Bästa inläggen
Föregående · 866 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Tycker Brynäs gör en bra match för att inte spela match och tränat riktigt på två veckor
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: Får ett slag på handen - Ligger raklång på isen som om han blivit huvudtacklad… snacka om att förstärka en situation.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tycker det är tröttsamt att höra att vi endast spelar ett statiskt styrspel och liknar Karlskrona. Tycker vårt spel är oerhört dynamiskt, vi spelar smart och spelet innebär både styrning och press!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Dallemas: dem står nog med pengarna redo, frågan är ju dock om hela situationen Ryssland och Ukraina gör att han som är Ukrainare kanske inte vill dit.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8839}: Bakre raden från vänster: lagledare Bosse Hessel (legendar)
Håkan Wickberg (spelgeni) , Lars-Åke Sivertsson (ettrig och målfarlig) , Virus Lindberg (klubbvirtuos), okänd ledare.
Mittenrad: Lars Hedenström (stabil back), Tigern Johansson (kommentar överflödig), Jan-Erik Lyck (trollgubbe av Guds nåde), Hasse Sjöberg (stabil trotjänare), Strimma Svedberg (kommentar överflödig),
Främre raden: okänd, Kjell Larsson (hårdskjutande fw), Hasse Dahllöf ("länsman"),
Heimo Klockare, Lasse Bylund (stabil back), Hasse Eriksson, "Kulan" Johnsson.
Håkan Wickberg (spelgeni) , Lars-Åke Sivertsson (ettrig och målfarlig) , Virus Lindberg (klubbvirtuos), okänd ledare.
Mittenrad: Lars Hedenström (stabil back), Tigern Johansson (kommentar överflödig), Jan-Erik Lyck (trollgubbe av Guds nåde), Hasse Sjöberg (stabil trotjänare), Strimma Svedberg (kommentar överflödig),
Främre raden: okänd, Kjell Larsson (hårdskjutande fw), Hasse Dahllöf ("länsman"),
Heimo Klockare, Lasse Bylund (stabil back), Hasse Eriksson, "Kulan" Johnsson.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Man saknar tiden då majk hängde i våran bok och ville gnabbas med oss.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8839}: Jepp, sportsligt orättvist blir det rättvisa med tanke förra säsongen. Lika för alla ska det vara.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Bra scouting! Ja, den här abstinensen är inte bra. Får oss att titta på och hålla på andra lag av taktiska skäl istället för att följa vårt lag.
Sen är ju det minutändringar och ständiga uppdateringar från SHL med alla matchändringar. Man hinner ju knappt hämta kaffe mellan varven. Tänk när vi kan veta vilka matcher som ska spelas och att vi kan vara där på fullsatta läktare. Snacka om abstinens.
Sen OS. Värsta plastturneringen utan publik och fans i långtbortistan med skyddsdräkt på. Och sen VM direkt efter eller precis när SHL avslutas. Och junior-VM mitt i sommar och fotbolls-VM på vinter. Crazy.
Men vi kämpar på och håller på Rögle ikväll.
Sen är ju det minutändringar och ständiga uppdateringar från SHL med alla matchändringar. Man hinner ju knappt hämta kaffe mellan varven. Tänk när vi kan veta vilka matcher som ska spelas och att vi kan vara där på fullsatta läktare. Snacka om abstinens.
Sen OS. Värsta plastturneringen utan publik och fans i långtbortistan med skyddsdräkt på. Och sen VM direkt efter eller precis när SHL avslutas. Och junior-VM mitt i sommar och fotbolls-VM på vinter. Crazy.
Men vi kämpar på och håller på Rögle ikväll.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Man gillar ju Timrå, men de och Djurgården är våra räddningsplankor den här säsnogen. Bra om de fortsätter att ha ett behagligt avstånd till Brynäs i tabellen. För mig handlar den här säsongen fortfarande om att undvika kval.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{9684}: Jag kände att det vore skönt om Timrå förlorade så vi inte blir inblandade i någon bottenstrid igen, men när Walterholm nätade jublade jag ändå…. Känner mig bipolär 🤪
+ 7
Sv: A proposito de nada
8 poäng upp till plats 5 nu. Vi har 5 lag ovanför oss inom räckhåll. Vidhåller vi spelet resterande del av säsongen är jag rätt säker på att vi kniper en plats till slutspelet. 💪
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Har du polerat spåkulan? Det blev ju fel senast den användes. Den minnesgode läsaren kommer ihåg att det förutspåddes 4 raka förluster och ännu ett förnedrande nederlag mot Timrå för inte så länge sedan. Har du provat abborrfenor som praktiserades av salig Enok Sarri!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bäska droppar: sannerligen...
Lite highlights från Guldet 93 här
www.youtube.com/watch?v=xa4Q8hhVn84
Ikväll kanske vi kan avhandla ett annat minnesvärt år.
Lite highlights från Guldet 93 här
www.youtube.com/watch?v=xa4Q8hhVn84
Ikväll kanske vi kan avhandla ett annat minnesvärt år.
+ 7
Sv: A proposito de nada
I kväll grabbar blir det fest, håll i hatten för då kommer jag att öppna portalen till Brynäs storslagna historia och kanske bjuda på ett eller annat gammalt klipp.
Puss och kram
Puss och kram
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Första säsongen vad gäller ”poängkungarna”.
Annat ämne. GD har nu börjat med:
” Redaktionens textrobot. Denna text är skapad av tidningens textrobot.” I detta fall var det rapporten från kvällens SDHL-match…
Goodbye Plus-tjänst hos Mittmedia. Hello SVT300 med fylligare innehåll…
KEB, KOM TILLBAKA - ALLT ÄR FÖRLÅTET!!
Annat ämne. GD har nu börjat med:
” Redaktionens textrobot. Denna text är skapad av tidningens textrobot.” I detta fall var det rapporten från kvällens SDHL-match…
Goodbye Plus-tjänst hos Mittmedia. Hello SVT300 med fylligare innehåll…
KEB, KOM TILLBAKA - ALLT ÄR FÖRLÅTET!!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Kommer nog hålla på Finland i OS. Kan inte tänka mig att svika Manner, han blir ju så ledsen efter en förlust. 🇫🇮😍
+ 7
Sv: A proposito de nada
DIF - MIF vore ett riktigt spännande kval, speciellt med Fagervall i DIFs bås! Ser gärna att Timrå får stanna, hellre att någon DIF/MIF ryker.
Helst av allt ser jag att LHC ryker men de är alldeles för bra iår!
Helst av allt ser jag att LHC ryker men de är alldeles för bra iår!
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Kom igen, du sa ju på allvar att världen höll på att gå under..
Efter denna våg försvinner restriktionerna helt tror jag. Bara att vänta ut den, för det går snabbt nu. UK har ju haft sin våg redan, varför jämför du med dom?
Edit:
Håller med om en sak dock, restriktionerna är verkningslösa eftersom det sprids som en löpeld i skolorna som är öppna..
Efter denna våg försvinner restriktionerna helt tror jag. Bara att vänta ut den, för det går snabbt nu. UK har ju haft sin våg redan, varför jämför du med dom?
Edit:
Håller med om en sak dock, restriktionerna är verkningslösa eftersom det sprids som en löpeld i skolorna som är öppna..
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Då behöver du nog sätta dig ner och läsa på om hur det här viruset sprids, för det fattar du uppenbarligen inte. Eller så spelar du bara dum? Ironi funkar dåligt på internet.
Min fru är sjuksköterska (jobbar dock inte specifikt med Covid) och mitt företag har kunder inom ambulanssjukvården, både här i Sverige och i UK. Situationen i UK är extrem där ambulansen kan bli fast utanför sjukhuset med patient i bilen i flera timmar för det inte finns någon plats på sjukhuset.
Men det är klart, det är fan en mänsklig rättighet att få se hockey live…. livet är så tråkigt annars, buhu..
Min fru är sjuksköterska (jobbar dock inte specifikt med Covid) och mitt företag har kunder inom ambulanssjukvården, både här i Sverige och i UK. Situationen i UK är extrem där ambulansen kan bli fast utanför sjukhuset med patient i bilen i flera timmar för det inte finns någon plats på sjukhuset.
Men det är klart, det är fan en mänsklig rättighet att få se hockey live…. livet är så tråkigt annars, buhu..
+ 7
Sv: OS i Peking
#33: Ja Oskarshamn påminner ju lite om ett bättre Timrå. Vi lyckas alltid hamna i i deras ”Hawaii-hockey”. Men nu när vi lyckades hyfsat bra att hålla oss ifrån Timrås Hawaii så hoppas jag vi lärt oss att inte hamna där när vi möter Oskarshamn heller!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Honken72: Jag vågar då fan inte räkna bort ngt kvalspel som många redan verkar ha gjort här inne. När 62p är inspelade tänker jag slappna av.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: dima o palve gör å andra sidan nickey bättre..
Tycker Gunler har skills o kan göra skillnad i matcher. Låt grabben växa till sig..Vi kan inte ha 10 flåsare som kvist..
Tycker Gunler har skills o kan göra skillnad i matcher. Låt grabben växa till sig..Vi kan inte ha 10 flåsare som kvist..
+ 7
Sv: A proposito de nada
HitTheLights: Ölund och Gunler smyger lite i poängligan. Med tanke på att Gunler spelar på rookiekontrakt så måste han vara en av de spelarna i hela SHL som gör flest poäng per krona han får i lön. Gunler ser nog fram emot löneförhandlingar mest av alla.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Hela försäsongen har dom spått fram domedagen i sin kristallkula och det skulle behövas ett större mirakel för att lyckas undvika kval.
Dom borde gå på moln nu när Brynäs ligger på slutspelsplats. Men ICKE.
Dom borde gå på moln nu när Brynäs ligger på slutspelsplats. Men ICKE.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Att vi inte är i toppen denna säsong är väl knappast något Manner kan kan lastas för. Jag anser att han har uppnått en bra nivå med tanke på de verktyg han har att tillgå. Svårt att nå några höjder med det haveri till lag som tidigare ledning, från styrelse ner till tränare, lämnat efter sig. Nästa säsong kommer att visa vart vi är på väg, men jag kan tänka mig att det kommer att vara ganska högljutt här inne under kommande silly.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Målet är o har varit att undvika kval. Men OM vi går till slutspel, och OM vi drabbas av Mannereffekten o tar SM-guld så är det helt ok. 😉🍺🍺🍺
+ 7
Sv: A proposito de nada
JanT: Man behöver inte ens se matchen för att veta om Brynäs har vunnit eller ej. Räcker att kolla läget i forumet och se om Munkas med resterande bitterkärringar är aktiva eller inte!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Ni kommer ju ut å kör över oss i första 15 vi är inte alls med.
Sen har vi för många spelare idag som inte gör jobbet,spelar inte för våra lagkompisar.Bara lyfta på hatten för Brynäs,men vi kommer snart igång med grejorna.
Sen har vi för många spelare idag som inte gör jobbet,spelar inte för våra lagkompisar.Bara lyfta på hatten för Brynäs,men vi kommer snart igång med grejorna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: När jag tar hem Drömvinsten så ska Palve få ett erbjudande som han inte kan tacka nej till. 😁
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Krya på dig, jag har precis återhämtat mig efter 2 veckors Covidhelvete
+ 7
Sv: A proposito de nada
Honken72:
Landhockey har man spelat med Conny Silverberg och Bröderna Eriksson ,och Wikegård. 😁
Landhockey har man spelat med Conny Silverberg och Bröderna Eriksson ,och Wikegård. 😁
+ 7
Sv: A proposito de nada
Fortsätter Brynäs spela som de gör de senaste veckorna så går Brynäs till slutspel och väl där så tror jag att de kan bli en riktigt obehaglig överraskning för de flesta lag.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Det går ju även lite rykten om att Djoos skall vara klar för nästa säsong. Om dessa rykten stämmer har vi ju en helt sanslös backuppsättning nästa år.
Gundersson, Bertilsson, Djoos, Kinnvall, Bergman, Lindstein
Gundersson, Bertilsson, Djoos, Kinnvall, Bergman, Lindstein
+ 7
Sv: A proposito de nada
Håller med i dom ni redan hyllat.
Men jag måste ta tillfället i akt att hylla Bergman också.
Kul att han äntligen får chansen i PP! Gjorde en väldigt stabil match, rölig,hård i kroppen, bra förstapass, lurviga skott som oftast går igenom.
Bra matchat Manner och övriga tränare!!
Jag gav Manner och dom andra en liten avhyvling förra matchen och matchen innan dess. Med all rätt tycker jag.
Nu såg jag tendenser till bättre rullande. Dock är ingångarna in i offensiva zonen för dåliga fortfarande och där går många minuter åt spillo.
Skön seger, viktig seger!
Nu vill jag se kross mot Timrå.
Hörs skål!
Men jag måste ta tillfället i akt att hylla Bergman också.
Kul att han äntligen får chansen i PP! Gjorde en väldigt stabil match, rölig,hård i kroppen, bra förstapass, lurviga skott som oftast går igenom.
Bra matchat Manner och övriga tränare!!
Jag gav Manner och dom andra en liten avhyvling förra matchen och matchen innan dess. Med all rätt tycker jag.
Nu såg jag tendenser till bättre rullande. Dock är ingångarna in i offensiva zonen för dåliga fortfarande och där går många minuter åt spillo.
Skön seger, viktig seger!
Nu vill jag se kross mot Timrå.
Hörs skål!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kunde inte se matchen ikväll, men verkar som grabbarna gjorde en rejäl insats idag. Riktig kul att Kristers fick en bra debut också ! Och viktiga poäng.
Skön-t.
Skön-t.
+ 7
Sv: A proposito de nada
bifhjärta: Nio gånger av tio så börjar domarna kompensera för hemmalaget. Tionde gången brukar vara när Brynäs spelar hemma.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Markström: Verkligen! Älskar att han är aktiv och pratar och pekar åt försvararna var backarna kan slå pass samt om det kommer någon. Ser sjukt med ut och verkar ha kul mellan stolarna! Helt rätt energi för brynäs!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Patetiskt att det ens blir en tvåa på Bertilsson. Tacklingsmottagaren visar noll respekt mot Bertilsson. Bedrövligt
+ 7
Sv: A proposito de nada
En liten tanke bara. Hur oflyt är det inte att Färjestad värvar sin målvakt Furch knappt en(!) vecka före vår första match med Färjestad. Sedan möter vi Färjestad 3 gånger till de kommande 3 månaderna. Och nu är självklart Furch skadad så Färjestad får låna in målvakt från HV. Jävla otur att vi inte fått möta FBK UTAN Furch för en gångs skull…
+ 7
Man kan nästan säga att Ölund spelar ensam forward i sin kedja vissa matcher…
Får Ölund några hyfsade lirare jämte sig i en 3:e kedja nästa år så är han i god för 25+ poäng!