1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779508 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen



Sv: A proposito de nada
{8399}: 3 pilsner, nostalgitripp på Utube. Semifinalerna mot Frölunda 2017 😢, dubbla hatrick av Clarke, Granström vinner varenda tekning....😢
Vart tog mitt älskade Brynäs vägen???
Glas Påsk mina vänner, kommer att sakna hockeyn nästa säsong.

Sv: A proposito de nada
Varför hör man inget om att sätta in nya tillfälliga tränare i båset? Peter kan inte leda laget längre, det är min uppfattning, nån ny måste in och peppa laget inför kriget som kommer.

Sv: A proposito de nada
Sama: Campese sa i presentationen av "nya tag" (länkat av någon nedan) får två år sedan att om inte utvecklingsplanen går i lås (eller i rätt riktning) så kommer han inte att få vara kvar. Nu vet vi inte facit än men blir det degradering som kan man väl konstatera att det gick åt fel håll.

Sv: A proposito de nada
Sama: Jag har sagt det förut och säger det igen. Jag älskar vår kapten.
Men med det sagt vill jag också säga att Rödins spel har gått i baklås. Jag tror han vill för mycket och resultatet blir överkreativa lösningar som rätt ofta leder till horribla felpass. Vore jag Peter skulle jag ta ett snack med Rödin och höra om det skulle lätta på trycket att släppa bindeln i kvalet. Min instinkt säger mig att viljan som gått i baklås i viss mån också spiller över på laget.
Vem skulle då ta bindeln om Rödin kliver av?
Jag röstar på Danielsson som är en naturlig ledare och som klev fram när Brynäs spelade bra senast. Han spelar dessutom ett enklare, rakare spel som är lättare för gruppen att relatera till.

Slutligen. Nu har vi äntligen fått chansen att jämnas de två finalförlusterna mot Hv...

Swishkampanj?
Läge för ny swischkampanj snart? Är grymt sugen på att skänka lite! Verkar ju ge resultat också😃

Sv: A proposito de nada
Åsikten:
Em match här och där kan man ta att det går snett, men när det sett illa ut en hel säsong och vi har en tränare som ger intrycket av en fågelholk utan hyresgäster. Ja då är det inte bara en ramträff bort.

Sv: A proposito de nada
JanT: Rödin , Bertilsson ,Danielsson samt Niklas A- där har ni falangen. Den som ställt sig mot är no 21 samt 36 som sympatiserar med tränarna. Det är vad insides säger

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Har alltid undrat vem som köper dessa gifflar som affärerna envisas med att ställa på bra hyllplatser med jämna mellanrum, men ni som äter gifflar lever uppenbarligen bland oss vanliga människor.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det är då jädra illa så jag spyr...Vi kan skylla på Camponese o Sundlöv men det största ansvaret har NOLLAN PA ...Ett sånt jävla fiasko att efter 51 omgångar inte få ihop nåt..inget bra pp inget Bp ibgen taktik Hur de ska spela def eller off..
Sen kan den där jädra Huge lika stor NOLLA som PA säga va fan han vill...ett praktfiasko..

Sv: A proposito de nada
Man får se det positivt. Nu blir det Brynäs som får äran att skära bort cancersvulsten HV71 från hockeyns finrum och det kommer ta mig fan att vara det bästa som hänt svensk hockey sedan redline offside försvann.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Vi kan klaga ikväll! Sen är det dags att verkligen sluta upp leden och stötta klubben och spelarna!

Vi hörs till kvalet. Glad påsk

Sv: A proposito de nada
Pontus Widerström låter som en valfri manlig deltagare i Paradise Hotel.
#livetshårdaskola

Sv: A proposito de nada
Poäng ikväll å vi är mä. Förlust å kval. 3 tim kvar drygt till nedsläpp kom igen nu för fan å vissa lite jävla kämpaglöd

Sv: A proposito de nada
Peja: Jag tror att det är lite mer komplext än så. Även om jag håller med dig om att vi har en lite för många spelartyper som är omoderna/temposvaga i sin spelstil så representerar ju även t ex Niklas Bäckström en sådan spelstil och han (och Capitals) klarar sig ju bra ändå.
När man ser ett lag som är i harmoni så är det ju inte bara för att man har moderna spelartyper utan framförallt att man har en gemensam vision och spelide som både stjärnorna och hårdjobbarna köper och lever efter. För egen del är jag helt övertygad om att det lag Brynäs förfogar över skulle kunna prestera alldeles utmärkt utifrån sina tekniska kvaliteter. Det är något som ligger i vägen för det och det är svårt att förstå vad det är.
För hur kan det komma sig att man nästan aldrig klarar av att slå passningar som sitter på bladet? Varför tappar man markering i egen zon som man vore ett pojklag? Varför spelar man fast sig i egen zon fast man har massor med tid för uppspel? Varför krymper man varje gång man får ett mål emot sig? (Ett sunt lag blir ju kollektivt förbannade och höjer sig) När såg man senast en high-five eller ens ett leende under pågående match?
För egen del så tror jag mer att det är en spretig samling individer i laget som helt enkelt inte får ihop lagkänslan. Det är inte ett Brynäs som spelar utan spelare och grupper var för sig som inte presterar tillsammans.
Egentligen så har vi ju fortfarande en chans att få ihop detta innan det är för sent. Mitt tips är då att plocka bort de spelare som har sämst attityd oavsett vilka de är och hur många poäng de gjort.
Lite signifikant för denna säsong är också att den spelare som jag tycker visat bäst lagmoral, Oskar Kvist, ej får spela. Ta in honom i laget istället för de har dålig attityd. Ängsligt ledarskap ger ett ängsligt lag.

Sv: A proposito de nada
{8399}: är inte Bertilsson seriens mest överskattade back...
Noterade en sak från PK:n senast när pa sa att bulan alltid var först på plats i träningshallen, varför behöver man säga det. Lät ju bara löjligt. Är det nåt försvar för att man är kass på isen att man är först till träningsanläggningen...

Sv: A proposito de nada
Blir så sjukt irriterad när jag ser och hör Peter A,han visar själv ingen vilja, ingen frustration eller aggression,han känns bara tom och ointresserad! Så jävla deppiga intervjuer han ger,är han likadan i omklädningsrummet så är det inte konstigt att spelarna ser ut som ett gäng B junisar,PA skulle ha lämnat innan jul inget snack om saken och det har man skrivit och många andra i detta forum,se vart vi nu hamnat.....

Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, även om Brynäs tar en trepoängare mot Färjestad tror jag kvalplatsen är klar. Oskarshamn har sett hur stabila ut som helst sen januari. De städar av Brynäs enkelt hemma.

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Vi skulle ha gett Ola-Conny chansen att sätta ett spel på 50 omgångar istället. Han hade kunnat få värva spelare i somras också. Det hade fan inte blivit sämre.

Sv: A proposito de nada
{8975}: Kanske ska vila PA imorgon och på lördag för att se om vi får någon effekt?

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: nja, inte helt körd kanske. Axel san tror ju på ett mirakel och han har ju ofta rätt.

Brynäs kanske kan göra 1 mål och sen kanske man kan hoppas på 2 individuella misstag och 2 små marginaler så har man vinsten i en liten ask

Sv: A proposito de nada
VLH spelar slutspelshockey, Brynäs är dom ens ombytta?

PA gör..... Ja som vanligt INGET.

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Verkar som att Campese har lärt sig en läxa gällande rekrytering av sportchef. Denna gång söker dom en helt annan profil än när man rekryterade Dacke:
”Det vi letar efter nu är en profil som jag inte tror är så vanlig. Det finns ett par namn som känns riktigt, riktigt spännande och om vi landar något av dem så tror jag att ni kommer förstå vad jag menar. Vi är ute efter någon med akademisk bakgrund, ett stort kontaktnät, en analytisk förmåga, bra förhandlingsteknik och ett starkt ledarskap.”

Sv: A proposito de nada
PuckkcuP: En miljon är väl en spottstyver sett till Växjös förmånliga avtal med kommunen?

Sv: A proposito de nada
vedevåg: Glöm inte Alcen heller. En hårt arbetande spelare med glimten i ögat. Perfekt för 3:e eller 4:e femman. Finns hur många klasspelare som helst i Brynäs. Att tabelläget ser ut som skit är Coronans fel.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Tror nog avundsjuka är fel ord...

Sen är inte gnällandet konstant, men du kan väl på allvar inte vara förvånad att Leksand inte hyllas på vårt forum. Lika lite som man skulle hitta hyllningar till Brynäs i era forum om rollerna vore det omvända.

Om du vill hänga härinne så får du scrolla förbi det konstanta gnällandet. Hyllningar får du leta i era egna trådar.

Sv: A proposito de nada
ellis: Nej, jag är inte särskilt avundsjuk på Leksand, men Hellkvist där är lite som Bulan i Brynäs. Han kommer in och gör ett riktigt bra jobb under några år, men har sin sociala bas i en helt annan del av Sverige och lär därför inte bli kvar särskilt länge. Det handlar liksom mer om att ett fåtal personer gör ett väldigt bra jobb än att hela klubben tillhör Sverigetoppen. Typ Växjö, Frölunda, Skellefteå etc är på en helt annan nivå.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: skulle vara coolt om ni vinner resten av matcherna, går till slutspel och vinner guld nu när så många räknar med att ni som bäst blir tolva och vissa t o m snackar om spel i allsvenskan

Sv: A proposito de nada
eltifoso: Surt att Dif överpresterade i början av serien. Laget är kvalseriemässigt.

Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Wikegård är väl en jävla pajas...eller? Han verkar gilla huvudtacklingar, skyll dig själv om du får en hjärnskakning.
Hade respekt för honom förr men den respekten försvinner mer och mer ju mer han öppnar truten.

Sv: A proposito de nada
#33: Det kan lätt bli så när man handlar på sig spelare som hade sin prime 2010, till överpris. Krydda det med ett revolutionerande spelsystem som tar upp till 3 år att lära sig så kan man ana varför det ser ut som skit i större delen av matcherna. En fördel med att åka ur skulle vara att många av dessa skräpkontrakt åker rakt ner i sophinken. Vilken befrielse!

Sv: A proposito de nada
Jag sitter och kollar på Rögle-Växjö, jäklar vilken skillnad det är i tempo mot när Brynäs är på isen. När man ser två topplag spela känns det uppenbart varför vi ligger där vi ligger, tempo och vilja😢

Sv: A proposito de nada
magr: Wikegård har bara en stor käft. Vad fan vet han om rekrytering och att bygga hockeylag?

Sv: A proposito de nada
munkas: Hade ledningen någon heder och skam i kroppen skulle de avgått för länge sedan.

Många sågar Peter men inte fan kan det vara lätt med en sån jävla röra ovanför sig...

Sv: A proposito de nada
{9232}: ” suck. Ska man behöva argumentera ner dig till verkligheten också? Vilket folk det finns alltså.”

Du är medveten om att du befinner dig på ett Brynäs forum och inte ett Leksands forum va? Var beredd på mothugg och argumentera för din sak eller lämna forumet, enkelt

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: När vi åkte ur shl 2016 var det en jäkla käftsmäll, (mycket pga sättet vi åkte ur). Örnsköldsvik gick i sorg. #21 slog sönder en loge. Allt var allmänt deppigt osv.

Men i Augusti så satt man där igen, på ispremiären i vanlig ordning med sina ordinarie arenagrannar.

Jag tror att Brynäs IF spelar i SHL nästa säsong, men om så inte skulle vara fallet, så vill jag bara säga att det inte är så jävligt i HA som många tror.

Jag önskar Brynäs allt lycka till! Och oavsett vilken serie ni spelar i nästa säs så vet jag att ni som hänger här inne på HS kommer vara här oavsett vilken liga vi spelar i, för ni är lika osunt lojala som oss Modoiter med grava självskadebeteenden.

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Brynäs är bäst av de fyra sista lagen.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Alcen är nog fortfarande i chock sen han lyckades lura till sig ett lukrativt 3-årskontrakt i ett SHL-lag.
Han tjänar 100 lök i månaden på att göra lite roliga ”efter-matchen-reportage”.
Han nöjer sig nog med en ljummen Denniskorv på vägen hem.

Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Svårt att gnälla på andra lag, vi har satt oss i skiten själva!

Sv: A proposito de nada
Konstigt känsla att bli så glad av att Malmö gjorde mål..

Sv: A proposito de nada
{8399}: skönt såhär en timma innan match, oskars har fortfarande 0p..

Sv: A proposito de nada
Enaranger: Vi har svårt mot allt motstånd.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Till råga på allt så har man en arena som skattebetalarna betalar för att man inte har råd med den. Och den arenan ger Modo i särklass mest Coronapengar från staten(skattebetalarna) i allsvenskan.
De faktum är att Modo varit en usel hockeyförening i 12 av de 13 senaste åren.
Kommunen har gett dem allmosor i massor för att överhuvudtaget överleva.

Ibland kan man tycks att de hade varit klädsamt med lite lägre svansföring från den föreningen och dess supportrar.

Ironiskt nog så är det just detta som är orsaken till deras förfall...

Sv: A proposito de nada
Enaranger: Då bör det vara dags för seger antingen mot Växjö eller mot Färjestad, minst👍

Sv: A proposito de nada
Honken72: I framtiden skall vi nog inte snacka om att vi riskerar att missa slutspel eller riskerar att hamna i kval.
Istället så skall vi snacka i termer som att vi har chans att gå till slutspel och möjlighet undvika kval.
Självbilden måste förändras och vi kanska skall börja med att denna säsong ha mål att bli kvar i SHL och sedan som nästa mål kanske ha en åttondelsfinal och sedan jobba oss uppåt.
Jag hoppas verkligen att Campese och gänget går ut med en reviderad plan för framtiden.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Så skön känsla, det var ett tag sen. 😎 Måtte Malmö göra sitt imorgon.

Sv: A proposito de nada
Massivt grattis till BIF! Gött , kör nu för vinst återstående matcher.

Sv: A proposito de nada
Grattis Brynäs

Sv: A proposito de nada
Satan vilken skön seger!😀 Äntligen fick vi se lite coachning av ledartojkan oxå. Bra där PA!!👏👏

Tungt att ha FBK kvar. Vi brukar väl ha förtvivlat svårt för dom på hemmaplan?

Växjö känns inte lättare heller.

Jag är nöjd om vi lyckas vinna en utav dom.

Känslan är allt kommer avgöras i sista omgången.

Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever: och tack Samuel för att du gav oss chansen att ta poängen idag. Grymmare än grym!!



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)