Bästa inläggen
Föregående · 853 · Nästa
Sv: A proposito de nada
{8399}: absolut! Tycker att det är bra att ha en kapten som visar känslor. Kunde bli tokig på Andersén som i en periodpaus med 3-0 i baken kunde le och skoja. Då föredrar jag en grinig kapten. Men jag tycker sällan att laget tar denna grinighet och vänder till ett jävlar anamma, snarare tycker jag det blir uppgivet.
Sedan kan absolut jag inte avgöra om det beror på en grinig Rödin eller om det är något annat. Men slutsatsen jag förenklat gör är att Rödin varit kapten under de år Brynäs uppfört sig på detta sätt, trots att truppen och ledarna bytts ut.
Jag hoppas dock att jag har fel. Men jag tror att många resonerar som jag.
Sedan kan absolut jag inte avgöra om det beror på en grinig Rödin eller om det är något annat. Men slutsatsen jag förenklat gör är att Rödin varit kapten under de år Brynäs uppfört sig på detta sätt, trots att truppen och ledarna bytts ut.
Jag hoppas dock att jag har fel. Men jag tror att många resonerar som jag.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: bradberry : Jag litar mer på vad en tränare som Manner tycker om han som ledare än ett gäng idioter på hockeysnack.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Angående Rödin. Jag känner inte honom personligen men det måste ändå vara tillåtet att diskutera hans ledaregenskaper, eller bristen på dem.
Under åren har man fått sig en bild av honom genom sättet han agerar på isen, i båset, i intervjuer, osv. Jag tror absolut han älskar Brynäs men jag tror inte han sprider bra energi i laget på sättet han hanterar motgång.
Har sett honom slå med klubban i isen på ett dramatiskt sätt när Brynäs släppt in mål trots att han var sist i hemjobbet, stå och ge korta, ganska dryga svar efter ytterligare en förnedring, ta utvisningar i ren frustration - tyvärr kan listan på karaktärsdrag som man inte vill se hos en kapten göras ganska lång.
Jämför till exempel med Blake Wheeler när Laine gjorde självmål:
youtu.be/F7nEs6OgC5g?t=57
Kan ni någonsin föreställa er Rödin göra så? Eller bara något så grundläggande som att peppa laget i båset?
Istället har vi:
youtu.be/tczVLJTvyi8
Under åren har man fått sig en bild av honom genom sättet han agerar på isen, i båset, i intervjuer, osv. Jag tror absolut han älskar Brynäs men jag tror inte han sprider bra energi i laget på sättet han hanterar motgång.
Har sett honom slå med klubban i isen på ett dramatiskt sätt när Brynäs släppt in mål trots att han var sist i hemjobbet, stå och ge korta, ganska dryga svar efter ytterligare en förnedring, ta utvisningar i ren frustration - tyvärr kan listan på karaktärsdrag som man inte vill se hos en kapten göras ganska lång.
Jämför till exempel med Blake Wheeler när Laine gjorde självmål:
youtu.be/F7nEs6OgC5g?t=57
Kan ni någonsin föreställa er Rödin göra så? Eller bara något så grundläggande som att peppa laget i båset?
Istället har vi:
youtu.be/tczVLJTvyi8
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Det är väldigt märkligt att man inte har en närvarande målvaktstränare vid bortamatcher. Det luktar även denna gång kompis kontrakt. Honken har varit väldigt duktig målvakt och har säkert mycket kompetens men med tanken på att laget spelar i den högsta ligan bör även en målvaktstränare finnas på bortamatcher.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag hade ju helt fel, målvaktstränaren måste vara med på matcherna förstås.
Jag hittade denna artikel från 2009 och det handlar om en målvaktstränare i NHL.
Asviktigt att han är med under matcherna faktiskt och är målvaktens extra två ögon.
Detta hade jag ingen aning om.
Jag mailar detta till Alcén också.
Jag hittade denna artikel från 2009 och det handlar om en målvaktstränare i NHL.
Asviktigt att han är med under matcherna faktiskt och är målvaktens extra två ögon.
Detta hade jag ingen aning om.
Jag mailar detta till Alcén också.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: ” Har fått info om att Kangas hela tiden inte ville ha varken Erika eller Johan som SC. Det sa han men fick inget gehör. Och valde att sluta. ”
Kangas har ju själv sagt att han ville fortsätta, det var valberedningen som menade att hans roll i Brynäs inte gick ihop tidsmässigt med hans civila karriär. Så det stämmer inte..
Kangas har ju själv sagt att han ville fortsätta, det var valberedningen som menade att hans roll i Brynäs inte gick ihop tidsmässigt med hans civila karriär. Så det stämmer inte..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: I dessa tunga tider hade nog ledarstaben haft stor nytta av en mer senior SC/GM som agerat bollplank och "tagit smällar" i media. Det är väl aningen tveksamt om Alcén och Grahm klarar av den biten. Jag tycker det är illavarslande att dessa ungtuppar är helt osynliga när laget går dåligt, det är snudd på att någon borde ringa Missing People och be dom skicka ut ett sökteam efter Alcén och Grahm,... Däremot har framförallt Grahm varit väldigt duktig på att synas när det gått bra. Man kan inte bara vara en ledare i medgång, det är i motgång som ledarna behöver kliva fram.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{7981}:
Han har spelat under all kritik Palve hittills.
Ligan är bra mycket starkare och bättre i år. Då syns Palves misstag tydligare.
Han är inte bra alls just nu. Bättre satsa på Scott som center och ta in Ljungen/Nordh från start som vill nått och vet sina begränsningar.
Har blivit tokig på Palve i exakt varje match då han blivit av med pucken i riktigt kniviga lägen.
Han är bra men just nu är han inte bättre än Rödin faktiskt.
Då är han utanför dom 2 första kedjorna. Och får spela med Olesen som också är i katastrofal form. Plus Eklind som mest är en bra 4e kedje spelare.
Det jag stör mig mest på är nog endå Alcén som haft en sinnessjuk överto till våra forwards.
Han surra om att Olesen och Eklind trots allt gjorde 10 mål vardera ifjol. Och att han tror dom ihop med Ölund kommer göra fler mål.
Dessutom tror han och tränarna att Kvist, Ljungen och Birger helt plötsligt ska bli shl mässiga.... helt jävla sjukt ju.
Dom har under 3 hela säsonger inte visat nånting på Shl nivå. Och nu när denna säsong är så pass stark som den är är det ett fatalt misstag av Alcén.
Nästan i alla matcher hittills har hela 4e kedjan blivit petade helt i den sista perioden. Vilket tyder på att övriga 9 forwards får slita enormt mycket. Speciellt om det blir PP eller BP i sista perren.
Kasst coachat egentligen men det största misstaget är gjort av Alcén som inte gett Manner bästa förutsättningar.
Han visar tydligt att ingen i 4e platsar. Förutom Strömgren vissa matcher.
Har sagt det tidigt in på sillyn. Alcén borde INTE gått så hårt på ett så dyrt målvaltspar och förlängt med Hedberg som har 120k + utan satsat på Lindbäck och typ Myrenberg/Dichow typ liknande målis.
Satsar på en swag back som typ Riikola.
Plus sett till att ha en 4e kedja som är shl mässiga och som tränarna tror på under en hel match. Det är pinsamt dåligt agerat av Alcén. Shl är nog hela världens näst bästa liga. Vad har han fått för hjärnsläpp?!
Kommer inga nya in denna vecka (2st) och att Manner och övriga tränare ser till att peta dom som petas ska så kommer vi ligga sist nästa veckas slut också.
Nu tar jag semester från HS och Brynäs matcher.
Har sålt mina biljetter till Ove matchen.
Och kommer bojkotta båda matcherna i helgen.
Varför ska jag sätta min fot i shls sämsta arena vad gäller upplevelse och stämning.
Ni ska förtjäna publik Brynäs. Se er själva i spegeln och gör rätt från och med nu!
Han har spelat under all kritik Palve hittills.
Ligan är bra mycket starkare och bättre i år. Då syns Palves misstag tydligare.
Han är inte bra alls just nu. Bättre satsa på Scott som center och ta in Ljungen/Nordh från start som vill nått och vet sina begränsningar.
Har blivit tokig på Palve i exakt varje match då han blivit av med pucken i riktigt kniviga lägen.
Han är bra men just nu är han inte bättre än Rödin faktiskt.
Då är han utanför dom 2 första kedjorna. Och får spela med Olesen som också är i katastrofal form. Plus Eklind som mest är en bra 4e kedje spelare.
Det jag stör mig mest på är nog endå Alcén som haft en sinnessjuk överto till våra forwards.
Han surra om att Olesen och Eklind trots allt gjorde 10 mål vardera ifjol. Och att han tror dom ihop med Ölund kommer göra fler mål.
Dessutom tror han och tränarna att Kvist, Ljungen och Birger helt plötsligt ska bli shl mässiga.... helt jävla sjukt ju.
Dom har under 3 hela säsonger inte visat nånting på Shl nivå. Och nu när denna säsong är så pass stark som den är är det ett fatalt misstag av Alcén.
Nästan i alla matcher hittills har hela 4e kedjan blivit petade helt i den sista perioden. Vilket tyder på att övriga 9 forwards får slita enormt mycket. Speciellt om det blir PP eller BP i sista perren.
Kasst coachat egentligen men det största misstaget är gjort av Alcén som inte gett Manner bästa förutsättningar.
Han visar tydligt att ingen i 4e platsar. Förutom Strömgren vissa matcher.
Har sagt det tidigt in på sillyn. Alcén borde INTE gått så hårt på ett så dyrt målvaltspar och förlängt med Hedberg som har 120k + utan satsat på Lindbäck och typ Myrenberg/Dichow typ liknande målis.
Satsar på en swag back som typ Riikola.
Plus sett till att ha en 4e kedja som är shl mässiga och som tränarna tror på under en hel match. Det är pinsamt dåligt agerat av Alcén. Shl är nog hela världens näst bästa liga. Vad har han fått för hjärnsläpp?!
Kommer inga nya in denna vecka (2st) och att Manner och övriga tränare ser till att peta dom som petas ska så kommer vi ligga sist nästa veckas slut också.
Nu tar jag semester från HS och Brynäs matcher.
Har sålt mina biljetter till Ove matchen.
Och kommer bojkotta båda matcherna i helgen.
Varför ska jag sätta min fot i shls sämsta arena vad gäller upplevelse och stämning.
Ni ska förtjäna publik Brynäs. Se er själva i spegeln och gör rätt från och med nu!
+ 7
Men för fan
Här var det begravnings stämmning. För fan det har gått 5 matcher ta det lite lungt. Brynäs har ett bra lag det tar ett tag innan man får ihop det ni har en tränare som tagit os och 2 vm guld... Brynäs kommer sluta top 6. Efter leksand så klart men ändå top 6.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Malmö kommer göra 2-3 snabba mål inom 4 minuter i 3:e, matchen slutar 7-5 till Malmö
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jag har biljett till Molins hyllningsmatch. Efter det ska jag ta en funderare på att man ska göra slut med Brynäs efter 30 år. Jag orkar fan inte mer, man blir bara besviken match efter match. Mår fan piss av att se detta lag uppträda som dom oftast gör.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Manner ska sluta vara en mysgubbe. In i omklädningsrum, slå näven i bordet och ställ fucking krav på divorna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Hur i helvete kan Friman vara finsk landslagsspelare eller blir man så dålig med Brynäströjan på!?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: ” Får vi se Dima, Palve och Rödda steppa upp idag?”
Dima får gärna ha lika mycket show som han hade förra säsongen mot Malmö, då var han fenomenal!
Dima får gärna ha lika mycket show som han hade förra säsongen mot Malmö, då var han fenomenal!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Manner har enligt gd hållt möte om lagmoral och liknande idag, ett försök att gjuta mod i laget.
Får vi se Dima, Palve och Rödda steppa upp idag?
Får vi se Dima, Palve och Rödda steppa upp idag?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Mattson: Brynäs är väl alltid högre i publikligan och budgetligan än i tabellen? Det är klubbledningen som har varit inkompetent de senaste årena.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tgl: Tror du hade varit mer besviken i somras om Alcén hade värvat Suomela istället för Björninen och Friman. Björninens och Frimans kvalitéer/meriter trumfar Suomela rätt rejält.
Det är lätt att vara efterklok och påstå att Alcén värvat fel nu när det sett ut som det gjort.
Det är lätt att vara efterklok och påstå att Alcén värvat fel nu när det sett ut som det gjort.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Herre P: Absolut inte men ibland sitter problemet inte hos spelaren utan hos tränaren. Hellqvist är ingen ängel direkt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
MrCarla: Det handlar inte om vad man tycker om Rödin. Jag försvarar inte hans spel den senaste tiden. Även jag tycker att han varit minst sagt undermålig, men att skriva det öppet på sociala medier är fegt.
Rödin är fullt medveten att han underpresterat, det behövs ingen omogen 15-åring att påpeka detta..
Rödin är fullt medveten att han underpresterat, det behövs ingen omogen 15-åring att påpeka detta..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Fråga Adam Pettersson vad han tycker om HA. 5 poäng på 2,5 matcher än så länge ;)
+ 7
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Jag förstår inte hur ledningen och Alcén i synnerhet kan gå in i säsongen utan några utpräglade målskyttar. Rödin verkar ju helt under isen och har inte presterat i närheten av hans dominanta tid sedan han kom tillbaka. Scott är ingen målskytt, Larsson är ingen målskytt.
VEM var tänkt att faktiskt leda målskyttet? När vi dessutom har all information som krävs från tidigare säsonger för att kunna dra slutsatsen att den nuvarande laguppställningen är otillräcklig.
Känns som vanligt med Brynäs. Ingen proaktivitet, bara massa plåster och panikåtgärder.
VEM var tänkt att faktiskt leda målskyttet? När vi dessutom har all information som krävs från tidigare säsonger för att kunna dra slutsatsen att den nuvarande laguppställningen är otillräcklig.
Känns som vanligt med Brynäs. Ingen proaktivitet, bara massa plåster och panikåtgärder.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Aaaa: Gissa vilken den enda spelaren i brynäs som ligger på plus i +/-. Inte helt oväntat att det är nr90, David Sklenicka
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tänkte skriva av mig några mer allmänna funderingar om säsongen så här långt. Jag ingår inte i dödgrävarfalangen på forumet, men jag är väldigt bekymrad över vad jag sett så här långt. Jo, jag vet att "it's a long season and you gotta trust it", som de säger i Bull Durham, men ändå...
Vi har en starkare trupp den här säsongen än vi hade förra säsongen; det har kommit in flera tunga namn, framför allt på backsidan. Men det vi ska jämföra oss med är inte förra truppen utan andra lags trupper, och vi är relativt sett svagare i år än förra säsongen. Alla lag har förstärkt ordentligt och i flera fall smartare än vi gjort.
Vi kommer alltså inte att ha några lätta matcher den här säsongen. Vår produktivitet är låg, och trots att vi har två riktigt bra målvakter läcker vi bakåt som ett såll. Vi har svårt att ta oss ur egen zon, och som någon påpekade verkar backar och forwards inte kugga i särskilt bra. Bärande spelare som Rödin, Palve, Dima och Björnen ser oväntat bleka ut. På plussidan har vi ett bra tränarteam och några få utropstecken i truppen. Strömgren, Eklind, Ölund och Scott har överraskat positivt.
Jovisst, vi kan värva in en sniper, men det tar 4-5 matcher innan de lärt sig spelsystemet. Jag är alltså väldigt rädd för att vi ska få ännu en lindansarsäsong.
Vi har en starkare trupp den här säsongen än vi hade förra säsongen; det har kommit in flera tunga namn, framför allt på backsidan. Men det vi ska jämföra oss med är inte förra truppen utan andra lags trupper, och vi är relativt sett svagare i år än förra säsongen. Alla lag har förstärkt ordentligt och i flera fall smartare än vi gjort.
Vi kommer alltså inte att ha några lätta matcher den här säsongen. Vår produktivitet är låg, och trots att vi har två riktigt bra målvakter läcker vi bakåt som ett såll. Vi har svårt att ta oss ur egen zon, och som någon påpekade verkar backar och forwards inte kugga i särskilt bra. Bärande spelare som Rödin, Palve, Dima och Björnen ser oväntat bleka ut. På plussidan har vi ett bra tränarteam och några få utropstecken i truppen. Strömgren, Eklind, Ölund och Scott har överraskat positivt.
Jovisst, vi kan värva in en sniper, men det tar 4-5 matcher innan de lärt sig spelsystemet. Jag är alltså väldigt rädd för att vi ska få ännu en lindansarsäsong.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bra period i mardrömsarenan.
Lindbäck visar klass!
Sklenička, herregud vad bra han är!
Johannesson fortsätter vara riktigt bra.
Bertilsson stark och tuff.
Kinnvall gör väldigt många saker rätt med pucken och är kylig.
Friman en jäkel att vara svår att komma förbi. Stark längs sargen.
Hedberg spelar smart och hittar bra lösningar.
Bergman spelat för lite.
Rödin, återigen en dum utvisning! Dock ska han ha med sig en 2a på Växjö. Men antar att det kommer en snabb utvisning för Växjö nu i andra.
Larsson bra igen men kan bättre.
Scott resolut i sitt spel och helt ok men kan bättre.
Dima har varit rätt pigg tycker jag. Snart kommer målet.
Björninen har varit väldigt bra i deff zon. Bra i BP och ett fint pass till målet.
Ölund något osynligare än tidigare matcher.
Eklind har varit bra hittills. Stark på pucken och orädd. Bra i BP.
Palve, vill mer än gärna ha pucken och bygga upp ett anfall. Snart lossnar det. Jag är inte orolig.
Olesen helt okej. Något blek.
Strömgren är jävligt bra på att få fast pucken i anfallszon och är en jävlig på att forchecka.
Birger har man inte sett mycket.
Kvist okej perre. Vill vara mer delaktig i år ser det ut som.
Fortsätt såhär Bryppe.
Tror vi kommer få ett relativt snabbt PP i andra och kommer göra 2-0 av Scott.
Lindbäck visar klass!
Sklenička, herregud vad bra han är!
Johannesson fortsätter vara riktigt bra.
Bertilsson stark och tuff.
Kinnvall gör väldigt många saker rätt med pucken och är kylig.
Friman en jäkel att vara svår att komma förbi. Stark längs sargen.
Hedberg spelar smart och hittar bra lösningar.
Bergman spelat för lite.
Rödin, återigen en dum utvisning! Dock ska han ha med sig en 2a på Växjö. Men antar att det kommer en snabb utvisning för Växjö nu i andra.
Larsson bra igen men kan bättre.
Scott resolut i sitt spel och helt ok men kan bättre.
Dima har varit rätt pigg tycker jag. Snart kommer målet.
Björninen har varit väldigt bra i deff zon. Bra i BP och ett fint pass till målet.
Ölund något osynligare än tidigare matcher.
Eklind har varit bra hittills. Stark på pucken och orädd. Bra i BP.
Palve, vill mer än gärna ha pucken och bygga upp ett anfall. Snart lossnar det. Jag är inte orolig.
Olesen helt okej. Något blek.
Strömgren är jävligt bra på att få fast pucken i anfallszon och är en jävlig på att forchecka.
Birger har man inte sett mycket.
Kvist okej perre. Vill vara mer delaktig i år ser det ut som.
Fortsätt såhär Bryppe.
Tror vi kommer få ett relativt snabbt PP i andra och kommer göra 2-0 av Scott.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Forestonepearl : Dags att vår kapten får en uppsträckning. Samma slöa utvisningar match efter match... Dessutom solklara varje gång.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{Peja/ModoErika & Pettis/Örebrotjejer:
Match ikväll. Nu vänder vi blad!!!
Match ikväll. Nu vänder vi blad!!!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Med tanke på att Kinnvall-Sklenicka-Scott-Larsson-Rödin satte 2 PP-mål senast tycker jag att de har gjort sig förtjänta av att kallas för PP#1. Bara en person som är mästare i diverse minnestekniker kan komma ihåg den senaste gången när Palve ingick i en PP-formation som gjorde 2 mål i en match.
Det finns ingen häxjakt på Palve, men jag tycker att han likt flera andra tilltänkta spetsspelare har varit för dålig under säsongsinledningen. I motsats till t.ex Rödin har det inneburit att han sjunkit i kedjehierarkin och när powerplay äntligen fungerade senast var det utan Palve - spelaren som man har byggt powerplay runt det senaste året.
Sen har Brynäs konsekvent haft ligans sämsta powerplay så länge man har öst istid över Palve i rollen till vänster, så det går inte att kalla någonting kring det för "färskvara". Däremot vet vi ju att Palve kan bättre än vad han har visat hittills 22/23.
Det finns ingen häxjakt på Palve, men jag tycker att han likt flera andra tilltänkta spetsspelare har varit för dålig under säsongsinledningen. I motsats till t.ex Rödin har det inneburit att han sjunkit i kedjehierarkin och när powerplay äntligen fungerade senast var det utan Palve - spelaren som man har byggt powerplay runt det senaste året.
Sen har Brynäs konsekvent haft ligans sämsta powerplay så länge man har öst istid över Palve i rollen till vänster, så det går inte att kalla någonting kring det för "färskvara". Däremot vet vi ju att Palve kan bättre än vad han har visat hittills 22/23.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Forestonepearl : Fattar inte hur man gör en ny kommentar så svarar här först. Jag hade SÅ många (stöddiga) DIFare i skolan så jag utvecklade en policy som jag spridit till mina barn och alla andra mottagliga, att hålla på alla som möter djurgården 😃
Men vad jag vill säga/fråga är att när det pratas om fair play mm inom idrotten, varför går inte denna Rissanen (?) in efter att de tydliga bilderna på att han är sist på pucken till domarna och säger det? Skulle ju spara massa tid och öka förtroendet, eller?…
Men vad jag vill säga/fråga är att när det pratas om fair play mm inom idrotten, varför går inte denna Rissanen (?) in efter att de tydliga bilderna på att han är sist på pucken till domarna och säger det? Skulle ju spara massa tid och öka förtroendet, eller?…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Alltså, hur länge ska folk grotta i detta? Brynäs har vidtagit åtgärder och vi får lita på att dessa flickor lärt sig en läxa. Punkt slut! Kan vi gå vidare nu?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lesky: fattar inte varför åldern spelar roll. Är man 16-17 år så fattar man att detta är totalt efterblivet. Annars ska man inte hålla på med lagidrott.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Är så otroligt glad över våra backar just nu. När hade vi senast så många backar som var så bra med pucken?
Johannesson, Sklenicka och Kinnvall är alla grymma! Hedberg tycker jag har börjat bra också. Friman och Bertilsson är stabila.
Johannesson, Sklenicka och Kinnvall är alla grymma! Hedberg tycker jag har börjat bra också. Friman och Bertilsson är stabila.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: All reklam är bra reklam :-) Tycker Brynäs skött ärendet på ett bra sätt. 2 respektive 4 veckors avstängning känns rimligt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Dom är gamla nog å veta vad som är rätt å fel . Dom pissar på märket. Arbetsgivaren lagkamrater sponsorer å supportrar . Enda rätta är, skicka tbx dom till gnällbältet
+ 7
Sv: A proposito de nada
{7981}:
Bra, då kan vi släppa drevet där. Föreningen har koll på situation och får lösa det.
RIKTIGT SKÖNT med vinst igår!!! Välförtjänt, spelmässigt är jag villig att säga att vi den större delen av matchen faktiskt pissar på dem. Hoppas målskyttet kommer igång lite snart, som många nämner så har vi ju sparkapital i ett antal spelare!
En sån här match bör sluta kanske 4-1.
Är folket nöjda med uppställningen som den är(sett till den trupp vi har)?
Eller vill vi se ändring i formationerna trots vinst?
Jag ser gärna att man provar att köra likadant igen, känns som Manners stil dessutom.
Allt gott mina vänner! Nu ska jag se om matchen.
Bra, då kan vi släppa drevet där. Föreningen har koll på situation och får lösa det.
RIKTIGT SKÖNT med vinst igår!!! Välförtjänt, spelmässigt är jag villig att säga att vi den större delen av matchen faktiskt pissar på dem. Hoppas målskyttet kommer igång lite snart, som många nämner så har vi ju sparkapital i ett antal spelare!
En sån här match bör sluta kanske 4-1.
Är folket nöjda med uppställningen som den är(sett till den trupp vi har)?
Eller vill vi se ändring i formationerna trots vinst?
Jag ser gärna att man provar att köra likadant igen, känns som Manners stil dessutom.
Allt gott mina vänner! Nu ska jag se om matchen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{7981}: Alltså, det finns ju inget man kan resonera om. Sånt ska inte tolereras i en förening som Brynäs. Tjejerna får väl lära sig den hårda vägen. Livets skola.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lite ironiskt att Brynäs skriver ut på sin Facebook precis "på med halsduken" SDHL hemmapremiär. Bra timing skribent, bra timing..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Fofi : Ja, hade det varit spelare i herrlaget hade jag viljat se dem lämna föreningen. Så detsamma bör gälla för damerna i min bok.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: det stämmer. Men förstår tvekan, det är urbota korkat.
Visst, håll på Örebro i SHL, för all del. Men skylta inte med det när du är ”anställd” av motståndaren och för i helvete, peka inte finger åt dom som förhoppningsvis ska betala din lön vad det lider.
Sätt er på sittplats eller titta på TVn hemma.
Visst, håll på Örebro i SHL, för all del. Men skylta inte med det när du är ”anställd” av motståndaren och för i helvete, peka inte finger åt dom som förhoppningsvis ska betala din lön vad det lider.
Sätt er på sittplats eller titta på TVn hemma.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: kinnvall är ju magisk i PP. Enda svagheten just nu i första PP är när Rödin får tag i pucken och ska tänka 3sek innan han gör något...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Många bra insatser ikväll, Scott, Larsson, Kinnvall och som alltid Sklenicka. Vill även lyfta fram fjärdekedja som gjorde det riktigt bra.
Palve, Rödin och Dima har det tungt men där finns sparkapital.
Jävligt skön och rättvis seger!
Palve, Rödin och Dima har det tungt men där finns sparkapital.
Jävligt skön och rättvis seger!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Wilhelmsson: Hela Hockeysverige är eniga, men enögda Luleåfans står på sig: ”Han ramlade”
Men Luleå var bättre denna match, synd bara att ni försvarar en sån spelare.
Men Luleå var bättre denna match, synd bara att ni försvarar en sån spelare.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: rödin hade 5 mål på 3 matcher då. Nu har han 1 assist.
När han väl kommer igång igen så kommer vi börja plocka segrar.
Tyvärr hänger mycket på Rödin återigen då vi saknar det sista nyförvärvet...
När han väl kommer igång igen så kommer vi börja plocka segrar.
Tyvärr hänger mycket på Rödin återigen då vi saknar det sista nyförvärvet...
+ 7


Är att Brynäs behöver gå back to the blueprint och verkligen se till så att defensiven sitter och täppa igen läckor i egen zon. Nu rann ju siffrorna iväg lite mot Malmö kanske. Men om man släpper in 3,66 mål i snitt så blir det svårt att vinna matcher ifall Brynäs behöver göra fler mål än så.
Målvakterna och utespelarna behöver ha en god kommunikation och känna tillit till varandra.
Det känns som det inte "bara" är målvakternas fel till en svag inledning. Utespelarna behöver hjälpa till och underlätta mer för målvakterna.
BP skulle också behöva höjas från knappt 70% till ca 80% plus minus ett par %
Sen när detta är fixat kan man ju lägga fokus på offensiven. Det börjar bakifrån, det är min övertygelse.
Med detta sagt så tror jag att Leksand blir utan poäng på torsdag.
Detta baserar jag på att ifall Brynäs kan komma upp i samma nivå hemma som mot Örebro, då finns det en god chans på vinst. För i mitt tycke så genomförde Brynäs en riktigt jäkla bra insats då :)
Ta nu inte detta som att jag tycker att det är frid och fröjd med Brynäs spel. För det gör jag verkligen inte. Bara för att jag tror att Brynäs kan slå Leksand.
Det finns mycket som behöver justeras, samt en spetskompetens behöver ansluta inom närtid.
Over and Out.
Forza Brynäs 🖤💛❤️