockeyh*oran.
Jag har klurat en del på detta och visst är man lite bitter men samtidigt så ser jag fram emot säsongen med tillförsikt. Vi har tappat väldigt mycket spets framåt men samtidigt stärkt målvaktssidan bra och backsidan riktigt bra. Det kommer att bli svårt att slå Brynäs nästa säsong. Samtidigt så kan Brynäs få svårt att vinna de med. Man lär få skaffa sig lösnaglar ett par dagar i veckan för det lär bli många tajta matcher. Förhoppningsvis Med uddamålsvinster.

Intressant att se vem Bz tar in istället för svikaren. Han hade ju ett antal parallella förhandlingar igång..

{8399}: Tycker att vi ska bua. Tillhör väll sport överlag ändå på något vis? Inget looserbeteende på något sätt enligt mig. Skapa lite liv och känslor på läktaren är inte fel en trött tisdag i november.

Ja nog ser laget både baktungt och framtungt ut. Men känslan är att backspelet i varje fall kan skänka ett lugn i spelet. Jag tror att BZ får svårt att hitta en ersättare av rätt kaliber så här sent, så det bästa vore Rödin och vi vet vad vi slantar upp på. Jag tror tyvärr det fattas en Clark typ ändå i slutändan. Det behövs en sån spelare att bryta mönstret och att avlasta ex. Rödin.

Pimpel: Förstår hur du tänker angående backsidan. Men trygghet skaffar man väl bäst genom att leda med så mycket som möjligt och genom att spela så lite som möjligt i egen zon? Det behövs det en bra offensiv till även om bra backar också är viktigt så klart....

{6984}: Håller helt med dig Powerfade👊👊

{8399}: Fjantigt att hålla på att bua oavsett. 
Palushaj vår väl för sjutton spela var han vill utan att han skall behöva bli hånad.

Helt rätt skrivit. Deras jobb är att spela hockey. Klart du spelar där du får bäst betalt. Som spelare vet man ju inte hur lång karriären blir. Lite annat om det är en egen produkt som plötsligt går till tex Örebro för att dom ger några tusenlappar mer i månaden.

Alla här skulle nog byta arbetsgivare om man fick rejält mer lön någon annanstans.

Vad tyckte ni när Granström gick till Luleå? Och sedan värvades tillbaka för (enligt AB) en orimligt hög lön? Klubbhjärta?

Wesley: Jag tycker inte heller att Palushaj förtjänar att bli utbuad, men föredrar en match mot Örebro där en av deras spelare blir utbuad framför en match mot Örebro helt utan känslor. För det ÄR det realistiska alternativet mot ett sånt lag...

Rodrigo: Fast Granström var i ett läge när hans karriär hade gått i stå. Miljöombytet gjorde honom gott. Att han sedan knappast gjort skäl för lönen i Brynäs är en annan sak. Kändes som Sunken och han fick någon form av "ikonbonus" i lönekuvertet.

Örebros sportchef försöker nu få det till att man inte alls slantat upp så himla mycket, utan att det sportsliga vägde in. Mig lyckas han inte övertyga så enkelt dock.

Peja: Jag tycker hajen förtjänar att bli skadad i två år, så inte Örebro får någon användning av honom.

{8305}: Det sportsliga? Vilken alternativ värld befinner han sig i? Vilket skitsnack. Om nu Bz sagt att det drog iväg ekonomiskt så lär det inte ha blivit billigt tvärt om. Bz och Brynäs hade väldigt mycket prestige med i den här affären. Känt trycket från oss fans så jag misstänker att hans lön är en bra bit över 250k/mån för Brynäs gav nog inte upp i budgivningen i första taget.

Rumpelstiltskin: osmaklig kommentar... att önska skador på spelare är under all kritik.
Jag ser hellre att han floppar å det grövsta.

{6984}: Skulle inte förvåna mig om han numera ligger typ topp-5 i löneligan i hela SHL.

dAVydov: Det är väl i och för sig däromkring han borde ligga.

{6984}: okej, moralpolisen. Skillnad på att skada sig i livet än som hockeyspelare.

{6984}: Så du tycker det är ok att önska någon psykisk smärta, men inte fysisk? Personligen önskar jag honom båda, men det är jag det!😀

dAVydov: Tror mer på plats nummer 1.
Enligt uppgifter jag har så lade Örebro 500k/månaden på Broc little, kan tänka mig att de pengarna istället hamnade i palushajs ficka.
Kan inte tänka mig någon annan spelare i SHL som har upp emot 500k?

Mrassarson: Så är det nog. Kan tänka mig att en "vanlig" topplön ligger runt 200-300k, så finns det nog en handfull spelare abnorm lön 400-500k, där ligger nog Aaron numera i topp.

Mrassarson: Hur som helst är det en jäkla kalldusch. Har drömt mardrömmar om F5-knappen hela natten. Får ångest varje gång jag öppnar upp laptopen och ser knappen från helvetet. Istället för att behålla en av ligans vassaste forwards får vi in en okänd dussinlirare från Allsvenskan. Bedrövelse. Mörker.
Rohdin, Forsberg, Alcen, Mannberg, Nilsson, Granis, Blomman, Asklöf, Bjurström, Wästfelt.
Nej gott folk, det är inte delar av ett Allsvenskt lag jag rabblar upp...

{6984}: Örebro har ju försökt hårt med både Little och Axelsson tidigare och fått nobben så nu gick de nog all in. Bara att leta en ersättare och glöma det som skett samt byta twitteransvarig.

dAVydov: Vilka har ekonomiska problem mer än Malmö?

{8399}: kan bara hänvisa till mitt tidigare inlägg om Örebros SC. #1899865

{8399}: Typ hälften av klubbarna gick väl back förra året? Trenden verkar hålla i sig.

dAVydov: Jag vet inte, jag har bara sett Malmös siffror ännu.

Har inte kollat härinne sen tidigt igår kväll. Inte läst kvällstidning eller FB.
Så kollade jag för tio minuter sen.
Och läser att Palushaj är klar för Örebro.
Va fan är det 1:a april eller?

Har inte läst tbx härinne ännu, bara ögnat lite.
Va fan hände egentligen?

Men de summorna som nämnts för att behålla, så var det rätt att inte fullfölja.

mk: Det är konstigt att Örebro har mer än pengar än oss.
Tråkigt att vi verkar har lagt så mkt pengar på backsidan att vi inte har råd att ha några forwards av klass, vi känns extremt baktunga.
Det sura är att Palushaj är ren och skär klass som kommer att leverera och det kommer bli väldigt svårt att hitta en likvärdig ersättare.

{8399}: Har för mig jag läste att nån annan klubb hade svårt. LHC? Jag kanske bara drömt allt.

Efter det vi nu senaste dygnet erfarit kan vi väl dra en slutsats i alla fall. När inte Brynäs är berett betala summor på den nivå som nu kom upp lär vi heller inte förvänta oss få in nån annan spelare på Palushaj-klass. Såna kommer ju konsekvent vara för dyra de med. Rimligen.

Bisset: ”Det är konstigt att Örebro har mer än pengar än oss.”

Vadå mer pengar, tror du att de har högre lönebudet än Brynäs?

ellis: Jag tänker precis tvärtom.
Palushaj gjorde en jättefin första säsong i Brynäs och hans agent visste precis vad han skulle kunna kräma ur klubbarna och Örebro betalade vad det krävdes för att få honom.
Bz ansåg att den löneförhöjningen Hajen ville ha var på tok för hög.
Jag är tämligen övertygad om att Örebro betalar en hutlös lön som gör att Hajen garanterat har en av SHLs tre bästa löner.
Där tycker jag inte att han ska vara och helt rätt av Bz att hopa av.

Klart att Bz kan hitta en spelare som har jättehöga spetsegenskaper men som inte kommer tjäna mer än vad Hajen gjorde denna säsongen som var!

mattiask: Instämmer, exakt på det här viset jobbar även Evertsson i Lakers. Rätt spelare till rätt pris! Även tänkvärt att Palushaj INTE hamnade i Växjö......
Jag tror risken är hög att han inte kommer att prestera på den gångna säsongens nivå i ÖHK.

mattiask: Allt handlar egentligen om vem BZ tar in istället för Palushaj. Ingen kommer att bry sig om Palushaj om ersättaren är lika bra eller bättre. Killen i länken kanske vore nåt...

Peja: Försöker surfa på Eliteprospects på vilka tänkbara lediga spelare i NHL utan kontrakt som skulle kunna bli aktuell för Brynäs....som BZ sagt att han istället för Aaron skall ta från

Peja: alltid spännande att få in en ny stjärna i alla fall. Kanske inte är helt fel med en leftare? Danielsson lär ju ändå få stå till vänster i PP.

honken21: Både Danielsson och Boqvist är bra rightare i PP. Finns gott om rightare även utan Palushaj.

Peja: skulle vilja ha en Jocke Lindström-typ.

munkas: Förstår inte att alla litar på BZ uttalande. Jag litar inte en sekund på vad den karln säger, han har spottat ur sig alldeles för många grodor tidigare. Konstigt att uttalandet kommer EFTER att Örebro presenterat Palushaj. Troligtvis bara ett sätt att täcka upp för sitt eget tillkortakommande. Jag tror att BZ ställt till detta och att Palushaj inte har någon oöverkomlig lön. Som tidigare skrivits, hade han gått till KHL hade det varit en sak. BZ har ju medvetet (!?) inte förhandlat med Clark (och vad det verkar Ikonen) för att som jag gissar ha pengar att betala Palushaj. Och nu när ma går bom så har helt plötligt 1, 2 och 3:an i poängligan försvunnit i ett redan svagt offensivt lag. Tycker att BZ agerat dåligt och att han nu står med rumpan bar. Uttalandet är bara att grina ut och hänga ut en spelare i media, som är bz adelsmärke.

Sen tycker jag att klubbkänsla är ett slitet och inte giltigt uttryck i dagens hockey. Det finns inge given respekt mellan klubb och spelare eller spelare och klubb.
Dom spelare som Brynäs fostrat och är för dåliga sållar klubben bort. Spelare som är för bra/får för lite betalt går vidare.
Dålig klubbkänsla att Bertilsson hade en khl-klausul typ eller att Brynäs inte gav x antal juniorer chansen.

Ove Myling: Det viktigaste är väl ändå hur du bygger laget och hur bra kemin är i laget, hur de uppträder ihop utanför isen, hur mycket de krigar för varandra i ett lag, mest därför Timrå gick upp till SHL och att Tre Kronor vann Guld...bara att vänta och se, tror knappast att Forslund är vårt sista köp...summera BZ sen, inte nu!

ellis: Du har aldrig varit med i budgivningar själv någon gång? Typ bostäder och liknande. Då vet man att vissa gånger kan sådana dra iväg, medan man kan göra fynd andra gånger.

Örebro är helt desperata. Dom tappade Manninen till KHL 15:e maj och satt helt utan spetsspelare. Det är verkligen ingen chock priset på Palushaj drog iväg när dom kom med i bilden. Men kommer samma sak hända för varje spetsforward som finns på marknaden denna sommar? Högst otroligt. Liksom det kan vara på bostadsmarknaden. Nästa gång har priset inte stuckit iväg på lägenheten man budar på och då har man till och med kanske gjort ett fynd.

Ove Myling: "Brynäs snabba resa från F5 till fiasko"( Stisse)
Fullständigt bedrövligt. Hur kan våran ledning acceptera att vi ha ren totalt urusel SC.

« · 1899926 · »