1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778961 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Lemp: Man får intrycket av att Nubben bara hugger på allt och alla utan en tydlig bakomliggande lagbyggarstrategi. Ur ett hockeyallsvenskt perspektiv är köpgalna SHL-sportchefer ganska intressanta i och med att de gör att SHL-spelare som inte längre får plats där dyker upp på marknaden så småningon.

Hugo Fransson som HV har lånat ut till Nybro är en intressant spelare, men naturligtvis ingenting för Brynäs just nu. Stakkestad är någon som skulle kunna göra nytta i Brynäs om han vill tillbaka till HA, en bra karaktärsspelare.

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Clara, Larsen och Cukste kvällens stjärnor. Gedigen arbetsinsats och Jordi Benns inträde skärpte upp defensiven. En fredagkväll i Östersund blir nog inte roligare än så.

Sv: A proposito de nada
Kan vi alla hålla med om att det är Larsens mål?

Vilken energi det måste gett laget att se han täcka alla skott

Sv: A proposito de nada
Berge: Men vad är det för fruar ni har? Har dom inte kollat spelschemat innan dom bjuder hem folk???

Sv: A proposito de nada
Så en riktigt skön kommentar av Jordie Benn,
”Råkar handskarna åka av så gör dom det…”

Blir upprymd när jag ser intervjun med Jordie samtidigt orolig med tanke på domarna i HA.
Risken är stor att dessa yrkesmän kommer vara på honom nonstop granska allt han gör,
För det ska inte komma in en stor och stöddig NHL back i HA då ska vi lära honom regelboken, Så det kommer bli utvisningar matchstraff osv,

Jag håller med Wijkegård vad han sa i SHL studion igår gällande svenska domare.

Sv: A proposito de nada
J-S: Killen kan komma till att bli en rejäl favorit om han gör sig bra på isen också. Oerhört ”likeable” som person.
Blir intressant att se vem som kommer få åka på stryk först. Det är nog inte en fråga om ”om” utan ”när”.😅

Sv: A proposito de nada
Intressant att läsa hur spelarna nästan gett upp inför tredje igår men Gällstedt påminde om att det minsann var 7000 människor på plats och gjorde man bara ett mål så skulle chansen finnas.
Det säger mycket om vad Brynäs kommer ifrån; dvs. säsonger fyllda av förluster och motgångar. Att inte som spelare själv, eller som lag, bara knyta näven, höja rösten i omklädningsrummet och så bara ut och köra.
MEN, med det sagt; framöver och med förhoppningsvis fler vinster så kanske det gå att få in lite vinnarmentalitet i laget och så sakteliga få bort förlorarspöket som svävat över Gavlerinken i allt för många år.

Läser för övrigt att även sofftyckaren Sanny Lindström lagt märke till Brynäs målvaktsproblem och någon statistik säger tydligen att Lindbäck släpper in minst 1 mål för mycket per match.

Vi har mycket att jobba med och det går bara att ta en match i taket. Kom igen nu!

Sv: A proposito de nada
Silfver: Grym vändning, men… Helt otroligt att man återigen har två målvakter som man inte kan lita på. Jag är så trött på att sitta med hjärtat i halsgropen så fort motståndarna kastar ett höstlöv mot mål. Sjävklart påverkar försvarspelet målvakternas möjlighet att göra ett bra jobb men det är även åt andra hållet. Frågan är vad som är hönan och vad som är ägget..

Sv: A proposito de nada
Viktigt för Larsson!

Sv: A proposito de nada
Krüger saknas för Djurgården ikväll.

Sv: A proposito de nada
Vore lite intressant att testa Kristers Steinbergs i en alags match.

Se om han har vad som krävs i kassen.

Sv: A proposito de nada
Tycker vi ska köra med Lindstein på blå i andra PP. Billins har en poäng på sju matcher och är på väg utför i karriären. Håller med Sanny och Svensson i deras analys i podden, satsa på Lindstein nu så får vi bra betalt , rent utvecklingsmässigt, i en eventuell återkomst till SHL nästa säsong.

Sen tycker jag att vi kan göra om i första PP. Kinnvall har ett otroligt bra skott som han inte får utnyttja till fullo, så sätt Kinnvall i vänstra tekningscirkeln på skott och ställ Johannesson på blå. Anton Johannesson är dessutom som gjord för att vara quarterback i PP.

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Ta inte JG. En stor anledning att Västerås kom så långt ned i tabellen. Situationen är rätt lik er med Lindbäck faktiskt.
JG har varit bra tidigare, men har väl i princip alltid varit andremålvakt. Piska inte en död häst...

Fast frågar du Huge så skulle alla målvakter vara fantastiska om ledningen värvat dem, för ledningen kan aldrig ha fel.

Sv: A proposito de nada
J-S: Pecka var Johans pappa för ett år sedan också och vi såg hur förra säsongen gick.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Tärnström har gjort 4p på 7 matcher och kanske varit lagets bästa defensiva forward. Spelet hade blivit mycket stabilare om fler hade spelat som honom.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: uppfriskande med en tränare som står och säger vad han tycker i.a.f. Helt öppen med att inget såg bra ut i matchen. Även om det inte magiskt löser några problem så är det ju bra mycket skönare att höra än "Vi fick 3 poäng" eller "Vi spelade så bra vi kunde" osv. som man är van med.

Sv: A proposito de nada
{9287}: Man är ansvarig för sin egen klubba brukar det väl heta ...

Sv: A proposito de nada
nittontolv: olyckligt att den tog illa men knappast något fullt. Bra beslut av domarna.

Sv: A proposito de nada
Peja: Det finns iallafall expected goals-statistik på hockeysiffror.se/

Brynäs 1,76
Nybro 0,9

Sv: A proposito de nada
Guldtigern: Mm, Veven plockade säkert 10-12 poäng åt laget på egen hand där under några månader. Tränarna fick ibland stå på presskonferensen efter matchen och nästan be om ursäkt för poängen.
Ersson och Veven är de målisar i närtid som stal matcher åt laget.
Limpan anno 2018 gjorde det också.
Nu? Not so much…

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Visst är det så, och det är främst med föregående säsong i närminnet. För mig handlar det även om brist på ödmjukhet. Undanflykter istället för att man helt enkelt inte är tillräckligt bra.
Ett spelsätt som ska passa honom och en liga sämre, ändå funkar det inte för honom.
För mig är det också ett riktigt svagt ledarskap som ställer honom på nytt idag när Clara visade fina tendenser senast.
Jag kan tänka mig en swishkampanj för att lösa hans kontrakt.

Sv: A proposito de nada
Jag står fast vid att jag tycker Lindbäck blir väl hårt granskad och felaktigt utdömd vid vissa situationer.
Däremot har han visat att han inte är en vinnande och trygg målvakt som står pall när det blir motigt.
Det är ingen brådis, men rycker han inte upp sig så tror jag faktiskt det är läge att börja kika på alternativ.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: ” Jag har mailat och bett att få tillbaka pengarna som jag swishade igår…”

Brynäs behöver verkligen fler genuina supportrar som dig😀

Sv: A proposito de nada
Mattson: Dåligt av Limpan att släppa in 4-1-pucken!!!!!!!!!

Skämt åsido, hatten av för Nybro. Kanonmatch rakt igenom och en välförtjänt vinst. Vi får ta nya tag i Dackehallen mot Tingsryd på söndag.

Edit: Och sluta hacka på Johannesson för helvete. Spelare får göra dåliga matcher ibland, speciellt unga killar som fortfarande utvecklas.

Sv: A proposito de nada
Hur kan folk på riktigt klandra Lindbäck för dessa två målen, nu får ni väl ändå ge er?
Först räddar han ett friläge där backarna tappar markering på returen. Därefter får en spelare komma helt fri med fart i slottet.
Jösses!

Sv: A proposito de nada
SERIE-FINALS-FREDAG!💥
När spelade Brynäs seriefinal senast? Någon som minns det? Underbart att vi är ett vinnande lag igen iaf och inte åker på stryk varje match vi ställer upp i!

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Jag var lite orolig för bredden på forwardsidan inför säsongen, men där har jag blivit överbevisad. Juniorerna har levererat och kvist har överraskat positivt. Då har vi ändå haft minst två ledande forwards borta alla matcher hittills i serien (bortsett från 10 minuter innan Larssons matchstraff). Larsson, Scott, Rödin och Ölund har varit borta nån eller flera matcher och ändå har offensiven varit topp i serien.

Backsidan ser känsligare ut för skador, och med ett par skadebenägna ledande backar så behövs nog en till bra back. Tänk sen njutningen av att se Rahimi mot Benn i ett slutspel.

Sv: A proposito de nada
Pigalle: honom skall vi ha.
Swishat en slant till den värvningen.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Hade blivit kross i Gävle, men borta vet man aldrig. De kommer vara otroligt är taggade och Brynäs får inte slappa till.

Sv: A proposito de nada
Kopenga Kickass:
Tror du har rätt. Man går inte ut med en sån här sak för att sedan eventuellt tvingas säga att det sket sig. Han är redan klar men man vill dryga ut marginalerna lite.

Sv: A proposito de nada
Trilske: Jag antar att dom tar hjälp av fansens värvning för att ha pengar kvar till senare om det skulle behövas, så det är inte säkert att det sätter käppar i hjulet för det. Lyckas vi dessutom hålla uppe publiksnittet på nuvarande nivå, så lär vi gå rätt mycket pluss där också.

Hur som helst så swishade jag en slant

Sv: A proposito de nada
Huss888: Tycker också Larsen har visat en del lovande sidor, en intressant spelare jag gärna skulle se mer av. Men kan vi landa Jordie Benn och han inte har gått ner sig totalt så...för bra att passa på.

Sv: A proposito de nada
gwl:
Jag är på och tycker det kan vara värt några hundringar bara för att se honom i vår vackra matchtröja..

Sv: A proposito de nada
Danne66: Lägger ut numret här om nån inte har det. 123 350 06 75


Sv: A proposito de nada
Lite märkligt att kommentatorer ska gnälla över en delaying the game på Karlskoga, men de 6000 hakningarna och holdingarna domarna släppt på sistone är helt OK..

Tycker det är en bra och stabil seger av Brynäs, särskilt med tanke på att Larsson, Rödin och Ölund saknades. Hoppas inte det är nåt allvarligt på Ölund nu.

Jäkligt kul att se våra unga killar Olsson, Nordh och Kvist göra mål. Clara gjorde det väl bra, men första målet ska han ha.

Sv: A proposito de nada
Björklöven torskar, bra för oss.

Sv: A proposito de nada
Lindström: Oskar Kvist, målskytt, igen. Otroligt! Kul för honom!

Sv: A proposito de nada
Blomgrens: Om tv-bilderna stämmer med ljudet är det ju ett solklart mål.

Domarna tänkte inte ens ringa på det…

Sv: A proposito de nada
{9233}: Glöm inte att shoppa loss i Brynässhoppen!

Sv: A proposito de nada
Jag gick in i den här säsongen med inställningen att Lindbäcks förra säsong var ett undantag, att han skulle studsa tillbaka och visa en godkänd/bra nivå.

Såhär långt ser det tyvärr mest ut som att detta är Limpans nya nivå. Jag är inte beredd att skriva av honom ännu, men han måste få ordning på grejerna NU. Han måste sätta ihop ett antal bra matcher utan svajigt agerande.

Sv: A proposito de nada
Silfver: ” Men med serien igång och årets Lindbäck ser ut som fjolårets”


Tycker du verkligen Lindbäck spelar lika dåligt som förra säsongen så får du nog tänka till lite.


Känns som många åkt på en kronisk sjukdom att klaga på Lindbäck enbart p g a förra säsongens insats.

Själv tycker jag han är kvickare i sidled, bättre positionerad och bättre med plock och klubba.

Visst att han släppt in ett par lite tveksamma mål, men det gör alla målvakter, ALLA.

Problemet ligger dock mer hos utespelarna som inte kan spela jämn hockey i 60 minuter, som inte kan låta bli att hålla sig från utvisningsbåset, som inte kan vrida på huvudet och hålla deras markeringar.

I dem två matcherna vi ”bara” fått 2 poäng har laget spelat rent ut sagt skitdåligt periodvis. Inte lätt för en målvakt att veta när laget presterar som dem ska eller inte.

och kom inte och säg ”det är ju det att han aldrig tar pucken i viktiga lägen”. 2 mot 0 den här säsongen några 2 mot 1 och han kommer rädda poäng för oss i straffläggningar framöver.

Lindbäck är en av dem bästa vid frilägen och det lär vi få rätt många mot oss i en sån här serie.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kan tillägga att South Broadway ligger precis mitt emot hockeyarenan - 1 minuts promenad - bilden nedan är i princip tagen från hörnet på arenan.
Visar en liten, liten gnutta av det bästa bar distriktet jag någonsin testat.
Uppladdat:

500x0-0699285d-ecbf-4e42-b2cd-8764f5c9de67.jpeg


Sv: A proposito de nada
modomille: Du är inte en bot? Källa på det.
Dina föräldrar är inte syskon? Källa på det.
Solen skiner ibland? Källa på det.
O s v? Källa på det.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Din ledarstil skulle alltså vara att förstärka det negativa men det positiva behöver man inte kommentera😂😂

Hoppas du inte sitter i någon chefsposition eller i någon tränarstab någonstans…

Sv: A proposito de nada
Ibland, om jag känner att jag inte kommer vidare i en diskussion, släpper jag den och går vidare.

Man måste inte alltid ha sista ordet.

Sv: A proposito de nada
Makita: Om Brynäs kan snitta över 6000 i Hockeyallsvenskan så är det makalöst bra. HV snittade 5101 sin säsong i HA, Djurgården hade 6204 ifjol men då ska man komma ihåg att de hade två supporterstarka motståndare (AIK och Södertälje) inom närområdet.

Sv: A proposito de nada
Huge: Så med ditt argument, menar du att Lindbäck skulle ha 100% räddningsprocent om Brynäs försvarsspel skulle vara felfritt? Att enda sättet för en målvakt att vara grym på isen är att försvaret är helt ogenomträngligt? Vilket lag spelar så? Då kan ju vilken målvakt som helst stå i SHL med räddningsprocent på 98% om försvaret gör rätt i alla lägen?

Sv: A proposito de nada
Modo verkar f.ö gått och fått sig en vinnarkultur. Eller går de fortfarande på energin av att vara tillbaka? Piskade Frölunda idag och ligger 3a.

Jag tror de har kommit tillbaka till SHL på "rätt" sätt. Det tråkiga men kanske nödvändiga sättet för klubbar utan identitet och dålig självbild. De har fått genomlida ett antal år i HA men har under den tiden byggt upp en vinnarkultur där föreningen fått lära sig vad som krävs för att vara ett vinnande lag igen. Fått in lite positiva känslor och lärt sig vad en acceptabel lägstanivå är.

Se på HV. De var tillbaka året efter de åkte ur men något verkar fortfarande ruttet. Ångesten kanske är kvar från året de åkte ur? Ett bra år i HA kanske inte kan rädda en förening på lång sikt.

Matchen idag tycker jag visar att Brynäs fortfarande har stora, stora problem. De anpassar sig efter motståndet, sänker farten och begår rent amatörmässiga misstag. Sett till spelarna lagen emellan är det genant att tappa poäng mot dem.

Tråkigt nog tror jag Brynäs måste göra samma resa som Modo. Behöver bara se highlights från deras match idag för att se hur frånåkta Brynäs blivit.

Sv: A proposito de nada
Guldtigern: lindbäck måste vara väldigt bra kompis med alcen. Bedrövlig målvakt



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)