1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779500 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Jag tänkte kolla hur det går i slutspel och kval i SHL och HA. Jäklar vilken kass sida SHL har jämfört med HA, jag vet inte ens var jag hittar en bra översikt över slutspel och kval för SHL.
Uppladdat:

500x0-ha.png

500x0-shl.png


Sv: A proposito de nada
{9456}: Nä men likförbannat så lägger ni ut på ett forum att ni hört ditt och datt och det är riktigt illa, håll käften istället om ni inte kan säga vad det handlar om!

Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Instämmer, vi kan ta skvallret efter säsongen istället.

Sv: A proposito de nada
Enaranger: Fast å andra sidan så är detta första gången sedan säsongen 2015/2016 som Brynäs hamnat före HV i tabellen.
Så som vanligt tabellen ljuger inte, denna säsong så är vi bättre än HV.

Sv: A proposito de nada
Kulltorp:"jag tror jag föredrar modos forum faktiskt. Här inne har begåvningsreserven fått fotfäste.."

Vad gör du här då Einstein?

Sv: A proposito de nada
BrynäsPelle:
Utifrån betraktat har Styrelsens väg framåt för föreningen kört i diket så hårt det går.
Den ansvarige chauffören, Campese, sitter framför ratten och försöker prata sig upp ur diket. Det har inte funkat.
Bärgningskåren är utringd för att dra föreningen ur diket.
På plåt och lackverkstan står man redo för att reparera.
Verkstan, det är Medlemmarnas valberedning det.
Vill man bidra till renoveringen med sina kunskaper kontaktar man firma Östblom & Co.

Kan för övrigt bara gissa mig till hur mycket nytt material det finns för Jompes julsaga 2021...

Sv: A proposito de nada
{8399}: hockeybladet som hade en kort intervju med honom idag om slipsvalet..

Klart han förnekar det om det skulle vara så att han skulle vara klar som sportchef, han vet ju inte ens vilken serie Brynäs ska spela i. Jag går in med tron om att han kommer bli sportchef tills det kommer nya rykten eller nån annan presenterats

Sv: A proposito de nada
{8399}: "Det är alltså vi som missgynnades i situationen när Rödin föll och skulle ha haft en interferenceutvisnign med oss, jo jag tackar. Domarskandal!"

Vet inte om du pratar om en helt annan situation nu? Sandberg fick ju just en (korrekt och solklar) interferanceutvisning för sitt tilltag i den situationen. Så varifrån kommer ditt snack om domarskandal, att det skulle missgynnat Brynäs osv?

Domarna gjorde helt rätt. Den utvisningen var solklar. Att HV-fans försöker få det till en filmning på Rödin hör väl lite till sakens natur, men alla som har spelat själva fattar nog varför Rödin föll i den situationen.

Sv: A proposito de nada
bradberry: Björk var riktigt bra igår. Han kanske blir bättre med mera speltid.

Sv: A proposito de nada
Hank81: Håller med om att Hedberg hade det svettigt idag... Gunler däremot, var riktigt bra! Tillhörde top 5 bland forwards...

Matchens stjärnor
⭐️ Sallinen
⭐️⭐️ Bertilsson
⭐️⭐️⭐️ Ersson
⭐️⭐️⭐️⭐️ Björk
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Molin
💩 Palve, Deschenau och M. Nord...

Sv: A proposito de nada
SKÖN SEGER! Hoppas vi får tillbaka Danielsson snart, där har vi sparkapital att slänga in! Han kan höja vårt PP!
Samt Andersen för det fysiska spelet viktigt för en lång matchserie

Sv: A proposito de nada
Zzz: vilket jävla genidrag av våra (nybörjar) tränare att sätta Molin i första och ge Gunler förtroende

Sv: A proposito de nada
FYFAN! Tillfälligheter var det ja😉Skål kamrater, ikväll njuter vi!

Sv: A proposito de nada
Ekman. 😅
Uppladdat:

500x0-c0e7049b7d6201a90eccd385ef0c9b24.png


Sv: A proposito de nada
{8399}: En ribbträff från avgörande mot HV - Känner ni igen det...?

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Man plockar inte av spelare efter ett eller två misstag. Man coachar dem istället

Sv: A proposito de nada
Huge: Tummen upp för Brynäs tränarnas ekipering, riktigt stiliga!

Sv: A proposito de nada
Så jävla värdelöst.

Vidriga domare. Hur. Hur är man så jävla usel.

Sv: A proposito de nada
Molin in med Scott och Rödin. Bra!
Palvekedjan intakt.
Sallinen Birgersson Gunler i tredje.
Ölund centrar fjärde med Mannberg och Pettersson på flankerna.
Alcén trettonde FW
Kvist på sidan...

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Kul!! Direkt en liten passning till PA och hans relation med Molin som känts sådär.

Kan bli jobbigt för HV när Molin serverar firma Rödin/Scott fina mackor!

Sv: A proposito de nada
Nibbe: Du kan ju försöka ta upp det där skvallret på nästa årsmöte om du tycker det är så himla viktig information för Brynäs medlemmar. Nu har vi en match att fokusera på.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Ska vi alla börja fokusera på match? Game day för fan!! Första ölen nere! Kom igen nu!!!!!

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Det är inte försvarligt att sprida rykten/uppgifter om otrohet och så vidare. Om Anders Tegnell hade blivit utbytt mot sin outbildade enäggstvilling på sin jobbpost hade det däremot varit försvarligt att sprida de uppgifterna eftersom de är relevanta. Eventuella relationsdraman inom Brynäs är inte under några omständigheter försvarligt att sprida runt, särskilt inte NU när laget spelar för sin existens, men inte annars heller. Jag är förvånad vilken sjukt låg nivå en del personer här inne håller och kanske framförallt att de inte verkar förstå att spridandet av den typen av rykten bara kan skada klubben oavsett om de är sanna eller inte.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Från artikeln: "Det finns för närvarande ingen annan SHL-klubb som har så många före detta spelare i NHL som Brynäs. Sammanlagt handlar det om fjorton stycken: 

Nicklas Bäckström i Washington, Jakob Silfverberg i Anaheim, Jacob Markström och Elias Lindholm i Calgary, Calle Järnkrok och Mattias Ekholm i Nashville, Oskar Lindblom i Philadelphia, Victor Söderström och Johan Larsson i Arizona, Christian Djoos i Detroit, Jesper Boqvist i New Jersey, Adam Boqvist och Lucas Carlsson i Chicago och Jonas Johansson i Colorado, (samt Joel Kellman, som dock också spelat för HV 71, så huruvida han ska räknas är oklart)."

Tänk om vi haft tillgång till alla som spelarna nu...

Sv: A proposito de nada
{7044}: Hej på Er alla galningar😀

Nu ska iaf jag lägga all den här skiten bakom mig.
Och hoppas våndas svettas, gå hemma halvt okontaktbar ifram tills förhoppningsvis Brynäs har klarat sig kvar.

Så ett unisont:

FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️
FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️
FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️

Sv: A proposito de nada
{8399}: Lycka till imorn, tror ingen i Hockeysverige håller på Hv

Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag tror vi grejar det. 👍

Har man misslyckats i 52 omgångar, bränt 6 livlinor, haft 7 hängmatcher som resulterat i +/- 0, spelat som sämst när det gäller som mest och rundat av med att lägga en rejäl brun solk på vårt klubbmärke så är sannolikheten ganska liten att de gör rent hus och misslyckas med precis allting denna säsong.
Det absolut enda som talar emot oss är att du har tippat att det ordnar sig.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Märklig dementi av Sundlöv. Bekräftar enbart vad Campese sa i TV.

Hade Sundlöv menat allvar med att han vill ge Brynäs lugn och ro hade han gett fan i att prata med media just nu.

Sv: A proposito de nada
Bava: Campese försöker tona ner och gjuta olja på vågorna och Sundlöv eldar på. Varför ska han ut och veva? Campese måste svara men det måste fan inte Sundlöv som lämnat föreningen.

Sv: A proposito de nada
Haha, vilken säljare Campese är. Sett intervjun i CMore nu. Otrolig skitsnackare.

Sv: A proposito de nada
Att prata om ”kunnigt yrkesfolk” just nu är snudd på parodiskt då detta folket har haft noll rätt senaste åren. Man famlar i mörkret. Hade alla fans varit som en viss person här hade det aldrig ställts några krav och man hade gladeligen låtit yrkesfolket köra föreningen än mer i botten.

Sv: A proposito de nada
mk: vad är mest urselt, att dessa två tränarna har underpresterat å det grövsta eller att dem får reda på per telefon att de får sparken. Är det sistnämnda så himla farligt, dem har ju fortsatt lön i två år att trösta sig med

Sv: A proposito de nada
{7981}: Det är väl bara att säga att han inte är tillgänglig eller att han är sjuk, skadad eller vad som helst. Att Brynäs skulle hitta på att det är Covid tror jag inte på för fem öre faktiskt och detta är definitivt att sprida illvilliga rykten. Porseland bör stängas av, jag blir så förbannad.

Sv: A proposito de nada
#33: Det klippet 🙏🏽

Sv: A proposito de nada
#33: Huge tycker att allt är bra. De kunniga har ju tagit besluten.

Sv: A proposito de nada
vedevåg: vad är alternativen: Melin, Perra, luckner... trött på gamla gubbar som lever på gamla meriter.
Det här är ett litet fuck off till dem enkla och traditonella valen. Jag säger lycka till Ekman och bom bom, ni har allt att vinna.

Sv: A proposito de nada
PuckkcuP: Nej han måste bort, det går inte att gå in i kvalet med en totalt uppgiven tränare.

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Jag hoppas verkligen att Josef och Nils (och Tommy) kan åstadkomma under och rädda oss kvar i SHL. Men oddsen är inte på vår sida. Det tar tid att sätta ett grundspel. Och varken Nils eller Josef har varit i närheten av denna nivå som ledare. Ryker vi så måste Campese och styrelsen gå. Det finns inget annat.

Sv: A proposito de nada
Alla inblandade har verkligen skämt ut föreningen, vissa mer än andra. Det är ta mig fan ingenting som skötts rätt.

Hoppas folk kan hålla inne på dramat nu och ge laget det lilla lugn man kan få.

Sv: A proposito de nada
Boom-boom och Ekman, känns jävligt rätt på något sätt.

Sv: A proposito de nada
{7044}: Detta är en helt nödvändig åtgärd för att försöka överleva kvalet. Det har både jag och andra varit inne på sen en tid.

Är det då enbart PA:s fel att vi hämnat här? Nej det tycker jag inte. Betraktat utifrån så verkar det som att varje ny tränare får köra sitt spelsystem bara om de ledande spelarna, med goda kontakter högre upp i föreningen, gått med på detta. Då är det inte konstigt att tränare efter tränare misslyckas i Brynäs oaktat tidigare meriter. Inte heller konstigt att en yttre betraktare har svårt att se några klara linjer i spelet heller.

Om inte föreningen ställer sig 100% bakom tränaren så kommer detta mönster att upprepas om och om igen.

Förmodligen så kommer vi få se ett helt annat spel nu när dessa ledande spelare fått sin vilja igenom vilket gör att jag känner en viss optimism inför kvalet. Men långsiktigt så måste detta mönster brytas.

Sv: A proposito de nada
Peter Andersson fick mandat att ändra på ALLT... Det mandatet steg honom möjligen lite åt huvudet. Han kritade upp ett spelsystem. Ett system som verkar fungerat i 3-4 matcher av 52... Hans starka mandat att få förändra och att det är precis vad klubben, laget, föreningen behöver har stärkt honom i att inte revidera sina planer utan köra på, ha tålamod och räkna med att det undan för undan börjar sätta sig...

När så ej skett har vi fått se prov på en frustrerad, stressad och bekymrad tränare... Vi har inte känt igen Peter Andersson i hans mediala framträdanden och i båset har han stått, till synes butter, sur och passiv...

Något säger mig att en frustrerad, stressad och bekymrad Peter Andersson inte är så lätt att tas med... Han är ingen ”mysfarbror”... Han är tjurig och tvär och i sin frustration har han även behandlat vissa spelare och andra ledare därefter... Han har även sagt saker till spelarna som knappast andas optimism och framåtanda utan fått dem att känna sig utpekade och dåliga...

Så var man plötsligt fast i en ond spiral där tränaren och hans gemål inte når fram till spelarna. Vissa bärande spelare ser hur detta påverkar lagets slagstyrka och ser att man kommer ha minimala chanser i ett kval med detta ledarskap...

Summa summarum förändring nödvändig!

Tommy Jonsson, Roger Melin, Tommy Sjödin, Magnus Sundqvist, Peter Andersson... Fem sparkningar på sex år...

Det är alldeles uppenbart att föreningen behöver förändra vid sidan av isen. Trampa upp nya spår, finna nya vägar. Med nya kompetenser och förmågor. Valberedning, Styrelse, VD, Sportchef.... I bakvänd ordning behövs nytt blod in...

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Det suger att dom behöver kicka en tränare till! Dock är det helt rätt beslut!

Efter säsongen måste ännu större beslut tas. Oavsett om vi är kvar i SHL eller inte.

Sv: A proposito de nada
JanT: Lorentz har dragit desperationskortet säkert påbjudet av en mängd orsaker. Ekonomiska resultatet vid HA säkert, kanske spelardiskussion, självbevarelsedrift etc.
Förstår att han gör det, då kan han i efterhand inte anklagas för att ha varit passiv. Sen kan man verkligen ifrågasätta den sena tidpunkten och vald lösning.
Oavsett bör han sätta sin plats till förfogande inför nästa årsmöte som högst ansvarig.

Sv: A proposito de nada
Mattson: mer väntad sparkning har inte jag varit med om. Den skulle kommit tidigare bara. Nu kanske man kan hoppas på att hålla sig kvar, med PA var chanserna lika med noll.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Skriver under på allt som du skriver.
Fanimej en pajastrupp. Så jävla usla spelare mentalt.
Fixar dom inte skiten nu så kan Rödin med anhang sticka och brinna.
Fixar dom det.
Så har man inte lyckats med nått annat än att GÖRA SITT JOBB.
Fy fan.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Jag tror knappast det vi sett av Brynäs är så PA vill att vi ska spela. Tror snarare att spelarna är för gamla, för dåligt tränade, för spelmässigt oskickliga för att göra det han vill. Nu blev det lite jobbigt för Rödin och Co, så de gick och klagade till ledningen istället för att ta ansvar och göra skitjobbet.


Sv: A proposito de nada
{8399}: 3 pilsner, nostalgitripp på Utube. Semifinalerna mot Frölunda 2017 😢, dubbla hatrick av Clarke, Granström vinner varenda tekning....😢
Vart tog mitt älskade Brynäs vägen???
Glas Påsk mina vänner, kommer att sakna hockeyn nästa säsong.

Sv: A proposito de nada
Varför hör man inget om att sätta in nya tillfälliga tränare i båset? Peter kan inte leda laget längre, det är min uppfattning, nån ny måste in och peppa laget inför kriget som kommer.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)