1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779452 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Mrassarson: Är inget brynäsfan, men uppskattar och respekterar stort folk som reser för att stötta sitt lag👍

Ha en riktigt bra resa och njut av matchen och staden

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det enda töntiga är ditt aggressiva tonårsbeteende där du sitter och sågar/gör ner en av det egna lagets spelare, till synes enbart för sågandets skull.
Att Zanetti inte är nån virtuos på skridskorna eller nåt spelgeni vet nog redan de flesta någotsånär kunniga och insatta hockeybedömare härinne.
Finns mao ingen som helst anledning att "avslöja" nåt som alla redan vet.
Ännu töntigare är att blanda in privata saker om vad han ev sysslar med på fritiden.
Nån sa nåt om "skomakare bliv vid din läst", tror det var Huss.
Ger samma råd till dig: hellre mer laguppställningar från din sida och mindre av sågningar av spelare i det lag du påstår dig supporta.

Sv: JUNIOR-TRÅDEN
Karl Markström från Almtuna är klar för J20 enligt swehockey. Känns väl som en duglig ersättare för Berg. Markström skulle enligt en intervju med Almtunas tränare ha stora chanser till att spela i deras a-lag under kommande säsong, men nu har han tydligen bestämt sig för att spela i Brynäs vilket är bra!

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Scerban: lite info från folk som följer habs nära och har lite koll på Aaron:
Snabb som attan
Oöm, gillar att ta sig in på mål och tänker inte så mkt på konsekvenserna.
Bra skott.
Stark i boxen
Grym på straffar
Jobbar alltid hårt (bengtzens favorit grej)

Lyckas inte i NHL pga storleken, men är inte heller liten.


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Jag tror många föredrar att forumet är dött än att du håller forumet igång genom att i huvudsak gå till personangrepp på vissa användare.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Grattis Brynäs på 105 årsdagen!

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: tog mig friheten att titta igenom din historik. Du verkar dyka upp om våren likt en Björn som sovit på fel sida idet. Sur, gnällig och tvär. Aldrig nån som gör nånting bra.

Pettis är bland det bättre vi har på dehär forat vad gäller att skapa intresse. Visst, ibland blir det fel, ibland blir det rätt. Men han kommer iaf med nånting som vi kan spinna vidare och fundera på.

Sv: Final
{5915}: Ja Pudas är ingen spelare jag kommer att sakna i brynäströjan. Jag hoppas verkligen att man satsar på Ersson. En utlåning av Zanetti skulle jag inte klaga på heller.

Ryktena om att man vill ta in Ritola gör mig väldigt kluven. Han kostar nog mer än han smakar. Jag ser hellre en förlängning med Ikonen i första hand.
Nåja, vi får se hur laget formeras inom en ganska snar framtid skulle jag tro.

Jag vill passa på att tacka samtliga skribenter här inne för en bra säsong. Jag tycker att nivån här inne har höjts avsevärt. Om det beror på en skärpning från oss eller om det helt enkelt är en följd av Brynäs fina säsong låter jag vara osagt.

Vi får se hur det utvecklar sig. Jag och mina medmoderatorer kommer i alla fall att fortsätta vårt arbete med att hålla en bra nivå på den här gästboken och vid behov sänka taket för vad som tillåts.

Sv: Final
bradberry: Det är många som lyft sig i laget den här säsongen. Det har varit en grym säsong och vi är väl alla stolta över Brynäs prestation. Jag har inte kunna följa slutspelet pga tidsskillnad så jag ska inte uttala mig om hur spelet sett i de matcherna. Men Brynäs står för något, en värdegrund och en spelidé som jag beundrar väldigt mycket och är stolt över att vara en del av. Vi har en massa talanger på väg upp genom juniorgrupperna. Varje säsong kan man se ett par av dem etablera sig i A-laget. Jag hoppas vi kan bli ett stabilt slutspelslag igen och kriga om de högsta placeringarna varje år. En del av oss har varit med där tidigare, men också genomlidit darriga kvalserier.

Jag gillar också att forumet här fungerar så bra nu. Klar förbättring jämfört med tidigare. Bra jobbat, moderatorer och alla skribenter!


Sv: Final
{7225}: Härlig dag och solen strålar. Ett väder som gjort för guld!
Förstår er exalterande inför kvällen , det blir inte många guld man har glädjen att uppleva under sitt liv.
Själv har jag haft ynnesten att upplevt sex stycken på plats och några framför tv-skärmen , man får se till att njuta varje sekund sitt lag spelar på denna nivån. Man vet aldrig när man får uppleva det igen.

Njut av dagen, och lycka till

Sv: Final
{Bitbiffen}: Vissa ska köra negativa saker enda in i kaklet, lyft fram Öhlund Alcen Blomqvist Felix Kilström Gunderson mm mm istället för att även nu köra negativt!
Brynäs är i final med era kassa målisar och spelare som många av er sagt hela säsongen!

Bitbiffen fokuserar på hur dåligt det va istället enligt nedan.

(Det är också en av de sämre matcher jag sett, men vad gör det när vi vinner.)
(Vi var minst dåliga denna gång och vi har skapat oss 2 matchbollar. )

Sv: Final
Jag förstår ingenting. Brukar vara en jävla massa tjat på experter/murvlar när det gäller huvudtacklingar. Men nu är det knäpptyst från alla håll. Det är ta mig fan helt skandalöst. Tre fall som är solklara huvudtacklingar som renderar i ingenting. Assså?!?! Nu vet jag att det finns en oskriven regel mellan lagen.. men Brynäs måste fan anmäla det här själva!! Man har ju varit så jävla petig förr med huvudtacklingar (med all rätt). Det luktar jävligt illa.

Sv: Felix Sandström
Horace76c: Fansen åt HV bör inte snacka så där. Fy helvete va tråkigt lag dom har, nästan lika tråkigt som Linköping och har alltid haft.

Har hejat på Brynäs hela säsongen i SHL sen Modo for ut och nu hoppas jag ni sweepar finalserien med 4-0.

Sv: SEMIFINAL
Men hörrni...vilken match vår Felix gör..!

Sv: SEMIFINAL
Qvarre: Huvudtacklingar och slew-footing är inte farligt längre. Nu tar vi krafttag mot handstoppningar och abuse istället! Så många karriärer som gått om intet efter såna hemskheter.

Sanny kanske kan köra en frame-by-frame-analys över Kilströms handstoppning häromdagen och yrka på livstids avstängning.

Fyfan alltså

Sv: SEMIFINAL
Felix Sandström gör sin bästa match för
säsongen (och troligen även i Brynäströjan)
när det som mest behövs. Det är han som
ger oss chansen att få det mentala övertaget
i matchen. Som troligen är det som gör
att vi kan vinna så här klart. Han var
fenomenal.

Sen återigen kunde Frölunda utan att ens
bli utvisade ge en Brynässpelare en
hjärnskakning. Men finns det inte domare
och granskning i efterhand som stävjer
sånt. Ja då kör de på, eftersom det ska
mycket till för att de ska få utvisningar
eller avstängningar. Det blir helt enkelt
farligare att vara spelare i Brynäs.

Sv: SEMIFINAL
Peja: Ett tips om ni får hockeyabstinens imorgon är att kolla in Sveriges första match i J18 VM som går på Cmore och TV12.

Brynäs har superlöftet Adam Boqvist med i laget och han är förresten bara 16 år...

Sv: SEMIFINAL
Finaste jag sett. Älskade Granström.

Sv: SEMIFINAL
Om jag förstått rätt så är Dahlin 17 nästa match? Det tycker jag är värt att uppmärksamma! Kanske ett reportage?

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Hoppas verkligen Ikonen får förlängt.

Sv: SEMIFINAL
smallround: Nyström har ju liksom inga djupare kunskaper om hockey utan lever på klyschor rakt igenom faktiskt.

SEMIFINAL
Jaha då var det dax för semifinaler, roligt ändå att kunna sitta och titta som neutral utan 180 i puls, svettningar och svordomar.

Hmm eller vänta för fan VI ÄR JU MED I ÅR!!!!

Sv: MATCHTRÅDEN
{7800}: blir underbart å möta chefer och kollegor på jobbet i linköping . Chefen är en ivrig lhc fan . Bara njuter nu .

Sv: MATCHTRÅDEN
Paille är guld värd tror jag...Vilken klippa!

Sv: MATCHTRÅDEN
Otroligt att man kan bli så nervös av nåt man inte kan påverka. Nu när det släppt så inser jag att jag var totalt spyfärdig. Jag hoppas verkligen att vi kan knyta ihop säcken för jag vill fan inte torska serien nu. Jag tror inte jag överlever det. Nåt sorts förlåt också till Rautio, inte för att jag skrivit och skällt på honom men jag var tveksam till värvningen.

Sv: MATCHTRÅDEN
noBeard: Gunde 40 min ikväll herrejävlar alltså

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
spelare värvas precis innan slutspelet, Mårtensson och Zackrisson och nu Lindbäck ryktas till Brynäs, Bengtzén är ju bra jävla roligare att ha som sportchef xD


Sv: MATCHTRÅDEN
Kunde tyvärr inte se matchen i lördags men är sjukt taggad för matchen ikväll!
Ska bli grymt att se hur våra grabbar kan bevara den form och match de faktiskt gjorde i lördags. Nu har vi tagit den bortamatch vi var tvungna att göra! Nu är det bara pumpa på.

Chefen pratade med tre killar från Örebros trupp i fredags då vi ska göra jobb åt dessa tre. Sedan kom de in på hockey och alla tre hade Brynäs och Frölunda som klara favoriter till en SM-final.
För deras del så sade dom att Brynäs var det klart bästa laget dom mött under året. Inget annat lag hade den fart Brynäs besitter.
Ganska fint kvitto att få från andra klubbar spelare!

Nu Gävlar kör vi ikväll!

Sv: MATCHTRÅDEN
Forsberg 1978: Av bara farten så gjorde Bäckström 4 ass i natt, Elias och Silfver gjorde mål och Järnkrok ett ass. Forza Brynäs!

Sv: MATCHTRÅDEN
Forsberg 1978: Detta var i sanning en god kväll! För första gången sen guldet ligger vi i överläge. Jag är mycket mycket glad över Boqvist första mål i SHL också. Han har så mycket begåvning och lite medgång kan nog få fram det. Glad också för att Mannberg fick sätta ett mål. Han får mycket skit bl a på detta forum (även av mig) men tillhör ju laget och för mig så får han gärna avgöra finalserien i Sudden. Alltid skoj när Jacob nätar också...


Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Det är ändå ganska enkelt Huge. Detta ÄR och kommer alltid att vara ett forum för lekmän. Vissa har mer kunskap än andra. Men detta är sekundärt i det här fallet. Vill man tycka så är det här man ska göra det. Och är det så att du har svårt att köpa det så är det helt i sin ordning. Men att hela tiden peka på "kunnigt yrkesfolk" hit och "kunnigt yrkesfolk" dit så blir diskussionen ganska dålig. Att sitta här och kräva empiriska bevis för allt som skrivs är inte bra för nivån här i boken Om du tycker att någon skriver nåt som du inte alls håller med om så GÅR det att ge fan i att bemöta det. Och OM du ändå vill bemöta det så BER jag dig att bemöta det utifrån DIN PERSONLIGA uppfattning, inte på vad Brynäs har gjort eller inte gjort. Det är liksom det som är essensen med det här forumet.

Jag värnar inte om vem som har rätt eller fel. Jag värnar om rätten att få uttrycka sin åsikt utan att bli påhoppad och satt med olika epitet.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Nu clickbaitar GD med sina rubriker...
"Viktige forwarden gör comeback – då splittras Brynäs succékedja".

Jag antar att de syftar på juniorkedjan och vad jag vill minnas så splittrades den när Boqvist blev skadad, det har knappast något med Pailles återkomst att göra.

Det är sån där jävla aftonbladsjournalistik som gör att 99 kr är alldeles för mycket. Jag förväntar mig seriös och bra journalistik för sånna pengar och inget jävla skvallerblaskatrams.

Sv: A proposito de nada
Kan informera att Paille är tillbaks i Gävle. Såg honom nyss på Java! 👊👊

Sv: Deadline
Inkazar: Då ska man läsa fb gruppen. Att vissa har mage att kalla sig supportrar i den gruppen. Så sjukt skrämmande. Blir så jävla förbannad på såna människor som påstår sig att älska Brynäs.

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Pettisbif: "Tjock-Ponta"?

-Är du 8 år eller bara en mobbare så där allmänt...?

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Måste ge beröm till vår kapten, älskar honom, han är rätt man för jobbet!

C:et verkar gjort honom gott:

14/15 4 mål 55 matcher
15/16 4 mål 52 matcher
16/17 8 mål 37 matcher

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Förlåt mig boys om jag uttryckte mig tjurigare än tjurigt där kring första periodpausen. Vi verkade ju faktiskt vara på väg mot att kamma noll igen. Men vilken slutperiod. Sjujädrans moral att komma igen så av laget. Imponerande!

Sv: A proposito de nada
Bäckis med 500 assist i NHL nu. Snabbaste svensk att nå 500 assist efter Foppa. Bara Jagr och Crosby bland spelare aktiva just nu har varit snabbare än Bäckis dit. Och dessutom bästa Caps-spelaren någonsin i assistligan. Rätt bra den där grabben.

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
moment22: Riktigt skönt att FBK värvar spelare som knappt platsar hos oss, känns skönt på nåt vis.


Sv: A proposito de nada
{363}: www.hockeysverige.se/2016/12/23/nu-ar-rodin-redo-for-nhl-debut-uppkallad-av-vancouver/ Äntligen dags för Anton att få spela 👍 God jul alla Brynäsvänner 🎅

Sv: A proposito de nada
Widings säsong över.

Trist som fan... Synd om Daniel, om Masken å hela Rögle samt för ligan som mister en skön karaktär...

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 3/12-2016
Jag får enorma Silfverberg-vibbar av Oskar Lindblom. Den grabben har alla möjligheter att bli en slutspelskung framåt våren.

Stabil match för övrigt. 37-22 i skott talar sitt tydliga språk. Vi var ett par nummer större än Växjö idag. Skål! 👊

Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Bratwursten : Det är dom här vinsterna som betyder mest!

Man kan inte kräva bländande spel i 52 omgångar. (Speciellt på bortaplan)

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Ja publiken i Gävle är kanske inget att hänga i julgranen generellt men klacken ska fan ha cred! De kämpar fan på och sliter varje match!

Sv: A proposito de nada
Vi i denna grupp är ofta oense om mycket men visst kan vi väl vara överens om att det ser rätt hyfsat ut just nu och att livet som brynäsare är gött 💪✌



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)