Gavlerinken
7066 pers på Strömvallen och tyst som i kyrkan. Tom Gavlerinken har bättre drag. Märkligt....
Menar det och dessutom 2000 fler än vad som vanligtvis vistas på Rinken..
Och dom kan inte skylla på att dom är bortskämda med framgångar inom fotbollen så att det måste till avgörande matcher för att tända till.
Dackell såg ut att vara i fin form...
Masken syndes också i vimlet...
Roligast var ändå dom stackare som hade fått sittplats bakom pelarna, nog för att läktaren är K-märkt men ändå...
Skapligt övernattningsläge 15-16 oktober:
Brynäs-Mora på lördagen och Gefle-Malmö på söndagen!
Det borde väl innebära att premiären mot Leksand hemma är spikad?
Blir en trevlig upptakt med besök i rinken på måndagen, torsdagen mot Modo och bortamatch mot Djurgården på söndag.
Dom kunde gått sno grillen också, grymt gott med grillade hamburgare...
Nä dra åt helvete !
#Gävle kommun ny partner till @Brynas i deras arbete med @Unicef. 25 miljoner över fem år. Gavlerinken blir nygammalt arenanamn. #ShareGävle
Få se, vad har vi nu...
En av Elitseriens mest intressanta trupper
Den bästa klubbdirektören
En mycket intressant ny sportchef
och så ett klassiskt varumärke tillbaka, Gavlerinken.
Munkas! Var är du när man behöver dig, forumet fläskas ju över av positiva vibbar.
Återställ balansen tack!
"Pengarna kommer till stor del att användas i Brynäs och Unicefs gemensamma projekt En bra start"
Bättre om de användes t en bra start i SHL...
publisher.qbrick.com/Embed.aspx?mid=C13B64E3
micke:Läge för att göra en insats. Förslagsvis: Brynäs skänker 50:- för varje betalande barn på matcherna. Det ger både goodwill och kan även ge ett större intresse för Brynäs i framtiden.
De stora vinnarna blir givet alla de barn som är i stort behov av hjälp.
50-lappen, tjänar man ändå in på godis, korv och dricka...
EskilstunaLasse:
Samarbetet med UNICEF kan man ju läsa om här www.brynas.se/mot-brynas-if/brynasifunicef. Jag vet inte om idén är att direkt skänka pengar i föreningens namn är grundbulten utan det är snarare att BIF avsätter drygt en mille/säsong för att nå barn och ungdomar utanför isen, i mer sociala avseénden. Ung. som ett "Spola kröken"-projekt i Brynäs namn. Om man skänker 50kr av barns biljettpriser till UNICEF blir det ju indirekt barnens föräldrar som pröjsar. Bättre att då och då sänka priset med 50 spänn. Men det kommer förmodligen bli mer direktriktade insatser på skolor och fritidsgårdar, vilket kan verka konstigt då idag, i dagens Gävle, en fotbollsklubb som GIF säkert hade nått större framgång. En sak vi säkert kommer få se efter dessa fem år är en C-hall på Sätrahöjden.
De stora vinnarna blir givet alla de barn som är i stort behov av hjälp.
50-lappen, tjänar man ändå in på godis, korv och dricka..."
Varför i hela friden skulle det köpas med korv och glass för att Brynäs skänker 50:- per barn som köper biljett?
Enaranger:
"Malmö stad köpte nyligen namnrättigheten till Malmö Arena för drygt fem miljoner kronor om året i fem års tid."
"SVAR: Tror inte jag heller har jag så mycket att komma med, åkte visserligen förbi däruppe på Sätraåsen och Idrottsvägen alldeles nyligen på förmiddan - och såg några jobbare lyfta ställningar som ligger i stora mängder utanför Gavlerinkens väggar.
Men om man börjat riva eller gjort nåt mer har jag ingen vetskap om. Det finns även arbetar- och förvaringsbaracker på parkeringen mellan Gavlerinken och Tennishallen men några andra synbara bevis på att bygget kommit igång finns inte utanför ishallen.
Ber dej därför sända ett mejl till klubbdirektör Kent-Åke Eriksson och be honom informera om dagsläget på klubbens egen hemsida."
Verka som dom är på gång att börja bygga yttertaket.