1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778987 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Bert Robertsson skall tydligen vara på plats och titta på matchen. Hejar han på sin son så hejar han ju indirekt på Brynäs. När fan blir gammal blir han religös.

Sv: A proposito de nada
Jared Coreau ska vara återställd från skadan enligt Alcén.

Sv: A proposito de nada
Brynäs jagar utfyllnadsmålisar samtidigt som målvakter fostrade i föreningen dominerar i NHL. Markström och Ersson matchens stjärnor inatt.

Sv: A proposito de nada
spolaisen: Varför är 70-talet relevant för Lindbäck? Angående tränarna så var de ju främst aktiva elitspelare på 80- och 90-talet, inte 70-talet.

Sv: A proposito de nada
Lindblad på plats till helgens matcher.


www.visbyroma.se/brynas-lanar-lindblad/

Sv: A proposito de nada
Davey85: Kommentarerna från Lindbäck i GD-artikeln kommer från polisens PM. Det är väl klart att han inte ber om ursäkt ill Brynäsfansen i ett polisförhör?

Sv: A proposito de nada
Samsung: Tydligen var det stormigt mellan Brynäs och Lindbäck under förra säsongen men efter nedflyttningen satte dom sig ned och rökte fredspipa.

Sv: A proposito de nada
En målvakt på cannabis… 🤷‍♂️

Ja… Har ju reagerat över hur han plötsligt zoomar ut i vissa matcher. Tappar fokus… Släpper vinklar oförklarligt… Det var lika vissa matcher förra säsongen…

Detta kan väl vara en förklaring…

Sv: A proposito de nada
Angående status på Bertilsson skriver Sasse i GDs rapportering från dagens träning:

"Kasper Larsen och Kinnvall går av allt att döma in i spel igen i morgon. Låter väl lite tveksamt på Bertilsson även om det ”bara” ska handla om en smäll så kan det bli så att han står över i morgon."

och

"Ska inte vara så farligt vad jag hört."

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: helt enig! Klart att Tims poängskörd är imponerande. Men jag tycker Kalmars back Jesper Broeng har mycket mer imponerande siffror i laget då. 26 matcher spelade, 9p och +13. Näst bäst plus/minus i laget har Linus Skager på +6 (bara 12 matcher) och efter det är det Kim Strömberg på +3 (36 matcher). Näst bästa back har +2 (sämsta har -16).

Att ligga på +13 i Kalmar är ruskigt imponerande som back.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Clara vinner guldgallret i år, förutsatt ett framgångsrikt slutspel för laget.

Bertilsson är för övrigt nominerad som en av tre backar till årets back i HA. Visar hur viktig han varit då övriga två backar (Åkerström och Theocharidis) knappast är med för spelet i egen zon.

Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Om det finns någon rättvisa så ska vi spela PP i hela tredje perioden.

Sv: A proposito de nada
Danne66: Brynäs har så jävla ointelligenta spelare i Bp. Fan vad man saknar Mads Hansen.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Det handlar om den eviga diskussionen här, det är ok att kritisera folk i deras yrkesroll. Men att hålla på o kalla folk sopor dag in o dag ut, då blire bara tramsigt.

Sv: A proposito de nada
{10375}: Oj, tar det här inlägget som ett ja-svar på Tigerhjärtas fråga. Herregud!

Sv: A proposito de nada
Många sofftyckare här inne ändå som sagt det Sanny skriver under en period :) Sanny anses väl vara en kunnig yrkesman.
Så vi har endel skribenter här inne ändå som inte vart helt ute och kört rollba... :-)

Sv: A proposito de nada
Ni som skriker efter tränarbyte, har ni något (realistiskt) förslag på vem vi ska ta in? Och vad säger att ytterligare ett i raden av alla tränarbyten skulle göra någon skillnad?

Jag tycker liksom att man borde inse efter typ 10-15 tränare på 20 års tid att det inte är tränaren det är fel på (eller i.a.f. inte enbart). Och nej, jag tycker inte heller Gälla gör ett särskilt bra jobb med laget som det ser ut i båset. Men vilken tränare har gjort det de senaste åren (över en hel säsong)?

Det tog liksom Bulan 2 säsonger (inne på tredje säsongen) för att få Brynäs till ett slutspelslag vilket visar på vikten av kontinuitet vilket vi aldrig får när vi sparkar 1 tränare (ibland 2) varje säsong.

Sv: A proposito de nada
Horace76c: Vi har inte haft någon riktig energi i båset sen Boumedienne och Ekman stod där..

Sv: A proposito de nada
{10491}: Varför ska man som Brynäsare dissa Stråhle? Han ingick i ett tränarteam som misslyckades, men sättet som Brynäs sparkade honom på var faktiskt under all kritik. Han gjorde säkert allt han kunde för att lyckas i Brynäs.

Sv: A proposito de nada
{10375}: "de gjorde det bättre än oss mot just Tingsryd"

Vad utöver att få 1 poäng mer än oss (i sista stund dessutom) gjorde DIF bättre än oss? Genuin fråga eftersom jag är nyfiken på vad i DIFs insats är så mycket bättre än vår.

Och innan du svarar kan du ta hänsyn till att vi hade vår tredjemålis (när vi gick in i säsongen) i mål medan TAIF hade sin förstemålvakt som ligger fyra i GAA mot oss.
Medan DIF hade sin bästa målvakt (sett till GAA) mot TAIFs andremålvakt som ligger på 15e plats i GAA.

Själv tycker jag att DIFs insats var ungefär lika dålig som vår sett till förutsättningarna. Vi sköt ju många fler skott och hade många fler chanser som vi brände också så möjligtvis att det är lite fördel oss (åter igen om vi bortser att de fick 1 poäng mer än oss).

Sen skrev du tidigare detta.
"Jag föredrar att hitta sätt att vinna mot Tingsryd som Djurgården."
Du menar som DIF gjorde mot Östersund när de förlorade i förlängningen i matchen innan?

Som många andra sagt. Alla lag spöar alla. Vi leder serien och har plus mot topplagen (sammanslaget, inte mot alla individuellt). Och NEJ. Det betyder inte att vi inte har några problem. Men att sitta och säga att DIF gör det så mycket bättre än oss när de i matchen innan förlorat mot Östersund blir ju bara löjligt. Jag lovar att vi kan hitta EN match där BIF gjort det bättre än DIF också om du väljer att bara titta på en enda match av alla.

Sv: A proposito de nada
Jag skrev det igår jag skriver det igen, Alcen borde försöka hitta en lösning för Billins till fönstret.
Hur han kan få spela pp och bp är en gåta.
Det är endast på gamla meriter
Tunn i närkamperna osv. Ser helt vilsen ut.
Lyfter garanterat bra lön också.
.

Sv: A proposito de nada
gwl: Sjukt töntigt att sitta och skriva att man ska säga upp sitt medlemsskap…

Sv: A proposito de nada
Wow, börjar seriöst bli orolig över att detta inte kommer bli något SHL kommande säsong. Det är lite för många matcher som är såhär dåliga.

Förstår inte hur folk här inne faktiskt försvarar detta katastrofala spel Brynäs visar upp!

Det får INTE se ut såhär! Har sjukt svårt att se att detta lag med denna inställning taggar till så pass inför ett slutspel!

Fy fan så lack på att inte bänken ser till att få fart, gå ner på folk, bänka dem som inte visar att dem vill spela!

Sv: A proposito de nada
Jockster : Tycker hela laget känns rätt trött i dag. Knappast snällt eller rättvist mot Steinbergs som gör en stabil insats men lämnas helt ensam gång på gång.

Sv: A proposito de nada
Skönt! Captain my captain. 2 mål i dag!

Sv: A proposito de nada
ÖIK-DIF 2-0 efter 1a :)

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978:
Domarna har bestämt sig..

Sv: A proposito de nada
Erat: Steinbergs står idag enligt Swehockey

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: ” Klart vi är mil ifrån både SAIK och Modo, dom har 20 mille mer i kassan, om inte mer.”

När vi var i SHL så låg vi på övre halvan gällande spelarbudget. Det räckte inte. Vi behöver ligga på ungefär samma nivå som de bästa och sen plussa på 50-60 miljoner för att hålla oss kvar och slippa kvala.
För att vinna SM-guld krävs ytterligare 100 miljoner.

Så, om Alcen fick 200 miljoner tror jag han eventuellt skulle kunna bygga ett lag som tar guldet.

Sv: A proposito de nada
Lirarn77: Baserat på det Alcén säger i intervjun Gavve länkade till känns det inte omöjligt att det sker men knappast övertygande:

"När det gäller nyförvärv på forwardssidan, där två starka namnen i Tyler Vesel och Tyler Kelleher är skadade, har inte Johan Alcén stängt dörren. Inte heller när det gäller att utnyttja möjligheten som finnas att låna från SHL.

- Men där ser vi nog helst att vi värvar för resten av säsongen än att låna in på kort tid. Vi får se lite hur det blir, och hur det är med Vesel först och främst. Där ser det trots allt ganska hoppfullt ut.

Noel Nordh försvinner på landslagsuppdrag nästa vecka och missar fyra matcher, tar ni in någon för honom?

- Nej, då går vi på spelare från egna J20-laget, svarar Alcén."

Jag säger samma sak som igår, vi känns så jäkla defensiva och försiktiga. Visa lite jävlar anamma för tusan!

Sv: A proposito de nada
Davey85: Om disciplinnämnden hade bedrivit "häxjakt" på huvudtacklarna tidigare kanske de hade "jagat bort" Anton Hedman innan han släckte Mads Hansens och Fredric Andersbergs karriärer. Jag hade inte klagat. Martyrskapet passar varken Grewe eller Djurgården.

Sv: A proposito de nada
JawKee:
"Och Brynäs supportrar blir aldrig nöjda"

Nä... i varje fall vissa...
Jag minns hur det lät inför 2012... "Vad skall vi med Svedberg till? Han platsar ju inte ens i Modo"
Men, den som alltid ropar "vargen kommer" får ju ibland rätt...

F.ö. skulle ledningen såklart meddelat att pengarna inte räcker till allt vi ev. önskar för i.v.f. en månad sen... hoppas det ordnar sig!
Forza Brynäs!

Sv: A proposito de nada
Om jag läser rätt har Brynäs alltså 0 skott i tredje perioden. Inga registrerade på Swehockey.

Clara räddar oss. 33-18 i skott. 96.97%.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Haha, kändes som zebran inte ville ta nån 2a där men va tvungen när Bofors spelarn åkte linbana efter Scott :D

Sv: A proposito de nada
Jag fortsätter imponeras av Udd. Inte många misstag den grabben gör trots sin ålder. Inte särskilt spektakulär på något sätt och det är bara positivt menat här.

Sv: A proposito de nada
Lindström: Kvist tar så jäkla konstiga beslut. Ser ut som en tjur med skygglappar på isen. Ingen tanke, bara kör.

Sv: A proposito de nada
Lulessss: Där har vi våran vägg! Har ju hyfsade stats i ettan iaf. Kunde varit värre..

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Kvist och detta är min personliga åsikt helt o hållet, jag tycker han är riktigt kass, ser ut som en sprattelgubbe när han åker, tar alltid fel väg runt motståndare, skjuter nästan alltid mitt i magen på målvakten, tar på tok för långa byten, han kommer till sin rätt när han är på väg till avbytarbåset, tycker en spelare som Lindblom som btw har samma stats som Kvist på mkt mindre istid skulle kunna ta Kvists plats framöver, som sagt min helt personliga åsikt.

Sv: A proposito de nada
{10065}: Fint skrivet! Helt enig om allt.
Även enig om att hylla de namn på användare här på forumet. Riktiga stjärnor. Fint!

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Sen kan man ju knappast lasta t.ex. Alcén för att vi inte får in Joe Cannata när hans klubb säger nej. Det tyder ju på att Cannata ändå var förstavalet (eller i.a.f. högre prioriterad).

Skulle vi inte värva Lundström och vänta mer (det är bara strax över 2 veckor kvar till fönstret stänger) kanske vi står utan extra målvakt och då hade det gnällts på det istället.

Sen säger jag inte att Lundström är någon sorts frälsare. MEN en målvakt som kan spela 6 matcher för AIK och 6 matcher för Vita hästen och landa på 1.58 respektive 1.34 i GAA tycker jag borde ha några kvaliteter i.a.f. (Jag ser annan statistik också så ingen påpekar att han har sämre säsonger/stats också).

Förra säsongen landade han på 90% i AIK med 2.79 GAA. Ett AIK som alltså kom tia och släppte in 3.34 mål per match vilket kan jämföras med våra 2.48 mål per match.

Hans 2 matcher för Oskarshamn denna säsong tänker jag inte ens räkna in med tanke på hur Oskarshamns statistik ser ut.

Sv: A proposito de nada
{10375}: Tragikomiskt är möjligen när en motståndare klantar sig och druttar på ändan eller så. Inte när ens barn gör något som sårar dem eller om ens lag gör något som sårar dem och fansen.
Sorry tror inte du förstår.

Sv: A proposito de nada
Längesen man hörde sån irritation på Läktaren i Gavlerinken

Sv: A proposito de nada
Gavve: Jag tycker att Rödin gör mycket bra i matchen. Om domarna hade gjort sitt jobb hade Rödin fixat 3-4 hakningsutvisningar utöver det som han skapat.

Sv: A proposito de nada
Bäst vi njuter av Kopacka ordentligt nu, för det finns inte en chans att han spelar i Brynäs nästa säsong om vi inte fixar uppflyttning. Tom Bissett reborn!

Sv: A proposito de nada
Tingsryd - Dif 3-0 just nu 🙈😂

Sv: A proposito de nada
Bratwursten : ”Lägg ner nu båda två”

Lös problemet istället.
Är man avstängd så ska det inte räcka att skapa ett nytt konto för att ha ryggen fri.
Ni vet precis vem jag talar om..

Sv: A proposito de nada
Jugge: På tal om Modo..varför ränner inte deras fans härinne så mycket nu?

Sv: A proposito de nada
Nu får Brynäs städa av hovet-spöket ikväll!

Sv: A proposito de nada
Nu ut på stan för tidig middag och sen mot Hovet.

Alltid, alltid så svårt att vinna på Hovet/Globen. Men i år viktigare än någonsin! Detta kan vara en tänkbar final motståndare och då måste Brynäs lära sig att vinna på Hovet.

Sv: A proposito de nada
Verkar vara många här som gör i byxan när Löven plockar in Svedberg och Diffet Dahlström. Är det spelare alla dessa personer velat se Alcén plocka in till Brynäs? Dahlström hade jag dock gärna sett i Brynäs bottom 6 som en kropp för att bredda truppen. Mångsidig och kan nog spela högre upp vid behov och i ett 2:a PP samt BP.

I vanlig ordning skriks det på Alcén att agera också. Men vi kan väl göra som SuneMangs föreslog och vänta med att bedöma Alcéns insats efter att fönstret stängs? Just sayin…



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)