1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779492 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: yes, tror också BIF vinner...

Sv: A proposito de nada
bradberry: Börjar likna den gamla evighetsdebatten tidigare på HS om huruvida en förlängning ska räknas som ett nyförvärv…😴

Sv: A proposito de nada
Huge: Personligen tror jag inte att Brynäs ville att Berglund skulle representera varken J20 eller En bra start.

"Här skickar Brynäs misstänkte våldsmannen till lågstadieskolan" bra rubrik.

Sv: A proposito de nada
Även om det var en blytung förlust igår med tanke på matchbilden och det som skedde i slutet av 3e perioden.
Så tycker jag att i det stora hela Brynäs gjorde en solid insats med en viss ineffektivitet, stolpe ut.
Powerplay och Bp behöver komma upp, som tidigare nämnts.
Om jag jämför spelet nu mot samma tid förra året, så ser grundspelet ut att sitta bra mycket bättre.
Tycker att Brynäs faktiskt ser ut att göra små steg framåt med den begränsade truppen som finns att tillgå. Vill som de flesta andra härinne att en till spjutspets värvas, men med rådande ekonomi, så förstår jag om det inte blir så, it is what it is, bara att försöka göra det bästa av situationen.

Corsi samt skottstatistiken ser rätt okej ut ändå, få spelade matcher men alltid något, för att försöka se lite positivt på framtiden.

Sv: A proposito de nada
mk: Spelare #2 har inte blivit namngiven i media så jag föreslår att ni inte heller gör det. Ni kanske kan göra det på Flashback men inte här.

Sv: A proposito de nada
Jalapeno: Ganska vidrigt inlägg ifrån din sida, så att nån skriver något sånt emot dig är helt upp till dig varför det hände.

Kanske tänka efter lite på hur du vill förmedla saker du med?

Sv: A proposito de nada
bradberry: gissa vad vi modoiter tycker om leksand..

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Eller så värvar man in en målskytt och låter t ex Ölund göra det han är bäst på, slita och vara smart. Vi bör inte en värva in ännu en spelare utan spets. Både Ölund och Sallinen kan ta utpräglade defensiva roller isåfall.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: ”Ja typsikt Oldeen. Dryg!”

- Va larvigt! Va då ”typiskt Oldén”? Lustigt att det klagas på nära ALLA kommentatorer och experter att de ”hatar Brynäs”… Det är er partiskhet som grinar er i ansiktet och påverkar ert omdöme…

Jag kan för övrigt meddela att Björn O är Brynäsare… Utåt sett Strömsbro men han håller på BIF…

Sv: A proposito de nada
Egentligen äger vi 2a perioden också. Blir lätt för långa byten då vi byter spelare på fel planhalva sas.
Men men, tur att Andrén vill visa tvivlarna (inkl mig sjävl) att han fortfarande är en väldigt bra SHL målis.
Den här matchen är vår. Det såg jag redan efter 2 minuters spel i 1a.
(Jinx...) nej idag är det en seger!

Sv: A proposito de nada
BRAAAAAAAAAAA AAAAAAAANDREEEEEEEN!

Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Var nog helt rätt att sätta Molin med Rödin och Scott igen. Känns som de kompletterar varandra bäst.

Sv: A proposito de nada
Lindström: JAAAAAAAAA Molin med en offensiv tackling o Rödda bara stänker in

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Poängen är ju att du inte verkar fatta att Brynäs har plockat PB pga en massa andra saker, saker som Hedberg inte "ställt till" med sas.
Båda blev friade efter misstanke om våldtäkt, båda blev avstängda fram till dom förkunnades. Båda har således behandlat likvärdigt och ändå påstår du motsatsen.
Därefter är PB fortfarande misstänkt för våld i hemmet, han är otränad, dyr i drift och har uppenbarligen haft sociala problem vid sidan av isen och mår nog både fysiskt och psykiskt dåligt.
Brynäs har i det läget, i samråd med PB (får man utgå ifrån) valt att säga upp kontraktet och gå vidare.
Ett naturligt, klokt och logiskt beslut oavsett om det är taget enbart från Brynäs sida, PB:s sida eller i samförstånd.
Svårare är det inte.
Dina konspirationsteorier om att man inte "vågar" ha kvar PB enbart pga media, ger jag inte mkt för och det gör nog inte nån annan sansad och vettig bedömare heller.

Sv: A proposito de nada
{8399}:
Ja det hoppas inte jag. KK var dom enda som kunde skapa tryck i hallen. Dom som står i klacken nu är bara pinsamma och tysta som i graven.

Är det inte bara såna personer som är lite efter som står i klacken nuförtiden?

KK kunde åtminstone fixa tifon och skapa en hög stämning i arenan.

Att det inte löste sig stavas Campese. Den idioten lovade möten ett flertalet gånger med KK som uteblev.
Men nu när den lilla sopan är borta borde den nya styrelsen ta tag i det hela. För att på nått sätt få till en hög stämning i arenan igen.

För om man inte har dom så kommer vi inte kunna ha publiken med oss i år heller. Sittplats + den klack vi har just nu är riktigt pinsamm och sitter mer o gnäller än att heja på.

Sv: A proposito de nada
Är det någon som vet vad som kommer hända med KK?

Det var väl förra ledningen som hade problem med dom.
Nu har man ju haft tid att lösa problemen iaf..
Behövs ju en klack..

Sv: A proposito de nada
bradberry: Tror du är något på spåret. Svärfar påpekade något som jag aldrig tänkt på i att det just gått skitdåligt sedan Rödin kom in med sitt feta kontrakt och varit kapten.

Noterade en händelse igår när han blir avplockad pucken i egen zon av typ Lodin, sen åker han och ställer sig, lite uppgivet, framför egen målvakt. Han liksom bara ger upp kampen och Timrå fick ett jätteläge pga detta. Tänker hur jag skulle reagera som medspelare om jag såg min kapten agera på det sättet, jag hade nog inte offrat en hörntand i nästa byte iaf.

Ska han vara kapten?

Sv: A proposito de nada
Kollar på statistiken från igår.. K.Berglund spelar 6:52 min och är -2. John Nyberg är -3. Jag tycker Brynäs borde försöka hitta en lösning för att avsluta kontraktet med båda för att ta in två nya backar i truppen. Minns när Abbott i Rögle under sin första säsong framgångsrikt gjorde stora förändringar i truppen. Även Julius Bergman borde utvärderas, han spelar kanske hellre i Björklöven än sitter som 8:e back.

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Hade det varit så att Timrå blockar de som inte tycker samma sak så skulle väl inte jag och Costanza klarat oss från att bli blockade i alla år... (Minns när jag sade att Dahlen var dåligt tränad, oj oj. Nu är det för övrigt andra försäsongen som han gått ut med att han blivit mycket starkare).

Man kan tycka annorlunda och sticka ut hakan, men inte vara för otrevlig bara.

Sv: A proposito de nada
Nisse på Mon or: Men lägg ner...in och skriva "Där satt den" i ett motståndarforum direkt efter en vinst är rätt så lågt.

Är det vad du klarar att prestera? Dryg vinnare?

Sv: A proposito de nada
Falken: Ge Molin pucken i pp och allting stannar utom klockan.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Har ett annat förslag, Mads Hansen. Sportsligt ansvarig i Storhamar och det har gått bra hittills. Kanske lite för grön nu när JA är så pass oerfaren. Men Mads skulle nog passa för rollen ur ett längre perspektiv.

Sv: Frågetecken för Kangas
Malken: Debatten är överspelad nu. Det viktiga är vad Kangas gör av sitt ordförandeskap, Fattar inte varför du fortsätta älta debatten? Fanns bara en vinnare där och det var Kangas.

Sv: A proposito de nada
En jävla tur det inte blev Wikegård. Oldschool machokultur tänk är det sista denna klubben behöver i detta läge...

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Jag håller med dig. Tycker absolut vi ska vänta minst tio omgångar innan vi börjar dra slutsatser.

Och som du skriver, skön seger. Gäller nu att förvalta segern och fortsätta på den inslagna vägen. Fjolårets lag hade garanterat torskat mot Timrå på torsdag. Vi får se vad årets lag klarar.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Precis, vi ska inte sväva iväg efter en vinst, speciellt inte då det var mot ett bottenlag.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Ja, Nicky är en ledare på och utanför isen. Ett jäkla driv den killen har trots sin ålder.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Tyckte det såg ganska bra ut även när Brynäs låg under med 2-0...så jag kan säga att det att man hade det på känn att det skulle gå bra ikväll

Sv: A proposito de nada
Leksand kommer, som jag ser det harva bland de fyra-fem sista platserna tillsammans med Djurgården, Timrå, Oskarshamn och Linköping. Djurgården - Leksand i ett drömkval? Ja, vi kan bara hoppas 😄

Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: och Leksand ligger under .... skål!

Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Vilken underbar start! Tre viktiga poäng, antingen i jakten på slutspel eller något annat…. Grattis Brynäs o oss fans till en kanonpremiär! 🍺😅❤️

Sv: A proposito de nada
Innan matchen så märkte jag att jag inte kunde se matchen (Telia) fick ringa supporten 2 gånger och fick igång det till 3 perioden. Nervigt och bara följa det via telefonen samtidigt man försöker få igång det med supporten 😂.
Sjukt skön seger speciellt när man bor på västkusten 👍

Sv: A proposito de nada
{9461}: Grym insats!

Sv: A proposito de nada
Får man knäppa en bira nu?
Må hockeygudarna vara med oss.

Sv: A proposito de nada
Hjärnskakningar på två toppspelare i Leksand några dagar innan premiären - Kul att spela CHL?

Sv: A proposito de nada
Maijk: Detta citat är helt obegripligt:

” – Jag tycker inte Johan, som precis slutat som spelare och inte jobbat med scouting eller lagbyggande över huvud taget, har rätt kompetens och erfarenhet. Han har inte suttit i förhandlingar med agenter. Johan kommer nu jobba med scouting och rekrytering,”

Först säger Kangas att JA inte har rätt kompetens för scouting och rekrytering. Två meningar senare säger Kangas att JA ska jobba med just dom två sakerna, scouting och rekrytering…

Sv: A proposito de nada
Jag tycker att vi fans bör få reda på om Brynäs ämnar att förstärka laget, eller om de åtminstone kan komma med något slags uttalande.

Har alltid fått svar av Sundlöv, Bengtzén, Campese mfl väldigt snabbt, även i tider av kris. Men nu är det närmare en månad sen jag ställde frågan om våra ihopswishade pengar kan tänkas att hjälpa till att täppa en lucka.

Jag förstår att Alcén har viktigare saker för sig än att svara på alla mail, men vi borde få något slags besked i frågan.

Är vi tokfattiga, säg det. Är det osäkerheten kring Berglund som spökar? Säg att ni avvaktar läget.

Sv: A proposito de nada
Peja: Alla föreningar plockade bort tjänster under säsongen. Och alla lag gjorde värvningar under säsongen. HV tog in Donovan, Siikonen, Murray och Ilomäki. Knappast billigare än Brynäs sena värvningar. Ändå gör man ett resultat som är 20 mnkr bättre än Brynäs. Det ekonomiska resultatet är ännu mer obegripligt än det sportsliga.

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Brynästruppen är som ett gammalt fint vin. Luktar det lite unket så är det bara att korka igen och hoppas att det luktar bättre efter sommaren.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Tycker det är samma tendens år efter år. Andra klubbar bryter med spelare, Brynäs gör det inte. I Brynäs ska alla få en ny chans med nya tränare osv. Alla har ju dålig ekonomi nu men som vanligt är det bara i Brynäs som det är omöjligt att bli av med spelare.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
Blir svårt när vi bara har Berra och Chad som kan slå en vettig pass. Tom håller ofta i pucken föööör länge. Marcus åker mest upp med pucken när forwards vill ha pucken. Nyberg, Mylläri och Berglund kommentarer överflödiga.
Såg att Örebro tar in Zamorsky. Varför kan vi inte bara ta in en till spetsback. Bara det skulle göra våra forwards bättre.
Just nu platsar inte Nyberg och Berglund och delvis inte Bergman i SHL. Mylläri har jag sett för lite. Men det är ju sjukt att han är den mest intressanta av dessa 4.

Annars en bra period tycker jag. Svårt att komma ur egen zon. Absolut. Men bra, fantastirikt offensivt spel. Bra mittzon där vi ofta stänger på ett bra sätt.
Men kom ihåg att det är Timrå vi möter.
Lär bli lite andra bullar nästa lördag så att säga...

Kul dock att Eklind fick pyttsa. Tror det kan betyda rätt mycket för honom som haft lite tufft på försässen.
Saknar dock Olesen för att jämna till kedjorna lite bättre.

Jag har förutspråkat för att vi ska ge Ljungkrantz, Kvist och Birgersson chansen på allvar. Men ofta försvinner dom helt och hållet. Tror kanske inte dom är bättre än spelare som typ Jobs/Floberg/Mårs var på deras tid.
Kanske tar några år till att hitta dom där riktiga guldkornen i juniorleden.

Aja, kämpa BIF! Alltid viktigt med seger i sista försäsongsmatchen.

Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Jag tror på play-in om vi får en bra anfallare till. Jag tror att Mikko Manner får ut så pass mycket mer av truppen än vad Peter Andersson fick. Jag tycker man ser det i spelet redan. Förra året var laget utspelade från försäsong till play-out egentligen. Nu ser det annorlunda ut redan.

Jag tippar plats 10.
Givet att laget ersätts med en riktigt bra forward till.

Om man inte ersätter PB så tror jag ändå att det blir plats 11-12. Alltså att man klarar kval oavsett.

Sv: A proposito de nada
Alla som följt laget några år vet ju hur detta kommer att sluta. I botten efter 10 omgångar och panik. Är ju ofattbart att man åter igen förstärkt/ bytt ut ledningen men glömt bort laget. Det syns ju redan att det saknas målskyttar precis på samma sätt som tidigare säsonger. Jag vet att jag är en läktar coach men vare sig blind eller dum.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Som sagt så finns det en helt annan struktur i spelet i år. Kastar inte puckar på måfå och försöker spela sig ur försvarszon på ett konstruktivt sätt.

Igår blev det dock lite väl plottrigt och vi måste ha snabbare förstapass med adress för att komma ur presspel som flertalet lag spelar numera.

Även lite mycket utsida i anfallszon där vi måste komma in mot mål och hota oftare.

Det ser klart bättre ut så här långt men vi ska vara realistiska och en placering runt 10:a är bra.

Gunler riktigt bra och jag hoppas han får lite bättre utdelning så kanske vi har den sniper vi eftersöker.

Sv: A proposito de nada
Davey85: 3 mot 5 i 2 min, den fördelen kommer vi inte få nån gång denna säsong. Scott och Gunler riktigt bra. Palve och Sallinen direkt svaga där framförallt Palve spelar alldeles för svårt.
Godkänt ändå och nu får vi se om trenden med starka tredjeperioder håller i sig.

Sv: A proposito de nada
Berge:
Vad tillför Pettersson och Mannberg för att få spela tycker du? Vore intressant att veta bara.

Själv hade jag formulerat såhär:
Rödin - Scott - Gunler
Ljungkrantz - Palve - Sallinen
Molin - Ölund - Danielsson
Kvist - Birgersson - Eklind
(Mannberg/Pettersson)
Olesen skadad går in istället för Danielsson när han är tillbaka. Då går Danielsson in med Birger och Kvist.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja, mycket tragiskt. Kung Sune var nån man gillade och respekterade. Även om guldet hamnade i fel lag 1995. RIP Kung Sune.

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: ”Jag tror” säger du hela tiden. Det är väl oväsentligt att spekulera i vad du TROR om Johan Alcen? Vi får väl se helt enkelt, kompiskontrakt eller inte, framtiden har svaren. Ge honom en chans först, det tänker jag göra.

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: positivt som vanligt så vitt jag vet så har väl inte Alcen delat ut ett ända kompiskontrakt än så länge
Kanske ska sluta dömma ut honom på förhand eller?

Sv: A proposito de nada
Davey85: Som jag har skrivit förut. Det ser bättre och bättre ut.😁



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)