1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778981 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Gavve: "Det är ju Lindbäcks 88.92 som är helt horribelt dåligt. Bara 2 målvakter (som stått mer än 40% av tiden) har sämre räddningsprocent än Lindbäck och det tror jag ingen kan försöka prata bort."

Jodå, det finns en som försöker. Han har försökt i cirka 2000 inlägg sen säsongsstart.

Sv: A proposito de nada
{10375}: ” vad har det med saken att göra? Med din filosofi har de bästa spelarna redan valt toppklubbarna.”

Spelar du bara korkad eller förstår du verkligen inte hur marknaden fungerar?? Låt oss säga att Lucas Carlsson i februari flaggar för att han vill hem till Sverige igen. Alcén kontaktar så klart Carlsson och lovar en topproll och topplön, så klart beroende på att vi går upp till SHL igen. Vilket vi inte kommer få svaret på förrän om 2,5 månad fram i tiden.

Samtidigt får Carlsson ett liknande erbjudande från FBK. Likvärdig roll och lön, vad tror du Carlsson väljer? Finns absolut inga garantier att roll/lön finns kvar på marknaden om Carlsson har is i magen att vänta ut Brynäs och dom blir kvar i HA. Speciellt om han skulle ha ett erbjudande i Schweiz. Då går nog den importplatsen till en annan.

Ett annat exempel, en av de absolut hetaste spelarna i SHL vars kontrakt går ut efter säsongen är Anton Lindholm i Leksand. Du kan lita på att han har ny klubb klart långt innan den här säsongen är slutspelad.

Brynäs serietillhörighet kommer bli klart sent och vi kommer få slåss om de spelare som finns kvar. Ett som är säkert är att Alcéns scoutingverksamhet kommer sättas på hårda prov, inte ett ämne där Brynäs briljerat tidigare. Pejas kommentar om vad MoDo tog in för spets utifrån var fullständigt relevant…

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: För att ha en stor chans att gå upp behöver BIF i slutspelet:
1) En topp HA-målvakt ersätter Limpan. Om han är sjuk eller skadad en mycket bra ersättare på plats så om FBK dealen lämnar öppet för att Clara kan lämna på FBKs villkor krävs ju värvning av två! Får inte misslyckas p g a medelmåttig/dålig målvakt
2) En solid forward för att täcka upp för skador/sjukdomar som GARANTERAT kommer att komma

Så en topp eller kanske alltså två målvakter plus en duktig forward.
Dessa värvningar ska ställas mot att spela ytterligare ett år i HA med ännu sämre ekonomi - och säkert publiktapp år 2

Sv: A proposito de nada
lapad: Precis. Försvinner Clara så kan ändå inte Lindbäck vara kvar ens som backup.
Det är exakt så här det blir när man är kompisar med varandra.
När man hänger på fritiden och sambosarna är vänner med varandra.
B e d r ö v l i g t.
Bara i en förening nära dig.
Brynäs if.

Sv: A proposito de nada
{363}: Gott nytt år alla Brynäsare, o extra Gott nytt till dig Tommy. Tänker på dig! ❤️💛🖤

Sv: A proposito de nada
{363}: Jag förstår vad du menar.

Hoppas att du mår så bra du kan.
(Googlade upp det du skrev för ett tag sen, och blev jätteledsen när jag såg vad det var)

Njut så mycket du kan och styrkekramar från Mikael.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Det är inte lönt att försöka få golfbollen att förstå hur lagsport fungerar där lagets enskilt viktigaste spelare gång, på gång, på gång sätter laget i skiten med sin oförmåga att rädda helt oskymda skott…

Hela hockey-Sverige ser att inte Lindbäck fungerar på den här nivån längre, förutom en person… Kanske ska fortsätta att fokusera på golfen…

Sv: A proposito de nada
JawKee: jag tycker att Brynäs spelar minst lika fult och uppvisar topplagsbeteende i negativ bemärkelse, vill och förväntar sig hela tiden att domarna ska döma för Brynäs, just för att man är Brynäs och serieledare. Det får man lägga av med om det ska bli avancemang. Man måste göra mål om man ska vinna hockeymatcher, simple as that..

Sv: A proposito de nada
Wesel: Man kunna se på Larsson specifikt att han blev less vid 2-0.
Syns på isen med, hur osäkert de spelar. Lindbäck står inte vara för tabbar, utan en oro på isen.

Grundproblemet är Lindbäck.

Sv: A proposito de nada
J-S: Det är väl helt ok att man som luleåsupporter är lack men sättet att utrycka det på är ju en nivå som är skrämmande låg...

Sv: A proposito de nada
Andy Tiger:” TV4-experten Niklas Wikegård menar att Luleåsupportrarna har all rätt att känna som de gör.
– Jag förstår irritationen. Det är en spelare som de har lagt mycket energi på, de har rehabat hans knäskada och lagt ekonomi på honom. Han har spelat överallt i hela världen, Nordamerika, Ryssland hit och dit men nu trivs han plötsligt inte i Luleå som har givit honom möjligheten. Jag förstår att man då är lack, säger Wikegård i TV4:s hockeystudio.”

Finns mer att läsa om denna infekterade historia vilket bara handlar om deg, så om nu Kempe går till Schweiz, detta för bättre pengar trots att han har kontrakt med Luleå så är det jävligt fult,
Kempe gjorde 400000 i mån förra säsongen + signing bonus1,5 mille
Den här säsongen 200000 kr mån,
Efter karjala turneringen i slutet av November där han var bästa svenska poänggörare så trivdes han plötsligt inte i Luleå,
Ligger nära tills hand att han fått ett anbud i från Schweiz som han inte vill tacka nej till, vilket framtiden får utvisa.
🤔

Sv: A proposito de nada
Kivelä: Senast hade du hört att Rautio var klar, nu är det Kempe istället.
Vad är din källa egentligen? Den känns inte direkt pålitlig rent spontant, utan att vara oförskämd.

Sv: A proposito de nada
11 av 12 forwards i poängprotokollet…

Sv: A proposito de nada
Erat: Lägg märke till att den typen av personer lyser med sin frånvaro efter en 10-2 seger och folkfest på läktaren.
Peja uttryckte det bra. Dessa är konsumenter, inte supportar.

Sv: A proposito de nada
{10071}: "Hahaha jaa, du tror dig verkligen kunna hockey 🤣🤣

Ser du inte strukturen/grundspelet ska du inte uttala dig heller 😅🤘"

Nu var jag ironisk och anspelade på vissas tjat om saknad av grundspel/spelidé, som har varit på tapeten efter nästan varje match och att vi vinner matcherna med indivuell skicklighet 😂

Sv: A proposito de nada
Älskar detta. Fortsätt gasa! Detta tillskriver jag Gälla, som markerade när boysen slappnade av.

Sv: A proposito de nada
Bertilsson tillbaka, fan så stabil han är och alltid varit.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Monsterbyte av Scott!

Sv: A proposito de nada
Blir lite irriterad att man lyfter upp Lindblom att spela i första när Rödin är borta. Ge Noel Nordh chansen att visa upp sig istället. Eller varför inte Tärnström, som gått bra på slutet? Fan, man hade till och med kunnat lyfta upp Ölund, så bra som han har varit, petat ut Larsson på en kant eller bara bytt rakt av och kört Nordh/Tärnström på kanten.

Både Tärnström och Nordh är större talanger och har varit bättre än Linus i år. Lindblom har väl inte uträttat något alls på länge? Rätta mig gärna om jag har fel.

Sv: A proposito de nada
mössan: en tränare som får sparken från HAs sämsta lag? Vad ska han till Brynäs, som har målet att direkt ta sig tillbaka till SHL, och göra?
No way säger jag iaf...

Sv: A proposito de nada
{9684}:

Ändå rätt coolt att Benn spelar på 6 backar och att Laleggia är sjundeback. Säger en hel del om Benns skicklighet och betydelse för laget.

Sv: A proposito de nada
God Jul på er

Jansson precis klar

Gött skit 😎
Uppladdat:

500x0-img1980.jpeg


Sv: A proposito de nada
Samsung: Med Lindbäck i mål vet man att risken är stor för en bogey på banans enklaste hål. Risken för dubbelbogey finns där också.

Sv: A proposito de nada
Huge: Antingen fattar du inte vad vi menar, eller så vill du inte förstå.
Vad jag och många menar är att han tar nätt o jämt det han ska ta.
Det kan jag nånstans ändå ta. Men det som gör en galen är ju alla uppenbara grodor. Iår har jag ingen riktig koll på poängtapp, men förra året kan man nog räkna in lätt 10 poäng, som hans spel var orsak till.

Se när han ska plocka pucken över huvudet. Varför? Stå upp och få den i bröstet. Skott går "igenom" honom.
Sådana ingripanden gör mig och andra galen.
Sen så måste det hänt nått med alla touchar oxå. Dom verkar inte finnas kvar heller..

Nu lämnar jag denna diskussion.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Jag skulle säga så här:

Målvaktssidan: Där behöver man förstärka, trots att Clara varit bra nu på slutet. Blir dock ganska selektivt att bara ta ut hans 5 sista matcher, det är ett litet urval, särskilt när exempelvis Almtuna borta var en match där han nästan omöjligen kunde släppt in fler mål.

Backsidan: Måste inte förstärkas, men jag noterar att Rögle kanse kommer att göra sig av med Brandon Davidson. Han var riktigt bra förra säsongen, men har inte fått till det i Rögle. Det är verkligen inte Brynäs topprioritet, men han skulle ändå vara en stor tillgång och göra att man kan låna ut Johanesson till någon mindre klubb. Det är en lockande tanke att se Johanesson få mycket istid i ett allsvenskt bottenlag och kommer tillbaka som en bättre spelare nästa säsong, samtidigt som man skulle ta höjd på backskador på ett annat sätt om man tar in Davidson.

Forwardssidan: Spetsen är bra, men man behöver ett par "vuxna" forwards som breddar laget. Här tycker jag egentligen inte att det behöver vara svindyra spelare, men några "vuxna" och lite mer "ärrade" spelare som även kan spela boxplay ser jag gärna att man tar in där. Skulle givetvis inte klaga om man tar in potentiella spetsspelare, men ser egentligen inte det som ett måste.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: "Vi kan omöjligt chansa bort den enda säsongen, där vi har fördel av större budget, på att låta en ung målvakt med en formtopp gå in som en uttalad etta i ett slutspel. Tvåa kan han absolut få vara om han fortsätter såhär."

Precis så är det. Utgången av säsongen kan inte hänga på om en 18-åring pallar trycket och är formtoppad i slutspelet. Det vore inte rättvist mot någon inblandad, och jag tror inte att Byrnäs vill hamna i den situationen heller.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Du tror alltid att vi förlorar, så det var inget nytt

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Lika underhållande som en 0-0 match i fotbollsallsvenskan..

Sv: A proposito de nada
Lunkz: Man kan förstå varför IP- tv är så populärt.
Själv nekar jag det pga den uppenbara kopplingen till organiserad brottslighet.
Men det är jag..

Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Samtidigt är väl en sportslig förändring hos en potentiell finalmotståndare ett ganska givet debattämne, även om han tillträder först efter slutspelet. Men det är uppenbart att vissa gillar hockey och allt runtomkring mer än andra.

Sv: A proposito de nada
Stenis: Clara har varit bra ikväll!!!!
Clara har växt med uppgiften så nu är det bara att köra med honom som etta resten av säsongen,
Snyggt mål av Benn jävlar vilken värvning av Johan.

Sv: A proposito de nada
Herregud vilken räddning av Clara. Och herregud vilket jäkla skitspel från backarna just nu.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Och vem hittar vi i Laval Rocket? Jo, Strauss Mann, ZAIK:s gamla målis från 21/22! Han gjorde en mer än godkänd säsong förra gången i Sverige. Känns som ett långskott, men han kanske kan bli aktuell för svensk hockey igen, om Kaskisuo tar en tröja vill säga.

Lavals målvakter har inga supersiffror den här säsongen direkt så kan tänka mig att han kan kanske vara sugen på ett miljöombyte efter en tung säsong. Frågan är hur sugen han skulle vara på HA.

En förstemålis skulle han definitivt vara för oss iaf. Bra ålder dessutom! Kanske mer troligt med SHL, Finland eller Tyskland, men omöjligt med ett topplag som Brynäs i HA behöver det inte vara.

Edit: Mål har han också gjort. Då kanske han gör 10 assist med ;)

Sv: A proposito de nada
Grymt kul med måndagsmatch! Tror att vi städar
av Kalmar av bara farten! Ny fin insats av Clara och islossning för Vesel önskar jag

Sv: En julsaga
{10375}: Du tänker att Brynäs ska ta in en ordinarie NHL-målvakt i sina bästa år, typ?

Sv: En julsaga
TheSickSwede: Det låter väl osannolikt att Halak skulle gå ner i Hockeyallsvenskan, men om någon SHL-klubb tar honom kommer ju en SHL-andramålvakt bli ledig - och den målvakten blir säkert aktuell för HA.

Givetvis skulle Halak göra jobbet om han är skadefri. Han stod 25 NHL-matcher ifjol och var över 90%. Det hade knappast någon av Brynäs målvakter klarat av.

Sv: En julsaga
{10375}: Ja tack säger jag! Det är en målvakt som hade över 90% i NHL förra säsongen på 25 matcher!

Om Brynäs gör en bra scouting och ser att han är skadefri, pigg, bra fysisk form och fortfarande hungrig som tex Jordie Benn så ser jag inget problem med åldern.

Sv: En julsaga
cog:
Trallalalalaa, 60 riktigt bra minuter, härligt att se, Öla 2+1 Blomman får näta, Kvist & Tärnström riktigt bra ikväll, Clara går från klarhet till klarher (så att säga 😅) 3 störtsköna poäng och det känns som att vi växlat upp, visst, inte bästa motståndet ikväll men riktigt fina besked, och Löven torskade 😅, min fredagskväll är fulländad 😎🤘

Sv: En julsaga
Farsang: Med tanke på att du skrev "Asså jag tycker det är rätt pinsamt att man knappt kan se någon prestations skillnad på Scott, Larsson Och Rödin jämfört med Ohlsson, Nordh och Lindblom" tidigare under matchen så är det tydligt att du inte ser de bra sakerna som Rödin och andra etablerade spelare gör.

Vi har en jäkla tur att spelare som Rödin, Larsson och Scott har valt att spela för Brynäs i Hockeyallsvenskan. Du må inte se någon skillnad på etablerade spelare och juniorer, men jag kan garantera att Brynäs inte hade varit ett topplag utan den stommen.

Sv: En julsaga
Svensson_62: rödda har ett par bra matcher på raken nu

Sv: En julsaga
{10065}: Vore väldigt konstigt att matcha Clara så hårt (ifall han nu står som Pyrret säger) om det är han vi planerar släppa om vi tar in en ny målvakt. Hoppas verkligen man snackat med Lindbäck och kommit överens med att bryta hans kontrakt om vi hittar en ny keeper.

Sv: A proposito de nada
Jugge: ” Minns inte om Sanny skrev det i en krönika eller om det var i podden med Höken, men Brynäs har tydligen 9 ledare på bänken! Så inte verkar det sparas på grejerna direkt. Vad gör alla dessa personer egentligen?”

Jag hävdar fortfarande att Brynäs absolut bästa rekrytering skulle vara att ta in en exorcist.
Denne skulle kunna ta ett varv i korridorerna på Erpen och sen svänga förbi rummet med Advisory board och bara där plocka bort 15-20 gamla vålnaderna som svävar runt i arenan med förlegade idéer, tyngda av historien.
Det är ju tamejfan Halloween 24/7 där uppe på åsen.

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: I slutspelet så blir det viktigt med en bred trupp, bra special teams, matchvinnande målvakter och en tränare som kan anpassa spelet efter matchbilden.
Hur ligger vi till tycker du?
Jag kollade nyss kaffesumpen och den såg ovanligt solkig ut…

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: & Sportnisse - OK, tack. Ungefär den känslan jag hade. Om den trenden fortsätter kan vi nog räkna med att Brynäs missar topp 3 i tabellen. Det är lätt att stirra sig blind på tabellplaceringen för stunden, men det här kommer nog bli ett fiasko till slut om Alcén inte hittar 2-3 nya spelare (alla förstår vilka positioner som måste förstärkas...).

Sv: A proposito de nada
Farsang: håller med, fysiska spelet bra och viktigt.

Expertkommentatorn verkar gilla Greve, han är en av många som inte fattar skillnaden mellan hårt och fult spel.

Sv: A proposito de nada
hlM: Tack! Nu kommer jag gå på ett fullsatt Hovet.

Sv: A proposito de nada
Silfver: Problemet ligger högt upp i organisationen. Mitt svar är att vi under låååång tid inte haft en tillräckligt bra och enveten arkitekt i föreningen som ritar upp och genomför en fungerande plan för framgång. En streetsmart strateg. Man har till synes lite random slängt in dyra tränare och trupper lite hur som helst då och då under åren - men sportsliga strategen - ett äss- för klubben har saknats.

Sv: A proposito de nada
{9707}: "Det var inte ett helt lätt beslut. Men vi bestämde ändå gemensamt att det var bättre för mig att vara här i Brynäs, inte minst för min utveckling att vara kvar hemma och träna och spela, än att åka dit. Det är en annan nivå också att spela juniorhockey, säger den 18-årige italienaren."

Vad grundar du din slutsats på?

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
Du hade velat att Alcen sparkade dem innan Rögle gjorde det?

Sv: A proposito de nada
{10452}: Bara för att du anser att Kaskisuo är bättre än Lindbäck så betyder inte det automatiskt att det är honom vi bör gå för.
Kaskisouo är troligtvis klubblös av en anledning. Förmodligen för att han själv anser sig vara bättre än vad han är, vilket resulterat i ett alldeles för högt löneanspråk sett till vad han är värd (gissningsvis).
Kaskisuo må vara bättre än Lindbäck, men det är inte en målvakt som man slår sönder spargrisen för.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)