Bästa inläggen
Föregående · 837 · Nästa
Sv: Alla Helvetes Kval
SaggeBoy: Kom igen, allt kan hända. Gnälla och kräva avgång kommer vi ändå göra oavsett utgång i kvalet.
Vinst ikväll, sen jävlar kör vi.
Vinst ikväll, sen jävlar kör vi.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Lycka till nästa match. Fem matcher återstår och fullt möjligt att vända detta.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Va fan, har alla gett upp? Ser mest snack om nästa säsongs trupp i HA. Ingenting är klart. Spelmässigt tyder inget på vändning, men vinner vi nästa match kan läget skifta snabbt.
Fan, kuka upp er nu.
Fan, kuka upp er nu.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Zzz: Vore en klok rekrytering, Mårtensson GM och sedan finns det såklart inte utrymme för en ansvarig för damerna, så där får deras tränare gå in.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja:
"Är det värt att ha Rödin istället för 2-3 potentiella allsvenska topforwards, Beritlsson istället för 2-3 potentiella toppbackar, och så vidare? Jag tycker inte det. De måste gå ner i lön REJÄLT om de ska vara kvar, något annat finns inte. Det som inte får hända är att Alcén öser tusenlappar över sina gamla lagkamrater och Brynäs sitter med skadedrabbade toppspelare och värdelös bredd i HA."
Känns högst ofräscht att bygga ett lag med riktning dåtid. Det är väl i så fall nästa Bertilsson och nästa Rödin vi skall sikta på?
"Är det värt att ha Rödin istället för 2-3 potentiella allsvenska topforwards, Beritlsson istället för 2-3 potentiella toppbackar, och så vidare? Jag tycker inte det. De måste gå ner i lön REJÄLT om de ska vara kvar, något annat finns inte. Det som inte får hända är att Alcén öser tusenlappar över sina gamla lagkamrater och Brynäs sitter med skadedrabbade toppspelare och värdelös bredd i HA."
Känns högst ofräscht att bygga ett lag med riktning dåtid. Det är väl i så fall nästa Bertilsson och nästa Rödin vi skall sikta på?
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
kraftigt underbetyg till sportchefen Johan Alcén som prioriterat helt fel med lagbygget.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
mk:
Det enda som kan ge oss en gnutta chans är att Rödin kommer tillbaka.
Man kan tycka vad man vill om hur han för sig i media, och hur han har tendenser att ha lätt att falla emellanåt....
MEN det går inte komma runt det faktum att han är en jävligt bra hockeyspelare och en enorm adrenalinhöjare med sitt 110%-iga kämpande..i varje situation.
Är helt övertygad om att om Rödin varit med i dom här 2 matcherna så hade det inte stått 2-0 till malmö i matcher.
Det enda som kan ge oss en gnutta chans är att Rödin kommer tillbaka.
Man kan tycka vad man vill om hur han för sig i media, och hur han har tendenser att ha lätt att falla emellanåt....
MEN det går inte komma runt det faktum att han är en jävligt bra hockeyspelare och en enorm adrenalinhöjare med sitt 110%-iga kämpande..i varje situation.
Är helt övertygad om att om Rödin varit med i dom här 2 matcherna så hade det inte stått 2-0 till malmö i matcher.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Kräver Manner i båset på lördag. Ska vi ändå spela han jävla spel med tre trötta gubbar så kan vi lika väl ta in originalet.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Manner inpräntade hela tiden att man skulle våga misslyckas. Det tycker jag vi lyckats bra med hela säsongen
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Werner: Den här degraderingen är Alcén och enbart han ansvarig för. Inte Mikko, inte Ove, endast Johan. Finns inte en tränare i världen som hade kunnat gjort något vettigt med den här jävla truppen. Stammen är möglig och rutten, det är dags för byte.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Horace76c: Tur att vi har bred trupp och bred spets. 👍 Jag tippar på 6-0 till Malmö.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Backarna behöver dra isär sig i egen zon för att undgå Malmös hårda forechecking.
Med en center som går ner och möter i mitten och ytterforwards som möter upp backarna på kanterna.
På så vis tröttar vi ut deras tunga forwards och kan lätt spela abc hockey.
Förvånande att man inte går tillbaka till grunderna när man ser som igår hur Johannesson och kinnvall tex stressas sönder utan lätta alternativ att spela pucken.
Med en center som går ner och möter i mitten och ytterforwards som möter upp backarna på kanterna.
På så vis tröttar vi ut deras tunga forwards och kan lätt spela abc hockey.
Förvånande att man inte går tillbaka till grunderna när man ser som igår hur Johannesson och kinnvall tex stressas sönder utan lätta alternativ att spela pucken.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Manner i all ära men att sätta Alcen som sportchef är det största sveket mot både Johan och klubben, bara en sån sak som att lova en topp sex som aldrig kom. Tom. min morsa fattade att det behövdes och då har hon aldrig sett en hockeymatch. Brynäs sk spets är som många skrivit exspets som samtliga har peakat och det kan gå snabbt utför framförallt ihop med skador....
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Alla är förbannade nu.
Men jag tänker inte ge upp detta förrän det är klart.
Solen går upp imorn med.
Men jag tänker inte ge upp detta förrän det är klart.
Solen går upp imorn med.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Ni förlöjligar alla Brynässupportrar istället. Vet inte om det är ngt att skryta om direkt heller.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Är det bara jag som är optimistisk inför kvalet?
Tror Ove one kenobi är rätt man för uppdraget.
Flertalet spelare i truppen har erfarenhet från två år sedan och vet vad som krävs.
Matchen idag blir förståss super viktig, tar vi den här så får vi momentum och kan spela mer avslappnat i Malmö och ligga på rulle.
Jag tror vi går fram till 3-0 i matcher och tar det här med 4-1.
♥️
Tror Ove one kenobi är rätt man för uppdraget.
Flertalet spelare i truppen har erfarenhet från två år sedan och vet vad som krävs.
Matchen idag blir förståss super viktig, tar vi den här så får vi momentum och kan spela mer avslappnat i Malmö och ligga på rulle.
Jag tror vi går fram till 3-0 i matcher och tar det här med 4-1.
♥️
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Ser vi Lindbäck i mål idag så vet vi att kompisföreningen Brynäs tänkt ta det hela raka vägen ned i allsvenskan. Finns absolut ingen som kan hävda att han bör stå. Ja förutom om man är polare med honom som hela den nya ledarstaben. Förväntar mig att dessa kompisband är kastade åt h-vete från och med NU
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Känslan är fan inte bra för kvalet. Det känns fel någonstans inombords. Vi får se hur det här slutar, men såhär dålig känsla har jag nog inte haft inför något kval för oss.
Än är inte pucken släppt, men i mina värsta farhågor är den känslan "rätt".
Om 18 timmar och 18 minuter släpps pucken. Gud ge mig styrka.
Än är inte pucken släppt, men i mina värsta farhågor är den känslan "rätt".
Om 18 timmar och 18 minuter släpps pucken. Gud ge mig styrka.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
J-S: Sundqvist kan lära backarna hur man lägger den perfekta sarg ut-pucken.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: du kan ta bort Vi eller rättare sagt. DU ska inte få plats i ens i soffan...
Måste vara jobbigt Huge att ha så in i...fel säsong ut o säsong ut som du har....
Måste vara jobbigt Huge att ha så in i...fel säsong ut o säsong ut som du har....
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten: Alcen är nog belagd med munkavle och sitter fastkedjad i faxen på kontoret, i väntan på att nästa sportchef tar vid.
Det kanske är därför han varit så osynlig för media..?
Det kanske är därför han varit så osynlig för media..?
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
JawKee: Svedman säger öppet att han och Alcén tog beslutet med en enad styrelse bakom sig. Det märkliga är ju att Grahm inte nämns överhuvudtaget, hon är väl också SHL-sportchef?
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten: .. Men löser man eventuellt missnöje med finnarna. Sluter upp kring dessa 7 matcher så ska det gå. Men som sagt Olkinuora måste vara i absolut bästa slag.
Malmö hånler givetvis över kaoset, men oroar sig nog samtidigt åt vad de kommer möta på tisdag. Från att ha kunnat scouta Brynäs i flera månader så gäller helt plöstligt inte detta länge. Det är en stor fördel för oss trots allt.
Malmö hånler givetvis över kaoset, men oroar sig nog samtidigt åt vad de kommer möta på tisdag. Från att ha kunnat scouta Brynäs i flera månader så gäller helt plöstligt inte detta länge. Det är en stor fördel för oss trots allt.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: lägger denna här och tar natt
”Manner blir förstås kvar på sin post, oavsett vad dina och andra oinsatta soffsvamlare yrar om gällande hans förtroende hos spelarna.
Vila, träning och lite hoppsnack fram till tisdag.”
”Manner blir förstås kvar på sin post, oavsett vad dina och andra oinsatta soffsvamlare yrar om gällande hans förtroende hos spelarna.
Vila, träning och lite hoppsnack fram till tisdag.”
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Horace76c: Alla vet att Rödin har varit skadad nu på slutet. Ingen reagerar väl på ryktet eftersom det är just ett rykte. Kanske inte värt att älta obekräftade uppgifter. Det lär ju visa sig med tiden om han kommer att spela eller inte.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: ”– Jag vill å föreningens vägnar sända ett stort tack till Mikko, Ari-Pekka och Kalle. Alla tre brinner för hockey och de har lagt själ och hjärta i att göra det bästa för Brynäs. Vi önskar dem all lycka i sina framtida uppdrag, säger Håkan Svedman till klubbens hemsida.”
Aha fattar. Så egentligen ska det stå:
Vi önskar dem alla lycka i sina framtida uppdrag i Brynäs som drar igång efter kvalserien?
Aha fattar. Så egentligen ska det stå:
Vi önskar dem alla lycka i sina framtida uppdrag i Brynäs som drar igång efter kvalserien?
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: ”Även en blind höna kan hitta ett korn.”
Sen bulan har 6 av 6 tränare fått sparken. Så soffcoacherna har haft rätt alla gånger.
En som dock aldrig har ett rätt är tuppen i strutsfarmen
Sen bulan har 6 av 6 tränare fått sparken. Så soffcoacherna har haft rätt alla gånger.
En som dock aldrig har ett rätt är tuppen i strutsfarmen
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: detta stärker min tes att du inte kan hockey..
Att Svedman skyddar Manner ETFTER att han har sparkat samma person kostar honom ABSOLUT INGENTING…
Att Svedman skyddar Manner ETFTER att han har sparkat samma person kostar honom ABSOLUT INGENTING…
+ 7
Sv: Reflektioner
{9566}: Dom som pratar om att det är lika bra att åka ut och starta om i HA har ingen koll vad det innebär. Det finns absolut ingenting som pekar på att det skulle vara bra för Brynäs att göra en ”omstart” i HA.
Med vår ekonomi är risken stor att vi skulle bli kvar där för överskådlig framtid…
Med vår ekonomi är risken stor att vi skulle bli kvar där för överskådlig framtid…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Jag tror tyvärr att du är den det skrattas åt mest i detta forum. Men det är mer hånskratt tyvärr.
Det säger jag utan att veta förutsättningarna och trots att jag är en soffpotatis.
Men när man säger att allt är bra, men bakom ens rygg så rullar fienden in, det är humor.
Det säger jag utan att veta förutsättningarna och trots att jag är en soffpotatis.
Men när man säger att allt är bra, men bakom ens rygg så rullar fienden in, det är humor.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Saku M och Komarov var innan säsongen. Det fanns massvis med spelare på marknaden då men Brynäs hade fäst blicken på Manners gubbar och hade ingen fungerande plan sen. Det måste ha berott på dålig koll.
Kontaktnät kan spela en del, men scouting är A och O. I slutändan handlar scouting både om kompetens och att göra arbetsinsatsen i form av att lägga massvis med timmar på att scouta spelare. Brynäs har två sportchefer men frågan är om man får tillräcklig kompetens och arbetsinsats från någon av dessa…
Jag har sett många SHL-sportchefer och i vissa fall även tränare på HA-matcher den här säsongen men Brynäs sportchefer har lyst med sin frånvaro. Däremot verkar man lägga mycket tid på att exempelvis kolla på Brynäs egna träningar, vad man får ut av det är oklart för mig, men det är ju naturligtvis väldigt bekvämt i jämförelse med att exempelvis åka till Hovet en fredagskväll.
Kontaktnät kan spela en del, men scouting är A och O. I slutändan handlar scouting både om kompetens och att göra arbetsinsatsen i form av att lägga massvis med timmar på att scouta spelare. Brynäs har två sportchefer men frågan är om man får tillräcklig kompetens och arbetsinsats från någon av dessa…
Jag har sett många SHL-sportchefer och i vissa fall även tränare på HA-matcher den här säsongen men Brynäs sportchefer har lyst med sin frånvaro. Däremot verkar man lägga mycket tid på att exempelvis kolla på Brynäs egna träningar, vad man får ut av det är oklart för mig, men det är ju naturligtvis väldigt bekvämt i jämförelse med att exempelvis åka till Hovet en fredagskväll.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Det fanns pengar till en till klassforward innan säsongen. Brynäs var överens med Saku M innan han gick till NHL och gav Komarov ett seriöst erbjudande. Det var Brynäs som inte lyckades identifiera spelare som man tyckte var värda pengarna. Det är där jag menar att Alcéns noll koll kommer in i bilden, med en sportchef som har koll hade man inte behövt lita fullt ut på Manners kontaktnät. Det är så enormt jädra inkompetent på den här nivån.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Värst vad det svärs i kyrkan härinne!
Sedan när började Brynäsare heja på Leksand?😮
Sedan när började Brynäsare heja på Leksand?😮
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Kulltorp: Timrå har haft en fördel, efter Z, att ha "lagom bra" spelare i andra ligor. Brynäs spelare i andra ligor är "för bra": Markström, Bäckström, Lindholm etc. Nu fick Timrå hem flera av sina "lagom bra" spelare - Brynäs fick bara hem Larsson, som gissningsvis tyvärr spelat skadad ett tag och inte kunnat göra sig själv rättvisa.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Malken: Det är det här som lätt misstolkas.
Lindbäck som person, lagkamrat o person 10p av 10 möjliga.
Lindbäck som målvakt, 3p av 10 möjliga.
Älskar den mannen, men han kan vara orsaken till att vi är i kval. 🥲 ❤️💛🖤
Lindbäck som person, lagkamrat o person 10p av 10 möjliga.
Lindbäck som målvakt, 3p av 10 möjliga.
Älskar den mannen, men han kan vara orsaken till att vi är i kval. 🥲 ❤️💛🖤
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: ” Grattis Bulten. Tror aldrig du fått 10 siffrigt med Likes på ett inlägg innan ;)”
Kul ändå med folk som lever sitt liv genom antalet likes på ett hockeyforum för Brynässupportrar
Kul ändå med folk som lever sitt liv genom antalet likes på ett hockeyforum för Brynässupportrar
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ni har så många nystartade trådar härinne så man vet inte var man ska skriva, men håller mej till en gammal tråd då.
Önskar er all välgång i kvalet, Malmö hör inte hemma i hockeyn finrum.
Skåne har Rögle, en klubb med kultur, räcker gott så
Önskar er all välgång i kvalet, Malmö hör inte hemma i hockeyn finrum.
Skåne har Rögle, en klubb med kultur, räcker gott så
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Pasman: Olki måste stå . Det är prio 1 . Spelarna litar inte på limpan . Har tro på att laget inser att dom måste gå åt samma håll . Vem fan blir intresserade i dessa spelare efter degradering? Självbevarelsedrift att visa sig värdiga i Shl . 4-2 till Brynäs i matcher. Sen börjar storstädningen . I slottet å på isen . Hertigen Alcén måste bort .
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: "Joodå, överkuckun i gamnacke-skitkastar-gnällkärringföreningen, allt går enligt planen."
Så "planen" var alltså att man skulle hamna i kval. Logga ut och somna om.
Så "planen" var alltså att man skulle hamna i kval. Logga ut och somna om.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Falken: Håller fullständigt med, nu får vi stötta allt vad det går i kvalet. Facit har vi redan, säsongen är ett avgrundsdjupt fiasko. Efter säsongen är slut, oavsett vilken liga vi spelar i, så måste den stora utrensningen börja.
Både i den sportsliga ledningen och i spelartruppen. Inte ett enda kontrakt som går ut ska förlängas och förhoppningsvis, om vi är kvar i SHL, så lyckas vi bryta ett antal kontrakt.
Både i den sportsliga ledningen och i spelartruppen. Inte ett enda kontrakt som går ut ska förlängas och förhoppningsvis, om vi är kvar i SHL, så lyckas vi bryta ett antal kontrakt.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
mattias - 74: Näst sämst, 1 poäng från att sluta allra sista, mest insläppta mål, sämst +/-, 12:a i Boxplay, 12:a i antal vinster och 10 i antal gjorda mål.
Kan bara fortsätta, och oavsett vem som tycker vad så är den här säsongen ett rent jävla fiasko och vi har totalt misslyckats i år.
3,28 mål I baken i snitt är svårt att snacka bort, ingen nämnd och ingen glömd. 😉
Nu får vi ladda om. I bästa fall gör vår ledning något åt det här, för resultatet är tydligt. Enda viktiga nu är att vi spelar SHL nästa år, och ingen är större än Brynäs IF.
Kan bara fortsätta, och oavsett vem som tycker vad så är den här säsongen ett rent jävla fiasko och vi har totalt misslyckats i år.
3,28 mål I baken i snitt är svårt att snacka bort, ingen nämnd och ingen glömd. 😉
Nu får vi ladda om. I bästa fall gör vår ledning något åt det här, för resultatet är tydligt. Enda viktiga nu är att vi spelar SHL nästa år, och ingen är större än Brynäs IF.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
J-S: Bom bom har säkert viktigare saker å göra än att rädda en patetisk å misskött förening o Gävle ..
+ 7
Nu kör vi