Bästa inläggen
Föregående · 123 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Ja, man kan ju hoppas att något kommer snart. Man blir otålig när det är så tyst. Men om man håller på det för att kunna presentera JL under svarta mot vita är det ok för mig. 🙂 Jag passade på att boka upp ett par biljetter bara för det, lyckades lura med mig frugan (kors i taket). Enda motkravet var att det skulle bli en hotellnatt i Gävle då.
+ 17
Sv: Nyförvärv?
Davey85: Tror Rocco Grimaldi är ett riktigt långskott, men såklart man hoppas!
Kikade genom vilka vi skulle kunna ha en fördel genom kontakter - Manner/övriga finska spelare, Sklenicka, Boumedienne.
#1 Johan Larsson - Brynäs
#2 Juho Lammikko - Finska landslaget + Kärpät en säsong
#3 Dominik Simon - Tjeckiska landslaget + HC PLZEN 14/15 + vän med Sklenicka på Instagram, skiljer endast två år mellan dessa.
#4 Tyler Sikura - Cleveland monsters 2 senaste säsongerna
#5 Kole Sherwood - Cleveland + columbus 3 säsonger (för en säsong sedan)
#6 Anton Blidh - Svensk, Frölunda har satt sitt lag redan. Brynäs en kandidat?
#7 Michael Chaput - Columbus 3 säsonger (några år sedan)
#8 Stefan Matteau - Columbus + cleveland 2 säsonger (några år sedan)
#9 Tyler Motte - Columbus + cleveland en säsong (17/18)
#10 Sam Gagner - Columbus en säsong (16/17)
Smällen: Sonny Milano - Columbus + Cleveland 5 säsonger (två säsonger sedan)
Lär dock få nytt förtroende i NHL tycker man.
Kikade genom vilka vi skulle kunna ha en fördel genom kontakter - Manner/övriga finska spelare, Sklenicka, Boumedienne.
#1 Johan Larsson - Brynäs
#2 Juho Lammikko - Finska landslaget + Kärpät en säsong
#3 Dominik Simon - Tjeckiska landslaget + HC PLZEN 14/15 + vän med Sklenicka på Instagram, skiljer endast två år mellan dessa.
#4 Tyler Sikura - Cleveland monsters 2 senaste säsongerna
#5 Kole Sherwood - Cleveland + columbus 3 säsonger (för en säsong sedan)
#6 Anton Blidh - Svensk, Frölunda har satt sitt lag redan. Brynäs en kandidat?
#7 Michael Chaput - Columbus 3 säsonger (några år sedan)
#8 Stefan Matteau - Columbus + cleveland 2 säsonger (några år sedan)
#9 Tyler Motte - Columbus + cleveland en säsong (17/18)
#10 Sam Gagner - Columbus en säsong (16/17)
Smällen: Sonny Milano - Columbus + Cleveland 5 säsonger (två säsonger sedan)
Lär dock få nytt förtroende i NHL tycker man.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Jugge: Exakt! McInnis verkar vara en blåkopia av Saku. Förväntningarna hos vissa härinne är fullständigt orimliga, men så har det alltid varit. NHL-spelare förväntas välja Brynäs IF i första hand……
+ 17
Sv: A proposito de nada
Jugge: Känns som förväntningarna skruvats upp lite väl mycket på sistone. Börjar man hoppas på att en massa gamla Brynäsare som fortfarande är ordinarie i NHL plötsligt bestämmer sig för att vända hemåt, ja då blir man nog lätt besviken över vad vi faktiskt får.
+ 17
Sv: A proposito de nada
eltifoso: Du kan ju tänka tillbaks på den tiden när NHL bestod av 6 lag eller lite senare några till, KHL inte fanns och att spela i en alpliga sågs som ett skämt… I princip samtliga bästa svenska spelare spelade i högsta svenska ligan.
Översatt till nuläget innebär det att samtliga av Mika Z, Klingberg, Elias Lindholm & Pettersson, Erik K, Landeskog, Markström, Bäckis, Filip Forsberg o s v skulle nu spela i SHL. Alla de bästa från Sverige - i SHL.
När man gick på hockey i Sverige under min uppväxt fick man se världsartister. Som grädde på moset dominerade mitt lag Brynäs ligan under hela min uppväxt. Spelade dessutom jämnt med ryska landslaget (CSKA Moskva) när ryssarna hade samtliga profiler med på isen. Tryckte ned CSKA på bortaplan men förlorade knappt på kontringar.
Så blev Brynäs kanske det populäraste laget än idag ute i landet.
Översatt till nuläget innebär det att samtliga av Mika Z, Klingberg, Elias Lindholm & Pettersson, Erik K, Landeskog, Markström, Bäckis, Filip Forsberg o s v skulle nu spela i SHL. Alla de bästa från Sverige - i SHL.
När man gick på hockey i Sverige under min uppväxt fick man se världsartister. Som grädde på moset dominerade mitt lag Brynäs ligan under hela min uppväxt. Spelade dessutom jämnt med ryska landslaget (CSKA Moskva) när ryssarna hade samtliga profiler med på isen. Tryckte ned CSKA på bortaplan men förlorade knappt på kontringar.
Så blev Brynäs kanske det populäraste laget än idag ute i landet.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:
Flyers vill nog bli som på 70 talet
De måste tuffa till sig, de har varit alldeles för mjäkiga i många år och fansen vill att de tuffar till sig
Lindblom kommer nog ta chansen när han får den
Hoppas på SHL
Vore roligt och se honom i Brynäs
Starkt att han överlevt cancern
FUCK cancer
Flyers vill nog bli som på 70 talet
De måste tuffa till sig, de har varit alldeles för mjäkiga i många år och fansen vill att de tuffar till sig
Lindblom kommer nog ta chansen när han får den
Hoppas på SHL
Vore roligt och se honom i Brynäs
Starkt att han överlevt cancern
FUCK cancer
+ 17
Sv: A proposito de nada
Ständig: Givetvis ingen slump. Hon skrev en krönika om det förra veckan. Själv blir jag trött på att mina skattepengar till public service går till massa värdelösa journalister (men det finns också bra journalister, såklart).
+ 17
Sv: A proposito de nada
Mattson: Håller helt med. Grymt bra inlägg av Brynäs. SVT fiskar efter skandaler.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Soffdomaren: Det här sammanfattar nog SVT-debaclet rätt bra:
"Därför ställer vi oss frågande till syftet och uppsåtet med Brynäs IF:s del i granskningen utöver att genom vårt namn och varumärke locka uppmärksamhet till reportageserien."
"Därför ställer vi oss frågande till syftet och uppsåtet med Brynäs IF:s del i granskningen utöver att genom vårt namn och varumärke locka uppmärksamhet till reportageserien."
+ 17
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Börjar bli jävligt trött på att folk ska komma och göra någon dramafilm av att vissa tyckte att Larsson tweeten var dålig fingertoppskänsla
Den situationen var en helt ny grej (historiska mål) dem började med helt plötsligt under en Silly där personen som har bäst koll på Brynäs bland skribenter (abris) går ut med info om att dem har ett snack med Johan Larsson och en återkomst inte är omöjlig. Då tar informationsavdelning och börjar med ett av många mål från seriespelet som inte var avgörande såklart det skapar lite frågor.
för inte mycket mer än 5 år sedan levde Brynäs på stenåldern när det kommer till informationsavdelningen och att vara aktiva på sociala medier, När Kevin Johansson kom in vände han den trenden till att vi låg på topp med genomtänkta videos, intervjuer inifrån omklädningsrum, från fysträningen intervjuer med nya spelare, sponsorer fick visa upp sig i intervjuer. drönarvideos m,m
Men nu tycker folk alltså att vi ska vara glada över att informationsavdelningen är tillbaka på ruta 1 igen? klart som fan dem ska tänkta på vilken info dem släpper och hur dem redovisar klipp eller tror någon att sociala medier bara är en fluga?, vi är återigen hästlängder från typ HV71 kring dessa grejer.
Så det är ingen jävla bitterhet, det är inte att vara fanatiker, det är att vara intresserad och hoppas att flera avdelningar inom organisationen ska bli bättre och vara på samma nivå eller högre som konkurrenterna i serien
Den situationen var en helt ny grej (historiska mål) dem började med helt plötsligt under en Silly där personen som har bäst koll på Brynäs bland skribenter (abris) går ut med info om att dem har ett snack med Johan Larsson och en återkomst inte är omöjlig. Då tar informationsavdelning och börjar med ett av många mål från seriespelet som inte var avgörande såklart det skapar lite frågor.
för inte mycket mer än 5 år sedan levde Brynäs på stenåldern när det kommer till informationsavdelningen och att vara aktiva på sociala medier, När Kevin Johansson kom in vände han den trenden till att vi låg på topp med genomtänkta videos, intervjuer inifrån omklädningsrum, från fysträningen intervjuer med nya spelare, sponsorer fick visa upp sig i intervjuer. drönarvideos m,m
Men nu tycker folk alltså att vi ska vara glada över att informationsavdelningen är tillbaka på ruta 1 igen? klart som fan dem ska tänkta på vilken info dem släpper och hur dem redovisar klipp eller tror någon att sociala medier bara är en fluga?, vi är återigen hästlängder från typ HV71 kring dessa grejer.
Så det är ingen jävla bitterhet, det är inte att vara fanatiker, det är att vara intresserad och hoppas att flera avdelningar inom organisationen ska bli bättre och vara på samma nivå eller högre som konkurrenterna i serien
+ 17
Sv: A proposito de nada
Zzz: Enig!
Ros tyckte att det var total hönsgård i Brynäs zon föregående säsong.
Vettefan om man kan anse det var hönsgård när vi släppte in 5:e minst mål i hela serien!
Långt ifrån super stabilt, men hönsgård, nej!
Dessutom tyckte han inte backsidan var någon vidare uppgradering, jo tjena :)
Ros tyckte att det var total hönsgård i Brynäs zon föregående säsong.
Vettefan om man kan anse det var hönsgård när vi släppte in 5:e minst mål i hela serien!
Långt ifrån super stabilt, men hönsgård, nej!
Dessutom tyckte han inte backsidan var någon vidare uppgradering, jo tjena :)
+ 17
Sv: A proposito de nada
Stort att bara bli nominerad även om jag tror att dom ger det till Bergeron
Elias kan bli första svensken någonsin att ta hem priset
Elias Lindholms målproduktion har exploderat återigen den här säsongen. På 82 matcher i grundserien gjorde han 82 poäng. Men han har även fortsatt visa att han är fruktansvärt bra defensivt ,
Han har under säsongen varit den spelare som fått mest speltid per match av alla Calgarys forwards, samtidigt som han tekat mycket bra. Utöver det var han även bäst bland klubbens alla forward på att blockera skott och delad bäst när det kom till att återvinna pucken.
Elias kan bli första svensken någonsin att ta hem priset
Elias Lindholms målproduktion har exploderat återigen den här säsongen. På 82 matcher i grundserien gjorde han 82 poäng. Men han har även fortsatt visa att han är fruktansvärt bra defensivt ,
Han har under säsongen varit den spelare som fått mest speltid per match av alla Calgarys forwards, samtidigt som han tekat mycket bra. Utöver det var han även bäst bland klubbens alla forward på att blockera skott och delad bäst när det kom till att återvinna pucken.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
Vad jag hör är han klar. Bara detaljer som återstår.
Dessa forwards har vi då:
Rödin
Björninen
Mäenalanen
Palve
Scott
Timashov
Ölund
Olesen
Eklind
Birgersson
Kvist
Ljungkrantz
2-3 forwards till ska in. Varav en sniper, en tvåvägs till 3e kedjan. Och ev en utvecklingsspelare till 4e.
1 till speta utöver det, om Dima försvinner.
Backarna och målvakterna klara. Men det vet vi ju sen ett tag.
Vad jag hör är han klar. Bara detaljer som återstår.
Dessa forwards har vi då:
Rödin
Björninen
Mäenalanen
Palve
Scott
Timashov
Ölund
Olesen
Eklind
Birgersson
Kvist
Ljungkrantz
2-3 forwards till ska in. Varav en sniper, en tvåvägs till 3e kedjan. Och ev en utvecklingsspelare till 4e.
1 till speta utöver det, om Dima försvinner.
Backarna och målvakterna klara. Men det vet vi ju sen ett tag.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Gunderson: Som neutral åskådare så har jag nog aldrig hejat så mycket på ett lag som Luleå i den här finalserien. Främst för att jag unnar Bulan ett guld (han var ju så nära 2017). Sen är det något med FBK som får det att krypa i ryggmärgen, jag genuint ogillar laget bara…
+ 17
Sv: A proposito de nada
Det Alner syftade på i podden var alltså Samuel Johannesson och Maja Persson Nylén? Måste väl vara något större än det som hades i tanke och att det kan komma imorgon. Om inte så förtroendet för honom helt borta för min del.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Utan rykten i stil med dina kan vi lägga ner hockeysnack under silly season, Alla rykten är ju rykten…. Man får ta de för vad det är. Keep it up
+ 17
Sv: A proposito de nada
Jugge: Låt honom dra! Har kontrakt och försöker mjölka högre lön… Vi kan få minst lika bra spelare för de pengarna. Han är kul att se på när han är på humör men ingen spelare som är tungan på vågen i matcher…
+ 17
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Brynässpelare förvandlas till superspelare samma sekund som de lämnar Brynäs. Det är sen gammalt. Men jag tycker mest det verkar som att Timashov fiskar efter ett bättre kontrakt.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Mattson: En fördel som Brynäs har gentemot andra lag är att väldigt många kontrakt går ut samtidigt som mängder av KHL-spelare blickar mot SHL. Det gäller att utnyttja den möjligheten.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Lite kort silly (+):
- Brynäs tillsammans med Rögle & Leksand uppvaktar Jakob Stenqvist.
- Brynäs tillsammans med Färjestad & Leksand uppvaktar Joakim Nordström.
- Brynäs är i förhandlingar med VV, som de vill ska bilda målvaktspar med Lindbäck.
- Brynäs tillsammans med Rögle & Leksand uppvaktar Jakob Stenqvist.
- Brynäs tillsammans med Färjestad & Leksand uppvaktar Joakim Nordström.
- Brynäs är i förhandlingar med VV, som de vill ska bilda målvaktspar med Lindbäck.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Sportnisse:
För ca. 13-14 månader sen befarade jag det värsta... nerflyttning?... konkurs?... eller kanske både och.
Men Bom-Bom och Nisse kom in i grevens tid och styrde laget genom ett mycket ovisst kval... vi hade fortsatt SHL- status!!!
Med Manners hjälp har sen laget tagit små steg hela säsongen och vi fick t.o.m. spela några extramatcher innan säsongen var slut.
Ser med tillförsikt fram emot vad man kan smida ihop fram till seriestart...
Allt frid o fröjd då?
Nja, det ligger ju i sakens natur att en del frågetecken skall rätas ut och många små detaljer skall lösas...
13 april... och gnällgamarna har redan börjat såga Alcén & gänget innan ett endaste beslut om nästa säsong nått pressarna...
Inget nytt under solen m.a.o.
F.ö. noterar jag att det fortfarande spelas matcher i Svea rike!
För ca. 13-14 månader sen befarade jag det värsta... nerflyttning?... konkurs?... eller kanske både och.
Men Bom-Bom och Nisse kom in i grevens tid och styrde laget genom ett mycket ovisst kval... vi hade fortsatt SHL- status!!!
Med Manners hjälp har sen laget tagit små steg hela säsongen och vi fick t.o.m. spela några extramatcher innan säsongen var slut.
Ser med tillförsikt fram emot vad man kan smida ihop fram till seriestart...
Allt frid o fröjd då?
Nja, det ligger ju i sakens natur att en del frågetecken skall rätas ut och många små detaljer skall lösas...
13 april... och gnällgamarna har redan börjat såga Alcén & gänget innan ett endaste beslut om nästa säsong nått pressarna...
Inget nytt under solen m.a.o.
F.ö. noterar jag att det fortfarande spelas matcher i Svea rike!
+ 17
Sv: Slutspelet 2022
Bra flickvän man har. Jag fyller år idag och hon fixar ett sånt där memo från kungarnas kung, Ove Molin. Perfekta presenten.
+ 17
Sv: Slutspelet 2022
Brynäs J18 vinner andra kvarten mot Skellefteå med 6-1 och är därmed klara för semifinal!
+ 17
Sv: Första värvningen
3800+ sålda biljetter inför final 2 - klart med nytt publikrekord ikväll och sedan sätter vi rekord igen på söndag i final 3 (4200 sålda redan)
HEMMAPLANSFÖRDEL - Vi har 15 RAKA hemmasegrar och inte en förlust på hemmaplan sedan i oktober 2021, Luleå har inte vunnit någonting, de har endast hållit sin serve! Så bara att tagga till och lita på att vi fortsätter äga isen på Sätraåsen 💪 Gäller att vi sätter full fart från start och åker sönder Luleås tråkhockey med Hiriikoski i spetsen ståendes bakom egen kasse! I längden kan de inte kontrollera vår offensiv, som är MASSIV 😸👏
Bara följ med flödet och vandra till Monitor ERP/ Templet Gavlerinken så blir ni frälsta 😎🏒
KÖR ÖVER, KÖR PÅ, SLÅ LULEÅ 🔴🟡⚫️
PS. Vår sponsor Bilbolaget Gävleborg har fortfarande några gratisbiljetter kvar via följande länk:
www.facebook.com/Bilbolagetgavleborg/posts/5242257239159733
HEMMAPLANSFÖRDEL - Vi har 15 RAKA hemmasegrar och inte en förlust på hemmaplan sedan i oktober 2021, Luleå har inte vunnit någonting, de har endast hållit sin serve! Så bara att tagga till och lita på att vi fortsätter äga isen på Sätraåsen 💪 Gäller att vi sätter full fart från start och åker sönder Luleås tråkhockey med Hiriikoski i spetsen ståendes bakom egen kasse! I längden kan de inte kontrollera vår offensiv, som är MASSIV 😸👏
Bara följ med flödet och vandra till Monitor ERP/ Templet Gavlerinken så blir ni frälsta 😎🏒
KÖR ÖVER, KÖR PÅ, SLÅ LULEÅ 🔴🟡⚫️
PS. Vår sponsor Bilbolaget Gävleborg har fortfarande några gratisbiljetter kvar via följande länk:
www.facebook.com/Bilbolagetgavleborg/posts/5242257239159733
+ 17
Sv: A proposito de nada
Vino:
Försök sätta dig in i Alcéns läge sista dagarna innan värvningsfönstret stängdes...
- Vi bör undvika kval i år... åker vi ur är det kanske slut...
- Förra årets 23-millarsförlust ligger som en blöt filt över laget...
- I brist på nåt som liknar spets så får man i elfte timman värva Wandell...
- Skadeläget kan ju hastigt förvärras... vi breddar med den rutin vi kan få...
Se den här aktionen som en brandförsäkring... Många betalar år efter år för att med facit i hand kunnat konstatera att det aldrig brann.
Alltså, brandförsäkringen har var onödig alla dessa år?!??
Är det då ett spartips att räkna på? Som gammal brandman säger jag,
Don´t try this at home!
Jag tänker att det är ofattbart att en normalbegåvad människa inte förstår vilket gungfly Brynäs har varit på i år...
Otroligt vad dom presterat så här långt efter förutsättningarna! Är så jävla trött på all smutskastning, i synnerhet dom gentlemännen som lindar in det sportsliga resultatet i nån sorts hånande humor.
Forza Brynäs!!! Än kan det bli en fortsättning efter att grundserien är färdig!
Försök sätta dig in i Alcéns läge sista dagarna innan värvningsfönstret stängdes...
- Vi bör undvika kval i år... åker vi ur är det kanske slut...
- Förra årets 23-millarsförlust ligger som en blöt filt över laget...
- I brist på nåt som liknar spets så får man i elfte timman värva Wandell...
- Skadeläget kan ju hastigt förvärras... vi breddar med den rutin vi kan få...
Se den här aktionen som en brandförsäkring... Många betalar år efter år för att med facit i hand kunnat konstatera att det aldrig brann.
Alltså, brandförsäkringen har var onödig alla dessa år?!??
Är det då ett spartips att räkna på? Som gammal brandman säger jag,
Don´t try this at home!
Jag tänker att det är ofattbart att en normalbegåvad människa inte förstår vilket gungfly Brynäs har varit på i år...
Otroligt vad dom presterat så här långt efter förutsättningarna! Är så jävla trött på all smutskastning, i synnerhet dom gentlemännen som lindar in det sportsliga resultatet i nån sorts hånande humor.
Forza Brynäs!!! Än kan det bli en fortsättning efter att grundserien är färdig!
+ 17
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Minns ni tidigt på säsongen, massor av Timråfans var här och häcklade oss. Inte ett knyst nu.
Hade hellre sett LHC i kvalet än Timrå, men trollen från försäsongen är det skönt att slippa.
Play Out blir stentufft mot Dif, svårtippat men jag tror Djurgården vinner.
Hade hellre sett LHC i kvalet än Timrå, men trollen från försäsongen är det skönt att slippa.
Play Out blir stentufft mot Dif, svårtippat men jag tror Djurgården vinner.
+ 17
Sv: A proposito de nada
nittontolv: Uppvuxen i norrort Sigtuna bor i Motala å önskar lhc så långt ner i serie systemet det går . Grundlöst dryga fans får man leta efter
+ 17
Sv: A proposito de nada
Känns som att Ove Molin gör en enorm nytta bakom kulisserna. T ex med Gunlers utveckling.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Forestonepearl : Brynäs fixar kontraktet imorgon, sen blir det slutspel och Brynäs blir svårslagna för alla lag, Manner har ju OS.Guld.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Idag är vi alla vänner går inne va?
Timrå förlorade
Djurgården förlorade
Brynäs slog Europas bästa lag helt rättvist
Kontraktet är till 97% säkerställt.
Vi har bra chans på slutspel.
Vilken otroligt härlig dag. Jag sprang jublandes till min norska fästmö som inte visste vad hockey var innan hon träffade mig, hon jublade lika mycket. Sen tog vi en segersup!
All ångest försvann. Ren glädje. Hata Djurgården!!!
Timrå förlorade
Djurgården förlorade
Brynäs slog Europas bästa lag helt rättvist
Kontraktet är till 97% säkerställt.
Vi har bra chans på slutspel.
Vilken otroligt härlig dag. Jag sprang jublandes till min norska fästmö som inte visste vad hockey var innan hon träffade mig, hon jublade lika mycket. Sen tog vi en segersup!
All ångest försvann. Ren glädje. Hata Djurgården!!!
+ 17
Sv: A proposito de nada
+ 17
Sv: A proposito de nada
Gunler alltså. Han har stigit fram i flera avgörande matcher nu. Hade jag haft skillsen hade jag klippt in hans ansikte på omslaget till en av Dödligt vapen-filmerna.
Scott bra idag, VV grym, ett grymt lagarbete.
Scott bra idag, VV grym, ett grymt lagarbete.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Lindström: Malmö har satt Brynäs i bra förhandlingsläge.. Nu är det bara att låta Malmö ta kostnaden för resten av kontraktet alternativt att Peter från säger sig sista året om Malmö inte vill ha honom kvar nästa säsong. Finns ingen anledning för Brynäs att subventionera en konkurrents tränarlösning.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Hej
Nu lägger jag ner Hockeysnack, orkar inte scrolla förbi golfbollen längre.
Tack för den här tiden(ni som ville snacka Hockey)
Kanske återkommer nästa år om vi är kvar i SHL.
Må gott
#33
Nu lägger jag ner Hockeysnack, orkar inte scrolla förbi golfbollen längre.
Tack för den här tiden(ni som ville snacka Hockey)
Kanske återkommer nästa år om vi är kvar i SHL.
Må gott
#33
+ 17
Sv: A proposito de nada
Huge: Jag har nu läst ”ett antal” av dina inlägg/kommentarer och man funderar om vad det är som rör sig i ditt huvudet, det måste tydligen vara något som har fastnat där uppe eftersom du inte förstår vad folk försöker tala om för dig. Det är inte bara att du inte fattar, nu för tiden så vägrar du ens att acceptera att folk tycker annorlunda än du gör.
Vi säger såhär, om Brynäs vore ett företag som ska leverera en viss produkt och ska klara av att konkurrera med andra företag men år efter år så har man tappat omsättningen och ligger i botten av försäljningssiffror menar du då att du går in och försvarar företagsledningen och är nöjd med deras arbete med argument ?Dom kan det bättre än andra, vi som arbetar på golvet är bara slavar och inkompetenta idiotier som kan sitta hemma i soffan och vänta på vår lilla lön den 25-e?? Nej Huge, så enkelt är det inte, även om många här inne inte är hockeyexperter så kan vi som medlemmar och bitna fans ha åsikter som ibland kan vara av nytta även för företagsledningen. Om man bara håller med allt ledningen gör så har man knappast något att tillföra och förvänta sig en förbättring.
Så med andra ord, konstruktiv kritik kan bara vara ett verktyg (så länge det tas emot på rätt sätt) till att förbättra resultatet vilket många av oss strävar efter.
Så ett tips, läs noga och begrunda individernas tankar och åsikter. Att är inte bara svart eller vit!
Ha en bra dag
Vi säger såhär, om Brynäs vore ett företag som ska leverera en viss produkt och ska klara av att konkurrera med andra företag men år efter år så har man tappat omsättningen och ligger i botten av försäljningssiffror menar du då att du går in och försvarar företagsledningen och är nöjd med deras arbete med argument ?Dom kan det bättre än andra, vi som arbetar på golvet är bara slavar och inkompetenta idiotier som kan sitta hemma i soffan och vänta på vår lilla lön den 25-e?? Nej Huge, så enkelt är det inte, även om många här inne inte är hockeyexperter så kan vi som medlemmar och bitna fans ha åsikter som ibland kan vara av nytta även för företagsledningen. Om man bara håller med allt ledningen gör så har man knappast något att tillföra och förvänta sig en förbättring.
Så med andra ord, konstruktiv kritik kan bara vara ett verktyg (så länge det tas emot på rätt sätt) till att förbättra resultatet vilket många av oss strävar efter.
Så ett tips, läs noga och begrunda individernas tankar och åsikter. Att är inte bara svart eller vit!
Ha en bra dag
+ 17
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mm, sparkad från krislaget Färjestad på 7:e plats…
Om vi någon gång får in en tränare som tar vårt lag till 7:e plats så ska han ha stadens nyckel och en staty på stortorget!
Om vi någon gång får in en tränare som tar vårt lag till 7:e plats så ska han ha stadens nyckel och en staty på stortorget!
+ 17
Sv: A proposito de nada
Wesley: Björk har ju varit vår bästa back ihop med Bertilsson på sistone. Han verkar vara en bra kille som fått onödigt med skit, kändes som det blev trend att hugga på honom ett tag, trots att flera andra spelare presterade ungefär likadant. Hoppas hans fina spel håller i sig.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Davey85: jävlar vad magkänslan skrek kvittering, där fick du magjävel!!
+ 17
Sv: A proposito de nada
Satt och läste djurgårdens forum igår. Bara en massa hat mot (Rödin) som de hävdar filmade flera gånger. Sen mer hat mot Timashov för att han tackade Sörensen och slutligen ännu mer hat mot domaren som för första gången i svensk hockeyhistoria inte tog annars sedvanliga dubbla antalet utvisningsminuter för bortalaget.
Noll självrannsakan.
Låt denna vidriga klubb åka ur SHL.
Noll självrannsakan.
Låt denna vidriga klubb åka ur SHL.
+ 17
Sv: A proposito de nada
+ 17
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det stora röda huset bakom kortsidan i början på inslaget låg ungefär där posten(?) och lokaltidningarna ligger idag.
Bakom målet man sen ser i närbild syns taket på Dalapalatset vid Islandsplan, där spårvagnen till Bomhus hade sin ändhållplats. Farsan berättade att folk blev så förbannade när Brynäs (lillebror) fick stryk av Huge (dåvarande storebror) att dom ställde sig utmed Brynäsgatan och bombarderade spårvagnen med snöbollar när den sen fraktade hem hugesupportrarna till Kastet, Kastsjö och Karskär.
Bodde i Karskär och var 4 år när filmen spelades in.
Bomhuslinjen lades ner 1956 och ändhållplatsen låg mellan nuvarande Torkarvägen och sjön vid Bäckstugan. En sjö som från början mer var ett kärr, sen muddrades och rensades upp inför Korsnäs 100års-jubileum 1955 och där man fiskade/lirade hockey. Nu har den vuxit igen och är ånyo ett kärr.
Husen som byggdes åt arbetarna på Korsnäs i slutet av Bomhusbilderna har adress Transtråket i Storhagen.
Som nyfödd 1953 och innan morsan/farsan hunnit skaffa eget boende bodde vi första tiden hemma hos farmor och farfar på Storhagssvängen 50.
Brynäskuriosa: snett över vägen kom sedermera Jan-Erik Lyck att bo. Bara en sån sak…. 😀
Bakom målet man sen ser i närbild syns taket på Dalapalatset vid Islandsplan, där spårvagnen till Bomhus hade sin ändhållplats. Farsan berättade att folk blev så förbannade när Brynäs (lillebror) fick stryk av Huge (dåvarande storebror) att dom ställde sig utmed Brynäsgatan och bombarderade spårvagnen med snöbollar när den sen fraktade hem hugesupportrarna till Kastet, Kastsjö och Karskär.
Bodde i Karskär och var 4 år när filmen spelades in.
Bomhuslinjen lades ner 1956 och ändhållplatsen låg mellan nuvarande Torkarvägen och sjön vid Bäckstugan. En sjö som från början mer var ett kärr, sen muddrades och rensades upp inför Korsnäs 100års-jubileum 1955 och där man fiskade/lirade hockey. Nu har den vuxit igen och är ånyo ett kärr.
Husen som byggdes åt arbetarna på Korsnäs i slutet av Bomhusbilderna har adress Transtråket i Storhagen.
Som nyfödd 1953 och innan morsan/farsan hunnit skaffa eget boende bodde vi första tiden hemma hos farmor och farfar på Storhagssvängen 50.
Brynäskuriosa: snett över vägen kom sedermera Jan-Erik Lyck att bo. Bara en sån sak…. 😀
+ 17
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: "Lat, rädd, svag i närkamper, ingen aggressivitet, begränsad skills förutom ett bra skott, vilket som sagt inte räcker enligt mig."
Konstigt.
Enligt Manner, vår välmeriterade, kunnige och erfarne tränare så räcker Gunler tydligen till för att få spela.
Men enligt DIG, så räcker han inte till.
Nu fick man ju ett jävla jobbigt val att göra här: vem ska jag tro på?
Dig eller Manner?
Får ta mig en funderare på det under natten och återkomma med mitt svar imorgon...
Konstigt.
Enligt Manner, vår välmeriterade, kunnige och erfarne tränare så räcker Gunler tydligen till för att få spela.
Men enligt DIG, så räcker han inte till.
Nu fick man ju ett jävla jobbigt val att göra här: vem ska jag tro på?
Dig eller Manner?
Får ta mig en funderare på det under natten och återkomma med mitt svar imorgon...
+ 17
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Känns som att Genoway är underskattad defensivt. Hans fantastiska skridskoåkning gör att han reder upp många situationer i ett tidigt skede, vinner åkdueller, först på lösa puckar och så vidare.
Vi har Bertilsson vars defensiv håller hög klass. Enligt min mening bör backuppsättningen innehålla max 2 defensiva backar, Bertil kan vara en, men då bör den andra vara riktigt billig som typ Mylläri. För Berglunds lön ska man få en bra tvåvägsback, inte en halvrisig defensiv back som han är.
Vi har Bertilsson vars defensiv håller hög klass. Enligt min mening bör backuppsättningen innehålla max 2 defensiva backar, Bertil kan vara en, men då bör den andra vara riktigt billig som typ Mylläri. För Berglunds lön ska man få en bra tvåvägsback, inte en halvrisig defensiv back som han är.
+ 17
