Bästa inläggen
Föregående · 872 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Håller med gällande Eklind. En riktigt positiv överraskning hittills. Måste vara det bästa vi hämtat från HA sedan Gunderson. Skulle vilja se honom ihop med Scott och Rödda.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det är då tur att du inte är coach iaf 😅 Vad gör Gunler och Danielsson för nytta i en 4e kedja? Då kan man ju hellre bänka dom.
Vad har Ljungkrantz visat som gör att han ska gå en i andrakedja?
Genuint nyfiken hur du tänker där.
Vad har Ljungkrantz visat som gör att han ska gå en i andrakedja?
Genuint nyfiken hur du tänker där.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: håller inte med, är extremt många kloka hockeyögon därute som ser att Andrén inte håller för SHL hans vinstprocent talar sitt tydliga språk 2 vinster på 16 matcher
Ta Felix Sanström som exempel han kunde också släppa in höstlöv från blå eller att puckar slank rätt igenom han men han hade ändå sina matcher där han vann åt oss det har inte Andrén lyckats med förutom en nolla mot Frölunda, förstår att Manner vill ge han en chans att hitta sin plats, men det håller inte, och visst en förstamålis behöver vila men de har inte spelat på nästan en vecka vila Veini när spelschemat är mer packat inte efter de är utvilade
Ta Felix Sanström som exempel han kunde också släppa in höstlöv från blå eller att puckar slank rätt igenom han men han hade ändå sina matcher där han vann åt oss det har inte Andrén lyckats med förutom en nolla mot Frölunda, förstår att Manner vill ge han en chans att hitta sin plats, men det håller inte, och visst en förstamålis behöver vila men de har inte spelat på nästan en vecka vila Veini när spelschemat är mer packat inte efter de är utvilade
+ 7
Sv: A proposito de nada
Nån som sett till Linus Ölund? Gjorde visst ett mål i match 1 men sen har han varit totalt osynlig…
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: nej, det gör det inte.
Men som jag sagt tidigare. Med Andren vinner vi inte matcher. han skapar så mycket otrygghet att spelet blir inte lika bra. sen när han släpper nån enkel puck, ja då är det svårt.
sparka honom och spela med VV så mycket det går. varför ska vi ens spela en match när andren står?
Men som jag sagt tidigare. Med Andren vinner vi inte matcher. han skapar så mycket otrygghet att spelet blir inte lika bra. sen när han släpper nån enkel puck, ja då är det svårt.
sparka honom och spela med VV så mycket det går. varför ska vi ens spela en match när andren står?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Supportern: från 1.5 m framför och ingen markering..styrning ..Du har inte stått i mål det märks!!
Det är Aldrig Viktors mål i min bok..5 utespelare som är ute o flaxar
Det är Aldrig Viktors mål i min bok..5 utespelare som är ute o flaxar
+ 7
Sv: A proposito de nada
Det låg i luften efter några bra byten och lägen. Härligt att Röddas målform håller i sig.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lunkz: Markeringsmiss helt klart men VA har liksom Sandströms ”skott från blå” ett par väldigt ömma punkter. Han släpper in många av sina mål under armarna.
Eklind vinner massor med närkamper, kul med målet också!
Eklind vinner massor med närkamper, kul med målet också!
+ 7
Sv: A proposito de nada
mk: jag har väldigt svårt att se vad BSG egentligen bidrar med mer än att de får uttala sig i media när det öppnas restauranger, vid utfrågningar av andra lags supporterklubbar inför säsongerna osv.
Det enda avtryck de gör på vår hemmastå är ju en rätt taffligt tillverkad flagga som hänger där över ett räcke helt ensam som om den vore fridlyst.
Det enda avtryck de gör på vår hemmastå är ju en rätt taffligt tillverkad flagga som hänger där över ett räcke helt ensam som om den vore fridlyst.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Hank81: Ja, kaptenen är ju glödhet och så får det gärna fortsätta. Snacka om att leda laget, man får ju 15/16 vibbar
+ 7
Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: märkligt att oik har blivit ett sånt stort spöke.
Äntligen match imorgon, det va på tiden. Nu får gärna matcherna komma lite tätare.
Det blir seger imorgon 1-3 till oss, rödin, gunler och Björk målskyttar
Äntligen match imorgon, det va på tiden. Nu får gärna matcherna komma lite tätare.
Det blir seger imorgon 1-3 till oss, rödin, gunler och Björk målskyttar
+ 7
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Medhåll! Det handlar ju i slutändan om att skapa en hemmafavör där spelarna känner av (hör och ser) stödet från läktaren samt att det sätts
press på domaren om utvisningar på bortalaget etc. Denna fråga är viktigare än vad många tror och passar väl utmärkt att diskuteras här?
press på domaren om utvisningar på bortalaget etc. Denna fråga är viktigare än vad många tror och passar väl utmärkt att diskuteras här?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pigalle: Appropå ingenting: ”vill du ha mina biljetter till paralympics? Jag kan inte gå.. ”
Sorry den var dålig🤔
Sorry den var dålig🤔
+ 7
Sv: A proposito de nada
mk: Det var 10-20 pers som stod utspridda på ståplats i lördags. Kommer självklart bli bättre när restriktionerna släpps, oavsett vilka som står där, men tycker det är tröttsamt och onödigt att klubben bråkar med supporterfalanger.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}:
Vänta när NHL drar igång när många spännande spelare skickas ned till farmarlagen. Om inte exempelvis Boqvist tar plats i New Jersey i år kommer han inte vilja göra en ny säsong i AHL. Tror han blir bra nog sugen på att komma hem då. Eller någon finne som vill spela för Manner.
Tror inte vi kommer hämta in en ny back. Finns redan åtta backar i truppen som ger en bra konkurrenssituation. Tycker även den backsidan är rätt bra balanserad. Genoway är ren klass. Hedberg har börjat säsongen bra och Björk tycker jag tagit ett till steg. Björk har allt egentligen förutom snabbheten.
Får vi bara tillbaka Bertil så finns där defensiva pjäser som balanserar upp backsidan med. Tycker just nu att Nyberg och Mylläri ska ha de sista platserna.
Vänta när NHL drar igång när många spännande spelare skickas ned till farmarlagen. Om inte exempelvis Boqvist tar plats i New Jersey i år kommer han inte vilja göra en ny säsong i AHL. Tror han blir bra nog sugen på att komma hem då. Eller någon finne som vill spela för Manner.
Tror inte vi kommer hämta in en ny back. Finns redan åtta backar i truppen som ger en bra konkurrenssituation. Tycker även den backsidan är rätt bra balanserad. Genoway är ren klass. Hedberg har börjat säsongen bra och Björk tycker jag tagit ett till steg. Björk har allt egentligen förutom snabbheten.
Får vi bara tillbaka Bertil så finns där defensiva pjäser som balanserar upp backsidan med. Tycker just nu att Nyberg och Mylläri ska ha de sista platserna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det är tålamod som gäller, hålla i hop laget och inte bli målkåta. Vi måste låta Oskarshamn blotta sig och inte tvärt om.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pigalle: Ingenting under 7,909 är godkänt. Gävleborna har inte sett hockey på 1.5 år, nog fan måste de kunna fixa fullsatt...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Visst, det har bara gått fem omgångar, och flera lag har spelat färre matcher än oss, men det känns helt overkligt att kolla SHL-tabellen och se oss i topp.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Herr D: Vi är otroligt skadekänsliga tyvärr.
Däremot väldigt starkt att vinna mot två topplag i SHL, 6 friska pinnar när både Berra och Molin inte är med.
Skön T att LIF tappade och förlorade. Kan mycket väl bli en och annan kall nu! ❤
Däremot väldigt starkt att vinna mot två topplag i SHL, 6 friska pinnar när både Berra och Molin inte är med.
Skön T att LIF tappade och förlorade. Kan mycket väl bli en och annan kall nu! ❤
+ 7
Sv: A proposito de nada
Läs tidigare inlägg av mig. Visste att vi skulle vinna mot Växjö. Och av bara farten visste jag också att vi skulle slå SAIK. 3-1 sa jag. Det blev 3-1 😉👑
Rödin visar att försäsong bara är trams.
VV studsa tillbaka starkt.
- för publiken som är tysta som i graven
- för Kvist, Mannberg & BERGMAN som inte hade ett rätt idag
Rödin visar att försäsong bara är trams.
VV studsa tillbaka starkt.
- för publiken som är tysta som i graven
- för Kvist, Mannberg & BERGMAN som inte hade ett rätt idag
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: På toppen av ett mentalt starkare lag har vi kapten Anton Rödin! ❤️🖤💛
+ 7
Sv: A proposito de nada
Adam P gör en av sina bättre matcher i vår tröja tycker jag. Känns påslagen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Detta nya Brynäs, längesedan vi hade sådant här spel. Möjligtvis beror det på att vi varit riktigt under isen tidigare säsongerna, men det glädjer mig att se hur vi spelar som ett lag.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tom Bissett: spelledigt för fbk idag då lär jag följa er match
Luktar seger för er, saik ser inte skrämmande ut och gör man som ni hela sex mål på en period mot regerande mästarna blir man per automatik favorit i min bok.
En andel av lönen spelas med lätthet på er i eftermiddag ☀️
Luktar seger för er, saik ser inte skrämmande ut och gör man som ni hela sex mål på en period mot regerande mästarna blir man per automatik favorit i min bok.
En andel av lönen spelas med lätthet på er i eftermiddag ☀️
+ 7
Sv: A proposito de nada
Honken72: Nu har HV vunnit SM-guld efter att slagit AIK med uddamålet hemma i premiären. I Allsvenskan. 🙄
+ 7
Sv: A proposito de nada
Oj, hur är det man säljer biljetter nu igen😳
Länkar:
Publiktaket lyfts ? men Brynäs biljettsläpp försenas: "Jobbar hårt"Information: Försenat biljettsläpp - Brynäs IF
Publiktaket lyfts ? men Brynäs biljettsläpp försenas: "Jobbar hårt"Information: Försenat biljettsläpp - Brynäs IF
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: "Som vanligt så är jag livrädd för ett bakslag efter en bra insats."
Ja den risken finns ju såklart, men jag tror att med Manners ödmjuka, jordnära och leva i nuet attityd, så kan det bidra till att laget inte svävar iväg allt för mycket vid vinst mot topplag.
Det ligger nog en hel del i det klichéartade uttrycket, att ta en match i taget, vilket jag tror att Brynäs kan anamma på ett bra vis. Gäller även att ta med sig det positiva i matcher som förloras trots bra spel. Brynäs gjorde en solid insats mot Djurgården och det tror jag verkligen att spelarna kunde ta med sig i matchen mot Växjö.
Jag ska inte sväva iväg allt för mycket, men efter en 6-4 (6 mål i en period =) match mot Växjö så svävar jag på rosa moln och nyper mig i armen åtminstone idag.
Men likväl imorgon så befinner sig nervositeten lagom till nedsläpp.
Ja den risken finns ju såklart, men jag tror att med Manners ödmjuka, jordnära och leva i nuet attityd, så kan det bidra till att laget inte svävar iväg allt för mycket vid vinst mot topplag.
Det ligger nog en hel del i det klichéartade uttrycket, att ta en match i taget, vilket jag tror att Brynäs kan anamma på ett bra vis. Gäller även att ta med sig det positiva i matcher som förloras trots bra spel. Brynäs gjorde en solid insats mot Djurgården och det tror jag verkligen att spelarna kunde ta med sig i matchen mot Växjö.
Jag ska inte sväva iväg allt för mycket, men efter en 6-4 (6 mål i en period =) match mot Växjö så svävar jag på rosa moln och nyper mig i armen åtminstone idag.
Men likväl imorgon så befinner sig nervositeten lagom till nedsläpp.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: "Och titta så få skott vi släpper mot oss jämfört med förra säsongen. Peter Anderssons hjärndöda försvarsspel" - klockrent!
Hjärndött var ordet - att se hur laget spelar nu jämfört med ifjol är som natt och dag. Vi kan ju för bövelen ta oss hur egen zon med pucken under kontroll - det gick mindre bra under Hr. Anderssons ledning.
Nu är underlaget litet, men jag börjar faktiskt tvivla på Peter Anderssons förmåga som hockeycoach.....
Hjärndött var ordet - att se hur laget spelar nu jämfört med ifjol är som natt och dag. Vi kan ju för bövelen ta oss hur egen zon med pucken under kontroll - det gick mindre bra under Hr. Anderssons ledning.
Nu är underlaget litet, men jag börjar faktiskt tvivla på Peter Anderssons förmåga som hockeycoach.....
+ 7
Sv: A proposito de nada
Mannerfaktorn kommer att vara mycket viktig denna säsong!
ps
appropå att GD nyss undrade om BIF ” i modern tid eller ens någonsin” gjort 6 mål i en period:
22 okt 1970 BIF-Skellefteå (6-0, 9-1, 4-0. var bortrest och missade matchen…), hade även 7 mål i en period mot Heffners (blev 14-0 jag var dock på den matchen), samt även 7 mål i en period mot Timrå samma säsong.
Nåja det var längesen men ”någonsin” är längre…
ps
appropå att GD nyss undrade om BIF ” i modern tid eller ens någonsin” gjort 6 mål i en period:
22 okt 1970 BIF-Skellefteå (6-0, 9-1, 4-0. var bortrest och missade matchen…), hade även 7 mål i en period mot Heffners (blev 14-0 jag var dock på den matchen), samt även 7 mål i en period mot Timrå samma säsong.
Nåja det var längesen men ”någonsin” är längre…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jockster : herregud vi har vänt mot svenska mästarna och du gnäller över några målvaksingripanden.
Snacka om att vara bitter.
Snacka om att vara bitter.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Danne66: Sex mål i en period. Ta ut målisen igen Hallam, så gör vi ett till.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: Well spoken!
3 assist på Palve ikväll, vår nya playmaker börjar värma upp.
3 assist på Palve ikväll, vår nya playmaker börjar värma upp.
+ 7
Sv: A proposito de nada
ellis: "Matchen är rökt. Hur ofta vänder Brynäs 0-2? Finns inga såna spelare i laget som kan ta tag i det"
Du menar som mot Frölunda?
Du har samma skitinställning som din kumpan munkas
Du menar som mot Frölunda?
Du har samma skitinställning som din kumpan munkas
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Folk verkar ha glömt förra årets 3 första matcher, det går fort i hockey!
Förlust mot ett tippat bottenlag, OIK. Vinst mot tippat topplag, FBK. Ledning i tredje perioden mot ett annat tippat bottenlag, LHC, men tappad ledning och kvittering som sen gav en OT förlust.
Känns mönstret igen...
Omgång 4 gav seger mot SAIK, så kanske ska vi vara hoppfulla. Men om jag inte missminner mig så stod Ersson på huvudet i den matchen och räddade det mesta. Får se om någon av årets målvakter kan spela bra över 60 minuter.
Brynäs började inte så dåligt förra säsongen men slutade trots det näst sist. Oroväckande att man fortsätter "ge bort poäng" till bottenkonkurrenter. En vinst mot Frölunda blir ju liksom inget värd om man ska torska mot Timrå i nästa omgång.
Förlust mot ett tippat bottenlag, OIK. Vinst mot tippat topplag, FBK. Ledning i tredje perioden mot ett annat tippat bottenlag, LHC, men tappad ledning och kvittering som sen gav en OT förlust.
Känns mönstret igen...
Omgång 4 gav seger mot SAIK, så kanske ska vi vara hoppfulla. Men om jag inte missminner mig så stod Ersson på huvudet i den matchen och räddade det mesta. Får se om någon av årets målvakter kan spela bra över 60 minuter.
Brynäs började inte så dåligt förra säsongen men slutade trots det näst sist. Oroväckande att man fortsätter "ge bort poäng" till bottenkonkurrenter. En vinst mot Frölunda blir ju liksom inget värd om man ska torska mot Timrå i nästa omgång.
+ 7
Sv: A proposito de nada
bradberry: Börjar likna den gamla evighetsdebatten tidigare på HS om huruvida en förlängning ska räknas som ett nyförvärv…😴
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Personligen tror jag inte att Brynäs ville att Berglund skulle representera varken J20 eller En bra start.
"Här skickar Brynäs misstänkte våldsmannen till lågstadieskolan" bra rubrik.
"Här skickar Brynäs misstänkte våldsmannen till lågstadieskolan" bra rubrik.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Även om det var en blytung förlust igår med tanke på matchbilden och det som skedde i slutet av 3e perioden.
Så tycker jag att i det stora hela Brynäs gjorde en solid insats med en viss ineffektivitet, stolpe ut.
Powerplay och Bp behöver komma upp, som tidigare nämnts.
Om jag jämför spelet nu mot samma tid förra året, så ser grundspelet ut att sitta bra mycket bättre.
Tycker att Brynäs faktiskt ser ut att göra små steg framåt med den begränsade truppen som finns att tillgå. Vill som de flesta andra härinne att en till spjutspets värvas, men med rådande ekonomi, så förstår jag om det inte blir så, it is what it is, bara att försöka göra det bästa av situationen.
Corsi samt skottstatistiken ser rätt okej ut ändå, få spelade matcher men alltid något, för att försöka se lite positivt på framtiden.
Så tycker jag att i det stora hela Brynäs gjorde en solid insats med en viss ineffektivitet, stolpe ut.
Powerplay och Bp behöver komma upp, som tidigare nämnts.
Om jag jämför spelet nu mot samma tid förra året, så ser grundspelet ut att sitta bra mycket bättre.
Tycker att Brynäs faktiskt ser ut att göra små steg framåt med den begränsade truppen som finns att tillgå. Vill som de flesta andra härinne att en till spjutspets värvas, men med rådande ekonomi, så förstår jag om det inte blir så, it is what it is, bara att försöka göra det bästa av situationen.
Corsi samt skottstatistiken ser rätt okej ut ändå, få spelade matcher men alltid något, för att försöka se lite positivt på framtiden.
+ 7
Sv: A proposito de nada
mk: Spelare #2 har inte blivit namngiven i media så jag föreslår att ni inte heller gör det. Ni kanske kan göra det på Flashback men inte här.
+ 7