Bästa inläggen
Föregående · 664 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Tror inte att någon av er kan övertyga den andre om att byta åsikt i detta.
Då funkar det alldeles utmärkt att man kan enas om att en tycker så och den andra tycker si.
Alltså att man gillar olika! Helt okej idag det!
🤩🇩🇪💟🆗⏯️❤️💛🖤
Då funkar det alldeles utmärkt att man kan enas om att en tycker så och den andra tycker si.
Alltså att man gillar olika! Helt okej idag det!
🤩🇩🇪💟🆗⏯️❤️💛🖤
+ 8
Sv: A proposito de nada
Costanza: Brynäs får gärna satsa på Clara.
Däremot så hoppas jag man lyssnar på Claras önskemål i att ta in någon rutinerad som han kan ta lärdom av.
Att köra med två orutinerade ynglingar kan bli ett självmord när allt ställs på sin spets.
Däremot så hoppas jag man lyssnar på Claras önskemål i att ta in någon rutinerad som han kan ta lärdom av.
Att köra med två orutinerade ynglingar kan bli ett självmord när allt ställs på sin spets.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Tror inte Kopacka är den dyraste spelaren i HA dock så resonemanget faller platt…
JA har faktiskt gjort några saker bra. Måste drt gå prestige i detta? 🙂
JA har faktiskt gjort några saker bra. Måste drt gå prestige i detta? 🙂
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gunderson: Sen är det precis som glädjespridaren lapad skriver. Mina hockeykunskaper är ganska begränsade. Jag har spelat och coachat fotboll men är en soffcoach när det kommer till hockey.
Jag har säkert fel i en hel del jag skriver om hockey. Jag är ingen expert. Jag är begränsad i mitt kunnande. Men jag gillar inte att bli påhoppad bara för det.
Jag har säkert fel i en hel del jag skriver om hockey. Jag är ingen expert. Jag är begränsad i mitt kunnande. Men jag gillar inte att bli påhoppad bara för det.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Positivt:
- Masken och laget verkar veta att detta är alldeles för dåligt.
- Rödin, den enda som trampar.
- Inga skador.
Negativt:
- Allt annat. På tok för tafatt.
- Masken och laget verkar veta att detta är alldeles för dåligt.
- Rödin, den enda som trampar.
- Inga skador.
Negativt:
- Allt annat. På tok för tafatt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: När Indrasis värvades så var du ju förvånad att ingen tagit honom. Han skulle ju gå in i många SHL lag..
Facit i hand..
Facit i hand..
+ 8
Sv: A proposito de nada
JawKee: " Nja varför skulle det vara långsökt? Björklöven har rätt bra siffror dom med. Dom har bäst snitt av alla mot top 6. Sen har dom, troligtvis, ligans bästa målvakt också."
Som sagt jag hoppas det blir Löven i en final och vi slipper Hovet..
Jag bor i Stockholm och när Brynäs spelar på Hovet är jag där..
Det är inte ofta jag gått hem med leende på läpparna,
Så jag hoppas vi slipper Djurgåårn eller allmänna idrottsklubben i semi eller final för det kommer bli jobbigt för pumpen(hjärtat)..
Som sagt jag hoppas det blir Löven i en final och vi slipper Hovet..
Jag bor i Stockholm och när Brynäs spelar på Hovet är jag där..
Det är inte ofta jag gått hem med leende på läpparna,
Så jag hoppas vi slipper Djurgåårn eller allmänna idrottsklubben i semi eller final för det kommer bli jobbigt för pumpen(hjärtat)..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Clara hade någon mindre bra retur i början men gud vad bra han har varit.
+ 8
Sv: A proposito de nada
havre: Utan fakta att backa upp med men det känns som att 90% av Rödins utvisningar tas i anfallszon i helt onödiga lägen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Antingen är Rödin världens starkaste man eller så förstärkte deras kille.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Löven var egentligen inte bra i början. Deras underliggande statistik var bedrövlig, men fantastiskt målvaktsspel och oerhörd effektivitet gjorde att man vann.
Att de är usla mot sämre lag beror på att de inte har något spelsystem. De är jättebra på att kontra, men möter de ett lag som spelar kontrollerat fungerar det inte.
För övrigt exakt samma sak som jag skrev här inför er första match mot fem. Kontrollera matchen och gå inte på deras taktik att byta chanser.
Att de är usla mot sämre lag beror på att de inte har något spelsystem. De är jättebra på att kontra, men möter de ett lag som spelar kontrollerat fungerar det inte.
För övrigt exakt samma sak som jag skrev här inför er första match mot fem. Kontrollera matchen och gå inte på deras taktik att byta chanser.
+ 8
Sv: A proposito de nada
En intressant sammanställning över hur de olika lagen presterat mot topp, mitten & bottenlagen.
Det här snacket att Brynäs inte presterar mot topplag kan man ta med en rejäl skopa salt eftersom tabellen visar att vi presterat tredjebäst av samtliga lag mot topplagen.
Värt att tillägga är att tabellen är postad FÖRE vår match mot AIK, dvs poängen är än bättre än vad som visas på bilden.
En intressant sammanställning helt klart!
Det här snacket att Brynäs inte presterar mot topplag kan man ta med en rejäl skopa salt eftersom tabellen visar att vi presterat tredjebäst av samtliga lag mot topplagen.
Värt att tillägga är att tabellen är postad FÖRE vår match mot AIK, dvs poängen är än bättre än vad som visas på bilden.
En intressant sammanställning helt klart!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Snubblade över Daniel Mannberg på EP. Tråkigt att se att han endast har 5p på 14 matcher i hockeyettan. Verkar inte gå något vidare för honom trots att han bara är 31. Gillade Malmbergs stil på isen, hårt arbetande.
www.eliteprospects.com/player/10397/daniel-mannberg
www.eliteprospects.com/player/10397/daniel-mannberg
+ 8
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: 95% av Brattström - han är ju helt klappkass i gamnackarnas värld.
Gud bevare Alcén om han hade värvats......
Gud bevare Alcén om han hade värvats......
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mattson: ” Snygg huvudtackling av Glad.”
Sorgligt!!! är det inte Grewe som utmärker sig så kliver en annan Djurgårdare fram…
Glad gör så att man blir ledsen…. :-(
Kul då att Ljungen hjälper Brynäs även i Almtuna genom att ta poäng av DIF vilket kan bli viktigt i slutet av säsongen..
Sorgligt!!! är det inte Grewe som utmärker sig så kliver en annan Djurgårdare fram…
Glad gör så att man blir ledsen…. :-(
Kul då att Ljungen hjälper Brynäs även i Almtuna genom att ta poäng av DIF vilket kan bli viktigt i slutet av säsongen..
+ 8
Sv: A proposito de nada
{9566}: Jag kan hålla med honom om att Rödin vid ett flertal tillfällen fallit lätt men denna tycker jag är solklar. Bagenda kastar sig och vevar med klubban efter pucken men träffar Rödin istället. Given tvåminutare
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lite kul att Anton Blomqvist pratar om utvisningar...AIK kunde haft 5 st i första perioden, de fick en. Och borde inte Scott haft en straff med sig i början av matchen?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Vilken jäkla kanonvärvning det hade varit av Wallin! Synd att den inte blev av…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Alla här inne var orolig över Clara när det var Lundbäck dom ville ha haha. Vilken jävla vändning!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Det faktum att folk här inne inte inser att ett låneavtal för en spelare är en sån jävla standard sak att det inte går att att misslyckas med är oroande. Alcen/Fbk hade i princip en standard mall där dom behövde fylla i namn och längd på utlåningen sen var saken klar. Varken Alcen eller Färjestad ska hyllas eller sågas för att lyckas med det.
Sen hade Lindbäck spelat bra och Färjestad behövde Clara i några matcher så hade dom självklart kunnat ringa upp och bett om att få tillbaka honom en kort period. I det läget hade Brynäs antagligen tackat ja för att fortsatt ha en bra relation klubbarna emellan och inte få ett dåligt rykte vilket hade försvårat för lån i framtiden. Med tanke på Brynäs situation den här säsongen så tror jag inte ens Färjestad har försökt fått tillbaka honom.
Sen hade Lindbäck spelat bra och Färjestad behövde Clara i några matcher så hade dom självklart kunnat ringa upp och bett om att få tillbaka honom en kort period. I det läget hade Brynäs antagligen tackat ja för att fortsatt ha en bra relation klubbarna emellan och inte få ett dåligt rykte vilket hade försvårat för lån i framtiden. Med tanke på Brynäs situation den här säsongen så tror jag inte ens Färjestad har försökt fått tillbaka honom.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs:
Daniel Widing :D Hans oförglömliga "gråt-gest" mot SkAIKbåset
Daniel Widing :D Hans oförglömliga "gråt-gest" mot SkAIKbåset
+ 8
Sv: A proposito de nada
Total överkörning!
Allt från fjärdekedjan till Clara i kassen gör det grymt bra idag.
23-5 i målskillnad senaste 4, jo jag tackar ja!
Allt från fjärdekedjan till Clara i kassen gör det grymt bra idag.
23-5 i målskillnad senaste 4, jo jag tackar ja!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Farsang: Tycker kvist bara växer och växer, sen han fick spela med nordh och ohlsson har han börjat spela mer aggressivt, pressar motståndaren och skapar lägen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Skynda dig och ändra PUNGT till PUNKT annars får du ett tillrättavisande där med! 😅😅❤️
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: Om Alcén hade haft kompetensen och fingertoppskänslan att lösa målvaktsbiten så hade Brynäs aldrig hamnat i den här situationen. Nu kommer han att tvingas välja på en marknad som är mycket mer begränsad än den inför säsongen. Så det känns ganska naivt att tro att Alcén kommer slå till med ett genidrag, men vi får väl se vad som händer.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jag tycker att Moras målvakt vore en riktigt bra värvning. Är het i kläderna har bra ålder och har bevisat att han är mycket bra på HA nivå. 92,3 % och 2,28 i insläppta mål är sjukt bra stats i ett lag som ligger 8a.
Skulle han även vara bra i Brynäs skulle det även kunna vara en målvakt som man tog med upp om det blir SHL nästa säsong.
Även om han har kontrakt med Mora borde det inte vara omöjligt att få honom. De har ju ändå ingen riktig chans att gå upp i år och han lär inte vara kvar nästa säsong med de här statsen. Så att om de skulle kunna få en ganska bra slant vilket jag förmodar att Brynäs har så tror jag de definitivt skulle kunna tänka sig ta det.
Skulle han även vara bra i Brynäs skulle det även kunna vara en målvakt som man tog med upp om det blir SHL nästa säsong.
Även om han har kontrakt med Mora borde det inte vara omöjligt att få honom. De har ju ändå ingen riktig chans att gå upp i år och han lär inte vara kvar nästa säsong med de här statsen. Så att om de skulle kunna få en ganska bra slant vilket jag förmodar att Brynäs har så tror jag de definitivt skulle kunna tänka sig ta det.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: ”Det intressanta är hur Brynäs löser målvaktssidan NU.”
Håller med dig till 100 %. Det blir ett elddop för Alcen att fixa till detta svåra läge.
Passar också på tacka Lindbäck för visad passion och hjärta och för den härliga persona han har. Så oerhört trist att det inte funkade. Men vad du än gör framåt så önskar jag (dig lycka till.
Håller med dig till 100 %. Det blir ett elddop för Alcen att fixa till detta svåra läge.
Passar också på tacka Lindbäck för visad passion och hjärta och för den härliga persona han har. Så oerhört trist att det inte funkade. Men vad du än gör framåt så önskar jag (dig lycka till.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Samsung: Vet inte om någon skrivit det men, Adam Boqvist gjorde 2 assist på sin (tror jag) första match tillbaka från sin skada. Fint!
Jesper Boqvist är även uppkallad till Bruins igen. Håller tummarna!
Lucas Carlsson går som tåget i AHL och ligger #4 i backarnas poängliga med 25p på 33 matcher.
Även Victor Söderström kör rätt bra, med 19p på 32 matcher.
Hockeytorsk jag med, följer inte Ettan särskilt mycket men försöker flitigt följa NHL och AHL så gott jag kan, sen Brynäs i HA och SHL för fantasyleague. Mer hockey till folket!
Och just det, Elias Lindholm uttagen till Allstar-laget!!
Jesper Boqvist är även uppkallad till Bruins igen. Håller tummarna!
Lucas Carlsson går som tåget i AHL och ligger #4 i backarnas poängliga med 25p på 33 matcher.
Även Victor Söderström kör rätt bra, med 19p på 32 matcher.
Hockeytorsk jag med, följer inte Ettan särskilt mycket men försöker flitigt följa NHL och AHL så gott jag kan, sen Brynäs i HA och SHL för fantasyleague. Mer hockey till folket!
Och just det, Elias Lindholm uttagen till Allstar-laget!!
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: "Sen att Limpan klappar igenom som klar förstaspade kan ju ingen ha förutsett"
Att han inte skulle "stå på huvudet" i år var väl ingen överraskning efter förra årets dåliga insats. Förstod aldrig hur ett nytt avtal kunde tecknas :-(
Att han inte skulle "stå på huvudet" i år var väl ingen överraskning efter förra årets dåliga insats. Förstod aldrig hur ett nytt avtal kunde tecknas :-(
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10375}: Något lär man ju ha gjort rätt då vi har 21 vinster och 9 förluster, vi har gjort flest mål med 116st och vi har släppt in 75 mål vilket sätter oss på en delad andraplats i minst insläppta mål (Med Södertälje på 75, och Mora på förstaplats med 70 insläppta.)
+ 8
Sv: A proposito de nada
J-S: Så man får inte längre skriva vad man vill göra för förändring men att man inte tror att en tafatt Brynäsledning kommer att göra det?
Du är helt osammanhängande i det du skriver. Masken har historik som sportchef, det hade knappast Alcén när han fick jobbet.
Masken har jobbat som GM och som scout i nästan 20 år. Ganska övertygad om att han hade gjort ett bättre jobb än det vi upplever i realtid av Alcén.
Du är helt osammanhängande i det du skriver. Masken har historik som sportchef, det hade knappast Alcén när han fick jobbet.
Masken har jobbat som GM och som scout i nästan 20 år. Ganska övertygad om att han hade gjort ett bättre jobb än det vi upplever i realtid av Alcén.
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10375}: Jag har svårt att se att svedberg skulle komma till oss med tanke på hur han uttryckt sig om Alcen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10375}: ”skicka Alcén och låta Masken sköta värvningarna säsongen ut”
Vilken parodi till skribent ena sekunden ska vi absolut inte ha in några gamla Brynäsare i ledningen eller laget i nästa sekund ska vi ta in en ännu äldre Brynäsare till sportchef…
Vad blir nästa Inge som sportchef…
Börjar bli dags att bestämma sig nu…..
🤔😂
Vilken parodi till skribent ena sekunden ska vi absolut inte ha in några gamla Brynäsare i ledningen eller laget i nästa sekund ska vi ta in en ännu äldre Brynäsare till sportchef…
Vad blir nästa Inge som sportchef…
Börjar bli dags att bestämma sig nu…..
🤔😂
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: En skadefri Svedberg hade jag tagit före Brattström alla dagar i veckan. Om man nu måste välja mellan de två herrarna.
+ 8
Sv: A proposito de nada
JawKee: grejen är ju att vi inte släpper "någon extra puck" om man tittar på statistiken när Clara står (han har också haft skitmatcher, I know). Med honom i mål släpper vi in 2.28 mål per match i snitt och vi vinner 81.25% av våra matcher. Det är delad andraplats i GAA (för att vårt lag är bra då hans svs% är lite sämre pga dålig start) och överlägset bäst i vinst%. Det blir nog svårt att få tag på någon målvakt som är bättre statistiskt än honom just nu.
Clara har liksom 13 vinster och 3 förluster totalt vilket är extremt bra. Det är fler vinster än Ignatjew har (12) trots att Clara stått 9 matcher färre än honom.
Det vi behöver är någon som kan avlasta honom vare sig det är på "samma" nivå eller högre, så ser jag det. Har ingenting emot att testa J20-målisen i någon match heller innan vi hittar någon för att avlasta Clara lite.
Sen förstår jag att vi självklart hade haft ännu bättre statistik om vi haft en målvakt som nosade på 92% i svs, jag är inte dum liksom. Men vi måste ändå acceptera att vi släpper in väldigt få mål och att statistiken också blir lite missvisande när vi släpper till så få skott men de vi släpper till är farliga. Typ som 15 skott som Västervik sköt och 3 gick in vilket gjorde att han fick typ 80% i den matchen.
Clara har liksom 13 vinster och 3 förluster totalt vilket är extremt bra. Det är fler vinster än Ignatjew har (12) trots att Clara stått 9 matcher färre än honom.
Det vi behöver är någon som kan avlasta honom vare sig det är på "samma" nivå eller högre, så ser jag det. Har ingenting emot att testa J20-målisen i någon match heller innan vi hittar någon för att avlasta Clara lite.
Sen förstår jag att vi självklart hade haft ännu bättre statistik om vi haft en målvakt som nosade på 92% i svs, jag är inte dum liksom. Men vi måste ändå acceptera att vi släpper in väldigt få mål och att statistiken också blir lite missvisande när vi släpper till så få skott men de vi släpper till är farliga. Typ som 15 skott som Västervik sköt och 3 gick in vilket gjorde att han fick typ 80% i den matchen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Tycker Theo blivit bättre med direktpass efter att Benn kom in i laget. Tror att han har mycket att lära sig från honom med hans erfarenhet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Kul.
Kan ändå inte smälta att domarna ALLTID hittar fler utvisningar på serieledarna än motståndarna. Ungefär som att Manchester United skulle få alla straffar mot sej.
Kan ändå inte smälta att domarna ALLTID hittar fler utvisningar på serieledarna än motståndarna. Ungefär som att Manchester United skulle få alla straffar mot sej.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Crosschecking på rödin, missad tripping i 5v4. Enögda jävla pissdomare. Blir inget kul slutspel såhär
+ 8
Sv: A proposito de nada
Spännande ändå att det finns sofftyckare här inne som såg detta komma och som såg detta som det enda alternativet!
All eloge till er!!(oss) 😅😅
All eloge till er!!(oss) 😅😅
+ 8

