1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778995 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Davey85: Från och med i morgon önskar jag att alla som har stått/suttit och klappat händerna i 6 månader åt detta haveri till lag står utanför Alcens/manners dörrar och klappar händerna i 6 månader. Jag har försökt vara objektiv och tänka att det gör är bara en sport men med ett par öl innanför västen har det runnit över. Allt detta är fan under all tänkbar kritik. Kan någon förklara för mig vilka förutsättningar som saknats för att som sämst undvika kval? Blä säger jag bara, Brynäs har sabbat min lust att se på hockey över huvud taget nu.

Sv: A proposito de nada
nittontolv: Oldeen passar på att gotta sig genom att ställa tusen frågor åt både Manner och Rödda.

Sv: A proposito de nada
Huge: Du har allvarliga problem!

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: inte ens vaktmästaren mäktar med längre.

Sv: A proposito de nada
Nu hoppas jag Lindbäck har spelat färdigt i Brynäs..

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Sluta gnäll istället. Vi ser väl alla hur det är ställt i det här laget?

Börjar bli sjuk tröttsamt med sopgäng, patetiskt etc i varje inlägg…

Sv: A proposito de nada
0-3 i första efter några snabba sidledspass där Lindbäck inte hinner över. Målvaktsbyte. Sen gör vi en gedigen insats kommer upp till 3-3 men tar en onödigt tvåa med 5 minuter kvar som Oskarshamn avgör på

Sv: A proposito de nada
Huge: Mer råd till dig va inte en besserwisser som du inbillar dig att du e!!!! Va ödmjuk o lyssna lite på andra trevliga fans som håller på Brynäs!!! Alla vet inte allt alltid!!! KÄMPA BRYNÄS!!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿

Sv: A proposito de nada
Huge: "Så ditt ”kom inte dragandes med förutsättningar” i debatten när just förutsättningar/beslutsunderlag är det centrala i min poäng"

Känner du till Alcéns förutsättningar? Hur kan du veta att Alcéns beslut är smarta, riktiga och begripliga?

Om inte, varför försvara honom, när ÄVEN DU inte har en susning som den soffcoach du själv är?

Eftersom ingen känner till förutsättningarna, och dom är så viktiga att känna till för att ge kritik enligt dig, så måste det väl vara omöjligt för dig att ge varken negativ eller positiv kritik.

Varför försvara något som du inte har en susning om? Vänligen hänvisa inte till något som du inte har en susning om.

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: "Samma här . Blir snooker på eurosport mer spännande å bättre för nerverna"

Själv ska jag, i vanlig ordning, upp till rinken och beskåda eländet. Jag och sonen har säsongsbiljetter, så jag försöker hålla masken så inte grabben blir lika bitter som farsan.

Samtidigt blir man ju så jäkla glad när det väl blir vinst. Ett av förra årets höjdpunkter var ju vändningen i mellandagarna mot Luleå. Vilken match.

Det behövs inte så jäkla mycket för att göra mig nöjd. Plats 9 eller 10 och ingen risk för kval. Men inte ens det lyckas man med.

Sv: A proposito de nada
Jobbocop: Jag såg precis Alcen och Padel-Honken glida förbi i Alcens nya bil. De log och skrattade.
Så då blev det till slut ett nyförvärv trots allt.
Kul!👍

Sv: A proposito de nada
bradberry: Absolut, men kan någon förklara på vilket sätt hon är involverad i SHL-laget som gör att hon kan titulera sig Sveriges första kvinnliga SHL-sportchef, som man ju så fint gick ut med att hon minsann är? Om hon är så inolverad i allt, hur är det möjligt för henne att vara föräldraledig så länge (1 år?) utan att man tagit in en tillfällig ersättare? Och var det inte Grahm som skulle lära Alcén hur man blir en SHL-sportchef?

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Tack Sportnisse! Den där allvetaren Huge var lite arg verkade det som! Men egentligen tror jag bara att han försökte med lite Härskarteknik🚮

Sv: A proposito de nada
Huge: Har du kollar ditt eget Papegojabeteende, som utomstående har ni likartade symptom på din påstådda sjukdom, bara ett gott välment förslag, det verkar ju vara ohälsosamt i dina ögon

Till övriga mer relevanta ärenden så ser jag risken att ni i kval som minimal, ni har en match mer att spela och möter hv på hemmais där ni är ruggit starka

Däremot slutspel och top 5 som Pettis tippade känns svårare men inte omöjligt

Sv: A proposito de nada
Brynäs har inte HVs ekonomiska fallskärm…
Brynäs äger själva en extremt dyr arena… Det gör tex inte DIF…

Att åka ur kommer innebära en ny era på ishockeyns bakgård. En ny era… Inte något eller några år för att börja om… ✝️

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, vore skönt nu om alla gamnackar och losers som redan gett upp håller sig borta från forumet och kommer tillbaka när vi spelar i HA nästa säsong. Jag menar, det borde ju inte finnas nån anledning att hänga kvar härinne under resten av den här säsongen om man nu redan gett upp om att i första hand undvika kvalspel?
Fast å andra sidan finns det iofs ändå EN viktig anledning för dessa ”supportrar” att stanna kvar härinne: man kan fortsätta grina, klaga , kasta skit på laget och spelarna som man påstår sig ”supporta”, som man gjort i varannat inlägg under hela säsongen…

Sv: A proposito de nada
JawKee: pudas va bra inget snack om de , men inte i närheten av hur bra Johannesson är ! Sen kindvall, sklenicka,Bertil, friman,att inte få ut bättre av dom backarna är fan riktigt illa

Sv: A proposito de nada
Det sjuka är att med ett litet uns av disciplin så hade vi kunnat vinna idag. Det kanske till och med hade hållit att ta några utvisningar i offensiv zon. Men nä...Brynäs ville ta några till. Man gav sig fan på att förlora. Jag kan faktiskt inte acceptera eller förstå hur vissa spelare bär sig åt.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja detta var ju för jävla kul..

Lyssnade på podden idag.
Det bästa man kan göra nu är att ta smällen med Manner och sätt Kalle Kaskinen som HC.
Sasse sa att han fick ryta i ordentligt i måndagens träning


Man undrar ju va i helvete man sysslar med på träningarna!!!

Sv: A proposito de nada
JawKee: Tack Rödin . Ryck C från Rödin . Är faan inte ok i jakten för å slippa kval

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: klubba mellan benen, ramlar. Har varit utvisning på sånt senste 50 åren tror jag, kanske längre.

Sv: A proposito de nada
Horace76c: Eklind tom kasse 2 meter bommar . Fattar inte dom här inne som vill ha kvar fyrtornet.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det var det. Spännande i 10 min i alla fall. Nu tror jag Dima kommer hamna på läktaren som markering. Nä, just ja, laget är så jävla lövtunt så det inte är möjligt.

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: i samma byte alltså… Rödin tappar pucken i egen zon, Timashov med en galen aktion på andra sidan isen. Tydligt att dessa två herrar inte är att lita på. Alldeles för ojämna och oförutsägbara på ett dåligt sätt.


Sv: A proposito de nada
Bulten: Så Nubben är världens bästa SC då eller?
Iom att han har värvat allt som kan går?

Eller kan det vara så att han har öppnat plånboken kanske?

Som Wilbacher säger.
Svårt att äta på 100 euro restaurang om man har 20 euro i plånboken.

Alcén sitter med en viss summa pengar. Nubben har större summa..

Sv: A proposito de nada
JawKee: Varför skulle Sveriges kanske största hockeyklubb ta in en sportchef som aldrig har varit sportchef förut? Det om något låter konstigt.

Huvudtränaren, sportchefen och klubbdirektören måste givetvis vara erfarna personer som alla tillför ett värde och vet vad de gör. Upplärning kan man ha i mindre klubbar eller mindre roller.

Det är ju problemet här, med all respekt för att Alcén säkert kan bli duktig på sikt.

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Jag tycker att han har gjort ett godkänt jobb.
Sen att laget och spelarna inte presterar är ju en annan femma.
Det går väl lite med under Manners ansvarsområde även om JA inte är fri från ansvar.
Men det är en sportchefs jobb att få ihop en grupp och sen tränarens uppgift att få ihop gruppen och att få dom att prestera.
Sedan är det den individuella spelarens jobb att se till att de kan prestera på en individuell nivå.

Vilken SC har landat ett värvning i nivå av Johan Larsson? Sen att inte prestationerna har varit där, ja, är det Alcens fel?

Sv: A proposito de nada
{7981}: Det som jag kan irritera mig en del på vad gäller Alcén är att det inte verkar finnas någon direkt plan med lagbygget. Vilken typ av spelare saknas i truppen osv.

Tycker man från mer erfarna sportchefer, som Tjomme exempelvis, att det oftast är väldigt konkret vad man söker. ”Vi söker i första hand en defensiv back och en rightfattad forward till första eller andra linan” exempelvis.

När Alcén får frågan så brukar det låta: ”Vi tittar och är intresserade av alla spelare vi tror kan göra oss bättre”.. Som att man inte har någon plan alls med truppen..

Sv: A proposito de nada
Grattis på namnsdagen Ove

Sv: A proposito de nada
Jockster : tror inte eklind blir kvar. Eklind och Olesen ligger en bit ifrån vad Alcen ät beredd att betala

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Varför skulle Brynäs helt plötsligt börja blicka bortom rikets gränser när man inte ens kollat utanför Gavlerinkens korridorer tidigare? Vi kommer nog att få dras med denna sportsliga ledning tills klubben åker ur och eventuellt börjar tillämpa självkritik.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Parallellt med landslaget jobbar Brynäs för att förstärka laget inför omstarten i SHL på tisdag. På onsdag den 15 februari stänger transferfönstret.

– Vi försöker få en forward och en back, men det är inte lätt. Vi får se vad som händer. Alla andra försöker också. Jag kan inte kommentera så mycket, säger Mikko Manner till HockeyNews.se.

Men han tillägger:

– Jag är intresserad av alla spelare som vi behöver…

Sv: A proposito de nada
Vackraste jag sett på väldigt länge

Sv: A proposito de nada
Fyfan vad snyggt gjort. Ryser.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Blir så med människor som är avundsjuka för att deras egna föreningar inte är lika anrika som Brynäs..

Sv: A proposito de nada
Köper en tröja på pin kiv.

Sv: A proposito de nada
Bulten: rimlig och bra kommentar av Svedman

Sv: A proposito de nada
Kulltorp: det finns två tröjor. Men den som är mest lik denna kostar 1299kr.
Sedan skall man ta i beaktande all tid det tar att ta fram allt specialmaterial beställa. Hur mycket skall man beställ och vad gör man med det som blir över.
Man måste titta på sista raden med allt. Att bara lyfta ut en sak är korkat.

Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Kan nästan garantera dig att först och främst är det Intersport tillsammans med sina underleverantörer som tjänar på detta.
Givetvis går inte Brynäs med förlust men det är troligtvis inte många kronor som hamnar i Brynäs ficka.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Är ju som vanligt , spelar ingen roll vad Brynäs företar sig , fans från andra klubbar å media är direkt å hugger vid minsta chans .Brynäs engagerar över hela landet det lyser avundsjuka över hela grejen med detta.Inget nytt under solen . Tröjorna är dyra , men det intressanta är hur mycket tar intersport å Bauer av priset. Låter på twitter som Brynäs är den stora boven .

Sv: A proposito de nada
Tom Topp: Grejen är ju den att Brynäs knappt gör en krona på tröjan. Liknande tröjor hos andra klubbar har, med brodyr, samma pris så detta är luft. Som vanligt... Brynäs berör...

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Fullkomligt älskade Lööke i HA. Även om symbiosen med Dahlén och Lundin var total så visade han otroligt mycket individuell skicklighet i både prickskytte och teknik.
Var som en annan spelare i SHL. Med all respekt för att det är en mycket svårare liga. Flera av hans kvaliteter försvann och det var först i slutet av säsongen han egentligen visade något. Tex Hartmann som jag tyckte var sämre i HA, tog ett mycket större kliv förra säsongen.

Sedan är Lööke en profil stundtals, retas och tjafsar. Sånt gillar man. Får han till det i SHL kan han mycket väl bli en spelare runt 30-40p framåt. Det defensiva kommer nog aldrig vara hans styrka dock. Väger på tok för lätt och kan som bäst bistå lite i markeringsspel. Jag hoppas han hittar en SHL-identitet, men just nu känns det som en värvning som måste få ett par säsonger innan det kommer bli något bra.

Hoppas nästan jag har fel då jag som sagt gillar honom skarpt.

Sv: A proposito de nada
Jugge:
Börjar inte lönerna som cirkulerar här bli lite löjliga? De ökar varje vecka.
Hedberg har väl någonstans 80-120k enligt Mr. Madhawk, nu är vi tydligen uppe i 150k... Rödin 425k osv. (jag vet att det var en överdrift, men som sagt, det tenderar att bli sanning här när det cirkulerat ett tag).

Lite samma med Honkens tjänst, nu har 50% anställning cirkulerat så länge så att det har blivit någon slags sanning.

Lite syjunta/visklek över detta...

Sv: A proposito de nada
Från 4-1 Ledning för Schweiz till 5-5 nu. Manner kan det där med Lagmoral och komma tillbaka i matchen iallafall🤩

Sv: Ny på forumet
Mogel: Pettis?

Sv: A proposito de nada
Huge: Tgl och Sportnisse verkar iaf ha ambitionen att bli gästbokens båda hovnarrar. Och dom är på god väg att få den stämpeln på sig.
Brynäs säkrar i god tid upp en lovande Ljungkrantz och gnäller på låg ambitionsnivå och pekar på Leksand, som minsann värvat tillbaka Cehlarik och som är en lika given värvning som det blir när/om Silfverberg skulle återvända till Brynäs.
Höj nivån tack, det är för pinsamt att läsa…

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Brynäs slår på trumman och annonserar Ljunkrantz, Leksand kontrar med Celarik?
Speglar ambitionsnivån!

Sv: A proposito de nada
Dallemas: Den högsta önskan enligt mig är ju typ:
Ny spets - Larsson - Ny spets
Rödin - Ny - Scott
Strömgren - Ölund - Ljungkrantz
Ny (Olesen/Eklind) - Björninen - Blomqvist

Man måste ju få drömma..

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Ja, herregud. Nu har det tagit slut på batterier i den gamla papegojan…

Undra förresten vem som blir tränare efter Manner?
Hyperintressant.
Jag känner en jättetrevlig fotbollsintresserad elektriker som jag tror skulle kunna bli bra. Med rätt handledare skulle han kunna växa in i rollen under en femårsperiod. 👍



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)