1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779085 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
roger_sundsvall: Så dåliga var ni inte, tycker det var en otroligt bra match med två bra lag. Ni har nog en fin säsong att se fram emot ni också.

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Rip Kirby: har aldrig sett Timrå så här bra (noll ironi)

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Det är fan helt sjukt men vi leder serien!!!

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
BIF Kungen: Helt klart bästa laget vi mött i mina ögon.

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
3 poäng ikväll så är vi ensamma serieledare.

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Orimligt mycket hat på Lena? Är det så svårt för folk med en kvinna som är mer påläst än de själva?

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
SuneMangs: BRYNÄSJÄVLAR ÄR NI KLARA??

Sv: A proposito de nada
Testade en rolig grej. Jämförde antalet sökningar på Google på SHLs populäraste lag. Visade sig att Brynäs är mest populära. Inte oväntat.👍🏻
Uppladdat:

500x0-img4859.jpeg


Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
puffe: klart som fan vi är nykomlingar, underdogs som är tacksamma för varje poäng, skönt med en bra start och att vi kan vinna utan att spela på topp.

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Tankar om matchen:

Första 10 bra, början till sämre nivå var PP vilket i sig är märkligt (men det har ju varit ”sådär” tidigare under säsongen.)

Sista 10 i första och hela andra: uddlöst, slarvigt och tempofattigt. Så långt en ”plattmatch”…

Tredje: starkt att komma igen och ifatt. Som någon/några skrivit: tyder moral och lagsammanhållning.

Matchen prestation så långt Rödins ass, klass.

OT: kan ju gå hursomhelst men matchens bästa spelare gör hela matchens prestation och trampar runt backen och avgör.

Toppar idag:

Gälla, coachade aktivt på slutet, jag gillar det. Samtidigt behåller han lugnet, en styrka.

Scott: klass, köper sin roll och gör det bra
Trivigno: bäst på isen, rivig intensiv, ”det händer något”
Rödin: lagets skäl, inte alltid strålande men har den svettigaste tröjan varje match. Grymt ass som sagt.

Sammanfattning: starkt att ta två poäng när spelet
Inte flyter.

Än en gång: grattis till oss och en skön fredag till alla🇧🇪💪🥂🍻

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
J-S: tänk om vi kunde spela powerplay, då hade vi varit överlägsna.

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Bäska droppar: Det var nog en av dom skönaste segrar jag har upplevt 😄

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Peja: Alltså, det är så tragiskt klimat hos vissa härinne. Fruktansvärd losermentalitet. Minsta motgång och allt är helt åt helvete. Ingen nyans överhuvudtaget…

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Förläng inte med någon tränare innan vi har ett fungerande powerplay, sånt är SÅ viktigt inom modern ishockey.

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
rafalski: En typisk jävla HV-match hittills.

Sv: A proposito de nada
honken21: Skulle det bli förlust, så hoppas jag att man inte blir alltför skitnödig här inne. Den här serien har bevisat att alla lag kan verkligen slå alla.

Sv: A proposito de nada
Ligger väl en förlust i luften ikväll, om man ska vara ärlig. Svårt att rida vidare på så här långa vinstsviter. Lite som Sasse var inne på i podden. Hoppas prestationen kan vara hyfsad i alla fall. Axlarna kan vara lite för nedsänkta i det sköna läget vi befinner oss i. Gäller att få igång publiken med något tidigt mål, eller situation som retar upp.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx:
... "lägg sen på vissa av deras idiotsupportrar som förstör matcher"

Frågan är om det är så lätt att det är nollåttorna som står för allt elände på våra arenor?
"Folk under 40år" anser ju att det inte blir samma stämning utan fyrverkerier?
Jag är född o uppvuxen på landsbygden 1955 och det man såg fram emot mest var påsken med smällare och raketer... är stor sportfantast och har besökt många matcher live genom åren...
Aldrig har jag känt behovet av att ta med fyrverkerier på match...
Vad är det för fel på folk???

Sv: A proposito de nada
Lunkan:
”Vet inte riktigt vad jag hoppas, ena sidan vill få upp dif andra sidan älskar när de får stryk.”

Så länge de är i HA och vi i SHL är det större chans att vi kommer ikapp med SM-Guld än att de drar ifrån.
Bortsett från resvägen så ser jag inget positivt med att ha 08-lag att tampas med, vi fyller ju arenan som det är ändå nu och lägg sen på vissa av deras idiotsupportrar som förstör matcher

Håll dem i HA.

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Peja: Coolt, kanske blir detta det första inlägget i matchtråden då...
Jag tycker att det är en väldigt intressant omgång som ska spelas idag där nästan alla matcher är mot lag som ligger i ungefär på samma plats i tabellen. Många lag i toppen som kommer äta poäng av varandra till exempel (Skellefteå - FBK; Frölunda - Luleå; Växjö - Örebro osv).
Brynäs match mot HV är faktiskt undantaget (längst avstånd mellan lagen) och det vore ju på flera sätt väldigt värdefullt med en vinst för att dels lägga ett rejält avstånd till botten och kval dels för att stärka vår närvaro i toppen och faktiskt ha en ganska god chans att gå upp i toppen.

Sv: A proposito de nada
Dallemas: Tror Bolaget och Brynäs har rätt bra samarbete sen tidigare.
www.instagram.com/brynas__if/reel/C-ZYaKToEfr/

Brynäs har ju till och med gjort reklam för dem och gett medlemmar billigare pris på biljetterna till just Bolaget (som ni ser ovan, från augusti i år). Finns även videos där de från Gävle (Gasklockorna) kör med Brynäströja också och drar igång "Oh a Silfverberg säg Oh ah...."

Så OM Brynäs skulle vara intresserade av en låt från dem så skulle det nog gå att ordna.

Sv: A proposito de nada
Gavve: Intressanta diskussioner gällande Lindstein/Kinnvall.
Som många varit inne på, ett lyxproblem.
Jag tror att anledningen till varför man väljer att ”peta” just Lindstein till förmån för Djoos är främst av två anledningar.
1. Man vill inte gå ifrån konceptet left+right då det är en grundsten i vårt spel att kunna vända spelet snabbt från back -> back upp till forward.
2. Det blir naturligt att alternera mellan Djoos och Lindstein jämte Andersson då Andersson är så jäkla stabil och spelar sitt spel oavsett vem som är intill.
Rimligtvis så delar Djoos och Lindstein på uppgiften inledningsvis för att senare ta beslut hur hårt man vill gå på 6 backar.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag insåg att jag gav mig ut på djupt vatten när jag valde att kommentera ett inlägg av dig. Men när man ser en person, efter säsongen hittills, ge Andersson epitetet ”bra” SHL back så tror jag de flesta reagerar.

Killen är ju inget annat än en succé. Han hyllas överallt och har grymma underliggande siffror också. Då är man mer än en ”bra” SHL back.

Sen håller jag verkligen med att vi ser på hockey på olika sätt. Du verkar fast i någon form av 80/90 tals romantik. Misstänker att spelare av typen Sanny Lindström stod för är din favorit? Primitiva, fysiska backar som kan boxa ut…

Förresten, var det du som skrev att 8st. Didrik Strömberg hade varit bättre än Brynäs nuvarande backuppsättning?…

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Axel Andersson blev ju denna vecka utnämnd till veckans bästa back i SHL (tillsammans med Söderström) av Sanny. Så uppenbarligen finns det ju fler som håller honom väldigt högt. Johan Svensson (MrMadhawk) hyllade också just Axel Andersson denna vecka.

Sen är det ju fakta att Andersson varit inne på fler mål framåt (10) jämfört med Söderström (6). Trots bara 1 match mer spelad för Andersson. Söderström har dock 1 mer poäng än Axel (6 mot 5). Sen är så klart inte offensiven allt heller, jag vet.

Sen har ju Söderström spelat med D'Astous (Finska ligans bästa back) jämfört med Axel som spelat med Lindstein (som åldersmässigt får spela i J20 och i JVM) så det är ju lite svårt att jämföra rakt av. Lindstein har ju dock ruskigt bra underliggande siffror denna säsong, jag säger bara att den man spelar med kan påverka hur man spelar också (på gott och ont).

Båda är ruskigt bra backar och jag tycker det är svårt att jämföra dem rakt av. Söderström har haft en bättre karriär och kommer från NHL (53 matcher bara, mer i AHL) medan Axel kommer från Hockeyallsvenskan. Trots det gör båda det ruskigt bra i dag och jag tänker själv inte säga att den ena är bättre än den andra. Det får experterna göra. Jag kan däremot säga att Söderström är en mycket flashigare spelare än Axel och att han därmed syns (min åsikt).

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Spännande med nytt intro!
Jag vet att det tisslats och tasslats lite om ”My heart will go on” med Celine Dion i halv hastighet.
Kan bli riktigt stämningsfullt 👍

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Tittat på lite sammandrag från övriga matcher. Plastsjö vinner alltså över Frölunda med 1-0… Kan inte bara SHL utesluta det där laget någon gång? Hockeymördare, det är ingen jäkla sparkboll vi håller på med här…


Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Silfverkroken: "Kommer på att tänka på stolpskotten i femtefemman som tyckte det hade varit bättre om vi satsat på sex Didrik Strömberg på backsidan istället"

Till deras försvar (håller inte med dem för det) så var detta sagt innan Söderström blev klar för Brynäs. Ta bort Söderström och med en skadad Djoos och en obeprövad D'Astous så kan jag någonstans förstå att Brynäs backsida såg svag ut (det var ju något de flesta här inne var överens om). Sen är det så klart kraftigt överdrivet det de sa. Men klart är ju att det åldrats sådär när man ser att Brynäs inte bara kan vara spelförande ibland utan är spelförande i de flesta matcher.

Vi såg ju hur mycket vi saknade en toppback när D'Astous var borta och när Söderström sedan var sjuk.

Detta hade kunnat vara vårt andra backpar om vi inte värvat Söderström (med Djoos borta) när D'Astous var avstängd:
Andersson, Axel - Lindstein, Theo
Hade D'Astous floppat hade vår backsida knappast skrämt någon (jag pratar fortfarande om innan vi fick in Söderström).

Alcén har ju åter igen lyckats med värvningarna och har fått ihop ett riktigt bra lag. Som experterna i studion säger. Brynäs spelar som ett lag. Inte att det är superbra spelare på alla positioner (som Färjestad har t.ex, min åsikt) utan att Gälla fått ihop ett bra lag där alla gör exakt det de ska match efter match. Där Scott är precis lika viktig som Silfver i sina roller.

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Tigerhjärta: Sjukt imponerad av gruppen och stegen man har tagit sedan uppflyttningen. Och det sjuka är att Djoos inte ens har spelat,

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Catodenäldresspöke13: Larsson är klass. Man kan inte kolla på poäng när man ska bedöma honom.

Titta på detaljerna, otrolig..

Min favoritspelare i Brynäs.

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
parks: Vi är så jävla bra! Man häpnar i varenda match!

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
gwl: fyyyyfan va snyggt!

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Hybris? Jag tycker det är fint när dessa ”experter” hyllar Brynäs arbete. Bra saker förtjänar att lyftas fram. Jag tror att Svedman, Alcén, Gälla och övriga står stadigt på jorden även om deras arbete hyllas av SVT.


Sv: A proposito de nada
Man blir ju varm i hjärtat (inte bara av ölen) när kära gamla arbetarklubben Brynäs vaknat till liv igen. Om inget annat är en sak säker vill jag fastställa, vi spelar i SHL nästa säsong med. Trevlig helg brynäsare 🏒

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
IrreK: ja nåt har hänt med gävlepubliken.. kanske insåg staden gävle när vi åkte ur att brynäs i högsta ligan inte är så givet längre.. och man vill visa laget att vi finns här för er.. så gävlepubliken imponerar just nu.. känns som det är slutspel när man går på hemmamatch.. riktigt kul=)

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Senast Silfverberg mötte Skellefteå vann vi också.

*Wink* *Wink* 😉

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
När man ser i efterhand Skellefteås mål så ser man hur jävla bra dem är på att slita isär vårt försvars spel i egen zon.

Ibland när folk skriker hönsgård så tycker jag det är lite överdrivet, här blev det verkligen hönsgård. Men det var fan oftast Skellefteås fel att det blev hönsgård, inte våra egna spelares. (Mer situationer än bara målen jag menar då)

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Tre spruckna målnollor💪🏼


Mestadelen av folket på jobbet som gillar hockey är Malmö supportrar och Skellefteå supportrar.
Ska därför bli en helt underbar fredag imorgon.

Dra dit jobba vanligt 06-08, sen köra städmaskin och lyssna på musik resten av dagen 🤩 längtar redan att tugga hockey på rasterna med 😂

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Kung_Sjödin: "För övrigt så är det stor skämskudde att publiken står och hejar på "AIK" hela matchen! :-D Borde dom inte stödja sitt eget lag i stället för ett lag från Solna som spelar i Hockeyallsvenskan???"

Har påpekat de för min sambo några gånger 😂

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Haha..jävla topplagshockey. Håller pucken typ hela OT och sen avgör man metodiskt. Jag är imponerad!

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Peja: Dom får alla domslut med sig men vi vinner ändå.

Så starkt.

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Prime Rödin is back baby!

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Bockensdricka: Vi gör totalt sett en jättematch igen!

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Zappaholic: Håller med, men svårt att vinna mot ett lag som Skellefteå om man inte gör fler mål. Brynäs har spelat bra men bränt alldeles för många lägen i den här matchen.

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Det där målet får Schroeder ta på sig. Huvudlös passning i egen zon till Rödda.

Sv: A proposito de nada
Supportern: Har kollat igenom highlights från Skelles hemmamatcher den här säsongen och det finns en del mönster som jag tror passar oss ganska bra.

För det första är deras deras gameplan hemma extremt offensiv. Man sticker med fem spelare så fort man får puckkontroll. Eftersom backarna pinchar vid nästan varje anfall får kvicka motståndare som vänder spelet snabbt ofta 2-1 eller 3-2 lägen. Passar oss bra. Jag tror att Ölundlinan har goda chanser att hänga ett par kassar.

För det andra är Söderström i kassen överraskande mänsklig. Han kan visst stå på huvudet och göra omöjliga räddningar då och då, men släpper också ganska enkla puckar förbi sig.

För det tredje så är det ju sedan Hedenhös så att vi spelar vår bästa hockey mot de bästa lagen (tyvärr gäller också det omvända mönstret...).

Sv: A proposito de nada
Alla som var orolig för Källgren vid slutsignal i måndags kan vara lugna. Han fick tydligen kramp i ryggen bara.

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
dempa: Du uppför ju dig som folk, du är alltid välkommen!

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
eltifoso: JFK har haft så mycket fel att det blev underhållande. Vore kul att gå igenom det han skrev om Brynäs och Modo innan säsongen och se om något av det har stämt hittills.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)