Bästa inläggen
Föregående · 667 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Gunderson: Vi behöver få tillbaka Ölund och Scott samt värva en forward och en målvakt. Skulle öka bredden och kompetensen i laget avsevärt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Danne66: He, he he, De senaste årens historik för HV och Brynäs är att man kan tro att det finns ett karbonpapper mellan klubbarna, Bägge lagen går kräftgång sedan finalen 2017, bägge klubbarna åker ur SHL, bägge klubbarnas supportrar är nästan galna i olika forum, styrelser ryker, sportchefer ryker, coacher ryker, Alcen kan inget om hockey och Nubben är totalt kass, Det enda Brynäs inte gjort är att sätta KD som HC, funkar just riktigt bra i HV…….!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Erat: Jag gillar inte "superfredag" och den sena starttiden alls. Ge mig matcher kl 19 som vanligt istället.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mattson: Kanske ska ta bort bänkarna i avbytarbåset och göra båsen grundare - in med en extra bänkrad bakom spelarna i båset reserverat för etablerade läktarcoacher som munkas, ellis, anders berg m fl som vågar säga ifrån - så spelarna får stå upp längs sargen och tvingas engagera sig i vad som händer på isen och motiveras att kämpa stenhårt för att kvalificera sig för mer istid så de slipper stå framför bås-läktarraden och höra läktarcoach-bänkradens (berättigade) högljudda missnöje. Tror vi har lösningen här 🙂
+ 8
Sv: A proposito de nada
Farsang: In med Wännström också, så att man kan bänka Blomqvist eller Kvist. Blomqvist lyckades skrapa ihop -18 i skottförsök idag på 12 minuters speltid i 5 mot 5. Att han dessutom får spela i PP säger rätt mycket om hur tunn truppen är.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Tror att Brynäs förstakedja var den kedjan på isen som skapade flera klara chanser. De borde ha gjort mål, men sammantaget är de antagligen seriens bästa kedja och man kan inte förvänta sig att de ska rädda laget i varje match.
Då är jag mer orolig över andrakedjan där Indrasis tyvärr har floppat och Kopacka egentligen bara är bra i powerplay.
Som sagt, förstakedjan är den enda kedjan som har fungerat den här säsongen, om man kollar på den sammantaget.
Sen är det viktigt att förstå att den låga nivån på 3/4-fjärde också gör det svårare för första. De är inte tunga att möta, de fixar inga utvisningar och förstakedjan får väldigt ofta börja sina byten med tekning i egen zon istället för anfallszon. Brynäs låter ofta förstakedjan reda ut tekningar som andra kedjor ordnat i egen zon, vilket knappast är idealisk matchning för vad som antagligen är seriens bästa kedja.
I många matcher är Brynäs förstakedja även den kedjan i matchen, båda lagen inkluderade, som matchas absolut hårdast. Det är inte heller idealiskt varken på kort eller lång sikt, tvärtom borde ju Brynäs inte behöva gå kortare på folk än t.ex Almtuna (som har vadå, 20-25% av Brynäs budget?) när lagen möts. Men faktum är att Brynäs gick hårdare på sina toppspelare än vad AIS gjorde när man möttes och så är det i många matcher.
Hade garanterat blivit mer nerv i slutet om det varit 0-1 istället för 0-2. Blir alltid en viss nerv så länge det bara är en uddamålsledning. Det var Lindbäck som satte spiken i kistan med en ny tavla.
Då är jag mer orolig över andrakedjan där Indrasis tyvärr har floppat och Kopacka egentligen bara är bra i powerplay.
Som sagt, förstakedjan är den enda kedjan som har fungerat den här säsongen, om man kollar på den sammantaget.
Sen är det viktigt att förstå att den låga nivån på 3/4-fjärde också gör det svårare för första. De är inte tunga att möta, de fixar inga utvisningar och förstakedjan får väldigt ofta börja sina byten med tekning i egen zon istället för anfallszon. Brynäs låter ofta förstakedjan reda ut tekningar som andra kedjor ordnat i egen zon, vilket knappast är idealisk matchning för vad som antagligen är seriens bästa kedja.
I många matcher är Brynäs förstakedja även den kedjan i matchen, båda lagen inkluderade, som matchas absolut hårdast. Det är inte heller idealiskt varken på kort eller lång sikt, tvärtom borde ju Brynäs inte behöva gå kortare på folk än t.ex Almtuna (som har vadå, 20-25% av Brynäs budget?) när lagen möts. Men faktum är att Brynäs gick hårdare på sina toppspelare än vad AIS gjorde när man möttes och så är det i många matcher.
Hade garanterat blivit mer nerv i slutet om det varit 0-1 istället för 0-2. Blir alltid en viss nerv så länge det bara är en uddamålsledning. Det var Lindbäck som satte spiken i kistan med en ny tavla.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Du talar ur nattmössan.
Lindbäck kom till Brynäs med: 91.3%, 91.9% & 92.3% i ryggen de sista tre säsongerna.
Om det är definitionen på "slut" så tillåt mig att ifrågasätta dina hockeykunskaper.
Lindbäck kom till Brynäs med: 91.3%, 91.9% & 92.3% i ryggen de sista tre säsongerna.
Om det är definitionen på "slut" så tillåt mig att ifrågasätta dina hockeykunskaper.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Enligt Sasse på GD så har Limpan gått ner att antal kilon till den här säsongen och tränat hårdare än någonsin på försäsongen,
Då Sasse står nära laget och följt lagets träningar sen försäsongen så litar jag mer på honom än någon anonym hatare på HS.
Då Sasse står nära laget och följt lagets träningar sen försäsongen så litar jag mer på honom än någon anonym hatare på HS.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Det var därför jag skrev "t ex". Han kan ju ha köpt 18 flak öl också och sitter och super dagarna i ända...men det är inte så troligt.
Varför ens spekulera kring att systembolaget är anledningen till att han underpresterat? Det är så här rykten sätter igång och sprids, och det är rätt så olustigt att det är på det viset.
Rätt vad det är blir det en "sanning" istället,
"Dålig träning, dålig kost och osunt alkoholintag låter ju inget vidare tycker jag". Vad har du för källa på det där? Någon random tangentbordsriddare som gissar?
Allt det här låter väldigt oseriöst...
Varför ens spekulera kring att systembolaget är anledningen till att han underpresterat? Det är så här rykten sätter igång och sprids, och det är rätt så olustigt att det är på det viset.
Rätt vad det är blir det en "sanning" istället,
"Dålig träning, dålig kost och osunt alkoholintag låter ju inget vidare tycker jag". Vad har du för källa på det där? Någon random tangentbordsriddare som gissar?
Allt det här låter väldigt oseriöst...
+ 8
Sv: A proposito de nada
Samsung: Om du inte personligen sett allt du antyder så är det bara just - skvaller.
Var det inte nån pellejöns som kom med liknande skvaller om Lars Jonsson. Som mycket riktigt visade sig vara - helt fel.
Kan vara jävligt skadligt med skvaller.
Var det inte nån pellejöns som kom med liknande skvaller om Lars Jonsson. Som mycket riktigt visade sig vara - helt fel.
Kan vara jävligt skadligt med skvaller.
+ 8
Sv: A proposito de nada
J-S: "Sjödda fick sparken som huvudtränare för att laget gick väldigt dåligt, så han har redan bevisat att han inte räcker till som huvudtränare..."
Fast han och Janne hade väl det bästa poängsnittet av alla tränare vi haft det senaste decenniet? Vill minnas att man låg på åttonde plats när man kickade dom. Åttonde plats är ju inte skitbra, men betydligt bättre än det som följt.
Sen är det inget jag menade seriöst heller, mer att om man nu ska envisas med Brynäsare på ledande positioner är dessa två dom minst dåliga.
Fast han och Janne hade väl det bästa poängsnittet av alla tränare vi haft det senaste decenniet? Vill minnas att man låg på åttonde plats när man kickade dom. Åttonde plats är ju inte skitbra, men betydligt bättre än det som följt.
Sen är det inget jag menade seriöst heller, mer att om man nu ska envisas med Brynäsare på ledande positioner är dessa två dom minst dåliga.
+ 8
Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Med tanke på Janne Larssons påverkan hos Rögle så hoppas jag Brynäs nyper honom som forwardscoach nästa säsong.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Mycket bra krönika av Karlsson på GD angående anmälningsdebaclet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lemp: Ja, det känns otroligt lamt att Brynäs ska bestämma om Tingsryd ska bli straffade eller inte. Snacka om att förbundet inte vill bära ledartröjan. För Brynäs del blir det ju fel hur man än gör, dessutom verkar det lite oklart vad bestraffningen i så fall skulle bli.
Jag kan tycka det vore rimligt att Tingsryd får betala lite böter för sitt slarv, men WO-resultat känns fel. Men Brynäs kan ju inte veta vad bestraffningen blir när man tar beslutet kring anmälan.
Jag kan tycka det vore rimligt att Tingsryd får betala lite böter för sitt slarv, men WO-resultat känns fel. Men Brynäs kan ju inte veta vad bestraffningen blir när man tar beslutet kring anmälan.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: Du kan verkligen inte ett skit om den här sporten! Helt uppenbart. Herregud.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Och vad är nästa steg? Ska lagen i resp division dela lika på samtligas sponsorintäkter, publikintäkter, fansens insamlingar, merch-intäkter o s v?
Nuvarande system är ju helt coco-bello.
Var är logiken att dela lika inom resp division för TV-intäkterna - men då inte på det andra ovanstående?
Och om BIF får 1/6 av TV-pengarna jämfört med Oskarshamn - då vill jag bara betala 1/6 i abonnemang för att se BIF jämfört med Oskarshamn…
Tycker BIF och DIF (och några till) ska sätta foten på bromsen och sätta hårt mot hårt nu.
Nuvarande system är ju helt coco-bello.
Var är logiken att dela lika inom resp division för TV-intäkterna - men då inte på det andra ovanstående?
Och om BIF får 1/6 av TV-pengarna jämfört med Oskarshamn - då vill jag bara betala 1/6 i abonnemang för att se BIF jämfört med Oskarshamn…
Tycker BIF och DIF (och några till) ska sätta foten på bromsen och sätta hårt mot hårt nu.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Jag ser inget problem med olika priser på olika matcher. Att skapa stämning är en investering i framtiden, fler ser det roliga i att gå på hockey när stämningen är god även om motståndet kanske betraktas som ”tråkigt”. Ser hellre 6000 på läktarna med samma intäkt men lägre pris än 4000 med högre pris.
Tyvärr bor jag i Frölundaland och kan inte besöka Monitor ERP Arena speciellt ofta.
Ha en fin helg govänner 😊
Tyvärr bor jag i Frölundaland och kan inte besöka Monitor ERP Arena speciellt ofta.
Ha en fin helg govänner 😊
+ 8
Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Som sagt. Brynäs målvakter tar inte ett skit förutom de enkla lägena som de ska ta. Ingen jätteskillnad mellan 4-2-målet och Johanessons läge minuten innan. Det är svårt att vinna jämna matcher när motståndarnas målvakter är mycket bättre.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Jag är emot rasister, homofober och sexister. Det tycker jag är en självklarhet.
Jag tror även på demokrati. Solidaritet är ett vackert ord.
Jag tror även på demokrati. Solidaritet är ett vackert ord.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Snyggt Lindstein, hoppas att han växer av den kassen. Tycker att han slarvat en del idag också. Kom igen nu, Brynäs!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Larsson är galet bra i 1v1 mot backarna. Tempoväxlar och går runt på utsidan.
Bra start av Limpan också.
Bra start av Limpan också.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Alvin : Vi får passa på att njuta den här säsongen. Just nu är det nyhetens behag som råder, plus att laget vinner nästan alla matcher.
Blir vi kvar i Allsvenskan nästa säsong så finns det en överhängande risk att våra stjärnor tappar tålamodet och söker sig till högre ligor och mer deg. Lägg därtill att fallskärmen är borta och det kommer ett degraderat lag från SHL som vill göra snabb comeback till SHL.
I värsta fall HV71 med sin kappsäck på 50 miljoner.
Hua…
Ponera en regnig novemberkväll 2024, Brynäs ligger 6:a och du börjar mer och mer inse att den här upplagan inte har någon möjlighet att gå upp.
Ditt hopp står till säsongen 2026/2027 när Bäckis kanske rundar av sin NHL-karriär och kommer hem.
Bara 3 år kvar, kämpa…får inte tappa hockeyintresset…. Kämpa
Blir vi kvar i Allsvenskan nästa säsong så finns det en överhängande risk att våra stjärnor tappar tålamodet och söker sig till högre ligor och mer deg. Lägg därtill att fallskärmen är borta och det kommer ett degraderat lag från SHL som vill göra snabb comeback till SHL.
I värsta fall HV71 med sin kappsäck på 50 miljoner.
Hua…
Ponera en regnig novemberkväll 2024, Brynäs ligger 6:a och du börjar mer och mer inse att den här upplagan inte har någon möjlighet att gå upp.
Ditt hopp står till säsongen 2026/2027 när Bäckis kanske rundar av sin NHL-karriär och kommer hem.
Bara 3 år kvar, kämpa…får inte tappa hockeyintresset…. Kämpa
+ 8
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:
Det som gör det än jävligare är ju att ingen bryr sig om chl. Det är som träningsmatcher under säsongen. Som man avbryter seriespel för.
Det som gör det än jävligare är ju att ingen bryr sig om chl. Det är som träningsmatcher under säsongen. Som man avbryter seriespel för.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Det är för få matcher i allsvenskan
Det är galet att man alltid ska behöva vänta 5 dagar från fredag innan det är match igen. Såhär är det ju i SHL nu med. För 10-15 år sen var det ju i regel matcher tisdag-torsdag-lördag.
Sen rätt vad det är så spelar Brynäs inte en match och då är det 10 dagar till nästa match.
Det är galet att man alltid ska behöva vänta 5 dagar från fredag innan det är match igen. Såhär är det ju i SHL nu med. För 10-15 år sen var det ju i regel matcher tisdag-torsdag-lördag.
Sen rätt vad det är så spelar Brynäs inte en match och då är det 10 dagar till nästa match.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Matchrapport BIF -Löven:
*Tog Voi från stan till arenan - började regna strax efter avfärd - hittade bra parkering där uppe. Märkte inte av det nya p-problemet.
*Cirka 50 pers före i kön kl 17.20 (drygt 3 timmar innan nedsläpp.
*Fick absolut sista platsen med bord mot isen uppe på Skybar
*Firade omgående utsiktsplatsen med en öl
*Kollade på klockan => 2.5 timme kvar till nedsläpp (låångt)
*Ny bira, gick och kollade in buffen. Nja, blev en burgare istället - mer valuta för pengarna
*Kollade in trubaduren ett tag
*Fasen vad tiden går långsamt
*Ny bira
*Tiden går nu lite snabbare
*Uppvärmning - lite kul
*Jaha, vad ska man suga på under första perren? - blev en Captain Morgan med cola
*Inga så många seriösa besök i baren därefter under matchen - gäller att vara alert
*Matchen slut - var före osäker på hur vi låg till vs Löven. Visserligen förlust men dem ska vi ta i majoriteten av matcherna framöver. Lättnad.
*Voi tillbaka till stan och tidigt i säng zzzzz
…
*Tog Voi från stan till arenan - började regna strax efter avfärd - hittade bra parkering där uppe. Märkte inte av det nya p-problemet.
*Cirka 50 pers före i kön kl 17.20 (drygt 3 timmar innan nedsläpp.
*Fick absolut sista platsen med bord mot isen uppe på Skybar
*Firade omgående utsiktsplatsen med en öl
*Kollade på klockan => 2.5 timme kvar till nedsläpp (låångt)
*Ny bira, gick och kollade in buffen. Nja, blev en burgare istället - mer valuta för pengarna
*Kollade in trubaduren ett tag
*Fasen vad tiden går långsamt
*Ny bira
*Tiden går nu lite snabbare
*Uppvärmning - lite kul
*Jaha, vad ska man suga på under första perren? - blev en Captain Morgan med cola
*Inga så många seriösa besök i baren därefter under matchen - gäller att vara alert
*Matchen slut - var före osäker på hur vi låg till vs Löven. Visserligen förlust men dem ska vi ta i majoriteten av matcherna framöver. Lättnad.
*Voi tillbaka till stan och tidigt i säng zzzzz
…
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10381}: Kenttä är överreklamerad. Eller hade du velat att Alcén gav Stråhle ett 4-års kontrakt?
Nu sa ju MoDo tomtarna att Stråhle ”vann” tränarmatchen iom att Löven fick Brynäs precis dit dom ville….
Edit: Sitter och tittar på IKO-HV och underhållningsvärdet är ju mil från gårdagsmatchen
Nu sa ju MoDo tomtarna att Stråhle ”vann” tränarmatchen iom att Löven fick Brynäs precis dit dom ville….
Edit: Sitter och tittar på IKO-HV och underhållningsvärdet är ju mil från gårdagsmatchen
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Förstår inte varför man slänger in Blomqvist i PP. Förstår att han är tänkt som en slags budget Holmström som ska vara tuff framför mål. Dock i PP när det blir lägen är han fel man. Tror han bommade tre kvalificerade målchanser I PP.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Costanza: ” Ni har åkt ur SHL och nu förlorar ni mot Löven. Du borde lyssna på JFK.”
Ge mig en anledning till att vi borde lyssna på er HA mästare? Vi vill ju inte stanna i HA i 7 år, så modos ”resa” är ju inget att ta efter…
Ge mig en anledning till att vi borde lyssna på er HA mästare? Vi vill ju inte stanna i HA i 7 år, så modos ”resa” är ju inget att ta efter…
+ 8
Sv: A proposito de nada
{5647}: Jag tycker att det är du som verkar greppa halmstrån för att kunna skryta över att dina profetior fallit in. Den bilden förstärks av att du frågar Brynäsfans om det känns tungt att dina profetior föll in, ungefär som att det skulle överskugga själva förlusten. Som sagt, när Rödin exempelvis bränner rena frilägen blir det ju bara märkligt att snacka om Lövens match som om de lyckades med allt försvarsmässigt och att målvakten behöver skymmas mer osv. Givetvis hade mer skymningar varit bra, men det fanns också många chanser som var tillräckligt bra för att göra mål på. Däremot var det inte bara målvakten som var bra utan också Brynäs avslut som inte alltid höll måttet. Blomqvist hade exempelvis ett direktskott i slottet när Brynäs spelade powerplay där målvakten egentligen inte såg ut att hinna med i förflyttningen, men där hans tama avslut hittade magplattan.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Värvar vi bara en vass målvakt så kommer det inte behövas så mycket fler värvningar. Tycker vi ska lägga pengarna där
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag måste berömma alla härinne nu ang tonen på inläggen
Iofs ganska lätt att vara trevlig när det går som det gör.
Jag själv har faktiskt inte riktigt kommit igång ännu. Mycket på grund av att Brynäs inte ligger i botten.
Men längre fram kommer man ju sitta där igen med noll naglar kvar och en förbannad fru för att man inte kan behärska sig.
Jag måste dela en liten historia..
En person som var pappa i min dotters fotbollslag är Hammarby hardcore. Hans pappa är Djurgårdare, hur fan det gick till hade gubben igen aning om. Dom pratade inte fotboll på middagar. Det gick inte...
Iaf. Detta var någongång när Hammarby riskerade eller åkte ur Alllsvenskan. Pappan står på knä 1 meter framför Tv n och skrek som en galning.
När han gjort detta typ hela matchen så kommer hans fru in och säger. Nu räcker det, nu får du faktiskt skärpa dig!!
Svaret kom blixtsnabbt. Håll käften för fan,. Dom åker ju för faan ur.
Sen fick han hjälp av sonen att bära ut den nya teven. För den skulle ut oxå🤣🤣. "Men pappa den är ju nästan ny"
Men ut åkte den.
Så vi ligger fortfarande lite efter i ilska🤣🤣
Iofs ganska lätt att vara trevlig när det går som det gör.
Jag själv har faktiskt inte riktigt kommit igång ännu. Mycket på grund av att Brynäs inte ligger i botten.
Men längre fram kommer man ju sitta där igen med noll naglar kvar och en förbannad fru för att man inte kan behärska sig.
Jag måste dela en liten historia..
En person som var pappa i min dotters fotbollslag är Hammarby hardcore. Hans pappa är Djurgårdare, hur fan det gick till hade gubben igen aning om. Dom pratade inte fotboll på middagar. Det gick inte...
Iaf. Detta var någongång när Hammarby riskerade eller åkte ur Alllsvenskan. Pappan står på knä 1 meter framför Tv n och skrek som en galning.
När han gjort detta typ hela matchen så kommer hans fru in och säger. Nu räcker det, nu får du faktiskt skärpa dig!!
Svaret kom blixtsnabbt. Håll käften för fan,. Dom åker ju för faan ur.
Sen fick han hjälp av sonen att bära ut den nya teven. För den skulle ut oxå🤣🤣. "Men pappa den är ju nästan ny"
Men ut åkte den.
Så vi ligger fortfarande lite efter i ilska🤣🤣
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jugge: "Klart man inte ska kasta en 18-åring som Clara under bussen. Men om Lindbäck, i hans ålder och med hans erfarenhet inte klarar av kritik, då ska han inte vara uttalad 1:a i Brynäs med de ambitioner som finns i år.
Han har inte kommit upp i nivå än, det ser och vet alla. Inklusive Alcén, Gällstedt och Limpan själv"
Du förklarar det bra tycker jag.
Sen är det ju så att skulle JA gå ut och säga att AL är " värdelös" så skulle det bara starta ett ännu större drev på Brynäs att agera, helst igår.
Nu är man i denna situation och då får man se till att ro den iland.
Sen, det som sägs i omklädningsrummet, det ska stanna där. Vi vet inte hur tonen går. Kan man hoppas att Clara visar såpass mycket nu att han tar förstaspaden , så kanske AL kan slappna av.
Iom att det bara är ett 1-års på AL så gissar jag att han lägger av efter denna säsongen.
Tror inte att han får nytt av JA om Brynäs går upp.
Inte ens JA är så dum så han går på det en gång till😉😉
Han har inte kommit upp i nivå än, det ser och vet alla. Inklusive Alcén, Gällstedt och Limpan själv"
Du förklarar det bra tycker jag.
Sen är det ju så att skulle JA gå ut och säga att AL är " värdelös" så skulle det bara starta ett ännu större drev på Brynäs att agera, helst igår.
Nu är man i denna situation och då får man se till att ro den iland.
Sen, det som sägs i omklädningsrummet, det ska stanna där. Vi vet inte hur tonen går. Kan man hoppas att Clara visar såpass mycket nu att han tar förstaspaden , så kanske AL kan slappna av.
Iom att det bara är ett 1-års på AL så gissar jag att han lägger av efter denna säsongen.
Tror inte att han får nytt av JA om Brynäs går upp.
Inte ens JA är så dum så han går på det en gång till😉😉
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: ” Men säger han inte det att dom kan bättre?”
Nja, Alcén säger: Samtidigt vet jag att de båda tycker att de kan bättre”. Det är inte samma sak tycker jag då det inte är Alcéns åsikt.
Det har varit otroligt mycket snack om kravbilden i Brynäs. Ledningen försäkrar oss om att den finns där. Då tycker jag att man kan visa det utåt också.
Klart man inte ska kasta en 18-åring som Clara under bussen. Men om Lindbäck, i hans ålder och med hans erfarenhet inte klarar av kritik, då ska han inte vara uttalad 1:a i Brynäs med de ambitioner som finns i år.
Han har inte kommit upp i nivå än, det ser och vet alla. Inklusive Alcén, Gällstedt och Limpan själv.
Skulle Limpan fortfarande ha varit 1:a i NHL kan du lita på att tränaren vädrat sin åsikt vid liknande tavlor från 1:a målvakten. Han förväntas rädda laget ibland och förväntas alltid ge laget möjligheten att vinna matchen.
Nja, Alcén säger: Samtidigt vet jag att de båda tycker att de kan bättre”. Det är inte samma sak tycker jag då det inte är Alcéns åsikt.
Det har varit otroligt mycket snack om kravbilden i Brynäs. Ledningen försäkrar oss om att den finns där. Då tycker jag att man kan visa det utåt också.
Klart man inte ska kasta en 18-åring som Clara under bussen. Men om Lindbäck, i hans ålder och med hans erfarenhet inte klarar av kritik, då ska han inte vara uttalad 1:a i Brynäs med de ambitioner som finns i år.
Han har inte kommit upp i nivå än, det ser och vet alla. Inklusive Alcén, Gällstedt och Limpan själv.
Skulle Limpan fortfarande ha varit 1:a i NHL kan du lita på att tränaren vädrat sin åsikt vid liknande tavlor från 1:a målvakten. Han förväntas rädda laget ibland och förväntas alltid ge laget möjligheten att vinna matchen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Missförstå mig rätt. Jag tycker precis som du, att bäste man ska spela och att man skall förtjäna sin speltid.
Risken finns dock att utländska spelare med starka meriter blir missnöjda och väljer att kolla sig omkring för alternativ.
En back som Cukste kommer förmodligen vara viktig med sin rutin i ett slutspel kontra exempelvis Larsen, därför är han viktig att hålla nöjd.
Sedan hoppas jag givetvis att man vågar vara tydlig och samtidigt klara av att hålla alla nöjda.
Presterar man bra så ska man spela, gör man inte det så får man stå åt sidan. I den bästa av världar köper samtliga spelare det, oavsett vad det står på tröjan.
Risken finns dock att utländska spelare med starka meriter blir missnöjda och väljer att kolla sig omkring för alternativ.
En back som Cukste kommer förmodligen vara viktig med sin rutin i ett slutspel kontra exempelvis Larsen, därför är han viktig att hålla nöjd.
Sedan hoppas jag givetvis att man vågar vara tydlig och samtidigt klara av att hålla alla nöjda.
Presterar man bra så ska man spela, gör man inte det så får man stå åt sidan. I den bästa av världar köper samtliga spelare det, oavsett vad det står på tröjan.
+ 8
Sv: A proposito de nada
ellis: Det är väl varje hockeyspelares driv och önskan att spela och tävla på en så hög nivå som möjligt? Finns väl ingen anledning att åka hem till Brynäs och spela så länge man har en tröja och bidrar där borta?
Vi kan konstatera att Brynäs utbildat en massa bra spelare som tillbringat minst en decennium där borta. Mest spelare från FBK och liknande där man kommer hem med svansen mellan benen och längtar efter mammas köttbullar efter 1 säsong i AHL..
Vi kan konstatera att Brynäs utbildat en massa bra spelare som tillbringat minst en decennium där borta. Mest spelare från FBK och liknande där man kommer hem med svansen mellan benen och längtar efter mammas köttbullar efter 1 säsong i AHL..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Mycket märkligt som sagt. Tränartrion måste se något som alla vi andra missar gällande Billins/Johannesson. Tyckte det såg mycket bättre komponerat ut senast när Johannesson var sjuk och Larsen tog hans plats.
+ 8
Sv: A proposito de nada
eltifoso: "Men 0-8 hemma går att studsa tillbaka från, helt säkert. Bara de tror på det själva"
Jodå, även FBK har upplevt detta. Jag var på plats i Gavlerinken 1975 när Brynäs slog Färjestad med 14-1. "Sådant ska inte behöva hända. Nu stod ju grabbarna bara och tittade när Brynäs satte fart. Det såg ut som mina grabbar hade broddskor på fötterna och inte skridskor på fötterna. Min besvikelse har inga gränser." sade Olle Östh, som tränade Färjestad, efter matchen. ...Men samma säsong gick Färjestad till SM-final mot Brynäs som man dock förlorade.
Jodå, även FBK har upplevt detta. Jag var på plats i Gavlerinken 1975 när Brynäs slog Färjestad med 14-1. "Sådant ska inte behöva hända. Nu stod ju grabbarna bara och tittade när Brynäs satte fart. Det såg ut som mina grabbar hade broddskor på fötterna och inte skridskor på fötterna. Min besvikelse har inga gränser." sade Olle Östh, som tränade Färjestad, efter matchen. ...Men samma säsong gick Färjestad till SM-final mot Brynäs som man dock förlorade.
+ 8
Sv: A proposito de nada
lapad: Djurgården får gärna sparka Garpen om Montén är den som ersätter dock. Han verkar banne mig vara ännu sämre som tränare än Garpen
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mats Näslund sa en gång när han var "expert". Då var snacket om att det började bli viktigt att åka skridskor snabbt.
"Jag har ännu inte sett någon som åker snabbare än pucken"
"Jag har ännu inte sett någon som åker snabbare än pucken"
+ 8
Sv: A proposito de nada
munkas: Det citatet visar vilken jävla lång väg från verkligheten man var.
Helt otroligt.
Brynäs tappade nog 10 år på det citatet.
Helt otroligt.
Brynäs tappade nog 10 år på det citatet.
+ 8