Bästa inläggen
Föregående · 114 · Nästa
Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Matchtrådsdags! Min hjälte Sjödda ska upp i taket. Tyvärr var jag för ung för att se honom i Brynäströjan den första sejouren men vad Tommy Sjödin betydde för Brynäs, framför allt under de mörka åren efter guldet 1999, vet alla. Inget SM-guld, men likväl förtjänt av en vepa i mina ögon. Hoppas vi ärar honom ännu mer med en seger mot Timrå. Mot tre nya poäng!
+ 17
Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
Segertåget fortsätter vänner. Hade nästan gett upp hoppet att få se ett vinnande Brynäs igen efter 2012 (och typ 2017). När vi åkte ur var jag rädd att jag missat storhetstiden (som 90-talist) och att vi kanske skulle bli ett etablerat allsvenskt lag. Likt Moses efter ökenvandringen som bara får skåda Kaanans land men aldrig beträda det innan jordelivets skymning.
Jag är glad att få uppleva det här innan man checkar ut. Tänker tillbaka på glass och minigolf som parvel i Stenebergsparken och kyrkobesök i Staffanskyrkan. Ursäkta sentimentaliteten.
Nu kör vi! Mot SM-guld! Och oavsett hur det går i vår så har grabbarna gjort något stort för alla oss fans och för Gävle. Vi är så jävla bra! God fortsättning!!
Jag är glad att få uppleva det här innan man checkar ut. Tänker tillbaka på glass och minigolf som parvel i Stenebergsparken och kyrkobesök i Staffanskyrkan. Ursäkta sentimentaliteten.
Nu kör vi! Mot SM-guld! Och oavsett hur det går i vår så har grabbarna gjort något stort för alla oss fans och för Gävle. Vi är så jävla bra! God fortsättning!!
+ 17
Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
Brynäsgubbe:Jag vill bara hylla Ludde, Brynäs bästa spelare ikväll!
Sen skönt att bryta sviten på förluster i Växjö.
Detta Brynäs bara fortsätter att övertyga.
Sen skönt att bryta sviten på förluster i Växjö.
Detta Brynäs bara fortsätter att övertyga.
+ 17
Sv: Matchtråd: Brynäs IF- Modo 2024-12-26
Kent747Socker: Har tittat på matchen i efterskott och Djoos gör en stabil insats förutom assisten till 1-4. Jag tittade även på CEDA's agerande i egen zon som idag renderade i åtminstone 3 "indianare". Han spelar på marginalen minst sagt, och jag tror många glömmer bort den biten när det är succé i offensiva zonen.
I vilket fall som helst är det j-ligt tråkigt att ta del av muntergökarnas ständiga letande efter syndabockar, är det inte Djoos så är det Indrasis (man han har väl täppt till truten på dem vid det här laget...)
I vilket fall som helst är det j-ligt tråkigt att ta del av muntergökarnas ständiga letande efter syndabockar, är det inte Djoos så är det Indrasis (man han har väl täppt till truten på dem vid det här laget...)
+ 17
Sv: A proposito de nada
Förövrigt, en riktigt fin julklapp. Linköping närmare sig kvalplats. Vilken dröm det vore om de trilla ur för de har definitivt inte stödet från supportrar och liknande att ta sig upp igen.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Tycker fortfarande Indrasis får för lite cred.
9p de senaste 8 matcherna.
9p de senaste 8 matcherna.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: peak-Kinnvall kan göra 40 poäng i SHL. Det är inte lätt att hitta spelskickliga rightare. Tycker det är en otrolig lyx att han en rightare med den uppsidan i ett tredje backpar. Till den rollen tror jag inte att Brynäs kan få bättre. Att han är en Gävle-kille är också ett stort plus, men naturligtvis inte avgörande.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Erat:
Kanske kan förklara varför matcherna sett ut som de gjorde det senaste. Spelarna såg trötta ut. Kanske rent av är infektioner etc som stört.
Kanske kan förklara varför matcherna sett ut som de gjorde det senaste. Spelarna såg trötta ut. Kanske rent av är infektioner etc som stört.
+ 17
Sv: A proposito de nada
3mot3 kan alltid gå lite hur som helst. Hållander var förmodligen isens bästa spelare och ingen slump att han avgjorde.
Det hade förmodligen blivit fler poäng om domarna hade dömt lite annorlunda.
Tänker främst på:
1) Målet som dömdes bort. Det är solklart att Lindblom hamnar i målgården på grund av Timråbacken. Domarna får gärna förklara det domslutet.
2) När Brynäs vänder spelet i förlängningen hoppar en fjärde Timråspelare ut många meter innan forwarden hoppar in. Det är en solklar för många spelare på isen som gör att Schroeders läge in blev lika bra eftersom Timrå fick in ytterligare en spelare på grund av ett felaktigt byte. Det säger sig självt att ett powerplay för Brynäs i förlängningen hade ändrat förutsättningarna drastiskt.
Det hade förmodligen blivit fler poäng om domarna hade dömt lite annorlunda.
Tänker främst på:
1) Målet som dömdes bort. Det är solklart att Lindblom hamnar i målgården på grund av Timråbacken. Domarna får gärna förklara det domslutet.
2) När Brynäs vänder spelet i förlängningen hoppar en fjärde Timråspelare ut många meter innan forwarden hoppar in. Det är en solklar för många spelare på isen som gör att Schroeders läge in blev lika bra eftersom Timrå fick in ytterligare en spelare på grund av ett felaktigt byte. Det säger sig självt att ett powerplay för Brynäs i förlängningen hade ändrat förutsättningarna drastiskt.
+ 17
Sv: A proposito de nada
SuneMangs:
Lycka till ikväll
Inte varit så aktiv på hs på ett tag pga lite personliga problem men nu är jag tillbaks
Lycka till ikväll
Inte varit så aktiv på hs på ett tag pga lite personliga problem men nu är jag tillbaks
+ 17
Sv: A proposito de nada
aplusb: Apropå CHL, det finns ett lag som aldrig ska få komma till vår hemmaarena igen..
#neverforget
#neverforget
+ 17
Sv: A proposito de nada
Vet inte om ni såg detta. Men jag tyckte att det var fantastiskt roligt :D
+ 17
Sv: A proposito de nada
Det är ganska sjukt när man tänker på att det inte var så länge sen vi satt helt knäckta med att få spela i HA. Dessutom bara för ca 1-2 veckors sedan skrev vi "Det är bara några poäng mer till ingenmansland" men kolla idag. Man ska naturligtvis aldrig vara för kaxig men det är inte jag. Jag är bara glad och stolt att vi befinner oss där vi gör just nu. Träffade Gällstedt häromdagen och han sa: "Självklart går det bra just nu men vi har inte vunnit något ännu, vi måste vara ödmjuka och fortsätta utvecklas och bli bättre för varje dag".
Alltså, många av oss mår mycket bättre när ens favorit idrottslag går som på räls
Alltså, många av oss mår mycket bättre när ens favorit idrottslag går som på räls
+ 17
Sv: A proposito de nada
Jonjo: Passningen var ju något utöver det vanliga! Bobby är en av dom bästa värvningar Brynäs gjort genom tiderna, en kämpe, en kille med stort hjärta och en person med skön inställning till livet. Man blir ju bara glad av att se honom, hade jag varit en tjej då hade jag velat mysa med Bobby 😂
+ 17
Sv: A proposito de nada
Julafton kom tidigt i år..en god vän som har säsongskort messade mig och frågade om jag ville ha hennes biljett..🙏👍😁
..bra plats dessutom.
..bra plats dessutom.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Så hur många gånger idag har ni kollat på tredje perioden igen? 😇😅🤩 är väl just nu inne på kanske tionde gången.
Tycker det mest fantastiska och det säger allt om stämningen i det här välmående laget, glädjen i båset när Scott sätter 2-5 ❤️💛🖤
Tycker det mest fantastiska och det säger allt om stämningen i det här välmående laget, glädjen i båset när Scott sätter 2-5 ❤️💛🖤
+ 17
Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Gavve: citat från GD: "Historiska sviter och underlägen är något det här Brynäslaget bryr sig lika mycket om som Niklas Gällstedt bryr sig om hårprodukter."
Gällstedt och staben har lyckats få in nåt i denna trupp och lagsammanhållning som är helt unikt oerhört spännande att se vart det leder. Forza Brynäs!
Gällstedt och staben har lyckats få in nåt i denna trupp och lagsammanhållning som är helt unikt oerhört spännande att se vart det leder. Forza Brynäs!
+ 17
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Haha, att Linus Lindblom skulle hamna i en fight med Pudas hade jag inte på min bingobricka inför matchen.
+ 17
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
{7426}: Degraderingen är det bästa som hänt Brynäs sedan guldet 2012.
+ 17
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Silfverkroken: För ett par år sedan hade man ångest vilket lag vi än mötte, nu känns det tvärtom. SAIK, FBK, Växjö m.fl, vi kan ta dom jävlarna rakt upp o ner!
Skål o trevlig fredagskväll. 🍺
Skål o trevlig fredagskväll. 🍺
+ 17
Sv: A proposito de nada
D'Astous haussas också i Hockeylabbet.
Han är topp 95% i SHL när det gäller chansskapande, och när Dasset är på isen håller Brynäs "rent framför mål" dvs få passningar och avslut i egna slottet uppstår när han är på isen. Han är också en av de backar som har flest avslut på mål i SHL.
M a o en grym offensiv och defensiv kraft!
Han är topp 95% i SHL när det gäller chansskapande, och när Dasset är på isen håller Brynäs "rent framför mål" dvs få passningar och avslut i egna slottet uppstår när han är på isen. Han är också en av de backar som har flest avslut på mål i SHL.
M a o en grym offensiv och defensiv kraft!
+ 17
Sv: A proposito de nada
Anton Ohlsson lånas ut till Mora. En månad till en början!
www.brynas.se/article/yn6asn6-1ekad/view
"För att Anton nu ska få ännu mer speltid så har vi kommit överens med den hockeyallsvenska klubben Mora IK om ett låneavtal som sträcker sig över en månad framåt."
Känns väl helt rätt. Både för Brynäs och för Anton.
www.brynas.se/article/yn6asn6-1ekad/view
"För att Anton nu ska få ännu mer speltid så har vi kommit överens med den hockeyallsvenska klubben Mora IK om ett låneavtal som sträcker sig över en månad framåt."
Känns väl helt rätt. Både för Brynäs och för Anton.
+ 17
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 2024-11-16
Gavve: Luleå hade nog verkligen gjort sin läxa efter den första matchen mot Brynäs. Häromveckan kommenterade Bulan den matchen enligt följande i expressen: ”Problemet mot Brynäs var felställda förväntningar på matchen. Och vi var energilösa.”
Luleå är ett av ligans bästa lag och vann en jämn match igår. Det är såna förluster som man får acceptera ibland. Det var aldrig aktuellt att Brynäs skulle köra över Luleå igen.
Luleå är ett av ligans bästa lag och vann en jämn match igår. Det är såna förluster som man får acceptera ibland. Det var aldrig aktuellt att Brynäs skulle köra över Luleå igen.
+ 17
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Med säsongens bästa betyg från Robert Ohlsson i Hockeykväll igår törs man börja hoppas på SHL-spel nästa säsong också: "det bästa lag vi mött i år" och utan direkta svagheter. Hade glömt hur kul hockey kan vara.
+ 17
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Precis sett dagens match i efterhand då jag jobbade. Vi får väl börja med att tacka igen för att Modo har SHLs sämsta SC som tackade nej till Charlie… Om det nu stämmer att han hade honom på bordet som alla modoiter sa innan säsongen. Klart att ”klassbackar” som Byström och Ladue är någonting annat…
Sen gör vi ingen bra match idag, men vi hittar en väg att ta 3p. Det är topplagsbeteende det…
Sen gör vi ingen bra match idag, men vi hittar en väg att ta 3p. Det är topplagsbeteende det…
+ 17
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Härligt seger!
LHC är ett riktigt skitlag, speciellt med tanke på vilka spelare de besitter. Spelar helt på chans och lyckas bitvis bli farliga när de får momentum, annars är de usla.
Trevlig kväll!
LHC är ett riktigt skitlag, speciellt med tanke på vilka spelare de besitter. Spelar helt på chans och lyckas bitvis bli farliga när de får momentum, annars är de usla.
Trevlig kväll!
+ 17
Sv: A proposito de nada
JawKee: Det vore ju underbart om ät ägg får kvala och helst åka ut för att aldrig komma tillbaka.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Huge: Fast hela hockey-Sverige förutom du är rörande överens om att Ohlsson betett sig anmärkningsvärt osympatiskt gentemot sitt eget lag. Orsakerna kan vi endast spekulera i men att rida ut till hans försvar känns jävligt naivt. För nåt står det för och inte är det att han älskar att träna och bo i Skellefteå
+ 17
Sv: A proposito de nada
Supportern: Man får zooma ut lite och inse att Brynäs inte kan ta 52 raka segrar i grundserien. Dessutom mötte man ligans just nu bästa lag på bortaplan.
+ 17
Sv: Matchtråd: Brynäs - Växjö 2024-10-31
SuneMangs: Får ju lov att säga att Malmö borta och Växjö hemma är så tråkigt det bara kan bli egentligen så skönt med en riktigt kul match på lördag. Extra skönt att vi egentligen går in helt utan press. Absolut värsta fall är att vi förlorar och går in i uppehållet som sämst fyra. Lätt att säga nu kanske men försöker tänka att jag bara ska gå in i matchen njuta och inte skita i resultatet, men iaf ta det lite som det kommer. Världen går inte under vid förlust. Ska bara bli roligt att se en riktigt bra match mellan två topplag.
+ 17
Sv: Matchtråd: Brynäs - Växjö 2024-10-31
Rättvist. 2 jävla flaxmål av Växjö. Vi är bättre hela matchen. Rödin är så jävla bra i år.
+ 17
Sv: Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29
Inte många klubbar som kan stoltsera med att varit serieledare i HA för att nästa år vid samma tidpunkt vara serieledare i SHL…
+ 17
Sv: Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29
jag tycker silverfberg säger det väldigt bra i en intervju varför vi vart så framgångsrika hittills.
"Sedan måste jag hylla backarna. Det är väldigt lyxigt som forward hur fantastiska de är på att hålla bort spelare och kunna spela undan pucken utan press. Som forward behöver vi inte spendera så mycket tid i egen zon, utan de är effektiva och vänder ut med pucken snabbt, summerar Silfverberg."
"Sedan måste jag hylla backarna. Det är väldigt lyxigt som forward hur fantastiska de är på att hålla bort spelare och kunna spela undan pucken utan press. Som forward behöver vi inte spendera så mycket tid i egen zon, utan de är effektiva och vänder ut med pucken snabbt, summerar Silfverberg."
+ 17
Sv: Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29
Några tankar.
2 baklängesmålen är ju surt men känns inte som en genomklappning utan en tillfällighet. Ludde helt grym, synd att han inte fick spika igen på slutet, dyr kan han inte vara heller väl.
Söderström är den som ger laget the x-factor. Hur många såna pass har han lagt. Helt sjukt. SHL:s bästa back? Har inte sett Larre så här bra. Ser rappare ut och snabbare. Silver är ju jämngrym varje match. Otrolig. Rödin som typ varit bäst spelar alltså i en fjärdekedja, säger så mkt om laget. Djoos kommer bara bli bättre. Ska självklart åka till Monitorn på torsdag.
2 baklängesmålen är ju surt men känns inte som en genomklappning utan en tillfällighet. Ludde helt grym, synd att han inte fick spika igen på slutet, dyr kan han inte vara heller väl.
Söderström är den som ger laget the x-factor. Hur många såna pass har han lagt. Helt sjukt. SHL:s bästa back? Har inte sett Larre så här bra. Ser rappare ut och snabbare. Silver är ju jämngrym varje match. Otrolig. Rödin som typ varit bäst spelar alltså i en fjärdekedja, säger så mkt om laget. Djoos kommer bara bli bättre. Ska självklart åka till Monitorn på torsdag.
+ 17
Sv: Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29
Att hitta ett sätt att vinna efter att Malmö gjorde 3-3 är så otroligt starkt. Vilken jävla mental styrka. Utan att ha läst här under matchen men kan gissa att en och annan dysterkvist helt plötsligt dök upp och hade julafton här precis efter Malmö gjorde 3-3...
+ 17
Sv: A proposito de nada
Sanny fortsätter hylla Söderström i Veckans lag.
Även Johan Larsson som bubblare bland forwards.
Även Johan Larsson som bubblare bland forwards.
+ 17
Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Hallå. Vi leder shl. Jag vet. 13 matcher. Låt detta sjunka in. Sätt dig ner. Ta din favoritdryck. Oavsett vad. Låt detta sjunka in. Njut. Det är du värd.
+ 17
Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Horace76c: Anton Lander, klass vid micken (och på isen)
+ 17
Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Det är så jävla härligt, nästan varje periodpaus hittills i år så står det en motståndare och säger att Brynäs är mycket bättre än dom. Vi har något riktigt bra på gång.
+ 17
Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Honken72: Indrasis hade en automatisk kontraktsförlängning som triggades vid SHL-avancemanget. I det stora hela tycker jag ändå att han har varit en bra värvning, han var väldigt viktig i HA.
+ 17
Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Silfver: Jag väljer att se positivt på det istället. Vi kanske är sist i PP-ligan för stunden, men vi tog femte raka och är tvåa i tabellen. Snacka om sparkapital!
+ 17
Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Hej. Ville bara berätta att jag hejar på er mot HV ikväll! Har gett upp tanken på att ni kommer vara en bottenkonkurrent till Modo, men HV kommer vara det! Give them hell! 👿
+ 17




Önskar alla i Brynäsboken ett gott nytt år!