1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778993 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Janne G: Spelare från jordens alla hörn står i kö för att spela i Brynäs (Alcen agerar endast dörrvakt: ”en in - en ut”, ”ta ett varv runt arenan först” osv). de erbjuder sig att spela gratis i vackraste tröjan - så vi behöver inte ge dem löner. Samtliga inom Brynäskansliet och arenapersonalen är trogna fans som turas om att ställa upp gratis där det behövs. Ibland liftar vi till bortamatcherna. Spelarfruarna för köra ”Guldvipporna” i pausarna.
Så därför behövs inte reklam på tröjorna.

Sv: A proposito de nada
Modo M: brynäs måste verkligen beröra när det kommer andra lags supportrar och har massa åsikter om det ena och det andra..

Sv: A proposito de nada
modomille: Brynäs är en större klubb än Modo och har mycket högre publiksiffror. Även utan SHL-fallskärm är det helt naturligt att Brynäs har en en större spelarbudget än Modo. Ser att Brynäs publiksnitt den här säsongen är 6450, Modos förra säsongen var 4190. Så klubbarna har ju den spelarbudget som de förtjänar.

Om Brynäs går upp i SHL räknar jag med att Brynäs har högre spelarbudget än Modo 24/25, även med 6 miljoner mindre från SHL.

Sv: A proposito de nada
{10491}: Ja, Larssons är ju värre ur just det perspektivet, men han fick inte smeknamnet Angry Larry för inte.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Så klappkasst lag med tre trötta tränare tar seriesegern? 👍😁

Sv: A proposito de nada
Silfver:Pust , Gävligt skönt att Kellerher och Vesel är tillbaka,
Sen kan det vara bra att Larsson Kopacka får vila upp sig inför slutspelet..🙏🏻

Sv: A proposito de nada
Härligt av Scott - skönt att han får lite utdelning för allt slit han gör..

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Brynäs dras med i deras småfula spel men Jacobsson dömer bara åt ena hållet. Tycker det finns en tydlig tendens i HA att fd spelare är skitdåliga domare, gissar att de har gått ett snabbspår upp i seriesystemen som domare.

Sv: A proposito de nada
Samsung: Jag tror det är farligt att ha förhoppningar att Silfverberg ska kunna ta en roll i en förstakedja. Det är upplagt för besvikelse i så fall.

Är Indrasis en lämplig forward i ett bottenlag? Jag tänker på arbetsinsatsen..
Jag är även skeptisk till Kelleher, tror han ska ha en roll högre upp i hierarkin än vad Brynäs kommer kunna erbjuda. Däremot ser jag gärna att man förlänger med Vesel som en tredjecenter.

Sv: A proposito de nada
Samsung: Var jag tvungen att välja så tog jag butt-ending i magplattan hellre än chrosschecking i ansiktet.

Sv: A proposito de nada
munkas: Två matcher för Anderbergs crosschecking i huvudet på Ölund. Löjlig nivå när man jämför händelserna.

Sv: A proposito de nada
Samsung: Ser inget problem med att signa typ Lindblom i SHL med avsikten att han ska lånas ut till HA. Kan vara värdefullt att ha den bredden om en skadekris uppstår. Tror rent allmänt att man måste ha fler (men kanske billigare) spelare framöver. Men mycket SHL-truppsnack nu, kanske sån hybris man får efter knappa bortasegrar mot Östersund 😉

Sv: A proposito de nada
nittontolv: Jag hade ställt honom då också för att ha Clara fräsch på söndagen mot AIK. En eventuell plump hemma mot ett formtoppat BIK kan jag leva med, även om många härinne säkert hade gått i taket vid poängtapp i en sån match.

Sv: A proposito de nada
Ja detta var inte vackert.
Men som en vis (avstängd) man en gång sa: ”Det är poängen som räknas”!

Sv: A proposito de nada
Silfver: Snygg ass av Jared, annars var han rätt ihålig bakom att klappkasst försvar.
Kelleher godkänd men annars såg det mer än lovligt uselt ut.
Nöjd med segern och domarinsatsen.

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Lindstein är så fruktansvärt dålig i defensiven. Skapade på egen hand 2-3 livsfarliga lägen för ÖIK!

Klen i närkamperna och spelar otroligt svårt.

Sv: A proposito de nada
Snacka om svår match för Jared!

Sv: A proposito de nada
Peja: Nu förstår jag varför vi signat Rautio.

Sv: A proposito de nada
J-S: Coreau har tröja nummer 1, härligt! Jag är väl gammalmodig men jag tycker verkligen det är ett ofog med alla konstiga målvaktsnummer nuförtiden!

Sv: A proposito de nada
J-S: Sillysurr på AB säger att Carl Lindblom kan bli kvar i Färjestad nästa år med.

Då finns det ju en chans att Clara kan bli kvar i Brynäs oxå.
Skulle va bra för Clara att gå tillsammans med en mer rutinerad målvakt hela säsongen.

Sv: A proposito de nada
willyyoung : Han kommer nog spelas in sparsamt, vilket är rätt.

Sv: A proposito de nada
SaggeBoy:
Förhoppningsvis en bra "bild" över Jared's spelsinne om det nu blir han som står ikväll.

Spelet i sej har ju klivit upp ngt dom senaste så där förväntar jag mej likadant övertag och hård checking som tex senast.
För att även nämna den så "ogillade" Kvist i sammanhanget så är han den som jag anser gör en roll som ingen annan tar, dvs den "garbagepicker" som ska finnas en i varje lag, helst en i varje kedja.
Inte för att ens komma i närheten av U.Dahlén i den rollen för dit har han mil att vandra, så är den rollen viktig men inte många som ser (förstår) det dom gör.
U.D på sin tid var ofta omnämnd av kommentatorerna som den skickligaste i den ligan på just "garbagepicking" från hörn och sarg.

Sv: A proposito de nada
Huss888: Såg Gynge redan i Hammarby J20 när de mötte Brynäs. Han var enormt bra i en stark kedja tillsammans med två sistaårsjuniorer som inte blev nåt. Leffe Boork satt också på läktaren och blev också imponerad. Det var tydligt att Gynge skulle bli bra men att han behövde jobba med sin skridskoåkning. Några år senare hade han fått en åtminstone anständig skridskoåkning och var redo för SHL-spel.

Det var många diskussioner här inne kring om Gynge skulle få chansen i Brynäs. Tyvärr fick han aldrig riktigt det och resten är historia, som man brukar säga.

När det gäller Rödin ansåg många att han borde fått chansen tidigare, då hans kedja med Leidermark och Thegel dominerade stort i J20. Det var några år senare än Gynges dominans där.

Den stora skillnaden med Sundqvist är att han spelar i J18, när han dominerar i J20 kommer han att befinna sig betydligt närmare A-laget.

Sv: A proposito de nada
Honken72: Formationer på dagens träning:

Mv: Clara/Coreau
Svarta
Kinnvall, Larsen – Scott, Vesel, Robertsson
Cukste, Lindstein – Kopacka, Ölund, Tärnström
Extra svart: Lindblom

Vita
Benn, Billins – Rödin, Larsson, Indrasis
Johannesson, Udd – Kelleher, Blomqvist, Kvist
Extra vit: Ohlsson

Saknas: Bertilsson och Nordh
---
Tankar:

- Larsen går alltså in bredvid Kinnvall i första backpar, spännande.

- Luktar paraply-uppställning i PP1 med både Larsson och Scott i samma PP, då bägge brukar oftast vara framför mål och stöka. Jag hoppas på paraply iaf. Cirklarna runt mål måste upphöra.

- Kinnvall tillbaka på point igen, vilket är tråkigt. Speciellt när man vill ha en snabb back där vid spelvändningar.

- Kelleher verkar göra comeback i fjärdelinan med Kvist och Blomman, klokt med en mjukstart. Däremot lirar han direkt i PP2 med Ölund, Tärnström, Vesel och Billins.

- Benn är borttagen ur PP. Känner varken bu eller bä att Billins lirar istället. Vi har egentligen inga bättre alternativ förutom Johannesson, som knappt får spela. Tycker man bör visa Johannesson att man fortsatt tror på honom genom att ha honom som sjundeback i morgon istället för Udd, samt att låta honom lira PP2. Men jag är bara en enkel soffcoach, vad vet jag?

Sv: A proposito de nada
Fy fan på ren Svenska, vilka jävla loosers...
Bort med anonymiteten på sociala medier..
Vore bättre om man var tvungen att regga in med bank id på all social media..
Spyr man ur sig massa hat så då får man också stå sitt kast...

"Hatet mot Brynäs: Värre än Flashbacktrådar"
Det florerar hatkommentarer mot Brynäs.
GD:s sportchef Erik Karlsson besvarade synpunkterna.
Avvägningen mellan vad som ska tillåtas och inte är inte alltid lätt. Professionella spelare ska så klart tåla ett viss mått av kritik, men även där finns så klart gränser. Vi har som ett resultat av det redan minskat mängder kommentarer under match för att dels öka läsbarheten för de som är intresserade av matchen och för att hålla en bättre ton"
Karlsson berättar att över 50 kommentarer inte publicerades efter matchen mot Mora i fredags, där en del inte uppfyllde kravet på en god ton.
I framtiden ska GD fortsätta att hålla uppsikt över kommentarerna, samtidigt som de menar att kritik och frustration också är en del av supporterskapet."
Människor riktar kritik mot Brynäs i GD:s-liverapportering.
I en insändare i tidningen förklarar en person hur den goda tonen i kommentarsfältet är borta.
Det anonyma hatet och kritiken tillåts flöda. Nivån på kommentarerna har blivit otrevligare än de värsta Flashbacktrådarna".

Sv: A proposito de nada
{10375}: Nej, nu ska vi inte byta nåt.. hur många tränare ska vi betala egentligen.. Vi leder serien och visst gälla är nog inte den perfekta matchcoachen men det behövs lite stabilitet i denna klubb..

Sv: A proposito de nada
Farsang: jag tycker det är synd att Nordh inte får chansen där istället för Lindblom.

Sv: A proposito de nada
Trallgöken: Kvällens lag, Jared Coreau är klar och går in…
Uppladdat:

500x0-img0210.jpeg


Sv: A proposito de nada
Silfver: Samtidigt kanske Hutch behöver en en matchserie att spela sig i form, och en så långvarit knäskada kan lätt slås upp i fysiska matchserier. Jag hade nog inte köpt loss honom nu, hade istället avvaktat hans comeback och följt den med intresse inför nästa säsong. Jag tycker inte att just en center är helt lätt att klämma in i Brynäs lag nu när man har Larsson, Vesel, Ölund, Blomqvist och Ohlsson. Scott är ju också bra som center.

Sv: A proposito de nada
{10375}: Hur ser tabellen ut för sportcheferna i HA?
Hur och vad bedömmer vart man ligger?
Är det nå typ av poäng system?

Skicka snälla en fullständig tabell med vart alla sportchefen ligger, så vi vet hur det ser ut.

Sv: A proposito de nada
Fofi : Vet du vad de önskar för Karlström? Det kanske är en summa som inte är rimlig?

Ingen här har någon koll alls på vad alla parter sagt, att tro att vi rullar tummarna är bara dumt.

Att andra lag värvat lös nu är för de är i stort behov av spelare.

Medans vi letar spelare som är/ska va bättre än de vi har.

Sv: A proposito de nada
dabif: Du vet väl om att klubbarna får välja motståndare i Hockeyallsvenskan.

Sv: A proposito de nada
TheMacamush: Satan så bra Tärnström är ikväll.

Sv: A proposito de nada
Alex89: ”ni tror ju på allt här inne”, ”han är klar gubben”, ”stevens är ingen spekulation bra källa till mig säger att han är klar”

Seriöst, vad f-n får man ut att posta ovan pajasinlägg?… Som någon annan sa, byt källa eller avstå från sådana här inlägg…

Sv: A proposito de nada
Alex89: ”snälla rara lilla hjärtat har du sånt tråkigt liv arbetslös?”

Höj dig..

Sv: A proposito de nada
Semic: ”Stor groda av mig ber om ursäkt för detta!”

Du har inget att be om ursäkt över.
Kul att du delar vad som skrivs, sen får var och än göra vad de vill med den informationen.

Sv: A proposito de nada
Mattson: ”Janne Dillchips”. Han förtjänar i alla fall cred för ett roligt nickname.

Sv: A proposito de nada
Noll koll på trovärdigheten här, men såg precis ett rykte på twitter (X) att vi är nära att signa den här killen som blivit uppsatt på unconditional waivers av Detroit.

www.eliteprospects.com/player/146116/nolan-stevens

Som sagt kan inte säga något om ryktet i sig, men ville ändå dela med mig.

Grubblar över om det är någon sorts indikation på att Kellehers skada kanske är värre än befarat..?

Eller om det är så att man verkligen vill spetsa laget till max?

Skjut mig inte om det visar sig vara heeeelt fel! Haha

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag har verkligen försökt att gilla amerikansk fotboll, men det är ett alldeles för långsamt spel för att jag ska gilla det, lite som vår fotboll. Visst är det läckert med de långa passen på en fri spelare, men 90% av tiden ska det ställas upp till förbannelse, sen är det spel i ett par sekunder sen ligger alla i en hög igen. Sen börjar man om med att ställa upp igen i en halvtimme…

Sv: A proposito de nada
Börjar ladda för Super Bowl - är ledig imorgon.
Ej superfan men några Super Bowl-nätter ”med P A Gullö” på 90-talet har gjort att intresset finns.
Go 49:ers i år - enbart för det abnorma mediahypen om Taylor S (som jag i o f s inte har något emot) och hur det byggts upp till att Chiefs vinner som de hoppas. Alltså 49:ers men även p g a lite nostalgi med Joe Montana och Jerry Rice.

Sv: A proposito de nada
rafalski: ja jävlar, vi har tur i tabellen måste man erkänna. När vi förlorat poäng lyckas konkurrensen göra det samma.

Sv: A proposito de nada
Bra jobbat Kalmar!

Men jävligt konstiga domar sekvenser återigen. Åtminstone sista minuten. Tveksam icing, avvaktande högklubba som de släpper?

Sv: A proposito de nada
Inte ofta man håller på Kalmar 🤣 Men fan hoppas dem kör över SSK 💪 leder 2-0 just nu

Sv: A proposito de nada
Bort med både Ove och Masken inför nästa säsong oavsett slutresultat denna säsong och in med unga hungriga assisterande

Sv: A proposito de nada
Vi har lite lättare schema än SSK, AIK och DIF.
Vi har SSK och AIK sen möter vi bara lag utanför top 6.
Till exempel Djurgården har nu Nybro, sen har dom AIK, Mora, Södertälje och Björklöven de 4 nästkommande matcherna.
Kanske lite mer ljus i tunneln iallafall...
Oron finns där oavsett

Sv: A proposito de nada
{10375}: Kanon, då har ju Alcén en direktkanal till dina åsikter och vet precis hur han ska agera…

Sv: A proposito de nada
Varför har spelare i detta lag så jävla svårt att dyka upp på jobbet. Vi vet att det kan om de vill, men de vill inte. Vad är det som är ruttet? Varför är det okej att inte delta i Brynäs IF och inte göra jobbet?

Sv: A proposito de nada
parks: Usel matchcoach? Sopan kan ju uppenbarligen inte sätta ett grundspel efter för säsongen + 42 grundseriematcher.

Sv: A proposito de nada
Alltså ta ut målvakten med detta spel och istortsett ge bort ett mål, som han gjorde med 50 kvar med tre måls underläge.
Nu är det bara 7 upp i målskillnad mot Södertälje, vårt extra poäng i form av målskillnad är snart borta också.

Tycker Gällstedt påminner helt om Tommy jonsson.

Sv: A proposito de nada
Utspelade totalt , tror absolut inte vi går upp i SHL.
Grundar det på allsvenskans sämsta backspel



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)