Bästa inläggen
Föregående · 867 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Patetiskt att det ens blir en tvåa på Bertilsson. Tacklingsmottagaren visar noll respekt mot Bertilsson. Bedrövligt
+ 7
Sv: A proposito de nada
En liten tanke bara. Hur oflyt är det inte att Färjestad värvar sin målvakt Furch knappt en(!) vecka före vår första match med Färjestad. Sedan möter vi Färjestad 3 gånger till de kommande 3 månaderna. Och nu är självklart Furch skadad så Färjestad får låna in målvakt från HV. Jävla otur att vi inte fått möta FBK UTAN Furch för en gångs skull…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Tycker samtidigt att finländarna coachar bort Rödin i framförallt powerplay. Både Rödin och Molin hade defiitivt gjort det bättre än Olesen på den platsen där Olesen spelade PP ikväll, och Olesen i sin tur är ju rätt hygglig framför kassen i PP, han spelar där i danska landslaget. Tycker även det är riktigt dålig feeling att spela Björk i PP, han har inget där att göra.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Ett tvättäkta losergäng. Dags att börja förbereda för kval. Det var förresten ett riktigt kasst drag att sätta in Björk i första PP. Har aldrig sett en sämre PP-back med ett sämre sikte. Fan!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Man lider ju med Manner. Vad ska han göra när backarna gör sånt där skit?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Grym andra period mot ett av ligans absolut bästa lag. Fortsätt så Brynäs!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Betr Gunler är det bara att konstatera att Bulan som skickade honom kan hockey.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bara skicka upp Gunler på läktaren. Han är oftast bara en ren belastning för laget med sitt slarv och rent lata spel. Att ta en sån utvisning när vi gjort en fin period, det är så vansinnigt dumt att jag saknar ord för det.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brynäs - Frölunda 7-2
Brynäs – Timrå 0-6
Brynäs – Djurgården 4-2
Brynäs – Växjö 3-3
Brynäs – Skellefteå 6-0
Brynäs – Oskarshamn 0-6
Brynäs – Rögle 1-5
Brynäs – Örebro 8-1
Brynäs – Färjestad 0-9
Brynäs – Leksand 3-3
Brynäs – Luleå 0-6
Brynäs – Malmö 7-2
Brynäs – Linköping 4-5
Här är poängfördelningen mot alla lag under säsongen. Vi har haft lätt för Frölunda, Skellefteå, Örebro och Malmö. Vi har däremot haft svårt för Luleå, Färjestad, Oskarshamn och Timrå.
Brynäs – Timrå 0-6
Brynäs – Djurgården 4-2
Brynäs – Växjö 3-3
Brynäs – Skellefteå 6-0
Brynäs – Oskarshamn 0-6
Brynäs – Rögle 1-5
Brynäs – Örebro 8-1
Brynäs – Färjestad 0-9
Brynäs – Leksand 3-3
Brynäs – Luleå 0-6
Brynäs – Malmö 7-2
Brynäs – Linköping 4-5
Här är poängfördelningen mot alla lag under säsongen. Vi har haft lätt för Frölunda, Skellefteå, Örebro och Malmö. Vi har däremot haft svårt för Luleå, Färjestad, Oskarshamn och Timrå.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Honken72: Det är bara att gå in på Swehockey eller SHL och lusläsa statistiken. DIF och TIK överträffar inte BIF hur man än vrider och vänder på kuttingen. Att någon av dessa lag skulle genomgå en metamorfos under press i säsongens slutskede finner jag osannolikt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Tycker det är rätt tydligt att domarna inte vågar blåsa när Molin (tror jag det var) trippas vid LHC:s målvakt innan kvitteringen. De känner att de släppt några tveksamma i vår favör. Det är ett tydligt regelbrott som SKA beivras oavsett tidigare domslut men nu kompenseras det.
Istället för PP för oss kan LHC lyfta målis, anfalla och göra mål.
Så oavsett om domare gör färre misstag än spelare kan detta misstag varit matchavgörande. Att slå ett felpass och göra ett misstag är inte regelvidrigt, men att inte följa reglerna som domare är mycket värre.
Nya tag...
Istället för PP för oss kan LHC lyfta målis, anfalla och göra mål.
Så oavsett om domare gör färre misstag än spelare kan detta misstag varit matchavgörande. Att slå ett felpass och göra ett misstag är inte regelvidrigt, men att inte följa reglerna som domare är mycket värre.
Nya tag...
+ 7
Sv: A proposito de nada
LHC kan vara det sämsta lag jag sett denna säsong. Ändå lyckas vi skänka bort en stensäker vinst. Så jäkla onödigt!
+ 7
Sv: A proposito de nada
LHCs enda chans är i PP! Vi är TOTALT överlägsna i 5mot5. Ge fan i utvisningsbåset för helvete!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Forestonepearl : Absolut. Inget emot andra supportrar bara de inte kliver in o hånar. Det gör varken Mattias eller Charliejfc våra två trognaste anhängare här.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silly: ska bli så härligt att se Dicken hjälpa ner Jurgån till allsvenskan!
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}:
Men hur fan ska 200 miljarder idag göra någon som helst skillnad? Ger det mer läkare och syrror till nästa vecka som orkar hoppa in? Får iva mer utrustning till dess och utbildad personal? Finns ens användbara lokaler?
Problemet är ju att sjukvården använder den personal som finns och den är ansträngd! Den blir ju inte mindre ansträngd bara för att man får högre OB.
Eller hur fan menar du att dessa 200 miljarder ska kunna stoppa smittspridningen och avlasta sjukvården om vi får fler smittbärare som i sin tur får fler vaccinerade och ovaccinerade att insjukna och belastar sjukvården än mer?
Med fler smittbärare dör inte smittkretsloppet ut, utan förlänger c-19 olika variationers livslängd och risken för mutation ökar - även hos vaccinerade! Vaccinerade och flockimmunitet i all ära men även dessa grupper smittas OCH belastar sjukvården idag.
Det som stoppar detta på lång sikt är att begränsa smittspridningen - nu! Och då hjälper föga miljarder till en redan ansträngd sjukvård när vi samtidigt skiter i att begränsa smittspridningen.
Men hur fan ska 200 miljarder idag göra någon som helst skillnad? Ger det mer läkare och syrror till nästa vecka som orkar hoppa in? Får iva mer utrustning till dess och utbildad personal? Finns ens användbara lokaler?
Problemet är ju att sjukvården använder den personal som finns och den är ansträngd! Den blir ju inte mindre ansträngd bara för att man får högre OB.
Eller hur fan menar du att dessa 200 miljarder ska kunna stoppa smittspridningen och avlasta sjukvården om vi får fler smittbärare som i sin tur får fler vaccinerade och ovaccinerade att insjukna och belastar sjukvården än mer?
Med fler smittbärare dör inte smittkretsloppet ut, utan förlänger c-19 olika variationers livslängd och risken för mutation ökar - även hos vaccinerade! Vaccinerade och flockimmunitet i all ära men även dessa grupper smittas OCH belastar sjukvården idag.
Det som stoppar detta på lång sikt är att begränsa smittspridningen - nu! Och då hjälper föga miljarder till en redan ansträngd sjukvård när vi samtidigt skiter i att begränsa smittspridningen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Fast det är ju mängder av inställda operationer och annat som fick stå tillbaka pga covid. O det handlar också om personal som har praktiskt tagit jobbat non stop i snart två år. Med indragna semestrar osv...Så i det stora pusslet handlar det mer än bara covid patienter.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jag är uppväxt med jobsen.. Han är nog den mest överlägsna pojkspelare i detta distrikt alla tider.
Han gjorde precis vad han ville på plan i sin ungdom, mer överlägsen än vad bäckis var helt helt helt klart.
Vet inte hur det är nu med alla spelar lika, men hade inte tutbyterna funnits vid 1.30min så hade ik sätra vunnit varenda år tack vare Kristoffer.
Minns ett år när vi gjorde typ 92mål på hela säsongen och Kristoffer gjorde typ 76 av dom.
Nått 1.30 byte han han göra 5mål på i nån cup minns jag. Galet överlägsen var han..
Han gjorde precis vad han ville på plan i sin ungdom, mer överlägsen än vad bäckis var helt helt helt klart.
Vet inte hur det är nu med alla spelar lika, men hade inte tutbyterna funnits vid 1.30min så hade ik sätra vunnit varenda år tack vare Kristoffer.
Minns ett år när vi gjorde typ 92mål på hela säsongen och Kristoffer gjorde typ 76 av dom.
Nått 1.30 byte han han göra 5mål på i nån cup minns jag. Galet överlägsen var han..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kan inte riktigt släppa detta med Rödins kräftgång och kroppsspråk, måste vara något som är galet eller vad tror ni?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Håller med om att Nicky D och Dima nog var bäst idag, men tycker faktiskt att Ölund krigade.
Palve och Kvist var nog de som hade sämst dag på jobbet. Nya tag 2022, vi ligger fortfarande på säker mark. Och det ska fan fortsätta.
Palve och Kvist var nog de som hade sämst dag på jobbet. Nya tag 2022, vi ligger fortfarande på säker mark. Och det ska fan fortsätta.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Fbk har ju tydligen frikort på att slasha och slå folk efter avblåsning också. Både Björk och Gunler har fått fula smällar.
Säg till Mylläri att plocka en av Färjestads "stjärnor". Inte mer än rätt.
Säg till Mylläri att plocka en av Färjestads "stjärnor". Inte mer än rätt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja hoppas det blir inställd. Hade varit jävligt irriterande att behöva släppa Dima, Veini, Palve & Bertilsson exempelvis…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: När det går bra mår man ju själv bra och behöver inte någonstans att ventilera!
Tycker det är riktigt roligt att det går såpass bra just nu, efter senaste segrarna har vi lyckats ta oss till topp 4 i PK.
Hoppas på att ett nyförvärv kommer snart och sedan en vinst imorgon mot FBK, tippar 4-0!
Tycker det är riktigt roligt att det går såpass bra just nu, efter senaste segrarna har vi lyckats ta oss till topp 4 i PK.
Hoppas på att ett nyförvärv kommer snart och sedan en vinst imorgon mot FBK, tippar 4-0!
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8975}:
Baclsidan var tyvärr inte helt felfri. Hedberg hade en rätt tuff kväll i defensiv zon. Spelade svårt, sattes ofta under stor press som han inte hanterade så speciellt bra. Hade en farlig indian i andra perioden också.
Tur att Örebro var så otroligt bleka så dom inte tog till vara på det.
Annars alla 5+ grymt med 3 raka segrar. Veini i målet börjar bli en stor favorit för mig. Bättre än Ersson!
Han håller just nu KHL/landslagsklass.
Men som sagt Manner! 👑❤
Baclsidan var tyvärr inte helt felfri. Hedberg hade en rätt tuff kväll i defensiv zon. Spelade svårt, sattes ofta under stor press som han inte hanterade så speciellt bra. Hade en farlig indian i andra perioden också.
Tur att Örebro var så otroligt bleka så dom inte tog till vara på det.
Annars alla 5+ grymt med 3 raka segrar. Veini i målet börjar bli en stor favorit för mig. Bättre än Ersson!
Han håller just nu KHL/landslagsklass.
Men som sagt Manner! 👑❤
+ 7
Sv: A proposito de nada
In på shl.se och rösta på veckans mål/räddning. Både Björk och Veini är med.
+ 7
Sv: A proposito de nada
lapad: VV orkar säkert, men problemet är ju att målvakter också kan bli skadade. Det är alldeles för riskabelt att hela säsongen ska stå och falla på att en spelare, oavsett position, inte blir skadad. Rent krasst skulle Brynäs mycket väl kunna åka ur SHL om VV blir långtidsskadad imorgon och därför måste sportcheferna givetvis ta in en ny målvakt så fort som möjligt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Timashov fick förresten utvisning för att han sa åt domarna att vakna, kan inte vara lätt att vara så överkänslig som Sören
+ 7
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Hatar ju när man måste heja på Leksand men se till att spöa Timrå nu!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pääjärvi blir av med klubban i en duell och tar tag i sin försvarare och kör någon judomove på sig själv, fyfan vad dålig känsla domarna har idag, mycket julskinka där
+ 7
Sv: A proposito de nada
nittontolv: Fast hur vet du det? Restriktionerna görs ju för att inte belastningen på sjukhusen ska gå över styr, och vilka är det som i största drag hamnar på sjukhusen pga covid? Ja just, de som inte vaccinerat sig..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Jag är inte emot dig men..
Jag har 2 doser, den 3:e ska tas 15/1. Men jag börjar undra hur man ska göra med detta egentligen.
Kollar man på IVA i Stockholm tex så var man i stabsläge julen -19 oxå. Kollade på inläggning förra veckan typ.
464 platser totalt, 76? av dessa va Covid 70+ lediga.
Reaten andra orsaker.
Sen av dessa 76 med covid va 60% ovaxxade.
Lagstifta för vaccin, är min åsikt.
Nu finns dessutom Novaxx som är gjort på konventionella metoder för de som är emot Mrna.
Sen finns det personer som inte kan ta vaccin. Fixa papper till dessa då. Det är inte hjärntransplantation att fixa det.
Samhället har snart inte råd att stänga ner mer.
Vad har detta kostat totalt?
500 miljarder?
Det är ingen mänsklig rättighet att neka nått som är samhällsfarligt från början.
Ursäkta detta icke hockeyrelatetade inlägg.
Tyck gärna olika, men håll tonen.
Jag har 2 doser, den 3:e ska tas 15/1. Men jag börjar undra hur man ska göra med detta egentligen.
Kollar man på IVA i Stockholm tex så var man i stabsläge julen -19 oxå. Kollade på inläggning förra veckan typ.
464 platser totalt, 76? av dessa va Covid 70+ lediga.
Reaten andra orsaker.
Sen av dessa 76 med covid va 60% ovaxxade.
Lagstifta för vaccin, är min åsikt.
Nu finns dessutom Novaxx som är gjort på konventionella metoder för de som är emot Mrna.
Sen finns det personer som inte kan ta vaccin. Fixa papper till dessa då. Det är inte hjärntransplantation att fixa det.
Samhället har snart inte råd att stänga ner mer.
Vad har detta kostat totalt?
500 miljarder?
Det är ingen mänsklig rättighet att neka nått som är samhällsfarligt från början.
Ursäkta detta icke hockeyrelatetade inlägg.
Tyck gärna olika, men håll tonen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Berge: Håller inte med. Det finns ju spelare som har mycket större utvecklingspotential än Lööke har
+ 7
Sv: A proposito de nada
Hoppas SHL bojkottar OS av hela mitt hjärta!
Värdelöst utan NHL spelare. Förstår dom till fullo. Hoppas ingen Europa spelare vill spela heller.
Som redan sagts, varför ska vi skicka andra sorteringen??Läs Magnus Nygrens tankar som kom ut i blaskan igår.
Håller med honom helt och hållet!
Värdelöst utan NHL spelare. Förstår dom till fullo. Hoppas ingen Europa spelare vill spela heller.
Som redan sagts, varför ska vi skicka andra sorteringen??Läs Magnus Nygrens tankar som kom ut i blaskan igår.
Håller med honom helt och hållet!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Om inte svenskarna som spelar i NHL tycker det är OK att åka, varför skulle svenskarna i SHL tycka att det är OK att åka?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lördag eftermiddag enligt tradition:
Bastu ✅
Kall Old Ox ✅
Lördagsmatch 😢
Saknar min lördagsmatch väldigt mycket.
Ha en riktigt go lördagskväll kära vänner, ser fram emot annandagen, Malmö hemma👍
#33
Bastu ✅
Kall Old Ox ✅
Lördagsmatch 😢
Saknar min lördagsmatch väldigt mycket.
Ha en riktigt go lördagskväll kära vänner, ser fram emot annandagen, Malmö hemma👍
#33
+ 7