1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779452 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Lördag eftermiddag enligt tradition:

Bastu ✅
Kall Old Ox ✅
Lördagsmatch 😢

Saknar min lördagsmatch väldigt mycket.

Ha en riktigt go lördagskväll kära vänner, ser fram emot annandagen, Malmö hemma👍

#33

Sv: Intresse för att dra igång en tifo-kultur?
Franke: Bara att lyfta på hatten för dig, mycket bra initiativ! Jag bor 40 mil bort så jag kan tyvärr ej vara så behjälplig men ser fram emot att se detta växa fram, är dock på plats 6/1 mot Saik.

Sv: A proposito de nada
SnowKing: ”Gurra88... visst va det väl han som i början på guldsäsongen bedömde att "detta var det sämsta laget som Sundlöv nånsin ställt på isen"?”

Jepp. Sen kontrade Sundlöv med att säga att förra årets kvallag var det bästa lag han ställt på isen.
Haha, han är bra fyndig den där Sundlöv..

Sv: A proposito de nada
Griffeltavlan: Det är mer så att man, åtminstone jag är så.

Att när det dyker upp en ny användare som är så framåt i sin retorik så undrar man vem som egentligen döljer sig bakom namnet.
I princip alla som kommer helt nya har en tillbakadragen stil i kommentarer och tyckande.

Därav undran.
Räcker att kolla på min historik. Är en annan person nu än när jag loggade in första gången -05.
Då var iofs tonen på forumet annorlunda oxå.

Det är bättre ton nu.

Sv: Kellman förlorad
Lunkz: Vad lever du för värld i egentligen? Den absoluta majoriteten av alla SHL-lag letar spelare, och samtliga har svårt finna förstärkning. Brynäs är långt ifrån ensamma med det bekymret.
Att Brynäs värvar "skärvorna av spelare" osv är ju bara rent skitsnack. Alcen o Co har gjort en mängd riktigt bra beslut denna säsongen. Jag kan lova dig att de allra flesta supportrar hade velat se Timashov i sitt lag exempelvis.
Dags att vakna och inse att konkurrensen är stenhård på marknaden och att Brynäs knappast har första tjing på spelare i dagsläget.

Sv: A proposito de nada
Griffeltavlan: Så du menar att A propósito de nada är dålig?
Är " Kellman förlorad" en bättre rubrik på nått som är allmänt?

Otur när du tänkte och skrev?

Sv: Kellman förlorad
Huge:
Varför måste du lägga in sådana där dryga okunniga och helt meningslösa inlägg?

Bara läs bakåt, det är ju flera som sett kellman som önskenamn, drömvärvning och del av ett lagbygge.
Och tex utifrån det har någon kommenterat att han är förlorad till ett annat lag - vilket han bokstavligen är då.
Men det var för långsökt för dig alltså (för inte fan kan du väl hävda att han är vunnen iaf?).

Sluta fjanta!

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Med tanke på hur marknaden ser ut så finns det väl anledning att tro att det skulle finnas stort intresse för Sund om han blev tillgänglig. Inte bara från SHL. Vårat starkaste kort vore i så fall Manner och att dom två skulle ha en bra relation. Det hjälpte dock inte när han valde Rögle före oss i somras.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Hoppas nu att Djurgården och Malmö torskar också..

Sv: A proposito de nada
Rominger: Ser man denna match är det ju helt SJUKT att vi har denna tabellplacering?.

Sv: A proposito de nada
Bra att Scott gav igen!

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: En spelare gruffar mot Joel är väll solklart att det ska vara dubbel för motståndaren då

Sv: A proposito de nada
Finns det något bättre att leda med 4-0 mot Frölunda med en minut kvar o se en kokande Joel i utvisningsbåset!?

Sv: A proposito de nada
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Jag fattar inte. Dom personer härinne som rent allmänt är mest missnöjda med Brynäs är också dom personer som är mest missnöjda efter en förlust.

Du har redan tagit ut en förlust på lördag, men ändå kommer du sitta och gnälla på lördag om vi nu skulle förlora.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Varför tittar du överhuvudtaget?

Sv: A proposito de nada
{8399}: ingen viktig match ikväll då? Malmö kan likaväl vinna för brynäs måste ju ändå ta de poäng de ska..eller?;)

Sv: A proposito de nada
{8399}: "Maila Alcén ditt tips, han behöver säkert lite hjälp från Lemp"

Dryg kommentar.
Låt folk länka spelare och berätta varför de tycker dem är intressanta. Inte första gången du skriver något i stil med "Tipsa Alcén, han vill säkert ha en forumläsares hjälp".
Kom med något vettigt att säga själv istället för en gångs skull.

Sv: A proposito de nada
Stenis: Nej tack.

Sv: A proposito de nada
Vino: Ja, det går framåt. Men går det tillräckligt mycket framåt?

2 förluster mot Färjestad och Frölunda borta så kan Brynäs gå på jullov på kvalplats. Så små är marginalerna, 4 poäng.

Herregud, och vissa vill att stora delar av truppen ska behållas. Möjligtvis om vi spelar i allsvenskan ser jag det som ett alternativ.

Sv: A proposito de nada
Foreveryoung: Men så är det! De spelare andra klubbar värvar är bra och våra är tveksamma, oavsett vilka.

Sv: A proposito de nada
Timashov uttagen i Tre kronor, odds på att han kommer tillbaka skadad......?

Sv: A proposito de nada
Vino: Men med tanke på hur stora och hängivna fans alla de är, så är det väl redan på varje hemmamatch? De har väl aldrig slutat gå på matcherna, bara att de inte kallat sig KK? Annars är de ju ändå inga riktiga fans och inget att ha.

Sv: A proposito de nada
Lite halvfull som man är en söndag morgon, så måste jag säga att jag gillar er brynäsbröder och systrar. Nu jävlar ser vi till att Brynäs lyfter!!!

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kul också för tjejlaget med 13-2 seger. 28 skott i sista perioden, Stalder 6 assist o s v (bortamatch). Detta lag blir svårt att stoppa ifrån att äntligen ta guld 🇧🇪🏆.

Sv: A proposito de nada
Oerhört sköna 3p idag! Viktigt för Anton att få näta igen och skönt för VV att hålla nollan igen. Kändes som att alla var påkopplade från start och hade bestämt sig, här ska det bli 3p!

Sv: A proposito de nada
Vi leder iofs med 4-0 och är överlägsna denna match men jag tycker domarna är fruktansvärt dåliga ikväll!

Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Bortalagets promenad från omklädningsrummet till isen i Gavlerinken ska vara i en läskig mörk tunnel med flera stora monitorer med riktigt suggestiva filmer som visar highlights från 13 BIF guld och andra highlights t ex Silfverbergs 1-0 mål final 6 2012, Lars Görans ”nu tar vi dom jävlarna bara rätt upp och ner” o s v… Mycket HÖG VOLYM!!! Sist texten ”Välkomna till Gavlerinken” på en monitor. När motståndarna kommer ut på vår is ska de känna andäktigt att de är på helig mark och vara fyllda av en önskan att bara få allt överstökat så de kan fly hem igen.


Där skapar vi den sjunde spelaren…

Sv: A proposito de nada
{2064}: vi kanske räkna bort Örebro i jakten på spelare…

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: bra match idag, tung förlust. Synd om Manner tycker jag.

Förlorar på individuella misstag

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Man får väl ha i åtanke att det är bortamatch mot ett av ligans bästa lag. Det är bara en bonus om Brynäs tar poäng i den här typen av matcher. Jag är fascinerad över att samma personer som tycker att Brynäs är helt värdelösa alltid verkar förvänta sig/kräva att man ska spöa topplag på bortaplan, den logiken går inte ihop.

Sv: A proposito de nada
Hur länge sen var det Brynäs vann i Ängelholm? Har de gjort det sen Rögle gick upp?

Jag sticker ut hakan idag. Har bra feeling. 3-1 till Brynäs efter mål av Scott, Genoway och Ölund.

Sv: A proposito de nada
magr: Kanske skulle kunna ha nått tifo som associerar till Finland så alla nya finnar och Sallinen känner sig hedrade.

Sv: A proposito de nada
HitTheLights: Vi spelar jättebra stundtals men är så förtvivlat uddlösa (nej, inte ineffektiva utan just att truppen saknar spetsen). Det kommer inte bli en enkel resa att undvika kval. Nu har vi spelat riktigt bra mot tre topplag och tagit tre poäng men det blir bara tightare och tightare i botten. Manner gör verkligen underverk med det han har att jobba med. Tänk hur ett par nyförvärv skulle kunna få vågen att tippa över till några tre-poängare istället…

Sv: A proposito de nada
Dagens PK
Man kan inte annat än verkligen gilla Manner!
Ödmjuk och så ärlig!

Sv: A proposito de nada
munkas: Du tycker spelet Örebro visar upp är mer poänggivande? Pajas!

Sv: A proposito de nada
Dallemas: och jag är på läktaren, hoppas på en sevärd match 😁

Sv: A proposito de nada
Peja: "Marknaden är utmanande och många bitar ska falla på plats, men idag har en enig styrelse beslutat att ge sportcheferna ytterligare ekonomiska resurser för att möjliggöra eventuella investeringar i den sportsliga verksamheten berättar Magnus Kangas"

Är det till en ny målis?

Sv: A proposito de nada
{8399}: Hoppas HV blir nya MoDo och blir fast förankrade i HA. Tycker allmänt illa om HV sedan 1995 och 2017.

Dessutom så har de väl, om möjligen, ännu sämre självbild än Brynäs

Sv: A proposito de nada
Starkt av laget att få med sig en poäng igår mot ett bra FHC. Manners ledarskap ser ut att ta oss ur svackan de senaste åren men vi är inte där än, det gäller att få lite större avstånd nedåt.

Enligt min uppfattning är den avgörande skillnaden Ryan Lasch i denna match. Han är otrolig med sin puckbehandling och spelförståelse, han hittar lägen överallt.
Men... Varför tycks han vara fridlyst för tacklingar och överhuvudtaget kroppskontakt oavsett vilka lag FHC möter? Borde man t ex inte ligga mycket närmre honom i åtminstone 5 mot 5 spelet? Om man jämför med hur t ex Rödin och Timashov tas av motståndarna är det stor skillnad tycker jag..
Vad tycker ni i den frågan?

Sv: A proposito de nada
Personligen tycker jag det har roterats i formationerna tillräckligt mycket under säsongen. Visst, gårdagens match (eller första perioden åtminstone) var inget vidare men vi måste försöka få lite kontinuitet i laget nu.

Sv: A proposito de nada
Det största frågetecknet är ju hur fan Björk kan platsa i PP? Dräller med pucken, får sällan igenom ett skott och hans offensiva rundor bakom mål slutar jämt och ständigt med en slumpmässigt inkastad puck framför mål som motståndarna kontrar på. Och Björk är längst upp i banan. Tjänstefel att Hedberg inte går före i PP.
Sedan tycker jag om Mikko Manner, men varför tar han aldrig time out? Innan 3-0 hade vi redan kastat in flera puckar inåt i banan i egen zon, det var bara en tidsfråga innan Luleå skulle kapitalisera på det. En tidig time out hade kanske fått ordning på det, för det kan väl omöjligen ingå i gameplan, väl?
Annars 40 bra minuter bortsett några onödiga 2or

Sv: A proposito de nada
Samsung: Hur definierar ni spets egentligen? Spelare som egentligen är för bra för Brynäs, sjukt om endast Palushaj och Brendl tar sig in på den där listan.

För mig är Gunderson, Clark, Johnson, Rödin, Scott, Sweatt, Salmela, Kellman, Somervouri, Kahnberg, Ekholm med flera, alla spets i den mån att dom levererade från dag 1. Spelare som kommit till Brynäs och utvecklats till en spetsspelare typ Widing räknar jag inte då han troligtvis inte kostade som han levererade.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Skulle inte säga att H.Karlsson vore en chansvärvning, men däremot skulle ju gubben behöva några veckor på sig att komma i form om han skriver på. Hur många veckor beror på hur bra han har tränat under uppehållet.

Andrén skulle behöva starta om i Allsvenskan så det vore win-win för alla.

Sv: A proposito de nada
{2064}: so far roligare säsong än förra i alla fall, bara att vi brutit förbannelsen mot Leksand är ju magiskt.

Sv: A proposito de nada
munkas: Grattis Bif!

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: De skickligaste spelarna spelar i NHL eller KHL i sina bästa år. Det innebär att de skickligaste i SHL antingen har sina bästa år bakom sig eller framför sig. Jag menar att Söderberg. Pääjärvi, Rödin etc tillhör ligans toppskikt trots att de antagligen har sina bästa år bakom sig. Så bra som Rödin var innan skadan 15/16 tror jag inte han kommer bli igen men han är ju ändå en toppspelare i SHL.

Sv: A proposito de nada
Lunkz: Trevlig lördagkväll allesammans! 🍺

Sv: A proposito de nada
Tyvärr får man väl hålla på LHC ikväll. Ju tidigare DIF & TIK blir avhängda i botten desto tidigare kan spelarna våga spela ut.
Målet är fortfarande att komma top 12, inget annat! Det är nästa år som Manner & Pajen ska bygga det NYA Brynäs!

Sv: A proposito de nada
Nu fick ni så ni teg :)



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)