Bästa inläggen
Föregående · 104 · Nästa
Sv: A proposito de nada
{8399}: Pettersson och Mannberg är inte bra komplement till unga spelare. De tar däremot platser från unga spelare och är jäklig mycket dyrare...
+ 18
Sv: A proposito de nada
Måste säga att Kangas & co gjort en stark start. Rekryteringarna har på pappret känns otroligt stabila, kommuniceringen har varit så mycket bättre de senaste månaderna. Finns en ärlighet och man gömmer sig inte från tuffa frågor. Rekryteringen av en GM blir nog väldigt avgörande för herrlagets framgång. Hoppas en sådan är på plats iaf i slutet av oktober/november så den personen får arbeta nära JA inför nästa års trupp.
Överlevnad den här säsongen är så sjukt avgörande, en säsong till och det finns hopp igen. Snälla låt oss slippa kval den här säsong.
Överlevnad den här säsongen är så sjukt avgörande, en säsong till och det finns hopp igen. Snälla låt oss slippa kval den här säsong.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Jag har roat mig att jämföra förra säsongens lag med kommande säsongs lagbygge detta är vad jag kommit fram till;
- Nya och klart mer meriterade tränare är ett plus på bänken..
- Rutinerat lag där många yngre spelare blir ett år bättre.
Målvakter: Ersson vs Vehviläinen. Bör vara en uppgradering.
Backar: Genoway & Bergman vs Billins, Andersén, Ingman. Ser klart bättre ut denna säsong och Genoway är spets rakt igenom.
Forwards: Eklind & Olesen vs Jaedon, Harper och några till, tillsynes ett tapp men Jaedon och Harper är inga lirare att räkna med i motgång.
Sammanfattningsvis är det väldigt svårt att vara negativ inför den kommande säsong. Äntligen har vi både en klassmålvakt och klasstränare, viktigt! Sen kombinationen av rutin och de yngre killarna som knackar på dörren tycker jag känns spännande.
- Nya och klart mer meriterade tränare är ett plus på bänken..
- Rutinerat lag där många yngre spelare blir ett år bättre.
Målvakter: Ersson vs Vehviläinen. Bör vara en uppgradering.
Backar: Genoway & Bergman vs Billins, Andersén, Ingman. Ser klart bättre ut denna säsong och Genoway är spets rakt igenom.
Forwards: Eklind & Olesen vs Jaedon, Harper och några till, tillsynes ett tapp men Jaedon och Harper är inga lirare att räkna med i motgång.
Sammanfattningsvis är det väldigt svårt att vara negativ inför den kommande säsong. Äntligen har vi både en klassmålvakt och klasstränare, viktigt! Sen kombinationen av rutin och de yngre killarna som knackar på dörren tycker jag känns spännande.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Peja: Jag väljer nog att vinkla det lite mer positivt än dig. På målvaktssidan ska vi inte glömma bort att Ersson var väldigt ojämn förra säsongen. Vissa matcher var han totalt outstanding, medan i andra matchet kunde han släppa in enkla mål. Kan såklart bero på trötthet av att han blev sönderpepprad med skott i många matcher, men ändå. VV har mer rutin och bör således var mer stabil men har samtidigt en väldigt hög uppsida. Sen ska vi inte glömma bort faktorn att PA inte ville förlänga med Ersson. Det beslutet har jag totalsågat här förut och det vidhåller jag givetvis, men det säger ändå någonting om att Ersson kanske inte var den där tryggheten i mål.
Backsidan är såklart en jätteuppgradering och det baserar jag enbart på Genoway som är en klassback i SHL. Billins missade mer än halva serien då han inte värvades förrän efter jul och dessutom borta med en skada ett par veckor. Ingman spelade ingenting och Andersén var klappkass. Lägg dessutom till att Björk och Hedberg har fått ett års till utveckling och bör bara kunna bli bättre denna säsong. Deras spel i kvalet var på en helt annan nivå när dom fick en tränare som verkligen trodde på dom.
Forwardsidan givetvis sämre denna säsong än förra. Men det förvånar mig inte om man värvar in ett par spelare under säsongen, på samma sätt som man gjorde med Gunler, Harper och Palve.
Om Bom-Bom lämnar oss nu så gör han det med ett sjuhelvetes bra eftermäle. Kommer in som en kung i kvalet, räddar oss kvar i SHL, lyckas värva Manner mitt i mediastormen då Brynäs fullständigt kastades under bussen av media, värvar Genoway och VV.
Backsidan är såklart en jätteuppgradering och det baserar jag enbart på Genoway som är en klassback i SHL. Billins missade mer än halva serien då han inte värvades förrän efter jul och dessutom borta med en skada ett par veckor. Ingman spelade ingenting och Andersén var klappkass. Lägg dessutom till att Björk och Hedberg har fått ett års till utveckling och bör bara kunna bli bättre denna säsong. Deras spel i kvalet var på en helt annan nivå när dom fick en tränare som verkligen trodde på dom.
Forwardsidan givetvis sämre denna säsong än förra. Men det förvånar mig inte om man värvar in ett par spelare under säsongen, på samma sätt som man gjorde med Gunler, Harper och Palve.
Om Bom-Bom lämnar oss nu så gör han det med ett sjuhelvetes bra eftermäle. Kommer in som en kung i kvalet, räddar oss kvar i SHL, lyckas värva Manner mitt i mediastormen då Brynäs fullständigt kastades under bussen av media, värvar Genoway och VV.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Lemp: Får nog tacka Josef Boumedienne för den här värvningen, mycket bra 👍
+ 18
Sv: A proposito de nada
Lemp: Styrelsen levererar i alla fall när det gäller vad de håller på med, transparens och öppenhet. Hoppas att det fortsätter 👍.
+ 18
Sv: A proposito de nada
+ 18
Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Varför är det så svårt för dig att fatta att vi inte vill ha dig här? Det verkar vara nånting som inte står rätt till med dig.
+ 18
Sv: A proposito de nada
På sin väldigt korta tid har Bom-Bom för mig redan gjort stort avtryck i Brynäs moderna historia. Kommer in i totalt kaosläge och leder oss ut ur stormen, sen behöver han dra vidare, men fixar först en landslagstränare lite snabbt o enkelt typ.
Har mycket respekt för denna mannen.
Har mycket respekt för denna mannen.
+ 18
Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Jag skulle vilja se Huge och Myling sitta tillsammans och sjunga Kumbaya
+ 18
Sv: A proposito de nada
Sama: Jäklar vilken bomb!! Josef har trollat fram en riktig stortränare, den mest meriterade tränare som någonsin värvats till Brynäs. Jag är mäkta imponerad!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sorry jag är ”on a roll” nu med postande 😀
Intervju med Börje Salming:
”Men det hindrade inte Esposito från att spela tuff.
– När dom kom till hotellet hade Esposito och kanadensarna suttit där och skrek ”Chicken Swede”. Då sade brorsan bara ”jaha, okay, let’s go!”. Så mitt i restaurangen skulle de börja slåss, men då kom några kanadensare och ”nej, nej, nej, nej” och stoppade det. Så det blev ju inget. Han hade ju slagit ihjäl han. Brorsan är ju skittuff, han hade slagit ihjäl han.”
”Brorsan är ju gammal raggare från Kiruna som har slagits hur mycket som helst på parkerna. Esposito slogs inte så mycket, han var ju mer målspottare, berättar Salming.” 😂
Intervju med Börje Salming:
”Men det hindrade inte Esposito från att spela tuff.
– När dom kom till hotellet hade Esposito och kanadensarna suttit där och skrek ”Chicken Swede”. Då sade brorsan bara ”jaha, okay, let’s go!”. Så mitt i restaurangen skulle de börja slåss, men då kom några kanadensare och ”nej, nej, nej, nej” och stoppade det. Så det blev ju inget. Han hade ju slagit ihjäl han. Brorsan är ju skittuff, han hade slagit ihjäl han.”
”Brorsan är ju gammal raggare från Kiruna som har slagits hur mycket som helst på parkerna. Esposito slogs inte så mycket, han var ju mer målspottare, berättar Salming.” 😂
+ 18
Sv: A proposito de nada
Lemp: Svårt att ta långsiktiga beslut så nära inpå ett årsmöte. Förhoppningsvis kan River Jump konsulterna etablera de förslag på roller, styrdok, ansvarsfördelning osv. som de är tillsatta att ta fram så att en ny styrelse och nya anställda kan implementera detta framöver.
Brynäs org gör nog inte mer än man behöver för närvarande, främst då för herrlaget.
Måste ändå ge PJ en eloge för att han tar ansvar och rampljus när det blåser som mest. Ordförande Lorenz verkar ha gömt sig under en sten, patetiskt faktiskt.
Brynäs org gör nog inte mer än man behöver för närvarande, främst då för herrlaget.
Måste ändå ge PJ en eloge för att han tar ansvar och rampljus när det blåser som mest. Ordförande Lorenz verkar ha gömt sig under en sten, patetiskt faktiskt.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Monitors VD resonerar vettigt iaf.
"Storsponsorn och arenapartnern Monitors vd Morgan Persson:
- Bevisligen är det turbulent i Brynäs nu, samtidigt vet vi att ett febrilt arbete pågår för att få en organisation på plats. I egenskap av sponsor är det inte så att vi bara kliver av, det bidrar inte till att det ska bli bättre. Det är det sämsta vi kan göra.
Vad gäller våldtäktsmisstankarna mot de två spelarna säger Morgan Persson:
- Vi ser de här två spelarna som är misstänkta för allvarliga brott som en helt annan fråga. När det gäller handlingarna tar vi kraftigt avstånd från det men det är i nuläget en polisiär fråga och en fråga för rättsväsendet. Vi har ett långsiktigt avtal med Brynäs och jag utgår från att de vidtar förebyggande åtgärder framöver."
"Storsponsorn och arenapartnern Monitors vd Morgan Persson:
- Bevisligen är det turbulent i Brynäs nu, samtidigt vet vi att ett febrilt arbete pågår för att få en organisation på plats. I egenskap av sponsor är det inte så att vi bara kliver av, det bidrar inte till att det ska bli bättre. Det är det sämsta vi kan göra.
Vad gäller våldtäktsmisstankarna mot de två spelarna säger Morgan Persson:
- Vi ser de här två spelarna som är misstänkta för allvarliga brott som en helt annan fråga. När det gäller handlingarna tar vi kraftigt avstånd från det men det är i nuläget en polisiär fråga och en fråga för rättsväsendet. Vi har ett långsiktigt avtal med Brynäs och jag utgår från att de vidtar förebyggande åtgärder framöver."
+ 18
Sv: A proposito de nada
Josef Ingman:
"Sammanhållningen… Jag tror att det är någonting som inte stämmer i Brynäs som förening. Det kommer från toppen och går neråt. Vad som inte stämmer är jättesvårt att sätta fingret på, men det skulle behövas en förändring. En ganska stor förändring. Den förändringen måste bara ske. Vem som sedan tar det beslutet är upp till Brynäs."
"Sammanhållningen… Jag tror att det är någonting som inte stämmer i Brynäs som förening. Det kommer från toppen och går neråt. Vad som inte stämmer är jättesvårt att sätta fingret på, men det skulle behövas en förändring. En ganska stor förändring. Den förändringen måste bara ske. Vem som sedan tar det beslutet är upp till Brynäs."
Länkar:
"Jag tror att det är någonting som inte stämmer i Brynäs" - Hockeysverige ? Mer av sporten du älskar
"Jag tror att det är någonting som inte stämmer i Brynäs" - Hockeysverige ? Mer av sporten du älskar
+ 18
Sv: A proposito de nada
mikenomad: Hahaha!! Rökta för alltid för att man följde sitt arbetsgivaransvar istället för att tillfredsställa folk utan koll på lagboken? Dessutom chansa på att inte spela bästa möjliga lag när ingen var delgiven misstanke? Om någon sätter igång ett rykte eller anmäler Dahlén så ställer ni över honom sista matcherna? Tillåt mig tvivla.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Davey85: Jag har också mailat. Skrev att jag googlat runt lite och letat efter hans krönika där han tar avstånd från Aftonbladet i allmänhet och Virtanen i synnerhet. Bad honom länka till krönikan eftersom jag inte kunde hitta den👍😂
+ 18
Sv: A proposito de nada
{2064}: Unnar Rögle ett guld. Fortsätter de i denna stilen kan de vända serien.
+ 18
Sv: A proposito de nada
mikenomad: Du verkar sakna förmåga att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Måste vara jättejobbigt...
Detta har inte med mäns våld mot kvinnor att göra. Jag har sett hur mäns våld mot kvinnor ser ut. Jag har sett hur kvinnorna sett ut. På nära håll. Många gånger. Så lägg ner tugget om att ligga under en sten...
Detta handlar om huruvida en arbetsgivare ska stänga av någon bara för det görs en polisanmälan. Det funkar inte så även om du skulle vilja det. I det agerandet finns ingen rättssäkerhet.
Du förstår ju inte vad jag skriver och jag anser att det inte är mitt fel. Du är inte kapabel helt enkelt...
Detta har inte med mäns våld mot kvinnor att göra. Jag har sett hur mäns våld mot kvinnor ser ut. Jag har sett hur kvinnorna sett ut. På nära håll. Många gånger. Så lägg ner tugget om att ligga under en sten...
Detta handlar om huruvida en arbetsgivare ska stänga av någon bara för det görs en polisanmälan. Det funkar inte så även om du skulle vilja det. I det agerandet finns ingen rättssäkerhet.
Du förstår ju inte vad jag skriver och jag anser att det inte är mitt fel. Du är inte kapabel helt enkelt...
+ 18
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Vissa är skeptiska då JBs mål är NHL men det kan ju också vara en fördel. Han har drivet, han vill framåt, han vill imponera och han vill utvecklas.
Inte riktigt samma profil som Sundlöv om man säger så.
Inte riktigt samma profil som Sundlöv om man säger så.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Det kunde ha varit match 7 idag, så skönt att slippa matcher och ångesten nu, snart en vecka har gått. och ska snart börja tänka på nästa säsong men ska fortsätta njuta denna helg
+ 18
Sv: A proposito de nada
Tack för ikväll, vi gjorde det!
Jag kan säga såhär, jag vann faktiskt hellre det här än finalen -17. Vi står kvar!
Jag kan säga såhär, jag vann faktiskt hellre det här än finalen -17. Vi står kvar!
+ 18
Sv: A proposito de nada
{9461}: Självklart. Men det gör ont att se motståndare gråta. Lillis kan knappt svara på frågor. Jag har träffat honom några gånger i tjänsten. Väldigt sympatisk person
+ 18
Sv: A proposito de nada
Huge: Jag la in den precis vid matchstart så den försvann nog i flödet
I dagens interpellationsdebatt sa @beckmansasikter något väldigt klokt. pic.twitter.com/Rk4Yyym01o
— Ardalan Shekarabi (@shekarabi) April 9, 2021
+ 18
Sv: A proposito de nada
Bara jag som fick lite gåshud då när Boumedienne knäpper näsan på wikegård?
Det gillade jag skarpt!!!
Det gillade jag skarpt!!!
+ 18
Sv: A proposito de nada
{8487}: Nejnej, du är ute och cyklar här. Här har inte mörkats någonting utan man har i samråd med polismyndigheten kommunicerat ut nödvändig information. Det är tydligt att han har haft corona och att han utreds för brott och vilket det är har jag vetat om ett tag.
Men att sitta härinne och läcka ut saker att man minsann vet att något är så onödigt. Låt det komma fram via det rätta kanalerna istället.
Kanske är du m fl som borde be om ursäkt istället...
Men att sitta härinne och läcka ut saker att man minsann vet att något är så onödigt. Låt det komma fram via det rätta kanalerna istället.
Kanske är du m fl som borde be om ursäkt istället...
+ 18
Sv: A proposito de nada
{8399}: Håller med. Läste innan första matchen om att Lillis skulle stå och skratta åt alla felaktiga byten som Brynäs gjorde med för många spelare på isen. Kommer jag inte ihåg helt fel så stod Hv för dessa i tisdags.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Peja: ”Det kommer nog inte dröja många år innan Johansson och Hellkvist flyttar vidare, och Leksand har sina derbyn mot Mora igen.”
Och vart spelar Brynäs då? Klubben som gör precis allting fel säsong efter säsong och i bästa fall är ett stabilt bottenlag i SHL...
Nä, det här gnället på Leksand känns lite överdrivet. Vi har ju inte direkt själva tagit högsta serien med storm de senaste 20 åren.
Vi har levt på lånad tid i SHL ett par säsonger nu så det är inte så konstigt att vi kröner Sundlövs sista fuskbygge med att trilla ur.
Och vart spelar Brynäs då? Klubben som gör precis allting fel säsong efter säsong och i bästa fall är ett stabilt bottenlag i SHL...
Nä, det här gnället på Leksand känns lite överdrivet. Vi har ju inte direkt själva tagit högsta serien med storm de senaste 20 åren.
Vi har levt på lånad tid i SHL ett par säsonger nu så det är inte så konstigt att vi kröner Sundlövs sista fuskbygge med att trilla ur.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Peja: Förstår Sundlöv helt och hållet. Man signalerar ju mer eller mindre att man vill ha kvar Sundlöv ett år till mest för brist på alternativ och för att köpa sig tid. Jag hade nog inte känt mig särskilt motiverad att fortsätta under de förutsättningarna heller. Blir så bekymrad över Brynäs nu för tiden. Allt är så dåligt skött att jag saknar ord för det.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Huge: ja jag har haft sjödda som tränare i ca 3 år och har flera gammla lagkamrater som haft Honken som coach så jag skulle aldrig bara skriva något här om jag inte va säker på min sak! Har du själv haft dom som tränare?
+ 18
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Palve är en artist. En spelartyp, unik i dagens speedhockey... Kan man använda honom på rätt sätt är han en tillgång för vilken klubb som helst i SHL... Å precis en sån som kan dra lite extrapublik till arenan ett annat år...
+ 18
Sv: A proposito de nada
Så härligt att få en lördagskväll i dur. En god middag och nåt gott att dricka till det. Tack Brynäs för att ni krigade för märket i min moderklubb! Ispåsar på och vila nu. Nu blickar vi framåt och uppåt!
Forza!
Forza!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Det var då en jävla diskussion om abonnemang hit och Hockeyallsvenskan dit. Kan vi inte ta och komma överens om att åka ur först innan vi börjar diskutera dylika ämnen.
Losermentalitet bland fans är det värsta jag vet. Sluta grina
Kör tills det eventuellt är kört!!
Losermentalitet bland fans är det värsta jag vet. Sluta grina
Kör tills det eventuellt är kört!!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Hade nog inte spelat någon som helst roll vem vi hade ställt i båset - de flesta hade nog satt ett klart bättre grundspel än det vi har nu. Detta är tyvärr bara patetiskt att se. Trodde aldrig att Brynäs skulle kunna vara sämre ifjol, men PA har satt en helt ny nivå i dåligt spel.
+ 18
Sv: A proposito de nada
{9179}: Missförstå mig rätt nu. Uppskattar att se dina laguppställningar och tankar kring spännande spelare att ta in, men detta lag är med största sannolik totalt orealistisk, tyvärr.
Du vill alltså bryta 5 kontrakt: Andrén, Björk, Mannberg, Alcén, Molin, där åtminstone 3 av 5 inte har under 120k/mån.
Därefter värva: Johansson, Clark, Ljungh, Little. Där Little först och främst är lika trogen LHC som Scott är Brynäs och där 3 av 4 inte kliver under 180k/mån.
Detta efter en TOTAL katastrof corona-säsong där vi går back X-antal miljoner kronor!
Ledsen att låta bitter och pessimistisk men denna laguppställning finns inte på världskartan!
Du vill alltså bryta 5 kontrakt: Andrén, Björk, Mannberg, Alcén, Molin, där åtminstone 3 av 5 inte har under 120k/mån.
Därefter värva: Johansson, Clark, Ljungh, Little. Där Little först och främst är lika trogen LHC som Scott är Brynäs och där 3 av 4 inte kliver under 180k/mån.
Detta efter en TOTAL katastrof corona-säsong där vi går back X-antal miljoner kronor!
Ledsen att låta bitter och pessimistisk men denna laguppställning finns inte på världskartan!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Jalapeno: Fast det är inte utbrott i vår trupp 3+ gånger. Du borde ha lite koll på läget innan du glappar strunt härinne.
Peter har varit risig i corona själv så han har säkert respekt för viruset.
Peter har varit risig i corona själv så han har säkert respekt för viruset.
+ 18
Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
{2064}: Jag gillar Mannberg. För mig är han den sista som skall lämna i 3:e/4:e kedjan. Han producerar inte så många poäng men han kan blixtra till ordentligt och har mest känsla i handlederna av dom som samtidigt har den speed han besitter.
+ 18
Sv: A proposito de nada
"– Jag tycker att man ska stötta sitt lag även när det går dåligt för dem. Jag sviker aldrig Brynäs."
Underbart att läsa om en hängiven supporter!
Underbart att läsa om en hängiven supporter!
+ 18
Sv: A proposito de nada
JanT: Klockren krönika av Sanny. Det är patetiskt att ansvaret återigen läggs på oss fans att ge ytterligare pengar för nyförvärv. Hade klubben skött sina kort rätt från början hade vi aldrig behövt fansens värvning, varken i somras eller just nu.
+ 18
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Zappaholic: Extra viktig match, lite förståeligt att det blir lite passivt efter 3-1.
Rädslan att tappa ledningen blev större än viljan att stänga matchen.
Poängen viktigast idag, härlig vinst!!👊
Rädslan att tappa ledningen blev större än viljan att stänga matchen.
Poängen viktigast idag, härlig vinst!!👊
+ 18
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Alexander1912: Såg att du reggade dig idag, så du är väl Brynäs21, JonasTP, Kevin47 m.f.
Du sprider bara massa dynga och är allmänt dryg? När kom du med något konkret sist?
Hur fan orkar du?
Du sprider bara massa dynga och är allmänt dryg? När kom du med något konkret sist?
Hur fan orkar du?
+ 18
Sv: A proposito de nada
Alexander1912: Men det har ju vi också gjort. för 3 dagar sen.
Vi kan ju inte värva en spelar varje dag..
Vi kan ju inte värva en spelar varje dag..
+ 18
Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
bradberry: säsongens första nolla dessutom. Kan det vara så att alla lyfter sig ett hack nu när alla inser att det är upp till varje individ, att det inte finns någon Rödin eller Scott att hålla i handen?
+ 18
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Swish sa de här med och en anmälan till swehockey dessutom.
+ 18
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: lika sjukt är att vissa sitter och hånar Scott! När man läser kommentarer förstår man varför det säljs vuxenskor med kardborrband. Storsäljare i 6-finger land
+ 18
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
spolaisen:
Hej, jag vill härmed anmäla Darren Nowick för en tackling på Greg Scott under SHL matchen Brynäs-Skellefteå igår 17/1-21
Jag bifogar ett klipp på händelsen som visar att tacklingen är vårdslös och tar i huvudet på Greg Scott twitter.com/cmoresport/status/1350457207759007749?s=21
Ni kan även lösa här vad Sanny Lindström (expert och tidigare landslagsman) anser omhändelsen: www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2021/01/17/han-saknar-spelsinne-men-inte-en-offerkofta/
Darren Nowick har på sina senaste 41 SHL matcher fått 4 matchstraff för bland annat, spark mot motståndare och skallning vilket visar på att han är osportslig på isen och tidigare medvetet försökt skada spelare.
Greg Scott är allvarligt skadad och kunde ej prata efter match och han mår inte bra idag utan kommer att vara borta från ishockeyn länge.
Jag är ser fram emot att ni snarast tar upp ärendet och granskar händelsen.
MVH
Axle San
Hej, jag vill härmed anmäla Darren Nowick för en tackling på Greg Scott under SHL matchen Brynäs-Skellefteå igår 17/1-21
Jag bifogar ett klipp på händelsen som visar att tacklingen är vårdslös och tar i huvudet på Greg Scott twitter.com/cmoresport/status/1350457207759007749?s=21
Ni kan även lösa här vad Sanny Lindström (expert och tidigare landslagsman) anser omhändelsen: www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2021/01/17/han-saknar-spelsinne-men-inte-en-offerkofta/
Darren Nowick har på sina senaste 41 SHL matcher fått 4 matchstraff för bland annat, spark mot motståndare och skallning vilket visar på att han är osportslig på isen och tidigare medvetet försökt skada spelare.
Greg Scott är allvarligt skadad och kunde ej prata efter match och han mår inte bra idag utan kommer att vara borta från ishockeyn länge.
Jag är ser fram emot att ni snarast tar upp ärendet och granskar händelsen.
MVH
Axle San
+ 18

