Bästa inläggen
Föregående · 841 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Ja, herregud. Nu har det tagit slut på batterier i den gamla papegojan…
Undra förresten vem som blir tränare efter Manner?
Hyperintressant.
Jag känner en jättetrevlig fotbollsintresserad elektriker som jag tror skulle kunna bli bra. Med rätt handledare skulle han kunna växa in i rollen under en femårsperiod. 👍
Undra förresten vem som blir tränare efter Manner?
Hyperintressant.
Jag känner en jättetrevlig fotbollsintresserad elektriker som jag tror skulle kunna bli bra. Med rätt handledare skulle han kunna växa in i rollen under en femårsperiod. 👍
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: "Jag höll mao på Luleå igår därför att jag hellre vi möta Luleå i ett ev slutspel än ett HV som vi haft svårare för."
Så du tror alltså att Brynäs, HV och Luleå ska gå till slutspel allihopa. Det betyder alltså att alla lagen ska komma över 60 poäng som Oskarshamn har just nu. Rögle hamnar alltså i kval mot Malmö och Linköping och oskars i ingemansland.
Hv ska alltså ta minst 13 poäng på sina 10 sista matcher, Brynäs ska ta 10 poäng på sina 11 matcher och Luleå ta 2 poäng. Förutsatt då att Oik inte tar en enda poäng till.
Vinner oik t ex 2 av sin kvarvarande 11 matcher måste alltså Hv ta 18 poäng, Brynäs 16 och Luleå 8 poäng. Och då har jag inte ens räknat med om Linköping och Rögle tar några segrar...
Att tro på ett sånt scenario gör varken en loser eller vinnare. Det gör bara en idiot.
Så du tror alltså att Brynäs, HV och Luleå ska gå till slutspel allihopa. Det betyder alltså att alla lagen ska komma över 60 poäng som Oskarshamn har just nu. Rögle hamnar alltså i kval mot Malmö och Linköping och oskars i ingemansland.
Hv ska alltså ta minst 13 poäng på sina 10 sista matcher, Brynäs ska ta 10 poäng på sina 11 matcher och Luleå ta 2 poäng. Förutsatt då att Oik inte tar en enda poäng till.
Vinner oik t ex 2 av sin kvarvarande 11 matcher måste alltså Hv ta 18 poäng, Brynäs 16 och Luleå 8 poäng. Och då har jag inte ens räknat med om Linköping och Rögle tar några segrar...
Att tro på ett sånt scenario gör varken en loser eller vinnare. Det gör bara en idiot.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: HV har inte löst något förutom att dom löst in några turbiljetter. Var genomusla mot oss och ser inte bättre ut nu mot Luleå. Turen kan inte stå dom bi hur länge som helst.
Både ni och Lule är bättre.
Både ni och Lule är bättre.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: När man trodde att du inte kunde leverera märkligare inlägg så kommer du med att PA är likeable….
Enda anledningen till att man väntade så länge med att kicka sopan var ju historiken med kickade tränare. Men till slut gick det ju inte längre..
Enda anledningen till att man väntade så länge med att kicka sopan var ju historiken med kickade tränare. Men till slut gick det ju inte längre..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Nä, nä och NÄ!
Då kommer den naturliga följdfrågan: Är 6 av 7 tränares misslyckanden med laget de senaste 8 säsongerna alltså tränarnas fel…? Jag tror det är spelartruppens ledande stomme som inte är bra för laget. Nytt blod behövs där…
Jonsson sparken
Berglund fullföljde kontrakt
Melin sparken
Sjödin sparken
Sundqvist sparken
Andersson sparken
Manner sparken?
Med den ledande stomme Brynäs haft under större delen av tiden är det nära att tro att det är där mycket av problemen ligger. Sen har vissa tränarrekryteringar varit märkliga men det kan inte vara bara där felet ligger…
Då kommer den naturliga följdfrågan: Är 6 av 7 tränares misslyckanden med laget de senaste 8 säsongerna alltså tränarnas fel…? Jag tror det är spelartruppens ledande stomme som inte är bra för laget. Nytt blod behövs där…
Jonsson sparken
Berglund fullföljde kontrakt
Melin sparken
Sjödin sparken
Sundqvist sparken
Andersson sparken
Manner sparken?
Med den ledande stomme Brynäs haft under större delen av tiden är det nära att tro att det är där mycket av problemen ligger. Sen har vissa tränarrekryteringar varit märkliga men det kan inte vara bara där felet ligger…
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: 🤣 Tack för att du förgyller vår forum med dina vassa och pricksäkra inlägg. Det lyfter vårt annars lite dystra forum i dessa tider.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{10065}: Spelar Palve fortfarande i Brynäs 23/24 är nog risken att vi inte värvat särskilt bra...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Och tillsättningen av en PRAO elev som ytterst ansvarig för SHL-bygget är inget annat än ett hån!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bulten: Men snälla. Ska du köra det där igen? Är Alcen på isen? Eller vem menar du? Hade det varit något annat år hade alla hyllat värvningarna. Men i år är shl ett snäpp högre. Vi har spelare som Rödin som ska vara spets Men inte levererar på den här nivån. Dima som är fruktansvärt ojämn och knappt ger mer plus än vad han ger minus. Vi har Palve som sjabblar bort hur mycket som helst. Vilka av våra värvningar är dåliga?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Satan vad min kväll blev förstörd.
Känns uppgivet, man vill men inte kan. Mental låsning antagligen.
Undrar vad som krävs??
Känns uppgivet, man vill men inte kan. Mental låsning antagligen.
Undrar vad som krävs??
+ 7
Sv: A proposito de nada
Så jävla less på alla kommentarer om tränarbyte. Det är varken spelidén eller tränaren som förlorar matcherna för oss. Vi har Larsson, Rödda, Palve, Dima, Kinnvall, Olessen som ska göra poäng för oss. Kanske inte Larsson, men förväntar mig ändå de.
Ingen av dom levererar. Utöver det så är Rödda troligtvis den mest överbetalda kaptenen i ligan, för vad han utstrålar och presterar.
Sen har vi Lindbäck, säkert mest betalt av alla målvakter i ligan vilket han inte heller utstrålar.
Vi har ett överbetalt skitlag. Att sätta Manner åt sidan tillsammans med PA skulle inte göra ett skit för varken föreningen eller laget.
Ingen av dom levererar. Utöver det så är Rödda troligtvis den mest överbetalda kaptenen i ligan, för vad han utstrålar och presterar.
Sen har vi Lindbäck, säkert mest betalt av alla målvakter i ligan vilket han inte heller utstrålar.
Vi har ett överbetalt skitlag. Att sätta Manner åt sidan tillsammans med PA skulle inte göra ett skit för varken föreningen eller laget.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Va är det för jävla nivå på domarna, släpper ett gäng Mögleutvisningar, och tar istället en på oss, blir fan skogstokig på det här.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Protesterar inte mot utvisningen men Rögle har flertalet utvisningar som Zebrorna inte tar,
Något är jävligt ruttet FY FAAN
🤢🤮😡🥵😈👿
Något är jävligt ruttet FY FAAN
🤢🤮😡🥵😈👿
+ 7
Sv: A proposito de nada
Dags för Manner att göra sitt jobb och plocka ut Eklind. Han tillför ingenting, ser helt borta ut.
+ 7
Sv: SLO-tråden
Bulten: Jag var faktiskt på plats när den här situationen hände. Hade varit och handlat i den kiosk som egentligen skulle varit avstängd och endast varit till Brynäsare. Det var väldigt lugnt trots blandning av Leksingar och Brynäsare.
Sedan när jag skulle gå tillbaka till ståplats mötte jag personen som senare blev avstängd. Han gick väldigt snabbt i riktning mot kiosken och såg uppjagad ut. Min gissning är att personen ifråga inte bemötte supporterpolisen på ett särskilt trevligt sätt. Sen vad som sas vet vi inte. Men man kan tämligen enkelt förstå att sanningen ligger någonstans i mitten, Brynäs borde ha stängt av kiosken från början enligt övk, personen från KK borde inte blivit så upprörd över något så oproblematiskt och supporterpolisen kanske skulle hanterat situationen annorlunda. Naivt att helt köpa KK:s historia utifrån ett inlägg på facebook.
Sedan när jag skulle gå tillbaka till ståplats mötte jag personen som senare blev avstängd. Han gick väldigt snabbt i riktning mot kiosken och såg uppjagad ut. Min gissning är att personen ifråga inte bemötte supporterpolisen på ett särskilt trevligt sätt. Sen vad som sas vet vi inte. Men man kan tämligen enkelt förstå att sanningen ligger någonstans i mitten, Brynäs borde ha stängt av kiosken från början enligt övk, personen från KK borde inte blivit så upprörd över något så oproblematiskt och supporterpolisen kanske skulle hanterat situationen annorlunda. Naivt att helt köpa KK:s historia utifrån ett inlägg på facebook.
+ 7
Sv: SLO-tråden
Bulten: Den avstängningen var den mest pinsamma någonsin, en ur KK sa till en vakt vid Brynäs supporterbar (där endast brynäsare släpps in) att han borde sluta släppa in leksingar där (matchen dömdes som en högrisk match, gävledala- derby) och därefter vart vakten kränkt och tycker inte någon borde tala om för denne hur dennes jobb skall skötas. Därefter skedde avstängningen. Minns det som igår...
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Frågan är om inte Brynäs har haft både dyrast och sämst målvaktsspel i ligan den här säsongen. En minst sagt fiaskoartad kombination... Malmö och HV kanske har haft sämre målvaktsspel, men till en betydligt mindre kostnad.
Tycker också det är märklig logik att ha någon slags acceptans att Lindbäck behövde en halv säsong att återanpassa sig till stor rink, och sen värvar man någon som egentligen borde behöva minst lika lång tid, men som bara är med de 10 sista omgångarna.
Tycker också det är märklig logik att ha någon slags acceptans att Lindbäck behövde en halv säsong att återanpassa sig till stor rink, och sen värvar man någon som egentligen borde behöva minst lika lång tid, men som bara är med de 10 sista omgångarna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Groggfinken: lindbäck riktigt bra efter nyår. Värvningen av Jussi är nog tänkt som avlastning för Anders.
Tufft spelschema framöver med matcher tis tor lör. Behöver ha en målvakt från start i varje match som ger laget chansen att vinna.
Anders lär inte palla med att stå alla matcher tre dagar i veckan.
Tufft spelschema framöver med matcher tis tor lör. Behöver ha en målvakt från start i varje match som ger laget chansen att vinna.
Anders lär inte palla med att stå alla matcher tre dagar i veckan.
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: personligen skulle jag peta palve. Totalt jävla iskall. Alla som spelar med han dras ned i skiten oxå. Olesen var på gång målmässigt. Nu totalt kall när han får spela med palve.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Vi behöver verkligen Ölund tillbaka fort som fan så att spelare som Kvist inte behöver spela en sekund.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Horace76c:
O missförstå mig rätt nu.
Jag hatar dom inte för dom är grönjävligt bra, det ger jag som credd för.
Hatar dom för filmningar, och fulspel (är väl domaren man ska gnälla på då egentligen).
Slashar av handen på Limpan o börjar inavelpeka på jumbotronen och vill ha till felaktig blockering i samma läge...
O missförstå mig rätt nu.
Jag hatar dom inte för dom är grönjävligt bra, det ger jag som credd för.
Hatar dom för filmningar, och fulspel (är väl domaren man ska gnälla på då egentligen).
Slashar av handen på Limpan o börjar inavelpeka på jumbotronen och vill ha till felaktig blockering i samma läge...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tjurn : Jaha vad tycker ni om??? Sargreklam med blbelcitat elr oblater (sånt som man får när man konfirmeras) !!! För ikväll ska vi göra endera av Hv71 bara att välja 🤠🤗 men vi ska även hylla Jeremy Boyce som gjort 681 matcher i tröjan
SOM ÄR RÖD OCH VIT HOCKEY DYNAMIT👍👍👍 man hoppas de hjälper er för ni bad om de i tisdags vi vet vår uppgift!!!
SOM ÄR RÖD OCH VIT HOCKEY DYNAMIT👍👍👍 man hoppas de hjälper er för ni bad om de i tisdags vi vet vår uppgift!!!
+ 7
Sv: SLO-tråden
Bulten: Om de skrattar åt ingången så kan de väl skippa mötet och fortsätta sin frånvaro. Jag tycker nog att krutet skall läggas på de supportergrupper som faktiskt är aktiva just nu och inte på KK som faktiskt inte varit på plats på ståplats i organiserad form på åratal.
+ 7
Sv: A proposito de nada
mk: ” Bosse Bank förklarade i dagens podd från Brynäs lite vad som ligger bakom de dåliga siffrorna.
Dels är det elpriserna…”
Ja fan, det är baksidan med att ha finnar i klubben.
Det ör inte gratis med eluppvärmda bastuaggregat i dessa tider.
Dels är det elpriserna…”
Ja fan, det är baksidan med att ha finnar i klubben.
Det ör inte gratis med eluppvärmda bastuaggregat i dessa tider.
+ 7
Sv: SLO-tråden
BIFSLO: En fråga är hur Brynäs som föreningen kan förbättra samarbetet på plats mellan funktionärer och dom som är aktiva på ståplats. När jag var bosatt i Gävle och stod på ståplats upplevde jag att funktionärerna ofta var bistra och otrevliga. Ställde man sig inte upp tillräckligt snabbt inför period start skulle man bli uppläxad. Det var en häxjakt att hitta minsta fel på någon på ståplats. Detta kan ha förändrats på senare år men minns att detta påverkade stämningen negativt och säkert minskade KKs intresse att närvara. Istället för den attityd som jag upplevde behövs det en annan inställning som bygger på hur Brynäs kan göra det lättare för supportrar och att bemötandet förändras. Det kan handla om att låna ut förråd, möjliggöra yta på kvällstid för tifon. Viktigt att även arbeta för att få till en mer aktiv tifogrupp igen. Att ge fansen alla förutsättningar som ni bara kan behövs.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jockster : Måste vara väldigt jobbigt för dig att vara så negativ hela tiden...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: ”Samma spelarbudget?”
Det behövs ingen stor budget nästa säsong. Vi kidnappar bara Oskarshamns sportchef.
Oik:s förstafemma ligger 1:a, 2:a och 3:a i poängligan.
Suomela 48 poäng…
Hörde jag bang for the buck???
Har de lånat in Dacke och Inge till sina scoutingresor månne…?
Det behövs ingen stor budget nästa säsong. Vi kidnappar bara Oskarshamns sportchef.
Oik:s förstafemma ligger 1:a, 2:a och 3:a i poängligan.
Suomela 48 poäng…
Hörde jag bang for the buck???
Har de lånat in Dacke och Inge till sina scoutingresor månne…?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Inte uteslutet att Silfverberg återvänder enligt Sportbladet!
(Pluslåst artikel)
(Pluslåst artikel)
+ 7
Sv: A proposito de nada
{10065}: Så härligt att se en leende och lycklig manner på presskonferensen :-)
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Grym omgång av SHL för Brynäs. Misär för övriga bottenlag. Det är synd att inte Brynäs hittade rätt i försvaret och målvaktsspelet tidigare.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Idag jobbar grabbarna hela jävla vägen, åkning, inställning, krig. Viker inte ner oss trots kassa domare, straffslag och BP i OT.
Så jävla skönt, Brynäs.
Mina 3 stjärnor idag:
* Rödda
* Scott
* Palve - inte så bra egentligen, men straffen är ju för fan gudabenådad.
Så jävla skönt, Brynäs.
Mina 3 stjärnor idag:
* Rödda
* Scott
* Palve - inte så bra egentligen, men straffen är ju för fan gudabenådad.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BRA match hittills av Brynäs!
Skellefteå leder på ojämn domarnivå, ruggig spets/effektivitet & en portion tur.
Detta vinner vi om studsarna jämnar ut sig, vamos Brynäs!!
Skellefteå leder på ojämn domarnivå, ruggig spets/effektivitet & en portion tur.
Detta vinner vi om studsarna jämnar ut sig, vamos Brynäs!!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Rödda ser pigg ut, pumpar på och är inblandad. Hoppas Scott är ok efter tacklingen. Som sagt, på det stora hela en bra period mot ett skickligt Skellefteå. 0-0 vore rättvist.
Trist att domarna rånar oss på ett solklart PP. Nu måste Limpan ge laget chansen att vinna, han ska revanschera det där jävla skitmålet, han ska ha den pucken.
Trist att domarna rånar oss på ett solklart PP. Nu måste Limpan ge laget chansen att vinna, han ska revanschera det där jävla skitmålet, han ska ha den pucken.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Farsang: Man måste inte spy galla på sociala medier varje gång man inte är överens med föreningen man påstår sej älska.
+ 7
Sv: SLO-tråden
BIFSLO: Jäkligt otippat men ack så roligt att få höra din röst här på HS.
Kör hårt med det nya uppdraget som SLO för vårt kära Brynäs. Du behövs!
Kör hårt med det nya uppdraget som SLO för vårt kära Brynäs. Du behövs!
+ 7
Sv: A proposito de nada
JawKee: Skulle gärna se Ollas Mattsson i Brynäs, om man behöver den backtypen. En underskattad spelare i bra ålder.
+ 7
Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Just det där med när en klubba far förbi alldeles framför ögonen: även om den inte träffar är det väl helt naturligt att man spontant rycker till rejält med huvudet. Utan att det är en medveten filmning. (var väl precis sån situation i SHL som Järnkrok anklagades av några för att filma)
+ 7
Sv: A proposito de nada
Wilhelmsson: Ingen vill se filmningar i hockeyn. En hockeymatch ska avgöras med sjyst spel. Det får inte bli lika pinsamt som fotbollen har blivit.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Då gäller det även filmningar som ämnet handlar om? Vi (läs Brynäs) jublar när vi (läs Brynäs) filmar ... men gillar det inte när Luleå filmar?
Jag hoppas verkligen detta är din egna personliga åsikt för du försöker smeta på detta på alla Brynässupportrar när du använder ordet "vi" istället för "jag".
Jag hoppas verkligen detta är din egna personliga åsikt för du försöker smeta på detta på alla Brynässupportrar när du använder ordet "vi" istället för "jag".
+ 7

Ny spets - Larsson - Ny spets
Rödin - Ny - Scott
Strömgren - Ölund - Ljungkrantz
Ny (Olesen/Eklind) - Björninen - Blomqvist
Man måste ju få drömma..