Bästa inläggen
Föregående · 871 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Stackars Timashow han måste väl undra va fan han som forward gör där när det ser ut som en svinstia bakåt...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Ingen ide att spekulera. Att han blev eller var skadad går inte göra något åt nu utan vi får förlita oss på dom som ska försvara Brynäs färger idag.
Däremot så anser jag och antagligen resten av Brynäs supportar att minst en ny back (och då menar jag inte Andersen) och en ny målvakt behövs.
Däremot så anser jag och antagligen resten av Brynäs supportar att minst en ny back (och då menar jag inte Andersen) och en ny målvakt behövs.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Många spelare har pratat om hur tufft det är för kroppen, men tycker även vi ska komma ihåg att detta är sammansvetsade lag. Tima är liksom inte inne i Brynäs tänk och taktik heller. Sammantaget blir det svinsvårt för Tima att göra sig själv rättvisa ikväll. Sen får vi se hur mycket istid han får av Manner, kanske kommer han bara matchas enstaka byten och då är det ju en icke-fråga. Säkert kan han åstadkomma något på ren inspiration men man skulle som sagt önska att han fick bättre förutsättningar i debuten.
Annars ska det bli extremt spännande att se Tima, precis som många andra har jag inte sett honom spela på ganska många år, men det är ju en skön spelartyp.
Ett förlag på nyförvärv. Försök ta Wallinder från Rögle. Spelar på rookiekontrakt och får ungefär lika många matcher i deras J20 som i SHL, vilket han inte kan vara nöjd med. Skulle säkert gå in rätt högt i Brynäs backhierarki och har stor utvecklingspotential.
Annars ska det bli extremt spännande att se Tima, precis som många andra har jag inte sett honom spela på ganska många år, men det är ju en skön spelartyp.
Ett förlag på nyförvärv. Försök ta Wallinder från Rögle. Spelar på rookiekontrakt och får ungefär lika många matcher i deras J20 som i SHL, vilket han inte kan vara nöjd med. Skulle säkert gå in rätt högt i Brynäs backhierarki och har stor utvecklingspotential.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Det har ju inte varit hela säsonger i Nordamerika på ett tag och framförallt AHL förra året blev väldigt hackigt. Tymashov spelade t.ex 22 matcher för Bridgeport Sound Tigers förra året men det laget spelade också bara 24 matcher totalt. Det är alltså inte så att han haft stora skadeproblem eller så.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Får fortfarande rysningar av debaclet när alla trodde vi skulle förlänga med Palushaj bara för att presentera Forslund och Palushaj går till Örebro.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Är det bara jag som tycker att det är grymt tråkigt just nu. Holmgång i serien, dålig ekonomi (dvs inga förändringar i truppen) och inga tisdagsmatcher… knappt ett rykte att diskutera.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Hur fan kan man sätta Björk med Genoway???? vrf inte prova Nyberg med Genoway? . Sen tycker jag man borde prova med Eklind ihop med Scott och Rödin.
+ 7
Sv: Gameday
{8399}: Att Alcén skriver 1+1 med Mylläri… Varför får vi inte tag på en sportchef värd namnet i denna förening? När man till slut tror att vi fått en vettig ordförande så visar det sig att det första han gör är att kontakta Wikegård som GM. Totalt jävla självmord ärligt talat. Jag har till slut insett att denna förening är ett hopplöst fall. Min enda slutsats är att det som krävs för att göra det omtag som behövs är att åka ur SHL. Först då finns CHANSEN att man inser vad som behöver göras. Så länge vi hänger kvar i SHL kommer denna mentalitet hänga kvar.
+ 7
Sv: Gameday
MrCarla: ”Fast det är svårt att ha din positiva sida med 6 raka förluster och vi fans blir pissade på. Alla vet att vi spelar i Shl. Du behöver inte spela dum. Alla kan inte vara lika lycklig/positiv som dig efter en förslut och 6 raka i arslet.”
Vi fans blir pissade på? Vad får dig att säga så? Tror du att Brynäs spelare och ledare försöker att vinna mindre än andra lags spelare och ledare? Om så inte är fallet så är det ju du och andra likasinnade fans som pissar på dem eller hur?
Pissar Timrås spelare på Timrås fans eller pissar LHCs spelare och ledare på LHCs fans? Eller pissar AIKs spelare på AIKs fans? Eller gäller bara kissandet just Brynäs?
Tror du att jag är tillfreds med att Brynäs är ett bottenlag och lycklig över det? Om du tror det så tror du fel men jag tycker att vi förtjänar vår plats i SHL så länge inget lag besegrat oss i ett kval och det har bevisligen inte hänt än så länge i alla fall.
En god ton tycker jag att man kan ha även när det går tungt för Brynäs på isen.
Vi fans blir pissade på? Vad får dig att säga så? Tror du att Brynäs spelare och ledare försöker att vinna mindre än andra lags spelare och ledare? Om så inte är fallet så är det ju du och andra likasinnade fans som pissar på dem eller hur?
Pissar Timrås spelare på Timrås fans eller pissar LHCs spelare och ledare på LHCs fans? Eller pissar AIKs spelare på AIKs fans? Eller gäller bara kissandet just Brynäs?
Tror du att jag är tillfreds med att Brynäs är ett bottenlag och lycklig över det? Om du tror det så tror du fel men jag tycker att vi förtjänar vår plats i SHL så länge inget lag besegrat oss i ett kval och det har bevisligen inte hänt än så länge i alla fall.
En god ton tycker jag att man kan ha även när det går tungt för Brynäs på isen.
+ 7
Sv: Gameday
Rumpelstiltskin:
Jag tror ärligt talat inte att Alcén klarar av att varken hitta eller locka till sig kvalitet.
Jag tror ärligt talat inte att Alcén klarar av att varken hitta eller locka till sig kvalitet.
+ 7
Sv: Gameday
Pettisbif: Nu menar jag inte detta otrevligt. Det hoppas jag du förstår. Jag uppskattar alla dina inlägg.
Men i vilken värld lever du i? Jag förstår din frustation. Men kom igen. Alla vet att vi har för dåliga namn på tröjan, men ändå ska du göra dina femmor? Detta med NY NY NY, vilken bank ska vi råna? Vill du ha mitt nr? Jag backar upp dig. SE FACIT, vi hör helt enkelt inte hemma i SHL. Det är sanningen.
Vi hade tur förra säsongen, det är nu allt kommer back fire! Men ja, ändå står man där och stöttar skiten. Man behöver hjälp för sitt självskadebeteende.
(No offence emot dig/er som har självskadebeteende)
Men i vilken värld lever du i? Jag förstår din frustation. Men kom igen. Alla vet att vi har för dåliga namn på tröjan, men ändå ska du göra dina femmor? Detta med NY NY NY, vilken bank ska vi råna? Vill du ha mitt nr? Jag backar upp dig. SE FACIT, vi hör helt enkelt inte hemma i SHL. Det är sanningen.
Vi hade tur förra säsongen, det är nu allt kommer back fire! Men ja, ändå står man där och stöttar skiten. Man behöver hjälp för sitt självskadebeteende.
(No offence emot dig/er som har självskadebeteende)
+ 7
Sv: Gameday
Huge: "Du ser att vi är ett bottenlag men grinar och blir förvånad när vi emellanåt spelar som ett bottenlag"
Nej, det var inte det jag opponerade mig mot. Det var att DU skrev att det ser "mkt bättre ut än förra säsongen".
Då frågade jag dig om det verkligen såg bättre ut än förra året med största förlusten mot leksand på 39 år och 40 insläppta mål på 10 matcher och dessutom har vi tagit färre poäng efter tio matcher iår än förra året.
Då svarade du att jag skulle förstå om jag lärde mig mer om hockey?
Så, återigen: vad är det som ser bättre ut?
Nej, det var inte det jag opponerade mig mot. Det var att DU skrev att det ser "mkt bättre ut än förra säsongen".
Då frågade jag dig om det verkligen såg bättre ut än förra året med största förlusten mot leksand på 39 år och 40 insläppta mål på 10 matcher och dessutom har vi tagit färre poäng efter tio matcher iår än förra året.
Då svarade du att jag skulle förstå om jag lärde mig mer om hockey?
Så, återigen: vad är det som ser bättre ut?
+ 7
Sv: Gameday
{8846}: Ja, Wikegård är igång igen och kommer med nya påhopp – nu på Henning Sohlberg. Min uppfattning är att han medvetet underminerar Brynäs och att han gick i bräschen för förra säsongens drev mot Brynäs. Jag är sååå glad att han inte blev GM. …Och platsar han på Cmore? OK, att Brynäs inte hade så många rätt ikväll – men Wikegård var sämre!
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: "Återigen, +/- är en helt ointetsägande statistik, det säger ingenting."
Jag vet att många skriver/säger att den saknar betydelse och att det finns mer avancerad statistik. Jag har även läst en del om varför plus/minus kan vara missvisande men jag har inte blivit övertygad.
Det är ju ganska enkelt egentligen det kan ju aldrig vara positivt att ha minus i statistiken hur man än vrider och vänder på det så har man varit inne på fler mål bakåt än framåt.
Många klagade ju på Deschens dåliga försvarsspel och att han bara bidrog framåt när han kom till Brynäs. Han hade minus 20 sin första säsong i klubben. Självklart betyder det något.
I det korta perspektivet kanske man kan kolla på corsi men i slutändan så betyder ändå -20 att man varit inne på 20 mål fler bakåt än framåt.
Jag vet att många skriver/säger att den saknar betydelse och att det finns mer avancerad statistik. Jag har även läst en del om varför plus/minus kan vara missvisande men jag har inte blivit övertygad.
Det är ju ganska enkelt egentligen det kan ju aldrig vara positivt att ha minus i statistiken hur man än vrider och vänder på det så har man varit inne på fler mål bakåt än framåt.
Många klagade ju på Deschens dåliga försvarsspel och att han bara bidrog framåt när han kom till Brynäs. Han hade minus 20 sin första säsong i klubben. Självklart betyder det något.
I det korta perspektivet kanske man kan kolla på corsi men i slutändan så betyder ändå -20 att man varit inne på 20 mål fler bakåt än framåt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: haha verkar så :-)
Vilken uppsida att Manner har varit och fortfarande är med i finska landslaget och skapar relationer till spelare.
Vilken uppsida att Manner har varit och fortfarande är med i finska landslaget och skapar relationer till spelare.
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Wännström gjorde ändå 33 mål på 58 matcher i fjol. Tror han skulle kunna ta en roll i andra eller tredje kedjan. Men går man och drömmer om Boqvist eller liknande så förstår jag om man skulle bli besviken.
+ 7
Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Asterix:
Ja, men jag har väldigt svårt att se att de spelade efter planen idag. Då heter planen "Lycka tiil".
Reboot. Spela 5 man ihop. Tight över hela planen. Bromsa farten i mittzon. Kontra.
Den som inte följer planen åker upp på läktaren. Oavsett namn på ryggen.
Leksand nästa.
Ja, men jag har väldigt svårt att se att de spelade efter planen idag. Då heter planen "Lycka tiil".
Reboot. Spela 5 man ihop. Tight över hela planen. Bromsa farten i mittzon. Kontra.
Den som inte följer planen åker upp på läktaren. Oavsett namn på ryggen.
Leksand nästa.
+ 7
Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Supportern: Tror tyvärr inte ens Manner räddar upp detta, så länge det inte kommer in spetsspelare så blir det kval igen tyvärr
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Du är på plats då förutsätter jag? Allt annat är ett misslyckande.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja:
Ja jag har faktiskt skaffat mig en uppfattning bara på senaste 24 timmarna.
Det räcker för att se att en moderator inte föregår med vidare gott exempel här inne och absolut inte respekterar andras åsikter. Tvärt om.
Om jag tolkar dig rätt så försvarar du det?
Om det finns de som kastar skit (personangrepp) på föreningen här är det inte jättekonstigt men mycket beklagligt om det från moderatorer är norm att håna åsikter och gå till personangrepp. Och andra moderatorer försvarar det?
Sen kan jag tycka att framföra ett missnöje inte är det samma som kasta skit.
Varför inte ha ett klimat där vi kan prata hockey som vuxna mogna människor och föregå med gott exempel så även intresserade barn kan läsa och kanske t.o.m. tycka till något om Brynäs utan att vara rädd för att tryckas ned?
Men det är min åsikt!
Ja jag har faktiskt skaffat mig en uppfattning bara på senaste 24 timmarna.
Det räcker för att se att en moderator inte föregår med vidare gott exempel här inne och absolut inte respekterar andras åsikter. Tvärt om.
Om jag tolkar dig rätt så försvarar du det?
Om det finns de som kastar skit (personangrepp) på föreningen här är det inte jättekonstigt men mycket beklagligt om det från moderatorer är norm att håna åsikter och gå till personangrepp. Och andra moderatorer försvarar det?
Sen kan jag tycka att framföra ett missnöje inte är det samma som kasta skit.
Varför inte ha ett klimat där vi kan prata hockey som vuxna mogna människor och föregå med gott exempel så även intresserade barn kan läsa och kanske t.o.m. tycka till något om Brynäs utan att vara rädd för att tryckas ned?
Men det är min åsikt!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ett utmärkt ”get to know” podavsnitt med Manner fick i alla fall mig att må bättre i bilen på väg från Örebro mot Sthlm.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{2064}: Tung förlust där vår ineffektivitet, främst i andra blir avgörande. 4-0 är lite missvisande men vi förlorade målvaktsmatchen ikväll. Palve stundtals magisk och spelet ser betydligt stabilare ut den här säsongen. Vi klarar dock inte hur många hedersamma förluster som helst. Läckan måste stoppas på lördag.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jobbocop: Timeout, utskällning, gör om och gör rätt! Manner kan inte match efter match skylla förluster på sig själv
+ 7
Sv: A proposito de nada
En sak jag funderat på och som är lite konstig, hur kan Michael Holmqvist överlevt när alla andra rykt? Med tanke på att han har hand om backarna och där är det och har vart lite problem? Konstigt.....
+ 7
Sv: A proposito de nada
Dra åt helvete vilket mål Gunderson gjorde mot Leksand nu, ojojoj vilket skött!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bifbiffen:
Såg min första Brynäsmatch live 1968, så jag har varit med ganska länge.
När förra säsongen skulle summeras stod det klar att mitt älskade Brynäs skulle få spela ett mycket ovisst kval mot HV för att ev. få spela kvar i högsta serien.
Mina farhågor då var att vi kanske åker ur...
Kanske kommer konkursen att va ofrånkomlig...
Eller möjligtvis både och...
Att pengarna var slut behöver man ingen större ekonomisk utbildning för att förstå...
Läget är kärvt... konstgjord andning med bokslutet fixade statusen SHL-lag även 21/22.
När det gäller spelartrupp och önskade värvningar så uttalar sig vissa här på forumet som om det skulle finnas gott om stålar i Brynäs kassakista...
Vad är det jag har missat?
4.700 i publiken senast... är det SÅ mycket över budget så alla ekonomiska orosmoln kan viftas bort?
Upplys en okunnig supporter... vad är det jag har missat?
Såg min första Brynäsmatch live 1968, så jag har varit med ganska länge.
När förra säsongen skulle summeras stod det klar att mitt älskade Brynäs skulle få spela ett mycket ovisst kval mot HV för att ev. få spela kvar i högsta serien.
Mina farhågor då var att vi kanske åker ur...
Kanske kommer konkursen att va ofrånkomlig...
Eller möjligtvis både och...
Att pengarna var slut behöver man ingen större ekonomisk utbildning för att förstå...
Läget är kärvt... konstgjord andning med bokslutet fixade statusen SHL-lag även 21/22.
När det gäller spelartrupp och önskade värvningar så uttalar sig vissa här på forumet som om det skulle finnas gott om stålar i Brynäs kassakista...
Vad är det jag har missat?
4.700 i publiken senast... är det SÅ mycket över budget så alla ekonomiska orosmoln kan viftas bort?
Upplys en okunnig supporter... vad är det jag har missat?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Är det bara jag som tycker att det är alldeles för långt mellan matcherna? Tisdag? Vad ska man göra där emellan?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: du avrundar alltså 25 till 30 med samma princip har vi typ släppt in 20mål
+ 7
Sv: Extra Årsmöte
Jag tror inte det blir nån fråga om något kval för våran del. Känns hittills som att vi fått mindre poäng från matcherna än vad jag tycker vi har förtjänat, och vi ligger ändå på ett poängsnitt på 1,57. För att undvika kval behöver vi uppskattningsvis endast ligga på ett poängsnitt på ca 1,2. Lägg därtill att spelet ser LJUSÅR bättre ut än förra året och att vi är med i allra högsta grad i typ alla matcher, jag tror på dethär laget (bara vi inte har andrén i kassen å bänkar K. Berglund och Mannberg😂). 👊🤟
+ 7
Sv: A proposito de nada
Otroligt jämn serie detta är, mycket svårt att sia om fortsättningen men jag är positiv i alla fall.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Må vara blekt med publik idag.
Men Sanken och Nisse Ekman är iaf på plats 👑
Men Sanken och Nisse Ekman är iaf på plats 👑
+ 7
Westerholm vänder upp och åker bakåt några decimeter i dragningen, korrekt dömt av domarna.