Bästa inläggen
Föregående · 836 · Nästa
Sv: Alla Helvetes Kval
millemuffen : Nej för fan, inget gammalt avlagt skräp och andras sloppy seconds.. Jag vill ha något nytt och fräsch, Brynäs ska göra en omstart.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Propagandus: Vill bara flika in här och beklaga för sorgen alla brynäsare känner just nu. Jag ska vara ärlig och säga att Hockeyallsvenskan inte är så jäkla rolig som vissa vill få det att tro.
Men jag är övertygad om att Brynäs kommer hitta rätt igen. Ni kommer förmodligen inte gå upp direkt, men det är nog positivt för att kunna bygga en sund och hållbar organisation över tid.
Nu kommer nog inte mitt köra Modo gå upp i år med tanke på hur vi spelar nu. Så jag hoppas på många roliga matcher nästa år! Väl mött kära hockeyälskare.
Men jag är övertygad om att Brynäs kommer hitta rätt igen. Ni kommer förmodligen inte gå upp direkt, men det är nog positivt för att kunna bygga en sund och hållbar organisation över tid.
Nu kommer nog inte mitt köra Modo gå upp i år med tanke på hur vi spelar nu. Så jag hoppas på många roliga matcher nästa år! Väl mött kära hockeyälskare.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Davey85: "Nu bygger vi om den här föreningen. Nog med förnedring. Detta får bli starten på nytt."
Helt rätt tänk! IKO har gjort det, Örebro har gjort det, Rögle har gjort det och den här säsongen har Timrå gjort det. Det GÅR att komma från HA och bli ett lag som spelar slutspel regelbundet. Det handlar bara om rätt folk på rätt plats. Nu har vi ett gyllene läge att reformera den här föreningen från topp till botten.
Jag är fan lättad att vi är ur SHL nu och får fixa den här jävla föreningen en gång för alla, trots matcher nästa säsong mot Östersund, Tingryd och andra obskyra föreningar.
Helt rätt tänk! IKO har gjort det, Örebro har gjort det, Rögle har gjort det och den här säsongen har Timrå gjort det. Det GÅR att komma från HA och bli ett lag som spelar slutspel regelbundet. Det handlar bara om rätt folk på rätt plats. Nu har vi ett gyllene läge att reformera den här föreningen från topp till botten.
Jag är fan lättad att vi är ur SHL nu och får fixa den här jävla föreningen en gång för alla, trots matcher nästa säsong mot Östersund, Tingryd och andra obskyra föreningar.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Svårt att dra slutsatser - men jag personligen tyckte inte att rödin såg uppriktigt ledsen ut, jag tyckte inte heller att blomman såg särskilt upprörd ut, inte heller Larsson mm. Självklart så finns det besvikelse hos grabbarna. Dom har ju misslyckats! så enkelt är det ju. Föreningen har misslyckats under längre tid.
Det viktiga nu blir att få in nytt folk, omstrukturera föreningen, skapa något nytt!
Det kanske är dags för en ny Brynäs identitet och nu om något så finns det ju utrymme för det!
Jag kommer alltid att vara Brynäsare!
Nu kan jag bara hoppas att jag får chansen att se dom i högstaligan igen innan jag går ur tiden!
1912
Det viktiga nu blir att få in nytt folk, omstrukturera föreningen, skapa något nytt!
Det kanske är dags för en ny Brynäs identitet och nu om något så finns det ju utrymme för det!
Jag kommer alltid att vara Brynäsare!
Nu kan jag bara hoppas att jag får chansen att se dom i högstaligan igen innan jag går ur tiden!
1912
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Låt oss skippa öknamn och påhopp på spelare nu. Vi har facit. De flesta kommer försvinna.
Det enda som betyder något nu är vad Svedman och co väljer för väg. Brynäs måste få folket med sig.
Grahm och Alcen out. Truppen löser sig självt.
Väldigt nyfiken på hur Brynäs tänker nu.
Det enda som betyder något nu är vad Svedman och co väljer för väg. Brynäs måste få folket med sig.
Grahm och Alcen out. Truppen löser sig självt.
Väldigt nyfiken på hur Brynäs tänker nu.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Kalle Kamel: Gråter Rödin för nageltrånget eller är det för att han är trött på Brynäs
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
parks: Minst ett mål i det här power playet känns som ett måste om vi ska vinna idag.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Den jinxen skojar man inte bort. Kom ihåg att det var Axle som skickade ner oss i HA nu grabbar och tjejer.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Samsung: Ja, i synnerhet eftersom det spelats tre matcher i veckan sedan slutet på januari/början på februari. Förhoppningsvis har våra grabbar lite lättare med återhämtningen eftersom dom flesta väger mellan 20-30 kg.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Känns som vi ryker idag, det är liksom lite mindre ångest idag än i tisdags (upplever jag). Invaggad i falsk säkerhet. Bäst att vara beredd på det värsta...
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten: Lämna boken för att komma tillbaka med nya namn har ju du erfarenhet iallafall.
Bilda en klubb med Pettis vetja!
Bilda en klubb med Pettis vetja!
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Anders Berg: jag tycker björninen får klart godkänt i min bok, skicklig tekare, bra på straffar,ganska bra fart, kämpar och sliter, ingen poängkung kanske men oerhört nyttig.. Larsson hör jag många försvarar och kan hålla med delvis, hade inte räknat med nån pongkung men i flera viktiga matcher har inte varit bra.. det går inte att komma ifrån.. Lindbäck behöver inte sägas så mycket. men har ju inte hjälpt att försvaret har varit misär.. Kinnvall kanske hämmas utav alla skador men kan inte få godkänt..
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten: "Som du är högst bidragande i eftersom du eldade igång det igår på nytt."
Säger mannen som suttit fast i en Honken/Lindbäck-psykos i flera månaders tid. Tror alla är rörande överens om att Olki står i morgon (och kommande matcher vid eventuell vinst), så nu behöver vi inte höra ett ord mer om varken Honken eller Lindbäck. Read the room.
Säger mannen som suttit fast i en Honken/Lindbäck-psykos i flera månaders tid. Tror alla är rörande överens om att Olki står i morgon (och kommande matcher vid eventuell vinst), så nu behöver vi inte höra ett ord mer om varken Honken eller Lindbäck. Read the room.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}:
Jag kan instämma i din känsla (har dock inga belägg för det). Min tanke med inlägget var att förhoppningsvis få en lite mer nyanserad bild av målvaktsdebatten. Jag är mer än lovligt trött på mängden av rent hatiska inlägg mot Lindbäck (och flera av VÅRA spelare). Allt är inte svart och vitt, det finns alltid orsaker till hur folk beter sig och kan man ha förståelse för detta tror jag man blir en lyckligare människa (därför väljer jag att inte bli arg på dessa skribenter 😄).
Min devis är att kan jag inte säga det direkt till personen i fråga så skriver jag det inte.
Angående hockeyn så: Nu går vi ut och tar dom jävlarna, rätt upp o ner ba!!! ❤️💛🖤
Jag kan instämma i din känsla (har dock inga belägg för det). Min tanke med inlägget var att förhoppningsvis få en lite mer nyanserad bild av målvaktsdebatten. Jag är mer än lovligt trött på mängden av rent hatiska inlägg mot Lindbäck (och flera av VÅRA spelare). Allt är inte svart och vitt, det finns alltid orsaker till hur folk beter sig och kan man ha förståelse för detta tror jag man blir en lyckligare människa (därför väljer jag att inte bli arg på dessa skribenter 😄).
Min devis är att kan jag inte säga det direkt till personen i fråga så skriver jag det inte.
Angående hockeyn så: Nu går vi ut och tar dom jävlarna, rätt upp o ner ba!!! ❤️💛🖤
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Silly: tänk att se spelare som larsson i en annan shl-klubb. Skulle kännas märkligt att se han svika Brynäs
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Mogel:
Så här blir det emellanåt.
Huge o ett par andra kivas då och då med varandra om allt mellan himmel o helvete.
Bara o scrolla förbi, det lägger sig snart...
Så här blir det emellanåt.
Huge o ett par andra kivas då och då med varandra om allt mellan himmel o helvete.
Bara o scrolla förbi, det lägger sig snart...
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Olki började faktiskt lite darrigt, som hela laget, det såg nervöst ut och han släppte ganska många farliga returer, målen såg kanske lite enkla ut vid första anblick, men är väl kanske bara 3:an han skulle kunna haft även om det inte var en ren tavla. Men efter 3-3 så lyfter han sig och gör en kanonmatch och räddar totalt 43 skott.
Han släppte tre mål på 15 skott (80%) efter halva ordinarie speltid vilket är underkänt, sedan räddade han ca 30 skott utan att släppa in något.
I mitt tycke gjorde han inte en fläckfri match, men han gjorde det jäkla bra i tre perioder, och förhoppningsvis fortsätter han så.
Självklart ska Olki stå nästa match.
Han släppte tre mål på 15 skott (80%) efter halva ordinarie speltid vilket är underkänt, sedan räddade han ca 30 skott utan att släppa in något.
I mitt tycke gjorde han inte en fläckfri match, men han gjorde det jäkla bra i tre perioder, och förhoppningsvis fortsätter han så.
Självklart ska Olki stå nästa match.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
4 biljetter inköpa till morgondagens drabbning!
Himmel eller helvete? Känslosamt blir det i alla fall...
Himmel eller helvete? Känslosamt blir det i alla fall...
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Det här är ett svårt läge. Hoppas att laget hanterar det bättre än vad jag gör.
Jag hade verkligen gett upp, var helt säker på förlust igår. Men, nu tändes ett litet hopp, man börjar tänka framåt, "vinner vi nästa så blir det press på Malmö".
Nä, bäst för sin egen skull att ställa in sig på allsvenskan.
Jävla skitsport
Jag hade verkligen gett upp, var helt säker på förlust igår. Men, nu tändes ett litet hopp, man börjar tänka framåt, "vinner vi nästa så blir det press på Malmö".
Nä, bäst för sin egen skull att ställa in sig på allsvenskan.
Jävla skitsport
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Jag ser det som att vi sprattlade till en smula. Tar vi nästa match, ja då kan det börja smyga sig in nerver när Malmö ska avgöra på hemmaplan. Ser det som 10% chans att vi vänder detta till seger i sjunde. Det har ju aldrig hänt i svensk hockey.
I och för sig hade ingen gått på månen innan det gjordes för första gången...
I och för sig hade ingen gått på månen innan det gjordes för första gången...
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Anders Berg: Kinnvall grym innan han åkte på lunginflammation. Minns i höstas när det kändes som han gjorde som han ville på isen.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Måste säga att Cred till molin för coachningen. Hade lindbäck stått mindre och manner coachat lite mer (överhuvudtaget) under säsongen så hade vi inte varit här är jag övertygad om.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Greg fuckin' Scott!
Fy fan va underbart. Njut av det här nu gubbar och håll fötterna på jorden. Nog för att Malmö hade den andra perioden, men tycker vi kommer in mer i matcherna och Malmö tappar något.
Vi är lite på rätt väg. Kanske för sent, kanske inte. Vi får se.
Fy fan va underbart. Njut av det här nu gubbar och håll fötterna på jorden. Nog för att Malmö hade den andra perioden, men tycker vi kommer in mer i matcherna och Malmö tappar något.
Vi är lite på rätt väg. Kanske för sent, kanske inte. Vi får se.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Mission impossible att vända 0-3 är jag rädd. Oavsett divisionstillhörighet kommer jag likväl vara på plats på hemmapremiären nästa säsong.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Jag tror det första är att inte backa utan att stå kvar och svara på frågor. Gömmer man sig i det här läget tror jag man skapar sig enorma problem. Det kommer finnas en stor frustration bland fans.. Svedman, Bosse och Alcen (?) måste våga kliva fram och fronta misslyckandet.
Inget man säger nu direkt kommer vända detta. Men det handlar om att bygga förtroende en sten i taget. Transperens och öppenhet samt att man visar att man har en plan. Skapa delaktighet och engagemang. Jag tror att vissa känner som du, men det stora flertalet skulle nappa på en nystart bara man får göra och se rätt saker.
Inget man säger nu direkt kommer vända detta. Men det handlar om att bygga förtroende en sten i taget. Transperens och öppenhet samt att man visar att man har en plan. Skapa delaktighet och engagemang. Jag tror att vissa känner som du, men det stora flertalet skulle nappa på en nystart bara man får göra och se rätt saker.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten: Nu ser vi till att förstöra grötfesten och förlänga lidandet några dagar! Upplagt för 2-4 eller 2-5 idag.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Signature: problemet är att om man fortsätter skicka pengar i ett svart hål då finns det snart inget representationslg i HA heller. Och vad tror du händer med damlaget då?
Lyft blicken, ni alla säger självklarheter. Sponsorer vill att pengar går till dittan och dattan, det är en 10 år gammal ”sanning”. Lägger vi inte allt krut på att få upp herrlaget igen så kan ni snart säga godnatt till både herrlag och damlag.
Lyft blicken, ni alla säger självklarheter. Sponsorer vill att pengar går till dittan och dattan, det är en 10 år gammal ”sanning”. Lägger vi inte allt krut på att få upp herrlaget igen så kan ni snart säga godnatt till både herrlag och damlag.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Tigerhjärta: Jag tror att många överskattar spelarnas villighet att ställa up för Brynäs i Hockeyallsvenskan. De vill tjäna pengar och har sportsliga ambitioner. Larsson vill säkert försöka ta en plats i Tre Kronor och slåss om SM-guld.
En spelare som Ölund har knappast tjänat massa pengar i sin karriär, är också aktuell för landslaget och så vidare.
De som Brynäs har absolut bäst chans att behålla är de som inte får erbjudanden av SHL-klubbar. Dvs de allra sämsta spelarna i laget.
En spelare som Ölund har knappast tjänat massa pengar i sin karriär, är också aktuell för landslaget och så vidare.
De som Brynäs har absolut bäst chans att behålla är de som inte får erbjudanden av SHL-klubbar. Dvs de allra sämsta spelarna i laget.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: Jag tycker det är överdrivet att göra den kopplingen. Folk har ett eget ansvar. Du brukar ju också kunna fräsa ifrån rejält och hamna i konflikter här, men jag misstänker att du inte skulle se dig som medskyldig om två olika supportergrupperingar hamnade i slagsmål ute på stan.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: Dom personerna som har varit hemma hos Rödin och Alcén borde utredas av polisen och be om ursäkt för sitt förkastliga agerande. Dom personerna - och inga andra - är skyldiga till deras beteende.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
nittontolv: tänkte på det iom Wennerholms krönika idag att allsvenskan kommer kunna gå om shl i rent intresse. Med oss, djurgården, modo mm. Intressant tanke
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Men vilka jävla idioter det finns!
Och jag skulle bli skitförbannad om de kallar sig Brynäsare efter detta!
Hade jag varit spelare nu hade jag varit skiträdd att gå bort mig, ff på bortaplan - ska familjen utsättas för något innan jag hinner hem osv. Vilken jävla oro och press att lämna hemmet med.
Kritik är sunt, även hård kritik som har ibland - men sånt här är ju bara idiotisk och kontraproduktivt, ja olagligt.
Fy fan!!
Och jag skulle bli skitförbannad om de kallar sig Brynäsare efter detta!
Hade jag varit spelare nu hade jag varit skiträdd att gå bort mig, ff på bortaplan - ska familjen utsättas för något innan jag hinner hem osv. Vilken jävla oro och press att lämna hemmet med.
Kritik är sunt, även hård kritik som har ibland - men sånt här är ju bara idiotisk och kontraproduktivt, ja olagligt.
Fy fan!!
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Svensson_62: Låt oss fokusera på tisdagsmatchen, det känns som att vi blir bättre och bättre och Malmö blir tröttare och tröttare. Som jag sade innan serien började så kommer de som vinner match 4 att ta detta! Ge inte upp!
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Jockster : Innan målvaktsdebaclet var vi på väg uppåt i tabellen. Låg femma efter 19 spelade omgångar dvs då serien ska ha satt sig. Vad har hänt? Har Lindbäcks borttvingande av VV skapat fraktioner i laget och förstört lagandan? Något är det eftersom Brynäs fullkomliga ras efter detta annars är mycket svårförståeligt. Har det någonsin hänt förut att ett lag på väg upp tappar precis allt och plötsligt blir sämre än det mest klappkassa laget i serien? Detta måste utredas i grunden. Skadan är för alltid men alla runt om förtjänar att veta bakgrunden till vårt lags totala och katastrofala kollaps. Det kommer ta lång lång tid, om det någonsin går, för mig att smälta detta. Hatet jag känner är enormt. Hur kan någon vilja sin stad och sin klubb så illa? Har Lindbäck mutats för att få ur laget ur SHL? Så jävla usel kan väl han annars inte vara? Detta är oerhört och skadan för Brynäs uppgår till hundratals miljoner och kanske en degradering för alltid. Så många ledsna fans och katastrof för Gävle som stad. Det värsta är att allt är i onödan och kanske beroende på en persons nonchalans, arrogans och intrigerande.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
BRA Brynäs. Malmö börjar se trötta ut. Gäller bara att göra en till match som denna. Ha lite flyt och att Malmös effektivitet inte bara fortsätter hela tiden. Då vinner vi på tisdag och även hemma sen. Ett trött Malmö får sen problem. Deras fysiska spelsätt kan ta ut sin rätt.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Hoppas verkligen slippa se alla i ledningen samt några av spelare mer i Gävle. Ni har gjort så anrika Brynäs är krossat.
Tänk på detta innan ni tar nästa överbetalda erbjudande ni är så otroligt hatade och icke välkomna mer. Dra så långt åt helvete det bara går era trötta dryga idiotier ni är sämst Evert.
Tänk på detta innan ni tar nästa överbetalda erbjudande ni är så otroligt hatade och icke välkomna mer. Dra så långt åt helvete det bara går era trötta dryga idiotier ni är sämst Evert.
+ 7
Sv: Sponsorer
Forsberg 1978: I slutändan kan det nog bli en ekonomisk fråga. Jag förutsätter att Alcén och Grahm vill sitta kvar. Förhoppningsvis bryts deras kontakt om Brynäs åker ur.
+ 7
Sv: Alla Helvetes Kval
Hank81: Lindbäck är den enskilt största anledningen till att vi spelar kvalhockey. Lätt 10-15 poäng på hans konto under säsongen. Århundradets felvärvning.
+ 7
Det är Modo eller VIK 2.0.
Det är en massa faktorer som samverkar, dålig ledning som urholkade ekonomin fullständigt (Lorenz), havererande juniorverksamhet (inga talanger att lyfta upp), inkompetent sportslig ledning (övertro på gamla, skadebenägna spelare, avsaknad av konkurrens i truppen och talanger, obefintlig scouting, rena felsatsningar), fel självbild (alla andra lags supportrar har länge betraktat, med rätta, Brynäs som ett cementerat bottenlag) och säkert en massa andra faktorer också ( självbilden bidrar till ”inaveln” också).
Brynäs har sig själva att skylla och medlemmarna som har påtalat bristerna har mest betraktats som besvärliga.