Bästa inläggen
Föregående · 115 · Nästa
Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Jag är glad att jag är hobbycoach och att Gällstedt är proffset i båset. Nu ser vi frukten av kontinuitet i formationerna. Försvarsspelet sitter, en anledning i sig att spela ihop samma gubbar, men också att de trögstartade spelarna har kommit igång mer mot slutet. Rollerna sattes från början, förtroendet rubbas inte, man får göra dåliga matcher, vi tror fortsatt på dig. Du vet vad du ska göra.
Brynäs är ett LAG. Och jag är så jävla stolt.
Ödmjukhet, disciplin, hårt arbete, varje dag. Där är det inte bara Gällstedt/tränarna som ska ha beröm utan minst lika mycket Svedman/Alcén, och Silfverberg med sin oslagbara aura.
Kan låta klyschigt när t ex Alcén pratat om vanor, beteenden och vad Brynäs ska stå för men det är uppenbart att det har skett en förändring här.
Med det sagt, svackor kommer komma. Det är då ovanstående blir som viktigast.
Brynäs är ett LAG. Och jag är så jävla stolt.
Ödmjukhet, disciplin, hårt arbete, varje dag. Där är det inte bara Gällstedt/tränarna som ska ha beröm utan minst lika mycket Svedman/Alcén, och Silfverberg med sin oslagbara aura.
Kan låta klyschigt när t ex Alcén pratat om vanor, beteenden och vad Brynäs ska stå för men det är uppenbart att det har skett en förändring här.
Med det sagt, svackor kommer komma. Det är då ovanstående blir som viktigast.
+ 17
Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Känns kul att Lindstein och Axel får nästan lika mycket speltid som Berra och Kinnvall (nästan identiskt). Lindstein fortsätter producera enormt bra siffror. 19(1) skottförsök framåt när han var inne i dag och bara 10 bakåt (inte samma som skott på mål så klart). Som vanligt (får man börjar säga nu) hade han väldigt bra Game Score på 1.48 där bara Larsson var bättre på 1.81. Kinnvall på 0.36 & Bertilsson på 0.45 medan D'Astous hade ännu sämre i dagens match. Axel strax bakom Lindstein på 1.36. Så som Lindstein spelar nu känns det nästan elakt att peta honom...
Schroeder hade en enormt bra match också. 85.71 i CF% (andel skottförsök framåt när han är inne). 12 framåt och bara 2 bakåt på nästan 17 minuters speltid. Hela den kedjan var bra där Rödin hade 80% och O.Lindblom hade ca 77%.
Några som hade det tyngre i dag var Silfver-kedjan (sett till statistiken menar jag nu). 44.44 CF% på Siflver, 42.11% på Larsson och Indrasis på 37.5% vilket är rätt uselt sett till att vi vann skottförsöken med 32-21. Indrasis var inne på 6 framåt och 11 bakåt (mer än hälften av alla skott mot oss kom när Larsson och Indrasis var på isen i dag). Och detta är enbart sett till skottstatistiken, jag vet att de gjorde en bra match sett till poäng!
Det ovan visar ju på att statistiken inte alltid är rättvis. Silfver och Indrasis var liksom inne på 2 mål framåt medan Schroeder (som hade ruskigt bra CF%) inte var inne på något. Vi hade även noll skott på mål mot oss på 2 hela boxplay (nu 90.48% i BP).
Schroeder hade en enormt bra match också. 85.71 i CF% (andel skottförsök framåt när han är inne). 12 framåt och bara 2 bakåt på nästan 17 minuters speltid. Hela den kedjan var bra där Rödin hade 80% och O.Lindblom hade ca 77%.
Några som hade det tyngre i dag var Silfver-kedjan (sett till statistiken menar jag nu). 44.44 CF% på Siflver, 42.11% på Larsson och Indrasis på 37.5% vilket är rätt uselt sett till att vi vann skottförsöken med 32-21. Indrasis var inne på 6 framåt och 11 bakåt (mer än hälften av alla skott mot oss kom när Larsson och Indrasis var på isen i dag). Och detta är enbart sett till skottstatistiken, jag vet att de gjorde en bra match sett till poäng!
Det ovan visar ju på att statistiken inte alltid är rättvis. Silfver och Indrasis var liksom inne på 2 mål framåt medan Schroeder (som hade ruskigt bra CF%) inte var inne på något. Vi hade även noll skott på mål mot oss på 2 hela boxplay (nu 90.48% i BP).
+ 17
Sv: A proposito de nada
Lunkan: Jag förstår inte riktigt hur Arizona kan ha fått ut så lite av Söderström alla år där. Sån sinnessjukt stor talang. Nåja, klagar inte då vi får njuta av honom här istället.
+ 17
Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Det är verkligen kul att se hur Lindblom tar steg för steg framåt i varje match som går.
+ 17
Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Huge: "Nu kommer det rinna iväg. 5-1 Skellefteå efter 60 min"
Gamnackarna förnekar sig icke.
17 poäng efter 10 matcher är en riktigt bra start! I fjol hade vi 32 poäng i halvtid.
Gamnackarna förnekar sig icke.
17 poäng efter 10 matcher är en riktigt bra start! I fjol hade vi 32 poäng i halvtid.
+ 17
Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
TheMacamush: tankar kring matchen:
Säsongens bästa 30 min. Vi var överallt, vann närkamper, snabba spelvändningar, bra defensiv inkl back-checking. Det bästa jag sett på flera år av Brynäs.
Därefter tar SAIK över, plåttrigt i egen zon. Källgren borde väl ha tagit något mål. De är klass och Sveriges bästa lag.
Gälla och ledarstaben har gjort ett grymt jobb hittills. Känns som att alla drar åt samma håll. Trygg defensiv under hela säsongen, undantag andra halvan ikväll.
Mina toppar:
CED: tung, trygg, spelsäker
Axelsson: otroligt skicklig back, grym värvning av
Alcen
Rödin: lagets skäl, har jobbat hårdast varje match
Scott: jobbig att möta, gör inte många misstag
Kinnvall: många hör tycker nog annat men jag tycker att han spelat upp sig, även ikväll
Trivigno: aggressiv, intensiv, tar ansvar.
2 poäng, borde kanske varit 3 men det känns bra ändå.
Grattis till 2 poäng vänner🇧🇪🇧🇪💪💪🥂🥂
Säsongens bästa 30 min. Vi var överallt, vann närkamper, snabba spelvändningar, bra defensiv inkl back-checking. Det bästa jag sett på flera år av Brynäs.
Därefter tar SAIK över, plåttrigt i egen zon. Källgren borde väl ha tagit något mål. De är klass och Sveriges bästa lag.
Gälla och ledarstaben har gjort ett grymt jobb hittills. Känns som att alla drar åt samma håll. Trygg defensiv under hela säsongen, undantag andra halvan ikväll.
Mina toppar:
CED: tung, trygg, spelsäker
Axelsson: otroligt skicklig back, grym värvning av
Alcen
Rödin: lagets skäl, har jobbat hårdast varje match
Scott: jobbig att möta, gör inte många misstag
Kinnvall: många hör tycker nog annat men jag tycker att han spelat upp sig, även ikväll
Trivigno: aggressiv, intensiv, tar ansvar.
2 poäng, borde kanske varit 3 men det känns bra ändå.
Grattis till 2 poäng vänner🇧🇪🇧🇪💪💪🥂🥂
+ 17
Sv: A proposito de nada
Enligt Hockeynews är Brynäs, Linköping och Växjö de tre SHL-klubbar som är intresserade av och kollar extra noggrannt på Liam Hawel. Spännande.
+ 17
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Årets fynd, utan konkurrenter: Axel Andersson!
Tack, Axel, för att du valde, den ädlaste föreningen!
Tack, Alcén, för ett klockrent jobb!
Tack, Axel, för att du valde, den ädlaste föreningen!
Tack, Alcén, för ett klockrent jobb!
+ 17
Sv: A proposito de nada
Peja: Ser hundra gånger hellre Kinnvall i vår backuppsättning än någon back som ej är lika pucksäker och bara kastar bort puck.
Visst han har producerat dåligt hittills.
Men jag älskar ju sättet han spelar hockey på.
Jag vill ju att Brynäs ska bli ett spelande lag igen och inte ett lag som enbart går på kontring.
I det avseendet är ju Kinnvall som klippt och skuren.
För mig är det givet att behålla honom OM lönen är rätt.
Kan absolut se honom som en back i tex tredje backpar.
Behåller mycket hellre JK kontra Lindstein.
Visst han har producerat dåligt hittills.
Men jag älskar ju sättet han spelar hockey på.
Jag vill ju att Brynäs ska bli ett spelande lag igen och inte ett lag som enbart går på kontring.
I det avseendet är ju Kinnvall som klippt och skuren.
För mig är det givet att behålla honom OM lönen är rätt.
Kan absolut se honom som en back i tex tredje backpar.
Behåller mycket hellre JK kontra Lindstein.
+ 17
Sv: A proposito de nada
JawKee: Tycker ändå det finns sekvenser där man ser Lindbloms skicklighet. Som igår när han höll undan en motståndare och skapade ett jätteläge till en medspelare. Om de sekvenserna blir fler och sker oftare, så kommer han bli en ruggig tillgång igen.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Var är modoiterna med J F K och Mille i spetsen har de tackat nej till att skriva i våran bok.
När det nu inte går som de hoppats och jag får hoppas att det fortsätter på det viset.
När det nu inte går som de hoppats och jag får hoppas att det fortsätter på det viset.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Sportbladet rankar vårt tifo som det fjärde bästa i SHL av alla premiärtifon. Det är så klart subjektivt och det var många riktigt bra tifon i premiären men ett bra betyg ändå. Stor tumme upp till Tifo39 för det hårda arbetet att få fram tifot och kul att det är så bra drag på ståplats nu för tiden. Var några år, typ innan och efter pandemirestriktionerna, som stämningen var otroligt deppig och man skämdes nästan över hur illa det var ibland. Otroligt glad att vi steppat upp något ordentligt där på sistone.
Är inte själv med i Tifo39 eller så men passar ändå på att göra ytterligare reklam för dem. Vill ni se fler högklassiga tifon, swisha gärna en slant om ni har möjlighet:
123 255 33 11
Är inte själv med i Tifo39 eller så men passar ändå på att göra ytterligare reklam för dem. Vill ni se fler högklassiga tifon, swisha gärna en slant om ni har möjlighet:
123 255 33 11
+ 17
Sv: A proposito de nada
Brander: Vi ska fortsätta att vara ödmjuka. Har vi 2 lag bakom oss när säsongen summeras är jag nöjd. Playin får vara en bonus även om starten varit optimistisk.
Tyckte bland det roligaste igår (fanns mycket som var roligt) var att se Gällstedt coacha byxorna av Röde Roger. Efter 1:a perioden där vi åkte på allt, likt Jokinens ”in your face” så ställde vi upp i en mer kontrollerande 1-3-1 och fick stopp på Frölundas spelvändningar. Det hade Röde Roger inget motdrag till och efter det var det Brynäs match.
Som många andra vill jag också passa på att lyfta fram Anton Ohlsson. Han gjorde en gedigen insats igår och såg ”senior” ut. Stark på pucken och mer fysisk än tidigare. Även gamle Scott hade fint klipp i åkningen.
Söderström och D’Astous är ju klassbackar och med Djoos tillbaka skulle jag säga att vi har en av seriens bättre backsidor. Kinnvall kommer få svårt att gå in på 6 backar då. Han behöver lyfta sitt spel rejält om han ska ha en tröja framgent.
Sammanfattat en otroligt rolig och stark hemmapremiär och jag ser med försiktig förväntan fram emot nästa veckas matcher. Kan vi ta 4-5 poäng där är det riktigt bra.
Tyckte bland det roligaste igår (fanns mycket som var roligt) var att se Gällstedt coacha byxorna av Röde Roger. Efter 1:a perioden där vi åkte på allt, likt Jokinens ”in your face” så ställde vi upp i en mer kontrollerande 1-3-1 och fick stopp på Frölundas spelvändningar. Det hade Röde Roger inget motdrag till och efter det var det Brynäs match.
Som många andra vill jag också passa på att lyfta fram Anton Ohlsson. Han gjorde en gedigen insats igår och såg ”senior” ut. Stark på pucken och mer fysisk än tidigare. Även gamle Scott hade fint klipp i åkningen.
Söderström och D’Astous är ju klassbackar och med Djoos tillbaka skulle jag säga att vi har en av seriens bättre backsidor. Kinnvall kommer få svårt att gå in på 6 backar då. Han behöver lyfta sitt spel rejält om han ska ha en tröja framgent.
Sammanfattat en otroligt rolig och stark hemmapremiär och jag ser med försiktig förväntan fram emot nästa veckas matcher. Kan vi ta 4-5 poäng där är det riktigt bra.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Metalman: Även om det så klart är väldigt tidigt sa Sanny nu i eftersändningen att han inte skulle bli förvånad om D'Astous kommer stå som årets värvning när säsongen summeras (alltså i ligan). Rätt bra hyllning efter att bara ha spelat 2 matcher (han missade ju första). Kul att se att Brynäs överlag får mycket hyllningar även om det är tidigt på säsongen.
Nu hoppas jag bara experterna börjar prata lite om Bobby då många var så sjukt tveksamma mot honom.
Nu hoppas jag bara experterna börjar prata lite om Bobby då många var så sjukt tveksamma mot honom.
+ 17
Sv: A proposito de nada
+ 17
Sv: A proposito de nada
Ojojoj, vad stackars JFK i modoboken har det jobbigt nu.
Det haglar sura analyser om hur dåliga Frölunda minsann har varit, vilket bottenlag vi är osv.
Haha…. 😂😂😂
Det haglar sura analyser om hur dåliga Frölunda minsann har varit, vilket bottenlag vi är osv.
Haha…. 😂😂😂
+ 17
Sv: A proposito de nada
JawKee: Djoos och Axel Andersson är bra tvåvägsbackar. Som statistiken visade är Axel rent av bättre defensivt. Det är många som lever kvar i en föreställning att man är medioker defensivt bara därför att man inte är en jättestor back med begränsad offensiv uppsida.
Det som jag tyckte kan kunde se redan på försäsongen är att ”dumpande” är svårt att lyckas med mot Brynäs. Backarna är väldigt skridskostarka och spelskickliga, de hinner oftast först på pucken och hittar lösningar ur pressade situationer. De flesta forwards måste ju ha en försprång mot en spelare som Axel för att överhuvudtaget kunna hinna komma nära honom innan han spelar vidare pucken.
Nu är det alldeles för tidigt för att fastställa att Chucky blir en succé, men jag tycker det var en IQ-befriad åsikt att han kommer floppa bara därför att Gregoire floppade i Rögle. De är ju två helt olika spelare.
Det som jag tyckte kan kunde se redan på försäsongen är att ”dumpande” är svårt att lyckas med mot Brynäs. Backarna är väldigt skridskostarka och spelskickliga, de hinner oftast först på pucken och hittar lösningar ur pressade situationer. De flesta forwards måste ju ha en försprång mot en spelare som Axel för att överhuvudtaget kunna hinna komma nära honom innan han spelar vidare pucken.
Nu är det alldeles för tidigt för att fastställa att Chucky blir en succé, men jag tycker det var en IQ-befriad åsikt att han kommer floppa bara därför att Gregoire floppade i Rögle. De är ju två helt olika spelare.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Mikko tar över HPK. Även fast det gick som det gick i Brynäs gillar man ju karln och följer honom på avstånd.
+ 17
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Erat: Tycker Trivigno var en positiv överraskning idag. Källgren godkänd och Kopacka gjorde exakt det han gjorde i HA vilket känns jävligt skönt.
Victor S klev fram offensivt på slutet med bra aktioner på blå.
Mer att önska av framförallt Bertil, Indrasis och Schroeder.
Victor S klev fram offensivt på slutet med bra aktioner på blå.
Mer att önska av framförallt Bertil, Indrasis och Schroeder.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Lemp: Har kikat lite på D’Astous smäll nu och har landat i att det är kollateralligamentet som fått sig en törn. Jag tippar på att han är med och spelar om 7-10 dagar.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Oj, oj vad provocerade modoiterna är för att ingen på upptaktsträffen tippat Brynäs i kval… Jag kommer aldrig förstå den stora fascinationen som råder gällande Brynäs i den boken…
+ 17
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Otroligt stort att få hem Söderström redan nu. Han har ju dessutom tränat med laget tidigare under försäsongen så man bör ha en god förståelse för vilken nivå han håller.
Det ska bli väldigt intressant att se hur Brynäs kommer att spela. Man borde ha goda möjligheter att vara spelförande, åtminstone mot lagen på den nedre halvan. Backsidan är extremt spelskicklig och skridskostark.
Lätt att bli girig nu, men jag hoppas fortfarande att man kontrakterar Victor Persson och en till forward. Lyssnade på en utförlig intervju med Färjestads tränare idag, han berömde Ljungkrantz utveckling där men mellan raderna sa han samtidigt att han får svårt att platsa. Han skulle ju gå rakt in i Brynäs lag, i typ tredjelinan, tror jag. Vore värt att försök - även om man i den bästa av världar snappar upp något från den nordamerikanska marknaden.
Det ska bli väldigt intressant att se hur Brynäs kommer att spela. Man borde ha goda möjligheter att vara spelförande, åtminstone mot lagen på den nedre halvan. Backsidan är extremt spelskicklig och skridskostark.
Lätt att bli girig nu, men jag hoppas fortfarande att man kontrakterar Victor Persson och en till forward. Lyssnade på en utförlig intervju med Färjestads tränare idag, han berömde Ljungkrantz utveckling där men mellan raderna sa han samtidigt att han får svårt att platsa. Han skulle ju gå rakt in i Brynäs lag, i typ tredjelinan, tror jag. Vore värt att försök - även om man i den bästa av världar snappar upp något från den nordamerikanska marknaden.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Scerban: Artikel på hemsidan uppe nu. Som väntat ett tvåårskontrakt.
www.brynas.se/article/97dasjv-1ekad/view
Beräknas även vara spelklar på lördag!
"Kontraktet är skrivet över säsongen 25/26 och Victor kommer att ansluta under måndagen. Han beräknas vara spelklar till lördagens premiär borta mot Linköping."
www.brynas.se/article/97dasjv-1ekad/view
Beräknas även vara spelklar på lördag!
"Kontraktet är skrivet över säsongen 25/26 och Victor kommer att ansluta under måndagen. Han beräknas vara spelklar till lördagens premiär borta mot Linköping."
+ 17
Sv: A proposito de nada
Ska väl hålla oss på jorden men kan inte låta bli att glädjas över en hel del saker!
• Källgren stabil igen
• d'Astous grym så länge han är med, sedan roligt att flera andra backar såg ut att växa med mer speltid
• Härligt med ett PP-mål som var tidigt skott och retur (behöver inte vara så snyggt alla gånger)
• Trivigno fick näta (välförtjänt!)
• Anton Ohlsson gör en jättebra match
• Viktor Persson - vilken saga
Oroväckande med d'Astous skada och målet vi släpper in är precis av den typen vi behöver slipa bort. Tänk om det varit en seriematch och vi hade tappat i bombsäker 2-0-ledning tack vare ett sånt.
• Källgren stabil igen
• d'Astous grym så länge han är med, sedan roligt att flera andra backar såg ut att växa med mer speltid
• Härligt med ett PP-mål som var tidigt skott och retur (behöver inte vara så snyggt alla gånger)
• Trivigno fick näta (välförtjänt!)
• Anton Ohlsson gör en jättebra match
• Viktor Persson - vilken saga
Oroväckande med d'Astous skada och målet vi släpper in är precis av den typen vi behöver slipa bort. Tänk om det varit en seriematch och vi hade tappat i bombsäker 2-0-ledning tack vare ett sånt.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Näst mest underhållande ikväll är dock att läsa en vissa modoits teorier om att Modo inte var påslagna.. att Modos skottstatistik berodde på att man bara tar avslut i kvalitativa lägen o s v.
Skojig och lite sorglig läsning.
Skojig och lite sorglig läsning.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Roligt att läsa från dagens träning!
Hoppas på explosion i den kedjan nu!
Hoppas på explosion i den kedjan nu!
+ 17
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
Inte för att försvara Munkas på något sätt men som någon skrev häromdagen så har han rätt i mycket av det han skriver, tycker många av er Brynäsare här inne skriver bra inlägg men många behöver sluta gnälla på de som verkligen kommer med konstruktiv kritik, de flesta experter har Brynäs långt ner i tabellen tillsammans med b.la Örebro och MoDo samt Malmö, varför inte acceptera att ni går in i serien som ett lag som får kämpa för att hålla er kvar eller i bästa fall Play in.
Jag är inte ens säker på om Leksand fixar topp 8 även om vi såklart " borde " hamna före er i tabellen
Man behöver inte skriva negativt om skribenter bara för att de har en annan åsikt än din egen
Man måste kunna skriva bra och dåligt om sitt favoritlag och munkas skriver nog aldrig något negativt eller positivt inlägg om det inte finns belägg för det, det tror jag inte normal funtad människa gör eller?
Tycker hela Hs har tappat sin charm sedan en tid tillbaks, jag har ändå varit medlem jättelänge
Det är så mycket pajkastning och gnäll och kukmätartävling i många gästböcker så jag har funderat på att logga ut för gott men det finns alldeles för många bra människor här inne för att jag skall göra det
Inte för att försvara Munkas på något sätt men som någon skrev häromdagen så har han rätt i mycket av det han skriver, tycker många av er Brynäsare här inne skriver bra inlägg men många behöver sluta gnälla på de som verkligen kommer med konstruktiv kritik, de flesta experter har Brynäs långt ner i tabellen tillsammans med b.la Örebro och MoDo samt Malmö, varför inte acceptera att ni går in i serien som ett lag som får kämpa för att hålla er kvar eller i bästa fall Play in.
Jag är inte ens säker på om Leksand fixar topp 8 även om vi såklart " borde " hamna före er i tabellen
Man behöver inte skriva negativt om skribenter bara för att de har en annan åsikt än din egen
Man måste kunna skriva bra och dåligt om sitt favoritlag och munkas skriver nog aldrig något negativt eller positivt inlägg om det inte finns belägg för det, det tror jag inte normal funtad människa gör eller?
Tycker hela Hs har tappat sin charm sedan en tid tillbaks, jag har ändå varit medlem jättelänge
Det är så mycket pajkastning och gnäll och kukmätartävling i många gästböcker så jag har funderat på att logga ut för gott men det finns alldeles för många bra människor här inne för att jag skall göra det
+ 17
Sv: A proposito de nada
Några intryck:
*Kul att #11 börjar visa sig - blir kul att följa framåt
*#52 har varit väldigt bra på försäsongen.
*#33 är förvånantsvärt lätt i steget - ej långsam. 3:e målet nu på försäsongen, stark som en oxe vid sargen = mycket lovande
*#18 är en klasspelare. Älskar när han driver framåt med puck i offensiv - pucken lämnar hans klubba först när han tillåter det
*Berras tackling i första perioden - mumma
*Kul med hållen nolla
*#10 mycket bra första träningsmatcherna, liten dipp nu - men noll orolig för hans förmåga
*Kul att se Kelleher i spelet men framförallt hur han kramades om av Brynässpelarna efter matchen ❤️
*Kul att #11 börjar visa sig - blir kul att följa framåt
*#52 har varit väldigt bra på försäsongen.
*#33 är förvånantsvärt lätt i steget - ej långsam. 3:e målet nu på försäsongen, stark som en oxe vid sargen = mycket lovande
*#18 är en klasspelare. Älskar när han driver framåt med puck i offensiv - pucken lämnar hans klubba först när han tillåter det
*Berras tackling i första perioden - mumma
*Kul med hållen nolla
*#10 mycket bra första träningsmatcherna, liten dipp nu - men noll orolig för hans förmåga
*Kul att se Kelleher i spelet men framförallt hur han kramades om av Brynässpelarna efter matchen ❤️
+ 17
Sv: A proposito de nada
{5647}: ”Rent krasst var D'Astous och Andersson ute på marknaden inna säsongen var färdigspelad. Inget lag var intresserade.”
Here we go again…
Ännu en person som påstår sig ha insyn i hur marknaden utspelar sig utan några som helst belägg.
Låt mig vara tydlig. Du-har-ingen-aning.
Here we go again…
Ännu en person som påstår sig ha insyn i hur marknaden utspelar sig utan några som helst belägg.
Låt mig vara tydlig. Du-har-ingen-aning.
+ 17
Sv: A proposito de nada
{5647}: ” Ifjol var ett undantag när endast ni var bra”
Hahaha, är du på allvar eller ett troll?
Hahaha, är du på allvar eller ett troll?
+ 17
Sv: A proposito de nada
Lite reflektioner efter dagens match.
- Tydligt att kemin hos Rödin-Larsson-Indrasis finns kvar. Bästa kedjan idag.
- Håller fast vid att Trivigno kan bli en riktig publikfavorit. Vilken speed! Påminner en del om Enterfeldt på amfetamin! 🙂
- Kopackas skridskoåkning kommer bita även i SHL. Timråbackarna såg ut som rundningsmärken vid ett par tillfällen.
- Det finns betydligt mer att hämta av 1:a kedjan. Men vi får ha i åtanke att Silfverberg och Lindblom inte spelat i svensk hockey på länge och Schroeder inte alls. Men där är jag inte orolig, det kommer.
- Tycker att Persson såg stabil ut, absolut inga tavlor på målen.
- Djoos andas klass, så lugn och trygg med pucken. Det är ingen ”vanlig” SHL back det där.
- D’Astous behöver bli lite mer disciplinerad, sen är ju 5:an ett skämt. Pääjärvi vänder ryggen till (som man tillåts i SHL utan ansvar) och står sen och knoppar.
All in all en rättvis Timrå vinst, dom var sett över 60 min bättre än oss.
- Tydligt att kemin hos Rödin-Larsson-Indrasis finns kvar. Bästa kedjan idag.
- Håller fast vid att Trivigno kan bli en riktig publikfavorit. Vilken speed! Påminner en del om Enterfeldt på amfetamin! 🙂
- Kopackas skridskoåkning kommer bita även i SHL. Timråbackarna såg ut som rundningsmärken vid ett par tillfällen.
- Det finns betydligt mer att hämta av 1:a kedjan. Men vi får ha i åtanke att Silfverberg och Lindblom inte spelat i svensk hockey på länge och Schroeder inte alls. Men där är jag inte orolig, det kommer.
- Tycker att Persson såg stabil ut, absolut inga tavlor på målen.
- Djoos andas klass, så lugn och trygg med pucken. Det är ingen ”vanlig” SHL back det där.
- D’Astous behöver bli lite mer disciplinerad, sen är ju 5:an ett skämt. Pääjärvi vänder ryggen till (som man tillåts i SHL utan ansvar) och står sen och knoppar.
All in all en rättvis Timrå vinst, dom var sett över 60 min bättre än oss.
+ 17
Sv: A proposito de nada
+ 17
Sv: A proposito de nada
landmanden: "Det finns inte många som är kortare än Marchand i hockeyn som klarat sig bra."
Jahopp. Då var det längddebatt... igen...
Jag avundas dig. Det måste vara så härligt att bara kunna killgissa på att ingen under Marchands längd har klarat sig bra och hoppas på att ingen fact checkar dig.
Jag kommer alltid ta kortisarnas parti, trots att jag själv mäter 194 cm. Bara för att det är så jäkla förlegat och har blivit någon slags sanning ute i stugorna att kortisarna inte kan spela hockey.
Här nedan har du ett axplock på spelare som klarat sig rätt bra, trots att dom är lika långa eller kortare än Marchand. Många har spelat mycket och länge i NHL. Några få är från svensk hockey, men jag tänker att världens bästa hockeyliga är en bättre måttstock. Några av spelarna är till och med invalda i Hockey Hall of Fame och har vunnit det finaste av priser, Stanley Cup.
Yanni Gourde, 175 cm
Jared Spurgeon, 174 cm
Cam Atkinson, 173 cm
Mats Zuccarello, 173 cm
Cole Caufield, 170 cm
Johnny Gaudreau, 175 cm
Alex DeBrincat, 171 cm
Jonathan Marchessault, 175 cm
Tyler Johnson, 173 cm
Conor Sheary, 173 cm
Theo Fleury, 168 cm
Henri Richard, 170 cm
Marcel Dionne, 173 cm
Marty St. Louis, 173 cm
Mats Näslund, 170 cm
Brian Gionta, 170 cm
Daniel Brière, 175 cm
Cliff Ronning, 173 cm
Steve Sullivan, 173 cm
Nathan Gerbe, 163 cm
Rocco Grimaldi, 168 cm
Paul Byron, 175 cm
Blake Lizotte, 170 cm
Dave Keon, 175 cm
Red Kelly, 175 cm
Ted Lindsay, 173 cm
Torey Krug, 175 cm
Tyler Ennis, 175 cm
Håkan Loob, 175 cm
Pär Arlbrandt, 171 cm
Jag kan lägga till fler namn, men jag tror att budskapet nått fram nu. Kolla dina antaganden nästa gång, snälla.
Jahopp. Då var det längddebatt... igen...
Jag avundas dig. Det måste vara så härligt att bara kunna killgissa på att ingen under Marchands längd har klarat sig bra och hoppas på att ingen fact checkar dig.
Jag kommer alltid ta kortisarnas parti, trots att jag själv mäter 194 cm. Bara för att det är så jäkla förlegat och har blivit någon slags sanning ute i stugorna att kortisarna inte kan spela hockey.
Här nedan har du ett axplock på spelare som klarat sig rätt bra, trots att dom är lika långa eller kortare än Marchand. Många har spelat mycket och länge i NHL. Några få är från svensk hockey, men jag tänker att världens bästa hockeyliga är en bättre måttstock. Några av spelarna är till och med invalda i Hockey Hall of Fame och har vunnit det finaste av priser, Stanley Cup.
Yanni Gourde, 175 cm
Jared Spurgeon, 174 cm
Cam Atkinson, 173 cm
Mats Zuccarello, 173 cm
Cole Caufield, 170 cm
Johnny Gaudreau, 175 cm
Alex DeBrincat, 171 cm
Jonathan Marchessault, 175 cm
Tyler Johnson, 173 cm
Conor Sheary, 173 cm
Theo Fleury, 168 cm
Henri Richard, 170 cm
Marcel Dionne, 173 cm
Marty St. Louis, 173 cm
Mats Näslund, 170 cm
Brian Gionta, 170 cm
Daniel Brière, 175 cm
Cliff Ronning, 173 cm
Steve Sullivan, 173 cm
Nathan Gerbe, 163 cm
Rocco Grimaldi, 168 cm
Paul Byron, 175 cm
Blake Lizotte, 170 cm
Dave Keon, 175 cm
Red Kelly, 175 cm
Ted Lindsay, 173 cm
Torey Krug, 175 cm
Tyler Ennis, 175 cm
Håkan Loob, 175 cm
Pär Arlbrandt, 171 cm
Jag kan lägga till fler namn, men jag tror att budskapet nått fram nu. Kolla dina antaganden nästa gång, snälla.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Lemp: Svårt att säga så mycket när man inte vet vilken roll han hade i AHL. Cirka 0,4p/match de senaste två säsongerna är ju inte dåligt om han haft en undanskymd roll. Oavsett vilket tror jag principen att chansa med någon som har rätt skill set från AHL är bättre än att köra vidare på typ Kvist eller ta in någon SHL-veteran som varken är billig eller har utvecklingspotential. I grova drag verkar Trivigno ha den typen av egenskaper som passar bättre på stor is.
+ 17
Kamikazetips SHL 24-25
Fortfarande en hel del pussarbitar kvar att lägga, men här är mitt SHL-tips:
1. Skellefteå. Har behållt många bra spelare, har också många duktiga yngre som bara blir bättre. Brandsegg-Nygård gör succé.
2. Färjestad. Förbättrad backsida, grym forwardssida. Hoppas Clara får spela mycket.
3. Rögle. Tror de kommer fortsätta spela bra under Hansson. Bra silly season.
4. Linköping. Också bra silly season, har värvat rätt utifrån sina behov. Frågetecknet finns mellan stolparna. Tror ändå mycket på det här laget.
5. Luleå. Tror inte de kommer utmana om serieseger, men blir farliga i slutspelet. Många tilltänkta spetsar som ska acklimatisera sig till svensk hockey. Om Bulan får arbetsro kommer de säkert bli bättre och bättre under säsongens gång.
6. Växjö. Gissar att de kommer ha lite av ett mellanår. Tunga tapp, men likväl en bra stomme och ledarstab.
7. Frölunda. Rogers sista år blir nog mellanmjölk. Går bara på känsla här, deras unga killar skulle kunna lyfta laget rejält.
8. Leksand. Svårbedömt lag, finns en offensiv arsenal där som skulle kunna explodera. Sämre mv- och backsida än 23/24.
9. Brynäs. Givetvis med bias. Namnstarka värvningar, men svårbedömt hur NHL-killarna kommer att leverera år 2024. Tror mer på laget om man ersätter Benn och hittar en bra forward.
10. Timrå. För bra offensiv för att behöva kvala. Blir fundersam kring bredden, särskilt på backsidan. Skaver ändå lite att sätta de så lågt, men kombinationen av dålig backbredd och flera skadedrabbade backar gör det svårt att sätta Timrå högre.
11. HV71. Känslan är att Abbott rattar bättre än Nubben. Kanske får större konsekvenser om man tror om Strålman verkligen lägger ner? I skrivande stund verkar de inte räkna med honom.
12. Malmö. Har förbättrat bredden, men finns spetsen? Kommer behöva få bra utväxling på nyförvärv för att undvika kval. Salo är en bra backvärvning.
13. Modo. Ett bra lag som överraskade positivt under den förra säsongsinledningen. Svårbedömda importvärvningar, men deras importvärvnings\"track record\" 23/24 var svagt. Hade verkligen behövt den respektingivande Gimo-sonen Hägg - nu måste någon av chansvärvningarna på backsidan bli succé.
14. Örebro. Påminner om Brynäs för några år sedan. Allmänt kaos. Karlkvist är en bra spelare men med skadeproblem, tror han kommer få svårt att leva upp till förväntninganra.
1. Skellefteå. Har behållt många bra spelare, har också många duktiga yngre som bara blir bättre. Brandsegg-Nygård gör succé.
2. Färjestad. Förbättrad backsida, grym forwardssida. Hoppas Clara får spela mycket.
3. Rögle. Tror de kommer fortsätta spela bra under Hansson. Bra silly season.
4. Linköping. Också bra silly season, har värvat rätt utifrån sina behov. Frågetecknet finns mellan stolparna. Tror ändå mycket på det här laget.
5. Luleå. Tror inte de kommer utmana om serieseger, men blir farliga i slutspelet. Många tilltänkta spetsar som ska acklimatisera sig till svensk hockey. Om Bulan får arbetsro kommer de säkert bli bättre och bättre under säsongens gång.
6. Växjö. Gissar att de kommer ha lite av ett mellanår. Tunga tapp, men likväl en bra stomme och ledarstab.
7. Frölunda. Rogers sista år blir nog mellanmjölk. Går bara på känsla här, deras unga killar skulle kunna lyfta laget rejält.
8. Leksand. Svårbedömt lag, finns en offensiv arsenal där som skulle kunna explodera. Sämre mv- och backsida än 23/24.
9. Brynäs. Givetvis med bias. Namnstarka värvningar, men svårbedömt hur NHL-killarna kommer att leverera år 2024. Tror mer på laget om man ersätter Benn och hittar en bra forward.
10. Timrå. För bra offensiv för att behöva kvala. Blir fundersam kring bredden, särskilt på backsidan. Skaver ändå lite att sätta de så lågt, men kombinationen av dålig backbredd och flera skadedrabbade backar gör det svårt att sätta Timrå högre.
11. HV71. Känslan är att Abbott rattar bättre än Nubben. Kanske får större konsekvenser om man tror om Strålman verkligen lägger ner? I skrivande stund verkar de inte räkna med honom.
12. Malmö. Har förbättrat bredden, men finns spetsen? Kommer behöva få bra utväxling på nyförvärv för att undvika kval. Salo är en bra backvärvning.
13. Modo. Ett bra lag som överraskade positivt under den förra säsongsinledningen. Svårbedömda importvärvningar, men deras importvärvnings\"track record\" 23/24 var svagt. Hade verkligen behövt den respektingivande Gimo-sonen Hägg - nu måste någon av chansvärvningarna på backsidan bli succé.
14. Örebro. Påminner om Brynäs för några år sedan. Allmänt kaos. Karlkvist är en bra spelare men med skadeproblem, tror han kommer få svårt att leva upp till förväntninganra.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Petrov: Förstår inte detta med stängd liga. Känns otroligt osportsligt och väldigt osvenskt.
Vad är det för kriterier som skulle råda då? Antal invånare i kommunen? Ekonomiska förutsättningar? Antal medlemnar? Kapicitet på publik? Eller att man inte tycker att t ex växjö ska va i Shl?
Vad är det för kriterier som skulle råda då? Antal invånare i kommunen? Ekonomiska förutsättningar? Antal medlemnar? Kapicitet på publik? Eller att man inte tycker att t ex växjö ska va i Shl?
+ 17
Sv: A proposito de nada
{10522}: Det var Modo som hämtade Anton Hedman till Elitserien. Kanske tidernas värsta huvudtacklare i elitserien/SHL.
+ 17
Sv: A proposito de nada
mk: Kanske därför Foppa var tvungen att spela så länge i NHL: Modo tackade länge nej.
Och stackars Sedinarna. Fick inte komma tillbaka överhuvudtaget. Modo tackade nej - lärt sig en läxa. Brashear var väl undantaget som Modo tackade ja till. Cred overall lite sådär.
Och stackars Sedinarna. Fick inte komma tillbaka överhuvudtaget. Modo tackade nej - lärt sig en läxa. Brashear var väl undantaget som Modo tackade ja till. Cred overall lite sådär.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Nu har Brynäs ett "fönster" på 2-3 år på sig att etablera sig riktigt ordentligt i SHL.
Dessa säsonger framåt nu är avgörande för hur Brynäs kommer vara i framtiden.
Jag var oerhört kritisk till Alcén när han tillträdde.
Men jag får ge honom att han lärde sig den hårda vägen vad som är viktigt i en trupp.
Även om man säkert fått betala bra för rena nyförvärv så är det trots allt så att man presenterat en tillräckligt bra plan för spelarna att de har valt Brynäs ändå.
Nu börjar man se med lite tillförsikt på säsongen som kommer.
Plus, som någon skrev om Rödins humör och glädje i ett klipp nyligen.
En glad Rödin kan bli en förbannad och bra Rödin till vintern. Och det är jätteviktigt att glädjen finns i föreningen igen.
Sen att åsen har blivit lika tätt som Fort Knox. Det tyder på att det är en förening som är på väg mot något bra.
Är det 1 juli som det kan ske utköp i NHL?
Tänk den jävla bomben..😀
Dessa säsonger framåt nu är avgörande för hur Brynäs kommer vara i framtiden.
Jag var oerhört kritisk till Alcén när han tillträdde.
Men jag får ge honom att han lärde sig den hårda vägen vad som är viktigt i en trupp.
Även om man säkert fått betala bra för rena nyförvärv så är det trots allt så att man presenterat en tillräckligt bra plan för spelarna att de har valt Brynäs ändå.
Nu börjar man se med lite tillförsikt på säsongen som kommer.
Plus, som någon skrev om Rödins humör och glädje i ett klipp nyligen.
En glad Rödin kan bli en förbannad och bra Rödin till vintern. Och det är jätteviktigt att glädjen finns i föreningen igen.
Sen att åsen har blivit lika tätt som Fort Knox. Det tyder på att det är en förening som är på väg mot något bra.
Är det 1 juli som det kan ske utköp i NHL?
Tänk den jävla bomben..😀
+ 17
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Två riktigt vassa forwards har redan kommit in. De heter Silfverberg och Lindblom i efternamn.
+ 17
Sv: A proposito de nada
{10522}: ” sa du samma när #21 lirade i tre kronor eller var du inte född då?
Eller det året som Sedins bar hela laget på sina axlar till ett vm-guld.”
Minns bara när dom förde sina klubblag till sm-silver. Det var fina prestationer
Eller det året som Sedins bar hela laget på sina axlar till ett vm-guld.”
Minns bara när dom förde sina klubblag till sm-silver. Det var fina prestationer
+ 17



Om inget blir klart innan jul kommer han tåren fälla och på lagets julbord i vrångstrupen nubben hälla.