1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779353 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Summering:
1:a perioden, usel period där vi är tvåa på alla puckar + usel domarnivå.
2:a perioden är vi klart bättre än FBK trots dock med enkla misstag bakåt. Med lite rättvisa hade vi vunnit den period med 2-0 inte förlora den med dessa siffror.
3:e perioden händer inte mycket. Luften gick ur oss efter alla motstudsar i andraperiod helt enkelt.
Effektivitet är dagens ord.
Bara att bryta ihop och komma igen, detta händer för eller senare alla lag.

Sv: A proposito de nada
OveForShow: Ducks har gjort 3 st seriematcher. Enl Flashscore började han i 3e kedjan 1a matchen. 2a matchen var han nere i 4e kedjan. Och nu 3e inte med, officiellt förkylning.
Sundlöv sa att Silfverberg var den spelare som bara kunde bryta och vända hem om han hade de känslorna.
Så varför inte komma hem till familjen släkt vänner och hitta glädjen i Brynäs om inte skadorna tagit ut sin rätt.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, skapligt viktigt att studsa tillbaka mot Lhc i Monitorn på torsdag.

Noterar för övrigt att Rödin nu gjort 99 seriemål för Brynäs. Får gärna bli tresiffrigt i nästa match.

Sv: A proposito de nada
Johannesson har alltså nu gjort lika många poäng som han gjorde hela förra säsongen.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Enligt Pettis skulle han ”starta om på nytt och istället för att sprida dynga mot klubben i mitt hjärta vara en tillgång på HS.”
Sen hur bra det går, det är en annan fråga.
Där säger jag ”inga kommentarer”.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Mitt i all bedrövelse över hissningen av vepan är detta ändå ett snyggt beslut:
”Alla som hade biljett till matchen 8 oktober kommer via mejl att erbjudas biljetter till Linköpingsmatchen och avslutningen på ceremonin för 21 kronor – Oves nummer som vi hissar i taket.”

Sv: A proposito de nada
Gunderson: Vill lägga till Lindbäck där också. Han har växlat upp ordentligt nu!

Sv: A proposito de nada
Spacebb: Timashov har varvat igång rejält nu den här veckan. Var mycket rapp idag igen och var loket i andrakedjan enligt mig. När han spelar såhär är han en klasspelare i ligan, grymt sevärd!

Sv: A proposito de nada
Idag visade Lindbäck en jävla klass!!! Satan vad vass i målet

Sv: A proposito de nada
Bra match av Lindbäck!

Sv: A proposito de nada
Hahaha! Jag hade bettat på 3-1 😄 snacka om jobbig puckrull där till 3-1 😂😂😂

Sv: A proposito de nada
Skellefteås tapp av Möller och Lindström kompenseras fint av domarna. Ta allt på Brynäs, var femte på Skellefteå.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ölund så gävla bra visar verkligen varför han förtjänar sin plats i Brynäs vilken hjälte motbevisar alla gnällpällar , och vilken intensiv match fick byta kallingar både en och två gånger .

Sv: A proposito de nada
Fick jag välja mellan ett nyförvärv eller att hela kamratkompaniet skulle komma tillbaka, så hade jag tagit kamratkompaniet.

Sv: A proposito de nada
Alfred : Elvenes är inte vad vi behöver. Tur Leksand tog honom.

Sv: A proposito de nada
Pigalle: Är det på lördag Oves tröja åker upp i taket? Eller ska han spela…?

Sv: A proposito de nada
Tom Bissett: Nu tror jag att jag sett en 6-7 inlägg från dig att Veven är kass osv. Visst, han borde ha tagit Malmös 4:e mål men i övrigt är det ju inte hans fel att vi förlorar. Tvärtom gjorde han en flertal frilägesräddningar i 2:a perioden. Den här matchen förlorades helt pga obefintligt försvarsspel.

Det hade inte spelat någon roll om vi så haft Vasilevskij eller Shestorkin i målet, vi hade torskat ändå.

Sv: A proposito de nada
Jag tror mig ha lösningen!!
Fan sätt Rödin, Palve & Dima i en kedja.
Då har vi iallafall 3st bra kedjor. Så kan dem tre åka runt och lajva ishockey lite då och då!

Sv: A proposito de nada
Peja: Tänk om någon av herrspelarna stått i motståndarklacken under en dammatch och pekat finger åt Brynäsklacken.. Då hade det nog varit färdigspelat.

Jag tror att man måste ta en diskussion med damerna om att vill man bli behandlade som professionella idrottare bör man också bete sig så.

Sv: A proposito de nada
{8399}: De visades ju under matchen med Örebrohalsduk. Gjorde dessutom gester där de 'klappade" klubbemblemet. Hade aldrig kunnat tro att det var Brynässpelare. Bedrövligt beteende...

Sv: A proposito de nada
munkas: Ja Strömgren får vi inte glömma att ge cred till. Syns ju lång väg att han vill mycket, kör stenhårt framåt och att han tar bra beslut. Ger mycket energi.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Hur många gånger kan en spelare som Shinninmin tillåtas att filma? Har han klipp-kort på böterbeloppen nu? Räcker det med böter när det är 100:e gången samma spelare filmar?

Sv: A proposito de nada
På plats ❤️🖤💛 Nu gävlar kör vi. 5-3 till oss.

Strömgren fortfarande namnlös. Lite amatörmässigt tycker jag.

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Fan vad jag njuter av att Johan Larsson spelar i Brynäs IF. Han gör allt rätt på isen… Stark på pucken och en jävla karaktär… Oj va nyttig! Oj, oj, oj…

Sv: A proposito de nada
GAAAAAAAAAAAMEEEEEEE DAAAAAAAAAAAY!!!

Sv: A proposito de nada
GAMEDAY VÄNNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Detta har vi väntat på i månader! Äntligen! Mot Ängelholm, mot 3 poäng! Skål allesammans!

Sv: A proposito de nada
{8399}: Lyssnar just på ROCK i Stockholm. Prgramledaren påminnde om premiärerna och sa Heja Brynäs!

👍

Sv: A proposito de nada
{9885}: ”Vilket politiskt parti skulle du rösta på om det vore val i dag?
74 SHL-spelare har svarat i Sportbladets stora enkät i januari.
Moderaterna: 43,2 procent
Sverigedemokraterna: 12,2 procent
Socialdemokraterna: 5,3 procent
Kristdemokraterna: 4,1 procent
Centerpartiet: 2,7 procent
Liberalerna: 2,7 procent
Vänsterpartiet: 1,4 procent
Miljöpartiet: 0 procent
Annat/blankt: 16,2 procent
Ej svensk medborgare och får därför inte rösta: 12,2 procent”

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Pettisbif hade ju hört på golfen att Sallinen inte blir kvar! ;-)

Sv: A proposito de nada
Pasman: Angående Johan Larsson, jag tror att 10 år i NHL har gjort honom till en ännu bättre spelare än han var när han lämnade Brynäs för NHL. Och redan då var han grymt bra i mina ögon.
Visst det kanske tar en kortare tid att acklimatisera sig till stor rink igen, men det får man ha förståelse för.

Säsongen 2011/12 i Brynäs blev det 36-poäng på 49 matcher i grundserien och 9-poäng på 16 matcher i slutspelet.

Min förhoppning är att Johan Larsson kan ligga kring 40-45 poäng.
För min del så är han en av mina favoritspelare, en riktig krigare som alltid ger max och som spelar fysiskt samt har mer offensiva kvalitéer än vad vissa härinne verkar tro.(Det är min personliga uppfattning)
Johan Larsson är en KUNG-värvning av Rang :)

Sv: A proposito de nada
Davey85: startade en Discord för Brynäsfans om någon är intresserad av att snacka om Brynäs i en annan form av forum.

Bara att joina om ni är intresserade.

Sv: Årets hemmareplica
Schonning: Herregud vad pinsamt! När ska Brynäs och Intersport gå skilda vägar egentligen? Hur kan man göra reklam för en tröja som inte ens går att få likadan som utlovas?
Intersport har varit bedrövliga, med orimligt lågt antal osv, men detta tar ändå priset. Skandal egentligen...

Sv: A proposito de nada
Charles: Tror det mest är de "rika" föreningarnas supportrar som sitter på sina höga hästar och inte förstår näringskedjan riktigt. Jag själv ser inget fel i swishkampanj, om man inte gillar det så måste man ju inte swisha liksom, inget tvång.

Har läst en del andra lagssupportrar spy lite galla på Twitter till exempel. Supportrar från Frölunda och Luleå till bland annat.
Lätt för dom med sina minecraft miljoner etc att tycka vad som är rätt och fel.

Jag själv bor ju så långt ifrån mitt lag, i detta fall Timrå så då ser jag det som ett sätt att bidra med pengar istället för biljetter på hemmaplan till exempel.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Riktigt intetsägande intervju. Man blir nästan irriterad… Teflon-Johan! Svarar inte på ett skit🤷‍♂️ Inte EN ENDA FRÅGA ger han egentligen svar på. Å är det nåt intetsägande svar på nån fråga så kan man svaret utantill i förväg. Rekommenderar alla som inte lyssnat på Hockeypuls intervju med Alcén att lägga de 40 minutrarna på något annat…

Han kan inte ens berätta vilken karaktär man söker. Inte vilket spel vi ska spela…

”Den bästa spelaren vi kan få” ska vi värva oavsett karaktär eller profil…

S U C K…

Sv: A proposito de nada
KulaShaker:
Inget mat nytt som sades i podden egentligen.
Alcén tror mycket på Theo och Nordh. Även Ljungen.
Han tror mycket på backarna Sklenička och Johannesson.
Berra tycker han är en av Europas bästa backar.
Larsson är årets bästa spets värvning.
Det kommer inte komma in 2 nya forwards. Utan det kommer landa i 1.
Fick för mig att hade man inte fått in Larsson så hade man tagit in Komarov. Dom är lite lika i spelstilarna.
Nu tror jag inte man kommer ta in Komarov. Utan den sista forwarden kommer bli en erkänt duktig målskytt. Om det blir en rightare eller leftare säger han inte. Men det spelar ingen roll. Oavsett vad så ska han bidra. Och jag kan läsa Alcén och det kommer komma in en målskytt innan sässen startar. Dessutom blir Berra med i 1a matchen mot Rögle.

Smått sammanfattat.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Det är så oerhört intressant att ta del av resonemanget från vissa skribenter härinne;

Johan Larsson värvas, klang och jubelföreställning! Tabeller tillverkas, topp 4 är helt plötsligt en garanti…..Tre TRÄNINGSMATCHER senare är domedagsstämningen från våren 2021 tillbaka och Hr. Larsson är helt plötsligt klappkass som resten av laget…..

Kan vi nå en åttondeplats är jag nöjd - Rom byggdes inte på en dag.

Sv: A proposito de nada
Peja:
Håller med om att fjärdekedjan känns klen. Hoppas på nyvärv till högre rankade kedjorna vilket kan "knuffa ner" någon bättre till 4:e. Att peka på några glädjeämnena från de två spelade matcherna vore:
1) Olesens mål. Kan han komma igång med målskyttet är ju han att betrakta som ett ”nyförvärv” den här säsongen.
2) Färre backar med gipsade handleder. Den här säsongen har de ju riktig touch och fler än Genoway som kan göra bort en gubbe.

Angående Palve i PP tror jag vi kan få se en mängd mål liknande Rödins senast mot Timrå nu när Sklenicka hotar som point.

Sen förslag till allihopa, snälla sluta mata Timrå-trollen som bidrar med noll och ingenting. I avvaktan på sol (i form av Brynäsvinster) är att möta tystnad bästa sättet för att få de att krypa tillbaks under stenarna.

Sv: A proposito de nada
Davey85:
Bara ignorera pajasen.

För övrigt tycker jag nya Sklenička liknar kult Tuulola i spelstilen. Jävlar va nytta vi kommer ha av honom!

Sv: A proposito de nada
bradberry: Vi hade kunnat värva både Dahlén och Komarov, ellis hade ändå inte vart nöjd, det är sen gammalt!

Sv: A proposito de nada
Hank81: Det där kändes som en väldigt märklig uppställning, och vad gör Sallinen i truppen?

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Underbart att ha fel om Larssons vara eller icke vara i Brynäs. Kan inte ens minnas senaste gången som en ordinarie NHL-spelare tackade nej till nytt kontrakt där borta för att komma till Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Jag kör endast Sanny och Höken. Tycker dom är helt klart bäst, även dom som är bäst pålästa!

Sv: A proposito de nada
Vid ungefär den här tiden förra året skrev vi ett tryout-kontrakt med Anton Mylläri. Lite skillnad på kalibern av värvningar i år hehe.

Sv: A proposito de nada
Har sett Komarov en del då hjärtat bultar för lejonen och man gillar ju gubben. Absolut ingen offensiv virtuous men han bidrar på så många andra sätt. Väldigt allround, han kan agera tredje länk i en toppkedja eller gnugga på i en tredje/fjärde kedja. Man vet vad man får av honom varje dag. Sen är han fortfarande en hygglig målskytt och borde ha runt 15 kassar i sig.

Det kommer bli kul att se han i skitnödiga SHL det är en sak som är säkert.

Sv: A proposito de nada
Leo Komarov i Brynäs, ja tack! Riktig kung ju

Sv: A proposito de nada
Luddf: Respektingivande spelare, stenhård vid sargen. Viktig i slutspel. En Granström-typ.

Om Alcen går på Leo så vill han bygga ett mycket tuffare Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Samtidigt om Brynäs tar in 1 till spets till andra kedjan.
Säg att vi mönstrar:
Rödin - Larsson - Scott
Dima - Björninen - Ny

Detta innebär att Olesen kommer få spela med Eklind och Palve(!). Där kommer det finnas goda möjligheter att öka sin produktion.
På pappret är Eklind - Palve - Olesen en klockren kedja som innehåller allt man behöver!

Sv: A proposito de nada
Larsson hade en del förslag från NHL enligt flera, men ville ha större roll och därför han nu kommer hem. vi får alltså en spelare som är i NHL klass inte ens på gränsen

härligt dag! :)

Sv: A proposito de nada
Olli Hahl: Nu är ni två ;)

Larsson piskar Lander på alla delar alla dagar om året. SHLs bästa nyförvärv med hästlängder

F.ö tack

Sv: A proposito de nada
Skrubben:
Hellre ett rykte som inte stämmer än inget rykte alls..
…sedan kan det faktiskt vara korridorsnack och viskningsleken som råder på sätraåsen och någon spelare som fått igenom en punkt på kontraktet kan helt plötsligt framstå som nära eller tom klar när bongotrumman börjar gå. Inget konstigt!
Jag tror att både Pettis och hans källa är säkra på den information de får men det är ju omöjligt för Pettis att kontrollera - och troligen för källan också. Skulle Alcen prata öppet hur som helst - nej självklart inte!

Kör på Pettis! Du är en av de som faktiskt försöker bidra med något istället för att gnälla på andras inlägg!!



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)