Bästa inläggen
Det har jag aldrig upplevt kring en brynäsmatch sedan biljetterna släpptes till match 6 i finalen 2012. Jag tror vi spräcker 7000-vallen imorgon!
Sjukt mäktig läsning, bra jobbat GD!
För 20 år sedan räddade han Brynäs: "Uppdraget var att åka till Wien och skaffa ersättare..."
Han är lika frånvarande som Huge är efter en förlust.
Kanske ligger och gråter i fosterställning😀
Nu fattas bara 2 ordentliga spets spelare istället för Rödin - Scott. Sen ytterligare 1 spets forward istället för Ollas. Sen håller vi tummarna för att Salmela kritar på ett nytt kontrakt och att vi även får in typ Fälth eller Andersén. Då ser det mycket bra ut! Sen tycker jag BZ ska göra allt för att behålla Alcén! En riktig Brynäsare med en extrem kämparglöd som även kan reta gallfeber på motståndarna. Dessutom är han en glädjespridare i omklädningsrummet och såna killar behövs verkligen i ett lag!! KÄMPA NU BZ!!
Karlskrona hade en formtopp på 6-7 matcher. Brynäs låg trea i tabellen efter 33 omgångar.
Även om Brynäs prestation de sista 19 omgångarna inte var bra, så förminskar du gravt vår prestation fram tills dess. För mig är det oerhört märkligt hur man kan göra så med laget i sitt hjärta.
Agerar du på samma sätt mot dina barn också?
-Pappa, jag fick MVG i Matte, Svenska och Engelska, men tyvärr fick jag bara G i spanska och biologi.
- Fy fan vad dåligt!!!
Varför inte lugna sig en smula och se vad som sker nu när BZ för första gången har möjlighet att sätta större prägel på lagbygget.
Jag är övertygad om att om du träffade Bertilsson i riktiga livet så skulle det inte flyga ut bananflugor och blöta kartonger ur din mun utan du skulle bete dig civiliserat.
Visst Bertilsson har varit förföljd av skador men vi kan ju hålla snacket på en anständig nivå.
Minns att många väntade på AHL-värvningarna som Sundlöv gjorde när Scott och Sweatt hämtades in. Den där Sundlöv var inte alltid så tokig.
Hur tänker han bygga laget? Hur många forwards respektive backar ska in? Förhandlar han med Scott och Salmela om förlängning? Har han räknat bort Rödin? Hur tänker han på målvaktssidan? Ska han ta in en rutinerad förstamålvakt, eller vill han ge mer plats åt Felix?
Listan kan göras oändlig. Dags att GD gör sitt jobb!
Du fortsätter provocera? Tycker du det är läge att uttrycka dig så urbota jävla dumt...?
Vi blir 10:a. Grattis Huge!
till Salmela och Rödin när de blev skadade? För vilka pengar då
i så fall?
Brynäs är inte en klubb som har råd att betala dubbla löner
för lagets toppspelare. Det är väldigt lätt att skrika att den
och den borde ha värvats, utan någon som helst tanke
på att det finns en spelarbudget som måste hållas.
För vi inte ska få ett minusresultat i år igen.
Det blir nog på gränsen ändå att vi inte går minus även denna säsong.
För om det budgeterade publiksnittet är 5500. Då ligger vi inte allt för
mycket över det, med tre hemmamatcher kvar, för att vi ska kunna
vara säkra på att vi när säsongen är slut, ska ha uppnått 5500 i snitt.
Detta eftersom vi har en söndagsmatch klockan 19.00 och en vardagsmatch
kvar av dessa tre. Och med tanke på hur gävleborna tycks undvika att gå på matcher de speldagarna, så har nog Brynäs gjort rätt i att hålla i slantarna så mycket det går.
Och så länge allt för många tycks ha inställningen att de inte är beredda
att betala något förrän Brynäs vunnit SM-guld, så lär vi fortsätta vara en
klubb med mindre ekonomiska resurser än de flesta.
Bara det att Luleå bara på några dagar lyckades samla in 80 000,
till en ersättare för en skadad spelare i damlaget, och att det tog flera
månader att samla ihop 122 000 till den första upplagan av fansens
värvning. Det säger väl en hel del om inställningen hos många anhängare
till Brynäs. För i Gävle är det väl nästan något fult, om någon ger pengar,
eller på annat sätt gynnar Brynäs ekonomiskt.
Svaret på frågan om vad som kom först: hönan eller ägget.
Det är nog omeletten om du frågar många Brynäsare.
Men i konsten att håna sin egen klubb och de egna spelarna.
Där ligger de i alla fall i toppskiktet.
En nätt liten fråga:
Borde ni inte vara nöjda då Brynäs presterat långt bättre än vad ni förutsåg?
Ryck upp er nu, era gamnackar!! :-)
Sen måste jag också kommentera i humorn över att JFK alltid hävdar att Modo gör säsongens sämsta match när de möter oss. Match efter match, år efter år.
Tur/otur-grejen är väl rolig ibland.
Nu Gävlar kör vi! ?
Clarence:Porseland har ju både bättre poängsnitt och +/- än Heikkinen. Är väl inget att vara avundsjuk över?
Vi ifrågasätter dessutom om etiketten spelare på nergång ,kan sättas på en spelare som den här säsong vann SHLs +/- statistik. Eller om det är rätt beskrivning på en spelare som gjort 38 poäng under sin debutsäsong i SHL? Hur många gjorde Sweatt under sin första säsong?
I lbland får man ju nästan för sig att vissa som skriver här på HS, bara går och väntar på att klubben, sportchefen eller någon spelare man har ett ont öga till ska göra bort sig. Så att man sedan ilsket kan spy galla och påvisa hur rätt man haft hela tiden. Vad fan är det för support? Vill ni ens att det ska gå bra för klubben?
Imponerande att han hemifrån sin soffa är insatt i hur förhandlingarna mellan Växjö och Johnson framskred, framförallt att han vet att Johnson inte var önskvärd i klubben och att det var anledningen till att han valde Brynäs istället.
Imponerande, som sagt.
Nästan lika imponerande som hans omdöme om Johnson kontra Sweatt.
Johnson skulle alltså, med bästa plus/minus i hela SHL och i övrigt en spelare som starkt bidragit till Växjös guld, vara på "nedgång".
Isf säger jag bara: hoppas BZ hittar fler spelare som är på nedgång.
Redigerad kommentar
Detta är ett stort skämt, dom sk ledarna som hotade lämna sin uppgifter dricker väl Pommac nu.
Vad är det för ledare och vuxna förebilder som hotar lämna barn och unga i sticket? Pajasar!!
Dom har andra motiv än vad dom försöker förmedla, avundsjuka, politik och inavel ligger bakom!
Här har Gävle möjlighet att få omätbar PR genom Unicef samtidigt som man når ut till barn och ungdomar som inte nås via de sk lokala föreningarna.
Detta sumpas nu! Bra jobbat av er som använde barn som sköldar!
Uppmaning från ledarna i Brynäsboken:
Kom igen! Brynäs har spelat match idag. Diskutera hockey istället för varandra.
*Om ni vill föra personliga diskussioner kan ni ta det via bubbla eller personligt brev istället för i Brynäsboken.
Från och med nu kommer alla inlägg som handlar om andra användare (och inte om hockey) att raderas.
*Om ni vill delge åsikter om och/eller vill diskutera modereringen, ta det med mig via brev/bubbla. Vi diskuterar inte moderering i Brynäsboken. Det är fokus på hockey!
Redigerad kommentar
Brynäs gästbok har fått en ny ledare. Gästboken fortsätter därmed som vanligt. I och med detta låser jag tråden och hoppas att sidan kommer att fungera väl i fortsättningen.
Gurra88: Nja, du får nog ta en kurs i läsförståelse tror jag. Ta en i retorik samtidigt.
Lustigt att du tar upp det här med utbyte, det är väldigt många härinne som inte får ut ett enda smack av dina inlägg. Märker du inte det på alla mothugg du får?
Det är lite Kejsarens nya kläder över dig...alla kan se att du är naken :-)
Hej och tack.
Redigerad kommentar
Brynäs_89: Oj vilken brist på struktur och ordning på inlägget, det känns som att det spretar förvirrat och fyllt av hat åt alla håll.
Sedan avslutar du med stor text för att vara tydlig, men det enda du lyckas åstadkomma med det är något som blir ännu jobbigare att läsa.
Men, det är oväsentligt, nu till svaret
Det är helt ok att vara kritisk till någon spelares insats, vad som jag och en del andra inte gillar är när det går till överdrift/hat som är delvis ogrundat.
- Vart är ogillandet/hatet mot Widings felpass och slarv?
- Varför klagade inte alla på Ekholms nonchalans förra året?
Han verkade anse sig vara så bra att han kunde slarva, inte för att han var dålig, utan det gick honom åt skallen emellanåt (han var grym och nyttigt också)
- Ollas
- Lavander
- Johansson
- Widing
- etc.
Ju just det ja, Harju ska ju bort nu har det sagts efter någon omgång...
Nu tycker jag att det är tidigt på säsongen och alla kan komma i form, det finns gott om tid, och vi leder ju serien för f-n.
Nu är jag färgad, jag tycker Lasse Jonsson i form är en grymt bra spelare. Jag tycker han är en av de trevligaste människor jag träffat. Jag vet att han vill inget hellre än att motbevisa alla och att spela är det roligaste han vet, suget att spela nu är enormt, så enormt att han kanske vill för mycket till och med... Jag tycker att Lasse är enormt stark som spelar, och kämpar på, trots att han inte är 100% fysiskt sett ännu, och därmed inte får ut allt, men han behöver både bli helt frisk och få speltid... Är mest less på att alla så kallade fans spyr galla utan att ha all vetskap.
Sedan får alla tycka vad de vill... Jag vill se Lasse spela och komma i form, bli nyttig och komma upp i så hög nivå som möjligt, nu då säsongen är så ung och han kan bli nyttig under en hel säsong.
Andra vill inte se Lasse spela, jag accepterar åsikten... Men vill man inte det så bör man inte heller spy galla om att han inte är i form då han måste hoppa in pga. någon skada på annan back...
Summa summarum:
Lite balans i diskussionen vore att föredra... Och att ni bara kastar dynga på varandra och mot spelare kors och tvärs är inte speciellt kreativt...
Och jag är ledsen för att jag började med att klaga på läsbarheten, det är inte för att kasta dynga, det var bara det första jag slogs av, en stor vägg text som gav känslan hat mot allt och alla...
För att summera säsongen lite kort då:
- Bästa lag räknat med juniorlag i slutspel, damlag och herrlag
- SM guld herrar
- Årets rookie
- Årets coach
- Årets back (BJ Trophy)
- Guldhjälmen
- Hälften av spelarna i All star team
- Årets "Rinkens riddare"
- Årets MVP slutspel
- Årets Guldpucken
Har jag missat något?
(ev. 100 års jubileet då..)
Helt osannolikt faktiskt, har någon klubb ens varit i närheten av detta prisregn, någonsin?
Vill gratulera alla Brynäsare, riktigt bra säsong! Härligt med ett i princip helsvenskt ungt lag som vågar spela offensivt, kreativt och vilja vinna matcher istället för att spela för att inte förlora.
Silfverberg är en otrolig lirare, tycker han är bättre än Bäckström när han var i Elitserien fast de två är helt skilda spelartyper enligt mig.
Ni är klart värda denna finalplats tycker jag och får tacka för att ni slog ut Färjestad som den HV-supporter jag är!
Var på plats i Gävle i matchen i fredags, riktigt bra stämning kul att Läkerolen kommit igång på riktigt, ger er all lycka till i finalen och kommer förhoppningsvis få tag i biljetter till någon finalmatch för att få se ungdomslirarna i Brynäs en sista gång(?).
"Oj vad kul med Timrå i ES en säsong till.NOT!!"
Ja jävlar vad roliga ni var i Es när ni hade era jojjo-säsonger med KS. Men nu är ni det.
Ge oss en chans, vi har varit ett kvart/semi lag på 2000-talet vi med.
Han har ju dessutom poängterat vid flera tillfällen att han vill att laget ska vara komplett i god tid, vilket praktikanten inte har lyckats ge honom.
Ove blir säkert ny huvudtränare men sen är det oklart vilken av regionens slöjdlärare som blir ass.

Mike.F