1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779513 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Rödin
Campese får lämna enligt uppgifter till Hockeynews

Sv: Rödin
Lemp: Man kan väl se lite samma utveckling som Robert Ohlson hade i DIF.
Dif spelade ju skitdåligt säkert fram till jul, innan det blev bättre.
Lägg till att AR inte fick nån försäsong och GS få matcher.
Lagets kvalité..
Jag är mer eller mindre övertygad att PA och VS är bra för Brynäs över tid.

FORZA BRYNÄS❤❤❤

Sv: Rödin
{9179}: Patetiskt att läsa detta på GD:s blogg:

”Frågade PA om varför Bertilsson är i första PP och Billins i andra. Fick ett långt svar runt det där kontentan och slutsatsen var att "lika barn leka bäst". Det vill säga tex Anton och Bertilsson har spelat tillsammans och känt varandra i många år.”

Låter som en dagisverksamhet i mina öron. Berra håller inte i PP1 i SHL, punkt slut.

Sv: A proposito de nada
Vuollerim: Jag blev lite lack när jag lyssnade på podden med Sanny och Madhawk idag, de sprider rykten om att klubbar misstänker att de som haft nedstängningar för Covid fuskar. Sanny vill såklart inte ange vilka som misstänker andra för att fuska utan han sprider bara elaka rykten, jag gillar det inte.

Sv: A proposito de nada
{8399}:
"Även om det har blivit rörigt och FBK:s lördagsmatch mot Brynäs blev framskjuten på grund av ett nytt coronautbrott i Gävleklubben"

Synd att journalisten inte tagit reda på fakta innan de gjorde intervjuerna. Om Peter J uttryckte sig enligt ovan som ett svar på t ex Brynäs pandemi konsekvenser så är det inte bara korkat, det är oförskämt.
Det uttalandet hade krävt lite initierade motfrågor om det läge bl a Brynäs är i för att ställa honom mot väggen.

Brynäs fick x antal matcher inställda pga att andra lag fick ställa in. När de skulle börja spela matcher igen åkte de själva på en längre nedstängning. Sedan jul och nyår har de i princip bara spelat matcher och sen åkte de på ett nytt utbrott. Nu ligger planeringen att spela 11 matcher på 21 dagar.

Om sammanhållningen i SHL inte är bättre än så här behövs inga ovänner.

Sv: A proposito de nada
Oskarshamn får lika idiotiskt spelschema som Brynäs i slutet av serien. Det är tydligen viktigast att C More och TV4 inte ska behöva ändra något i sin tablå, än att serien ska avgöras på ett någotsånär rättvist sätt.

Inte ens Oskarshamns tre nya framflyttade matcher får SHL att flytta fram sista omgången en enda dag. Man märker var prioriteringarna hos SHL ligger. Och det är inte att inblandade klubbar ska få rättvisa förutsättningar.

Sv: A proposito de nada
bradberry: Skulle må så jäkla bra om LHC och HV71 hamnar i kvalserien. Dels för att då har vi grejat nytt kontrakt och dels för jag avskyr HV71. Att se dom åka ut vore lika härligt som ett som ett SM-guld 😀

Sv: A proposito de nada
{8399}:
Uppladdat:

500x0-c608c32e-1ec3-4c58-abc9-f6945cee86af.jpeg


Sv: A proposito de nada
Enaranger: Hade varit enklare om det var 2 parallella hemmamatcher: Kör ett byte i A-hallen mot VF, snabbt över till B-hallen för ett byte mot LIF, sen snabbt tillbaka igen och kör mot VF o s v ... 😂

Hmm... Kanske dumt att ge SHL ideer för hur man ska klämma in Brynäsmatcherna...

Sv: A proposito de nada
HV fascinerar mig verkligen. Man har ju hela tiden tänkt att de är för bra för att få kvala men de är fortfarande en poäng efter oss trots tre matcher fler spelade. Det lyfter liksom aldrig för dem. Tänker de själva "äh vi är HV, vi är för bra för att åka ur", eller vad är grejen?

Sv: A proposito de nada
Chanzone: Nu leder både SAIK och DIF. Och jag jublar.

Spyr i munnen...

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Jag tror ingen tror att du är en kvinnohatare av de inläggen som du postat tidigare. Men när du postar ett inlägg där du uppenbart agerar som en sexist så är det väl inte så konstigt att folk reagerar.

Sv: A proposito de nada
{7981}: BIF har då alltså under 2 månader nu spelat ungefär 1 match mer per vecka än många konkurrenter... Va fan? Finns ju ingen som helst sportslig rättvisa denna säsong

Att LIF i det läget kände att de - alltså de (!!!) behövde vila lördag-torsdag istället för att ställa upp för ligan på tisdagen för att bidra till att rädda schemat, är vad som sticker i ögonen på oss. Bra att LIF hann visa sina kort innan det senare visade sig att matchen ändå inte kunde spelas. Då vet vi vad som gäller beträffande rakryggat beteende från LIF. Hoppas man inte lär inte ut denna attityd till sina barn.

Sv: Ny på sidan
Zappaholic: Var förstående med läxingarna jag ska berätta. Det satt två läxingar på en parkbänk i månljuset och drack spetsad pucko, plötsligt sa ena läxingen vilket är det längst till? Månen eller till Gävle, då svarar hans kompis din dumma jävel ser du Gävle här ifrån va.😂

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag hoppas verkligen att vi får möjligheten att slå ut Leksand i en åttondelsfinal, det skulle vara mumma.

Sv: A proposito de nada
En poäng mer än jag trodde, och alla poäng är guld värda just nu. Fortsätter vi såhär kommer vi att undvika kval, vi har ”lättare” spelschema jämfört med övriga konkurrenter.

Sv: A proposito de nada
Dagen vore så perfekt om Scott avgör med 30 sek kvar . Karma

Sv: A proposito de nada
Olesen vore en grym värvning. Tycker han visade sin potential i SHL med IKO (3+1 på 4 matcher). Hoppas verkligen att det stämmer.

Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Jag tycker att alla som ställer sig som tränare i ett shl-bås ska ha kvalificerat sig till uppdraget genom att ha bevisat något som tränare på lägre nivå innan. Om Alcén visar sig vara kapabel som tränare blir han givetvis intressant i den rollen men inte innan dess. Tror det sista Brynäs ska göra är att fortsätta ha övertro till f.d spelare, alltså en övertro på att de ska vara duktiga i andra roller utanför isen. Det är till stor del den övertron som har skapat den här prekära situationen.

Sv: A proposito de nada
Skönt med vinst igår. Tyckte vi Palveriserade Hv... :)

Här kommer några tips till PA ang pp:
Sätt tillbaka Molin i första!!!
Byt Bertilsson och Billins!
Läs denna artikel om hur man kan använda olika taktik för pp1 ochh pp2 och därmed nyttja olika styrkor hos spelarna:
chicago.suntimes.com/blackhawks/2021/2/18/22289015/blackhawks-power-play-units-jeremy-colliton-patrick-kane-philipp-kurashev-adam-boqvist

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Låt PA få chansen mer än en säsong att sätta sin prägel på det här laget. Någon form av kontinuitet hade ju varit önskvärt i den här klubben.

Sv: A proposito de nada
munkas: viktig och nödvändig seger, det lönade sig att vila folk i tisdags.
Ölund måste bort från tekningarna. Bedrövlig. Hv kan bygga sina anfall därifrån och gör även målet så.
Tycker man ska sära på Danielsson och Berglund fortfarande, dom är säkerhetsrisker i backcheck

Sv: A proposito de nada
Jaaaaaaaaa!!!!

Så jävla skönt att dänga köplaget!!!!

Älska Palve!!!!

Sv: A proposito de nada
Fan börjar gilla den där Palve :-)

Sv: A proposito de nada
Palve gör så mycket rätt, men det verkar omöjligt för honom att få in puckjäveln i mål.

MONUMENTALT viktig extrapoäng nu.

Edit: Hahaha PALVE!

Sv: A proposito de nada
spolaisen: Less på detta ständiga gnäll på Lena Sundqvist. Varför denna kukmätartävling i att få mest likes på negativa inlägg om henne? Patetisk nivå.

Sv: A proposito de nada
Supportern: Känner samma med Scott, vi har haft nog med spelare som fått avsluta sina karriärer i förtid. Håller verkligen tummarna för att han ska komma tillbaka på toppnivå och få spela tills han själv väljer frivilligt att lägga skridskorna på hyllan.

Sv: A proposito de nada
Peja: Ja visst, men Kvist vs Alcen/Mannberg känns ju inte rättvist. Dom två senare är ju mycket bättre defensivt. Speciellt i det läget laget är i nu och det disciplinerade spel man vill spela. Men Kvist har ju alla möjligheter att bli riktigt vass till nästa säsong med lite mer erfarenhet och jämnhet.
Birgersson gillar jag skarpt. Hoppas han fortsätter att utvecklas för där har vi en potentiell stomspelare.

Sv: A proposito de nada
xxxx BIF xxxx: Snart swishar jag dig vad du nu kräver av Brynäs, börjar bli less av att se skiten.

Sv: A proposito de nada
xxxx BIF xxxx: Ett råd i all välmening, ta inte familjens pengar nästa gång, jag har själv som många andra skänkt pengar men jag skulle aldrig ta pengar avsedda för familj/barn.

Brynäs betyder mycket för mig tyvärr inte för resten av familjen, jag väljer således att stötta med min del av kakan. Jag vet att föreningen är i stort behov av stöd och iom att det inte blir resor och biljetter denna säsong får en del av de pengarna komma klubben tillgodo via fansens värvning.

Sv: A proposito de nada
Ska inte de (fåtal) som köper stödbiljetter till Brynäs matcher
kunna begära pengarna tillbaka efter varje match som Brynäs
förlorar också?

Ni som skänkt pengar, och ångrar er nu.
Då får ni väl helt enkelt sluta ge pengar i fortsättningen.
Avsluta eventuella medlemskap som privatpartner.
Och gå ur som medlemmar i Brynäs IF.

I och med att ni slipper utgiften för att gå på matcher.
Så bör ni ha gått jämt upp snart.

I somras stod det att pengarna skulle betalas tillbaka
om affären med Berglund och Bertilsson inte gick igenom.
Den här gången stod det inget om att pengarna skulle
betalas tillbaka om inte någon spelare värvades.

Sv: A proposito de nada
Supportern: "Jag håller med om att man borde kunna få pengarna tillbaka. Definitivt när Brynäs själva började marknadsföra insamlingen."

Fast du borde kanske ha läst på lite innan, så här står det ju på Brynäs hemsida:
"Brynäs IF förbehåller sig rätten att använda insamlade medel till spelarförvärv helt utifrån klubbens egna beslut. När värvningen är gjord får ni givetvis veta vilken spelare era pengar gick till. Informationen kommer ut på Brynäs IF:s hemsida."

Sv: A proposito de nada
Kan inte komma ifrån hur besviken man är på hur laget/klubben sköts och drivs samt hanteringen av fansens värvning. Jag kommer inte ge en krona mer förrän de börjar ta bra beslut.

Sv: A proposito de nada
{8399}:

Hade våra tre mål sett ut som Rögles tre första mål.
Ja då hade man kunna säga att vi hade högre utdelning
än vi borde haft,, på 14 skott.

Vi skapade och tog tillvara på tillräckligt många chanser borta mot Rögle
för att kunna ta poäng. Problemet är att vi släpper in för många mål,
för att kunna vinna. Man slår inte Rögle borta med typ 5-4 eller 6-5.
Det gäller nog de flesta lag i serien.

Vi brände bättre målchanser själva, i den här matchen, än vad
de tre första målen för Rögle var. Det var lite för "billiga" mål,
för att tillslut kunna ta poäng.

Malmö vann borta mot Rögle. Och inte vann de genom att
skapa fler målchanser än Rögle och dominera matchen.
De vann tack vare ett riktigt bra målvaktsspel. Tror nog
det har krävts för de flesta lag som slagit Rögle borta.

Det finns fortfarande en konstig självbild gällande Brynäs här inne.
Vi ligger bland bottenlagen. Men vi ska tydligen ändå helst skapa
fler målchanser än Rögle på bortaplan. Även fastän alla hade sågat
laget på förhand. Märkligt.

Örebro fick i väg 5 skott på mål, under de två första perioderna
borta mot HV för inte så länge sedan. Inte ens topplagen dominerar
alla bortamatcher lite som de vill i den här serien.

Fram till dess Rögle gjorde 4-3 i tredje. Så hade faktiskt inte de
heller radat upp en räcka med målchanser i den perioden.

Men visst, man kan ju alltid tycka att allt är skit.

Sv: A proposito de nada
Jävligt synd tycker jag. Vi var med tills det var 6min kvar. Andren är inte shl-mässig tyvärr. Grabbarna ska ha cred hur de utför matchen. Mkt besviken att det inte handlades en målis.

Sv: A proposito de nada
{9179}: Vi har hållit Rögle till 16 skott på mål under två perioder. Det är ju skitbra!

Sv: A proposito de nada
Ständig: Detta blir ett ypperligt tillfälle för Victor Andrén att få tillbaka sitt självförtroende, han kommer att bombarderas ikväll.

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Dacke är en enkel lättsam individ som man säkerligen gärna tar en kaffe med utanför möteslokalen men ogärna lyssnar till inne i densamma.

Sportdirektören Andreas Dackell: ”Vi ska spela en underhållande hockey och vi lär ju bjuda på det lilla extra”

Som sagt, om en blind leder en blind faller båda i gropen.

Sv: A proposito de nada
Huge: Och genast kommer riddaren i brun rustning ridandes på sin tandlösa tiger till undsättning!
Bjynäs äj bäst. Du e dum.

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: ”Ta det tidningen skriver med en nypa salt. De skarvar, fyller i och lägger till.”

- Nej du... Den här gången ska vi nog inte plocka fram saltskopan.... Det är illa... Det är nog värre ställt med det mesta än vad tidningen skildrar i den artikeln... Tämligen övertygad att Campeses dagar är räknade i Brynäs. Eller iaf hans månader...

Sv: A proposito de nada
{9179}: Utifrån ditt höga tonläge och allt svamlande om vad du hemifrån soffan TROR föregår internt inom föreningen, så känns det som att det är dags för dig att ta en time-out eller sjukskriva dig själv. Som du väl redan har gjort en gång härinne, om jag inte missminner mig...

Sv: A proposito de nada
{8399}: Som spelat i ryska andraligan och 0 minuter i KHL. Luktar flopp ända upp till Gävle.

Sv: A proposito de nada
Det är för charmigt med alla supportrar som desperat kräver att Sundlöv skakar fram en Jesse Niinimäki, en Tim Wallace, eller varför inte en Terry Broadhurst... Får man inte läge på rätt spelare så kräver fansen att Sundlöv ska köpa bajs för pengarna som fansen samlat in.... Spara dem till nästa års trupp? - Nä det är nu vi ska KÖPA så kom igen nu Sundlöv och håva in avföring! Fast, löst, brunt eller grönt spelar ingen roll... Bara vi handlar...

Jag är så glad att vissa supportrar inte har med sporten i Brynäs IF att göra...

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Nu ska vi inte överdriva, det var för att man skulle ha möjligheten. Behåller hellre pengarna istället för att slänga bort fansens pengar på något dåligt. Föreningen kan aldrig lova att man ska värva någon, finns en annan part i överenskommelse oxå.

Sv: A proposito de nada
Wesel: Ganska klargjort av många att så är fallet. Men ändå klagar folk som galningar. Är då kritisk till mycket Sundlöv har gjort, men börjar bli tramsigt att klaga när han inte kan göra så mycket. Tar han in någon medioker överbetald spelare så kommer samma personer skrika när den spelaren floppar.

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: jo, det stämmer att det inte bara är du och Myling. Ni är fler.

Och jag har också mått förjävligt den här säsongen. Brynäs har gjort en riktig skitsäsong, och många gånger känns det helt hopplöst. Det måste ske förändringar inom Brynäs.

Men ja, jag slutar inte hoppas att det kan vända för det. Jag är precis lika missnöjd över den här säsongen som ni är, men jag tänker inte sluta stötta laget.

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Berge: Du har inte märkt av några fler kritiska härinne??
Jag tycker Dysterkvistarna växer för varje vecka som går. Det blir ju lätt så när skitsäsongerna avlöser varandra och vi helt plötsligt står där som SHLs tråkigaste lag. Omsprungna av Leksand och Oskarshamn.
Men kudos till dig och Huge som kan bortse från det. 👍

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
MrCarla:
Swisha för herrlaget, valfritt belopp till 123 350 06 75 och märk donationen med fansens värvning herr.

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
1:a perioden är katastrof, sen är det full kontroll, lyfter på hatten mycket bra försvarsspel!

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Mattson: Ett glädjeämne är ju Billins! Märks att det är en klasspelare. Spela honom 35-40 min?



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)