Bästa inläggen
Föregående · 869 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Vilken härlig stämning det är härinne idag, har Huge stängt av sig själv?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Alisandali:
Tråkig!? Det var ju den roligaste matchen på åtminstone 3 år!
Skämt och sido, stort av dig att gratulera. Det är fans som dig som hockeyvärlden behöver mer av.
Synd bara att du håller på fel lag.
Tråkig!? Det var ju den roligaste matchen på åtminstone 3 år!
Skämt och sido, stort av dig att gratulera. Det är fans som dig som hockeyvärlden behöver mer av.
Synd bara att du håller på fel lag.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{5246}: håller med. Jag har sågat björk flera gånger tidigare men idag var han bra. Hela laget ska ha en stor eloge för deras insats idag.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Det är flera spelare i Brynäs som kanske gör säsongens bästa insatser idag. Det tycker jag iaf. Palve gör en helgjuten insats exempelvis. Scott och Sallinen har nog inte varit bättre dessa säsong heller.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Japp, imorgon kväll sitter man där framför TVn med fradga runt munnen och blod rinnandes ur ögonen. Förhoppningsvis kan vi hålla nere siffrorna lite den här gången mot Leksand eftersom de har några gubbar borta.
En hedersam förlust och en besviken Manner är utgångstipset.
En hedersam förlust och en besviken Manner är utgångstipset.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Klart grabbarna får bränna av en bengal om dom vill det och även betalar böterna och tar konsekvenserna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:
Men va fan, nog måste vi ha en högre ambitionsnivå än Bryggman, både på kort och lång sikt?
Men va fan, nog måste vi ha en högre ambitionsnivå än Bryggman, både på kort och lång sikt?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Spontan spekulation, Patrik Bartosak? Har bara spelat fyra matcher i KHL denna säsong med rätt svaga siffror. Däremot har han rätt bra siffror säsongen innan i Pelicans i finska ligan (kanske har Manner koll på han därifrån?) samt att han visat att han kan prestera i Sverige (förvisso i HA). Har även fått spela en del i tjeckiska landslaget.
+ 7
Sv: A proposito de nada
willyyoung : Bertilsson med Genoway läste jag någonstans, luktar vinst på torsdag!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Suverän passning av Djoos till Sveriges 1-0 mål. Djoos ser förövrigt riktigt bra ut även allmänt, är imponerad!
+ 7
Sv: A proposito de nada
spolaisen:
"Brynäs har en stor kostym att fylla, och då blir det inte så mycket kvar av kapitalet till kärnverksamheten, som trots allt borde vara representationslaget BIF/SDHL.."
Spelar du den gamla slitna skivan igen?
Stor omsättning, stor kostym och stor lönebudget går att få ihop.
Liten omsättning, stor kostym och stor lönebudget innebär - 23 miljoner.
Det gäller att ha koll på intäkter och kostnader.
Till Åsen!
"Brynäs har en stor kostym att fylla, och då blir det inte så mycket kvar av kapitalet till kärnverksamheten, som trots allt borde vara representationslaget BIF/SDHL.."
Spelar du den gamla slitna skivan igen?
Stor omsättning, stor kostym och stor lönebudget går att få ihop.
Liten omsättning, stor kostym och stor lönebudget innebär - 23 miljoner.
Det gäller att ha koll på intäkter och kostnader.
Till Åsen!
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Haha. Vissa spår i kaffesump, andra i handflatan. Vi luttrade Brynäsare spår i emojis. Var är vår nye frälsare? Trevlig helg på er kamrater!
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Något positivt här på forumet, lindstein har gjort 2 mål på 2 matcher nu i u17 landslaget
+ 7
Sv: När återvänder kamratkompaniet till läktaren?
Pigalle: Jag har blivit lovad en fest om jag åker de 465,2 kilometrarna till Monitorn, ledningen har sagt att det blir vinst också. Så jag kommer vara där, iförd röd retrotröja signad av Dacke. Blir bra detta!
+ 7
Sv: A proposito de nada
McLovin: Kvist har ju äntligen börjat använda sig av sin stora kropp och är väl en av få spelare som försvarar som vi ska göra i motståndarnas uppspel. Tycker Kvist och Ölund ska spela ihop med någon som har lite mer speed. Tima eller Olesen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stenis: I kvalet står Bom Bom och Nisse i båset igen, garanterat. Manner på rehab.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Oavsett så förlorar man, noll poäng Axle. Det är svårt att motivera att man ”förtjänar” vinster. Spelet har sett bättre ut än förra säsongens lågvattenmärke. Men resultaten är lika usla.
Jag trodde verkligen ett tag att det skulle räcka för att undvika kval. Kanske även play in. Men nu har jag tappat tron på den här truppen. De verkar ämnade för kval.
Hoppet står till några turliga panikvärvningar av otränade sportchefer. Håll tummarna att det långskottet lyckas..
Jag trodde verkligen ett tag att det skulle räcka för att undvika kval. Kanske även play in. Men nu har jag tappat tron på den här truppen. De verkar ämnade för kval.
Hoppet står till några turliga panikvärvningar av otränade sportchefer. Håll tummarna att det långskottet lyckas..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Helst ser man ju att Gunler och Björk ryker så vi ges möjlighet att värva både forward och back.
Måste tillägga att tycker Berglund har tagit ganska bra ansvar med Lindstein. Hade inte gråtit floder om Berglund hade behövt lämna men är lite stolt över sättet han tagit sig an uppdraget från att vara 7:e back till ansvaret att spela med Lindstein!
Måste tillägga att tycker Berglund har tagit ganska bra ansvar med Lindstein. Hade inte gråtit floder om Berglund hade behövt lämna men är lite stolt över sättet han tagit sig an uppdraget från att vara 7:e back till ansvaret att spela med Lindstein!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Genoway är en stor besvikelse! Ingen spelare som lyfter ett lag, Kladdar oerhört mycket med pucken.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Vi skänker en tacksamhetens tanke till Bulan boys i kväll! 5-0 nu!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Väl mött i allsvenskan gubbs! Möter Timrå i kval och där är vi totalt chanslösa!!
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: man kan ju lätt säga att rödin förtjänar varenda krona som han får i lön.
Tror manner kommer må bra av att komma bort ifrån Brynäs ett tag och få vinna lite matcher. Så kommer han tillbaka full med energi samt med några finska landslagsstjärnor..:)
Tror manner kommer må bra av att komma bort ifrån Brynäs ett tag och få vinna lite matcher. Så kommer han tillbaka full med energi samt med några finska landslagsstjärnor..:)
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jag röstar också på ett tifo, skulle verkligen visa honom vilket bra jävla jobb han gör för denna nergångna förening. Hoppas han och alla andra i ledningen kan bygga upp den igen. Ska inte deppa ihop, vi tar Timrå på lördag med 6-2
+ 7
Sv: A proposito de nada
Detta är det värsta jag varit med om, vi är bestulna, det har fuskats. Dra åt ….
Bra match av grabbarna annars.
Bra match av grabbarna annars.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: helt rätt vi bortdömda 2 gånger när skridskon varit innanför typ 10 cm men nu kan man stå i hela jävla målgården
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Ibland så tror jag kanske att Huge menar att man som supporter har en viss skyldighet att förhålla sig positiv till det lag man håller på. Om man bara är kär i ett klubbmärke men i övrigt alltid är negativ till det mesta från spelare, tränare och klubbledning så blir man rätt endimensionell i sitt "supportande".
Kanske inte en sån dum ide egentligen, man kanske kan bidra till att klubben blir bättre genom att stötta den och inte bara vara sur och ironisk över dess ständigt undermåliga prestationer...
För övrigt anser jag att Leksand behöver förstöras... :)
Kanske inte en sån dum ide egentligen, man kanske kan bidra till att klubben blir bättre genom att stötta den och inte bara vara sur och ironisk över dess ständigt undermåliga prestationer...
För övrigt anser jag att Leksand behöver förstöras... :)
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Tränarna är dock underdjur som aldrig gör något fel. De ställer alltid bästa laget på isen, väljer alltid rätt taktik och får alltid ut det bästa av laget. Visste du inte det?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jompe:
Kort och gott. Sluta spela flänghockey.
Jag anstränger mig svårt för att förstå att kunniga yrkesmän har så JÄVLA svårt att hålla sig till uttalad gameplan.
Att de välbetalda yrkesmännen VÄLJER att bryta mot direktiven MÅSTE få KONSEKVENSER.
Manner är besviken på disciplinen. Det kommer han att vara tills han får sparken om han inte MARKERAR när ledande spelare anser sig vara större än klubbmärket.
PERKÄLÄ!
Kort och gott. Sluta spela flänghockey.
Jag anstränger mig svårt för att förstå att kunniga yrkesmän har så JÄVLA svårt att hålla sig till uttalad gameplan.
Att de välbetalda yrkesmännen VÄLJER att bryta mot direktiven MÅSTE få KONSEKVENSER.
Manner är besviken på disciplinen. Det kommer han att vara tills han får sparken om han inte MARKERAR när ledande spelare anser sig vara större än klubbmärket.
PERKÄLÄ!
+ 7
Sv: A proposito de nada
mk: Tröja nr 2. Stabil och klassisk back som alltid gjorde sitt jobb i försvaret.
Märktes inte så mkt i sina aktioner jämfört med mer flashiga spelare som Virus, Lars-Göran, Tord, Wickberg osv. Nåt som iofs brukar utmärka riktigt bra spelare som typ Lidas osv.
Som L-G säger: tröjan borde ha hissats i taket för länge sen, men förhoppningsvis blir det bättre sent än aldrig...
Märktes inte så mkt i sina aktioner jämfört med mer flashiga spelare som Virus, Lars-Göran, Tord, Wickberg osv. Nåt som iofs brukar utmärka riktigt bra spelare som typ Lidas osv.
Som L-G säger: tröjan borde ha hissats i taket för länge sen, men förhoppningsvis blir det bättre sent än aldrig...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tycker inte det här var en dålig match. Man för spelet i stora perioder. Visst behöver man vara lite vassare i avsluten men samtidigt skapade man ändå många chanser och det är positivt. Ibland förlorar man när man äger matchbilden och ibland vinner man när det andra laget gör det. Finns ett par matcher denna säsong där Brynäs varit likt Oskarshamn idag och gått vinnande ur det. I längden vinner man oavsett på att skapa mycket.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Frustrerande. Tycker vi är det klart bättre laget idag. Oskarshamn spöket lever vidare.
Riktigt tråkigt lag som man inte vill se i SHL
Riktigt tråkigt lag som man inte vill se i SHL
+ 7
Sv: A proposito de nada
Fy fan vad jag hatar att se matcher när dehär äckliga jävla piss oskarshamn spelar, kasta dem lika mycket åt helvete som zebrorna
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: jag tror nog kunniga yrkesmän kan bedöma vad som är utvisning eller inte. Löjligt att något grinande dagisbarn som inte fått lördagsgodis tror att den kan göra ett bättre jobb
+ 7
Sv: A proposito de nada
OIK börjar bli ett hatlag. Fyfan vad äckliga mål de gör. De gör mål på varje liten jävla studs.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Hade varit intressant att höra av dessa herrar har att säga: "BIFtyckare", "bojohan" & "Tekvarianten". Med tanke på deras tidigare inlägg:
BIFtyckare: "Ny på forumet, riktigt skön vinst igår. Kan avslöja att
Christian Djoos är klar för oss, kommer presenteras nästa vecka."
bojohan:"Djoos är väldigt realistiskt.. vänta bara.. 🤫"
Tekvarianten: "3 rättvisa pinnar och Djoosen är klar!"
Skål Brynäsare
När presenteras Djoos, eller är allt bara en bluff för uppmärksamhet?
Alltid kul med "rykten på stan"-inlägg osv men när man skriver inlägg som dessa gäller det att ha lite kött på benen. När presenteras han, eftersom han enligt er är klar?
OBS, självklart önskar jag ni har rätt men det känns ganska oseriöst när nyskapade konton kommer med påståenden som dessa!
BIFtyckare: "Ny på forumet, riktigt skön vinst igår. Kan avslöja att
Christian Djoos är klar för oss, kommer presenteras nästa vecka."
bojohan:"Djoos är väldigt realistiskt.. vänta bara.. 🤫"
Tekvarianten: "3 rättvisa pinnar och Djoosen är klar!"
Skål Brynäsare
När presenteras Djoos, eller är allt bara en bluff för uppmärksamhet?
Alltid kul med "rykten på stan"-inlägg osv men när man skriver inlägg som dessa gäller det att ha lite kött på benen. När presenteras han, eftersom han enligt er är klar?
OBS, självklart önskar jag ni har rätt men det känns ganska oseriöst när nyskapade konton kommer med påståenden som dessa!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zzz: Enig! Däremot är det en sak som är säker. Läckan är långt bort åt helvete tack och lov!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bojohan:
Djoos har 2.5 mille per säsong där nere i Zug, Fri bil och lägenhet. Stort förtroende hos tränaren med mycket speltid.
Varför skulle han flytta?
Djoos har 2.5 mille per säsong där nere i Zug, Fri bil och lägenhet. Stort förtroende hos tränaren med mycket speltid.
Varför skulle han flytta?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Att tycka att en sportchef tar fel beslut då och då är inte samma sak som att tycka att man skulle göra ett bättre jobb överlag. Jag kan tycka att en statsminister tar fel politiska beslut utan att för den delen tro att jag själv skulle göra ett bättre jobb i den positionen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Även om spolaisen skriver många konstiga inlägg/kommentarer så är kontentan av sportchefernas bristfälliga bedömning att vi nu får hysteriskt jaga lag som är villiga att ta över dessa överbetalda spelare som inte platsar i Brynäs. Vilken kompetent sportchef förlänger kontrakt med en spelare som Mannberg men vad vet jag, jag är bara en soffcoach 😁
+ 7
Sv: A proposito de nada
Blir kul om Brynäsarna drömmer om Djoos och Carlsson men att det slutar i Ben Thomas och Jesper Lindgren
+ 7
Det som var trendbrott igår var att vinna mot LIF och för en stor hemmapublik!