1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755098 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Lindström: Som modo-it var jag väldigt förvånad över att Jacob gick så pass bra i Leksand. Själv tyckte jag att hak saknade kraft i närkamperna (vilket man kan träna upp), men framförallt spelsinne för att riktigt vara bra i shl. Jag tror nog att han helt enkelt inte är så mycket bättre än han var hos er om han inte får rätt kamrater. Att han ska själv leda en kedja tror jag inte han är kapabel till .

Lindström:Jag håller med helt. Det vore fel att låta en sån spelare stå ivägen för Lööke eller nån annan ung spelare. Det handlar om att skicka signaler åt båda håll. Till de "etablerade", du har ingen given plats i laget och till de unga, gör bra ifrån dig och du får mer speltid.

En spelare som man ändå måste säga tillhört en av dom största besvikelserna förra sessen, och kom undan med det;
Jacob Blomqvist

Den hemvändande sonen som var lika osynlig och anonym som 3 poängarna på borta is.
Snäpper inte han till sig så kommer han att synas med 50/50 lotter i näven mer än med en hockeyklubba.

Seg, överkonstruktiv och klen så kan man sammanfatta hans 14/15 i Bif tycker jag.

Hoppas Bulan vågar agera mot spelare som ska vara "bärande" i tidigt skede, så gruppen ser att man måste ligga i för att vara säker på sin plats i truppen.

Skrubben: Skönt då slipper man vara orolig att han ska hamna i någon annan SHL klubb!

Johan Larsson har kritat på ett envägskontrakt med Buffalo till nästa säsong.

Skrubben: GD hade någon lönlista förrut och Nordan hade en av toplönerna i Brynäs, tror inte Vrana är mycket dyrare

Enaranger: Vettefan om han är i Nordans prisklass. Jag gissar på att han är mycket dyrare. Inte minst med tanke på att 3 SHL-klubbar var ute efter honom enligt denna tweet.

Inte sett Vrana mer än i någon Euro hockey tour-match då och då. Men stämmer det man kan läsa sig till (snabb,bra åt båda håll,ledaregenskaper) så kan det ju slå väl ut det här.

Lite rutin är inte heller fel.

Vad jag gissar så kan vi erbjuda en ny center ungefär den lön som
Nordquist hade i Brynäs den senaste säsongen (möjligen marginellt
högre lön än vad han hade).

Så alla som trott på någon slags "stjärncenter" har inte tänkt på
att vi har en spelarbudget som inte får överskridas i år igen.

Så om han presterar bättre än Nordquist, då har vi "gått plus"
på att ersätta Nordquist med en ny center. Presterar han sämre,
ja då har vi "gått minus" (på isen alltså).

För att ha råd med den "stjäncenter" som många verkar ha
trott att vi skulle värva. Då skulle vi ha varit tvungna att
värva en spelare till i Johnsons prisklass. Men den ekonomin
har ju inte vi, så att vi kan göra två såna värvningar till
samma säsong.

Peja: Hade önskat någon från Nordamerika eller Kanada. Finns det många tjecker som lyckats i Sverige?

Kanske blir bra. Men kommer från ganska mediokra säsonger...

Peja: Ja, bra där! Han var tjeck och bra!

Dr Spec: Jag gillade Petr Sachl, även om han inte var i Brynäs så länge.

Stende89: Brendl och Scerban va? Annars har det väl varit slovaker, eller...? Det var ju samma land förut, knepigt att komma ihåg!

Peja: helt klart en intressant värvning! Hoppas den är bättre än Nikkimäki.

Hyr har Tjeckien sköt sig i Brynäs tidigare?

Chris11: Med risk för att låta fördomsfull - tjecker brukar inte vara några lagspelare. Men det är nog bara mina öststatsfördomar... ; )

Mrmadhawk avslöjar: Petr Vrana nära Brynäs!

Dr Spec: synd att man lär bli besviken.. ingen spets detta.. :/ han var för 4 år sedan. Menmen man lär ju ge honom en chans innan man ska börja med motorsågen

MatteB: Ja, kul att någonting händer, eller ryktas hända ialla fall! Mr Madhawk brukar ha rätt!

Chris11: Kul att det äntligen händer något..Men hade hoppats på någon bättre än Vrana. Men han kanske får en nytändning nu och gör en kanonsäsong :)

Zappaholic: jahapp.... vrana

J F K: Ja jämför man med vad FHC och Ouäägle plockat in så är det starka kort ni värvat. Måste finnas bättre russin i kakan att plocka ur än vad som värvats de senaste dagarna.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Ja,vad fasen har Regler värvat? En kille som hade lite jobbigt i allsvenskan ifjol och en som hjälpligt platsade i ahl. Skellefteå plockar in någon som producerade måttligt i ahl. Jag hoppas för er skull att marknaden är bättre än sådär! Nog fasen tycker jag att vi hittat bra killar om man jämför med vad som ramlat in på slutet till shl.

ellis: förklara vad dom är nytt? Jag skrev precis att ingenting var nytt. Läs om läs rätt.

Är du imponerad av det konkreta Rögle värvat? Är det den kalibern av spelare du vill ha in?

ellis: Ordpolis!!! Om du inte fattade så menar jag att det är spännande att det surras lite runt Brynäs igen har ju som sagt varit lite torrt det sista!!!

Zappaholic: Om du inte har sett det så har Rögle gjort nya affärer idag. Så där har det hänt nåt konkret.

Zappaholic: Förklara  för mig vad som för dagen är "nytt då, höörudu.

ellis: Nä, inget är väl nytt egentligen. Inte dina kommentarer heller. De har vi läst en och annan gång förut.

Vilken nyhetstorka det förresten är kring Brynäs den här sommarn. Jag ser t ex att GD´s senaste artikel om BIF är en hel vecka gammal. Det var när det skrevs om Stark, nye klubbdirektören...

honken21: Intressant gällande fansens värvning. Jag tycker det är klokt.

Forsberg 1978: Vilket "ykte" menar du? Att han sportchefen pratar om att "något är på gång - snart", har vi väl hört en och annan gång förut. Vad är nytt - egentligen?

Forsberg 1978: lugn nu. Man vet aldrig om det där stämmer. Nyförvärven kommer nog i Augusti

Carl Lejonkräk: Fan va gött, jag knäpper en pilsner, ett ykte som jag tror vi alla längtat efter? :-)

Carl Lejonkräk: rent av imorgon?
Själv hoppas jag att Butler kommer till Modo den här veckan. Annars var nog ryktet felaktigt, men jag har en förhoppning...

Carl Lejonkräk: Kanske imorgon! ;-)

honken21:
"#Brynäsfans ‏@Brynasfans
Brynäsnytt 2: "Inom kort ska något hända" - orden kommer från Stefan Bengtzén angående den back och center som ska in... #brynäs"

TobiasR: Lite nytt om fansens värvning

twitter.com/Brynasfans

Ge oss något nu ett rykte eller vad som helst. Förstår att Bz gör allt för att hitta rätt spelare men gud vad tråkigt och dött det är just nu...

J F K: fasiken att modo norpa åt sej Kyle Wilson. Tror mycket på honom. Synd att vi inte fick honom tycker jag!

J F K: Dock finns det givetvis ingenting som säger att inte det blir många lediga efter NHL camper eller om khl släpper lite fler spelare.

Carl Lejonkräk: Ja, antingen som att marknaden är svag eller att klubbarna tvingas hålla i slantarna. Förmodligen en kombination.

tjugo8: Fast det var ju inte det de två skribenterna skrev. Hur kan du tolka tweeten som att marknaden är svag??

Två av landets mest pålästa skribenter hävdar att marknaden är svag...

Vad kan de om hockey egentligen...?

1. Att Rögle även värvar Alex Aleardi, som avslöjar, säger antingen en del om marknaden eller Rögles ekonomi.

bifhjärta: Imorgon kanske?

Borde komma nåt denna veckan..!

Chris11: Ja det var väl ingen nyhet.

Skrubben: hmmm, nya spelare alltså, spännande

Brynäsgubbe: Nä, jag har mått dåligt hela dan efter kritiken.

Huge: Underbart! Det blir till att fira med en "kall" i solen.

Huge: Älskar hur de slutar artikeln.

"Sist Brynäs vann den här tävlingen var år 2011, och vi vet ju alla vad som hände våren efter det."

« · 1690992 · »