1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779513 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Måste ändå säga att Ingman direkt från frysboxen överglänste Bertil med råge...

Sv: A proposito de nada
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Sv: A proposito de nada
Supportern: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!👊👊👊👊👊👊👊

Sv: A proposito de nada
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sv: A proposito de nada
{8399}: Målvakt: Samuel Ersson/Viktor Andrén.

Förstafemman: Simon Bertilsson, John Nyberg - Adam Pettersson, Greg Scott, Anton Rödin.

Andrafemman: Kristoffer Berglund, Tom Hedberg - Jaedon Descheneau, Oula Palve, Shane Harper.

Tredjefemman: Chad Billins, Marcus Björk - Daniel Mannberg, Tomi Sallinen, Noel Gunler.

Fjärdekedjan: Oskar Kvist, Linus Ölund, Oscar Birgersson.

Extra: Josef Ingman, Johan Alcén.

// Ser ju ut som att Patrik Berglund är petad. Bra val

Sv: A proposito de nada
Jag går tillbaka till rötterna idag och kör matchtröja på framför tvn. Tog med en till polarn också. Full Skrock-mode activated.

Sv: A proposito de nada
Kan vi snälla komma ut med aggressivitet och smälla på som mot VF senast, den inställningen måste till VARJE match, fattar inte hur det bara kan försvinna till matchen efter...

Sv: A proposito de nada
Lemp: Spontan gissning är att vi har alltid varit rätt tveksamma på att förlänga med Sundlöv men vi har kommit igång med att leta ersättare alldeles för sent (om vi ens påbörjat) så ingen vettig kandidat kommer vilja ta över så här sent då man knappt kommer kunna ha någon större inverkan på kommande trupp. Därför får Sundlöv fortsätta mest i brist på andra alternativ. Som sagt, spontan gissning men oavsett vad som är fallet har det här skötts fruktansvärt uselt av Brynäs.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Gunler har bevisat att han är en måltjuv. Varför inte sätta honom med Scott och Rödin...? Att ha Adam Pettersson i förstakedjan är bara väldigt märkligt. Han besitter inte de kvaliteter som behövs där...

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
mattias - 74: Han har nog gnällt käken sönder och samman

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Tigerhjärta: Nu är jag tillbaka, så JÄKLA glad över vinsten idag! Kärlek till hela Brynäs och alla er här på forumet

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Brynäsgubbe: när man inte kollar så har man normal andning. När man kollar glömmer man bort att andas när pucken är i egen zon. snart hjärndöd pga av syrebrist i skallen

De måste upp till samma arbetsinsats som förra matchen.

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Fyra poäng bakom LHC, två matcher mindre spelade...🤷‍♂️

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Fett grattis!

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Grattis alla Brynäsare. Starkt jobbat.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Varför tror du det blir svårt?

Jag tror att om vi är kvar i SHL så kanske han till och med VILL vara kvar i Brynäs. Hans spel har ju definitivt växlat upp hos oss. Om han får en roll i andrakedjan tror jag att han tar den chansen.
Han kommer naturligtvis att kosta men det ser ut som om han trivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Vill han stanna är det inget att tveka på tycker jag. Gjort det bra från dag ett hos oss.

Sv: A proposito de nada
Skål!!! 🍺

Sv: A proposito de nada
Alfred : Sicken lirare!!!!!!

Sv: A proposito de nada
HV är näst bäst i numerära överlägen och fjärde bäst i numerära underlägen.
Hur de kan ligga där de ligger i tabellen är en gåta.
De har spelare för att vara ett topp-4 lag.
Och bortser man från spelet i 5 mot 5, så är de ju ett topp-4 lag.
Får de bara spelet att funka någorlunda i 5 mot 5, så blir de oslagbara i ett kval.
De måste vara de största favoriterna någonsin i ett kval.
Inget lag har någonsin haft en bättre trupp i ett kval.

Vi måste alltså antingen ta 4 poäng fler än Oskarshamn på våra 7 matcher, jämfört med vad de tar på 8 matcher. Eller så ska vi slå HV i bäst av 7 matcher. Nej det kommer inte att gå.

Det är nog många spelare som spelar sina sista matcher i Brynäs nu.
Blir tungt att se t.ex. en fulltränad Rödin i ett annat SHL-lag.
Han kommer ha hunnit lägga av långt innan Brynäs spelar i högsta serien igen.

För att inte tala om alla spelare i NHL, från Gävle.
Kommer de spela i NHL och sen lägga av, som typ Sedinarna?
Eller spelar de några säsonger i SHL (som då inte blir i Brynäs).

Det blir nu eller aldrig för damerna att vinna SM-guld.
För så mycket inom klubben kommer tvingas dras ner till en miniminivå om den ens ska kunna existera vidare efter den här säsongen? Förstår egentligen inte hur det ska gå till att spara in så mycket som behövs.

Sv: A proposito de nada
Skrubben: Roar mig med att lyssna på intervjun med PA från i juni....han levererar exakt de svar som efterlysts av Sanny, Wikegård mfl. sk. "experter";

Dagliga rutiner, tydlig kravställning, fystester mm.

Jag väljer att upprepa Sanny Lindströms klassiker från ett år sedan angående utfallet;

"Förra säsongen såg det illa ut, nu ser det tamejfan ännu värre ut"

Bara att konstatera att PA blev ett praktfiasko....

Rotborste, klorin och stålull!

Sv: A proposito de nada
Honken72: Brynäs kommer fucka upp PA:s cv ordentligt. Men Hockeysverige har kort minne så han jobbar nog snart igen.

Grämer mej att vi missar SSK:s dansk nu. En allsvensk värvning som faktiskt hade funkat.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Många individer (vi alla vet vilka jag syftar på) här inne som verkligen inte kan hålla vokabulären och känslorna i styr efter förluster. Patetiskt beteende från vuxna män.

Sv: A proposito de nada
Har försvarat och haft tålamod med PA länge men nu handlar det om existensen. Kör med Sjödin och Molin i båset med Stråhle som ass. Kicka backtränaren som jag knappt kan namnet på utan avgångsvederlag och klarar vi oss kvar så testa Stråhle som headcoach.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: enligt väldigt många båda här och experter så är han ju en så jädra bra tränare och då vill väl MÅNGA lag ha honom.
Vi har sparkat tränare efter 7 omgångar.Vi harsparkat tränare när vi har legat mitt i tabellen och tagit två raka segrar MEN när vi är käpprakt på väg ner i HA då ska vi va stöniga o hålla i nån jädra process..Helt sjukt!!!!

Sv: A proposito de nada
Sama: var god att inte dra alla Leksingar över samma kam bara för att du har en som inte kan hantera glädjen på ett snyggt sätt (kotten) i ansiktet just nu.
Tror alla som håller på Leksand är väldigt glada över den här säsongen.
Men det är nog få som glömt var laget har varit de senaste åren.
Gäller att vara ödmjuk nu, finns ingen garanti att det kommer se ut likadant nästa säsong.

Sv: A proposito de nada
Kotten81:

Det är inte riktigt läge nu att vara här inne och provocera, Leksand är mycket bättre än Brynäs denna säsong det behöver man inte va raketforskare för att begripa men att kalla oss topplag är ju inte riktigt sant. Många leksingar jag pratat med är nöjda om vi går slutspel vilket jag också är även om målsättningen inför denna säsongen var att hålla sig kvar. Nu ser det bättre ut än på länge och jag är som sagt mer än nöjd med en kvartsfinal

Bara att acceptera att det är 2 skilda världar för våra lag just nu. Jag hoppas verkligen Brynäs fixar detta men det ser onekligen tungt ut för dom men jag håller alla tummar jag har.

Sv: A proposito de nada
Kotten81: Spännande att man kan ligga 7:a i en tabell med 14 lag och ändå vara ett topplag. Alltså menar ni Leksingar att det finns minst 7 topplag i SHL? Är det rimligt att halva serien består av topplag?

Sv: A proposito de nada
Asså, kul att kunna skratta mitt i allt elände. Fantastiska tips från Ola-Conny. Kan bli tungan på vågen.

Sv: Dam semifinal 3
magr: 3-0 det kan bli final grabbar, final!!!

Sv: A proposito de nada
”C More: Är det förstavalet för Micke Sundlöv att han ska vara sportchef i Brynäs nästa år?

– Det pågår en dialog och jag hoppas att man ganska snart kan knyta ihop säcken.

Lorenz bekräftar också att det i nuläget inte har något annat alternativ än just Sundlöv.

– Just nu har vi ingen annan lösning än så, utan vi har en sportchef som vi hyser förtroende för, som vi upplever har gjort ett bra jobb så här långt, så det är Micke vi har här och nu.”


OFATTBART!!
Menar dom på fullaste allvar att dom tycker han gjort ett ”bra jobb”??
Där förstår man att Brynäs problem är grundat i toppen och att hoppet tyvärr är ute. Varför vågar man inte prova någon annan, vem som helst!? Vad har man att förlora?

Sv: A proposito de nada
{8975}: Räcker inte swishmiljonen så pyntar jag in en gång tìll om det går att köpa ut PA. Herrlaget kan träna ihop med damlaget så får dom lära sig att spela ishockey och inte bara ÅKA ishockey.

Sv: A proposito de nada
Linköping är mycket lugnare och mer stabila än oss. De förtjänar vinsten. Hade detta varit omgång 5 så hade jag kanske tänkt annorlunda, men vi klarar ju inte ens släppa in ett mål utan att kollapsa. Och sen.."tyst i båset" ??? Hur många rutinerade killar har vi? Det ska väl för ända in i helvete inte bli tyst. Och PA får väl för fan dra igång laget isåfall. Nä, det smärtar mig att säga, men jag ser inget sämre lag just nu.

Sv: A proposito de nada
Totalt ohållbart att ha kvar PA, svälj stoltheten och sparka sopan nu ikväll, han kommer att skicka ut Brynäs ur SHL med sin patetiska "process"

Sv: A proposito de nada
{9179}: har sagt det förr..PA kommer föra ner oss i HA..Det finns en enorm övertro på denna karln som tränare ...

Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Sjukt, skulle det kunna funka med någon form av stödkrage tro? Likt mannen på balkongen i Beck-filmerna?

Sv: Semi 2 dam HV -Brynäs nu
Lesky: Sjukt att vända igen 👍👍👍🤣

Sv: A proposito de nada
I dag när jag såg Leksand göra 6-3 målet , så tyckte jag faktiskt synd om Brynäs .
En känsla som jag aldrig trodde skulle infinna sig i min kropp :(
För att snabbt analysera en medelmåttig hockey match med dåligt försvarsspel från båda håll och läckande målvakter , så var ändock underhållningsvärdet rätt högt ändå , iallafall efter ett par öl :)
Men jag tror ni löser det hela och slipper kvala , eller rättare sagt så hoppas jag att ni slutar ovanför det förbannade sträcket .

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Absolut kan man säga att vi slapp risken att åka ut i ett kval. Det köper jag och det är ju som det är.

Men att hålla på och fjanta sig o hävda att Leksand skulle åkt ur, det vet ingen! Så därför är det skitsnack.

Sv: A proposito de nada
{9232}: På vilket sätt är det löjligt ? Ni var sopdåliga å skulle spela kval mot heta lag i as . I sdhl i år blev ni åter räddade av att ett Leksand sen länge avsågade skulle spela kval . Men åter räddade från att spela kval.

Sv: A proposito de nada
Fan vad utmattande det är att heja på ett lag som bara förlorar och förlorar och förlorar och förlorar... År efter år. Vi har inte ens haft 2 år med kontinuitet på hela 2000-talet. En bra säsong har alltid möts av flera usla. Och nu 4 raka år med sämre och sämre resultat. Och även om vi undviker kval vilket jag inte tror vi gör så sitter vi ändå i skiten. Det börjar tära på en.

Sv: A proposito de nada
Att Brynäs släpper in mest mål är helt klart en indikation var vi hamnar i tabellen. Normalt blir man sist (7 ggr av de senaste 10 åren). Börjar bli sent att ställa om försvarsspelet men görs inte det är det jäkligt sannolikt att vi spelar i Allsvenskan nästa år. Filander och Fagervall har lyckats. Varför fixar inte Peter Andersson det?

Sv: A proposito de nada
{9179}: ”Peter är ju fan mer handlingsförlamad än vad Melin var.
Har han tagit nån time i år i typ första eller andra perren??
Börjar avsky Brynäs mer o mer och hoppas nästan dom åker ur. Så slipper man skiten helt o hållet. Jävla alibi looser klubb”

Ursäkta mig? Är du ett troll eller vad är du?? Nån måtta får det vara.
Steppa upp eller gör laguppställningar till nåt lag du inte avskyr i ett forum där du känner dig mer hemma.

Sv: A proposito de nada
Tjejerna visade vägen idag, stort stolt GRATTSI.

Nu hoppas jag att vi slipper jaga idag, skulle vara skönt att ha ledningen genom matchen.

4-2, sista i tom kasse 👍😊

Sv: Semi 2 damer HV - Brynäs
{8399}: Viktigt att inte förlora första matchen när upplägget är som det är. Nu förväntar jag mig att herrarna visar samma vilja att vinna ikväll!

Sv: A proposito de nada
Lemp: Ja har sett den. Mycket pekar i samma riktning. Man är ju kluven i allt...

Campese är VD i en SHL-klubb. Då får man tåla granskning, kritik och ifrågasättanden...

Å andra sidan är Michael Campese en människa... Han vill naturligtvis inget hellre än det godaste för Brynäs. Upplever att han brinner för föreningen. Men han kanske brinner på fel sätt...(?) Men aldrig roligt när människan hängs ut. Han mår naturligtvis inte bra nu och det får man ta i beaktande.

Jag står bakom Stisses kritik. Jag tycker vi ska ha en ny VD. Men jag vill samtidigt inte såga för hårt. Känner för Campese när det kommer till människan bakom VD-rollen...

Ersson
Jag tycker Ersson får för mycket skit i onödan han är en jävligt bra målvakt och räddar brynäs flertal gånger ikväll. Va fan gör rödin skjuter i stolpen kom igen den där ska sitta vad är problemet. varför forecheckar man som idioter i 3 mot 3? Vi ska vara nöjd med 1 poäng mot Örebro bort. Visst är skottet inte otagbart men vill bara poängtera att jag tycker inte han ska ta all skit för förlusten. Det syns tydligare när en målis för misstag än en t.ex fw.

Sv: A proposito de nada
Måste undra hurfan Alcen kan få ta upp en plats i truppen.

Sv: Örebro - Brynäs 210305 18:00
1 pinne får vi vara nöjda med idag mtp på hur matchen utvecklar sig. 2:a och 3:e helt ok. Surt med den OT:n. Abols och Rendulic är tunga. Vi går bort oss.
Tre pinnar på söndag nu!!

Sv: A proposito de nada
Berge: Jag tror att det är en tidsfråga innan SHL kommer att bli en proffsliga där man köper en plats. Sedan kommer det finnas en räcka av serier från blåbärsligan upp till Div 1(HA) där majoriteten av spelarna och personalen är halvproffs/hobbyverksamhet. Dessa ligor kommer att ha ”romantiska” folkhems-upp/nedflyttningar för den som åtrår detta. Förmodligen kommer tidningen Buster att vara huvudsponsor... 🙂

Funkar inte längre att köra en dyr proffsliga som SHL i konkurrens med omvärlden med risk för omedelbar konkurs, personalavskedanden vid nedflyttning och samtidigt försöka sig på långsiktiga rebuilds och att våga slussa in ungdomar. SHL-verksamheterna har nu blivit alldeles för stora. Åshöjden är förlegad... Romantiken med upp/nedflyttning får de lägre divisionerna ta hand om.

Detta är min helt egna åsikt - inte någon ”vi tycker” eller ”man ska inte kunna” attityd vilken jag är allergisk mot.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)