Bästa inläggen
Föregående · 883 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, tiden har sprungit ifrån Andersén, tyvärr. Vi får tre ledningar men orkar/kan inte förvalta det.
Viktigt med Harper tillbaka i nästa match. Sen måste PA stuva om och ge Ölund bättre förutsättningar. Tyngsta förlusten på länge..drar mig för att gå till jobbet imorgon och få alla jävla gliringar från Lhc:are
Viktigt med Harper tillbaka i nästa match. Sen måste PA stuva om och ge Ölund bättre förutsättningar. Tyngsta förlusten på länge..drar mig för att gå till jobbet imorgon och få alla jävla gliringar från Lhc:are
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jim80: Andersén hänger inte längre med i SHL. Han har gjort enstaka bra matcher under säsongen men det är mitt bestämda intryck. Han blir inte bättre av mer istid. Tror inte han hade spelat så här mycket om det inte vore för skadorna på Bertilsson och Billins. Man gillar ju Andersén, han är en gammal krigare, men ser det som helt orealistiskt att han blir kvar nästa säsong oavsett serietillhörighet.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Det är riktigt roligt att det har gått väldigt bra för Desch nu på senare tid.
Håller tummarna för att det håller i sig för honom säsongen ut.
Tycker att Jaedon är värd att hyllas lite ✌️
Håller tummarna för att det håller i sig för honom säsongen ut.
Tycker att Jaedon är värd att hyllas lite ✌️
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: "Björk och Hedberg körde alltså ihop på måndagens träning" skräms inte, befarade minst hjärnskakning och benbrott på bägge...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Finns det nån slags kosmisk rättvisa så får vi 2-3 flytmål imorn. Nån sjuk studs, nåt självmål och en riktig jävla målvaktstavla.
Nu tror jag iof att vi är starka nog att vara jämna med Linköping trots skadeläget, men lite medstuds hade suttit fint.
Nu tror jag iof att vi är starka nog att vara jämna med Linköping trots skadeläget, men lite medstuds hade suttit fint.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Både Nyberg och Deschen i proffstyckarnas laguppställningar för veckan👍
Både hockeynews och Expressen.
Både hockeynews och Expressen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Om SHL ska försöka vara en seriös liga. Då bör inga domare
från: Gästrikland, Skåne, Östergötland och Småland döma
någon av de återstående matcherna som Brynäs, Malmö,
Linköping, Oskarshamn och HV spelar. Det bör faktiskt
inte vara speciellt svårt att ordna. Om inte SHL själva
lyckas pussla ihop denna förhållandevis lätta uppgift,
så är jag säker på att de kan ta in en normalbegåvad
PRAO-elev från högstadiet, som kan ordna det.
från: Gästrikland, Skåne, Östergötland och Småland döma
någon av de återstående matcherna som Brynäs, Malmö,
Linköping, Oskarshamn och HV spelar. Det bör faktiskt
inte vara speciellt svårt att ordna. Om inte SHL själva
lyckas pussla ihop denna förhållandevis lätta uppgift,
så är jag säker på att de kan ta in en normalbegåvad
PRAO-elev från högstadiet, som kan ordna det.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Antoneriksson: Nej varför ska han det?
Han skrev aldrig att det var 100%. Allt ska klaffa etc.. Jag tycker bara det är skitkul o läsa något som någon har fått från en källa inom brynäs. Alltid kul med rykten, fortsätt med det.
O vem vet, det kanske kommer ändå?
Han skrev aldrig att det var 100%. Allt ska klaffa etc.. Jag tycker bara det är skitkul o läsa något som någon har fått från en källa inom brynäs. Alltid kul med rykten, fortsätt med det.
O vem vet, det kanske kommer ändå?
+ 7
Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Auchinleck: Jag tycker ändå det är helt ok match fram till 3-1 och 4-1 som kommer lite enkelt. Några misstag och dålig i tekningar så straffas vi. Gillar ändå att vi studsar tillbaka. Bara att glömma, packa och åka hem. Förlust mot ett av seriens bästa lag är inget att grämas över. Intressant att PA coachade om lite på slutet. Jag skulle vilja ha Ölund i en lite starkare omgivning än med Alcen. Låt Petterson Mannberg och Alcen vara en gnuggarkedja och sätt Ölund med Gunler och Birgersson. Sallinen-kedjan går bra. Första ser också ok ut. Så bygg vidare på det. Hem och ladda om nu så 3 nya mot Clubben.
+ 7
Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Metalman: Trist att domarna tar tveksamma beslut. Speciellt när de kommer från Småland och uppenbarligen ger Växjö fördel.. Är detta korpen eller vad?
+ 7
Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
bradberry: Vi spelar vårt spel. Vi är inte rädda för Växjö. Jag är STOLT att vara Brynäsare idag, STOLT.
+ 7
Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Hade vart intressant att se hur Ingman hade kunnat utvecklas om vi var ett fungerande stabilt mittenlag t ex. Tycker han har redskap. Men för ojämn såhär långt.
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Jag har sällan varit pro sundlöv. Men sett till hur värvningar hanterats under säsongenoch det team som byggts upp så är jag beredd att låta alla köra på ett tag till om de vill, för att få lite stabilitet. Hade det varit som förra sommaren hade jag dock sagt blankt nej.
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry: Word! Efter en tids frånvaro på forumet är det dags att hoppa in Brynäsgröten igen :) Go seger igår och laget har medvind just nu. Hårt arbete och spelare som tar chansen när vi går med skador och en målvakt som står på huvudet gör att de trillar in poäng.
Vi älskar Brynäs!
Vi älskar Brynäs!
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Bäska droppar: OIK är en gåta i sig. Hur gick de upp? Hur lyckas de hänga kvar? Hur lyckades de vinna fem raka mot Brynäs?
Håller med om att HV matchen är viktig, deras nedåtgående trend lär inte fortsätta och förstärkningar är på väg så bäst att slå dem medan de ligger...😬
Till sist återigen hyllning av Sallinen och Ölund som faktiskt leder laget just nu!
Håller med om att HV matchen är viktig, deras nedåtgående trend lär inte fortsätta och förstärkningar är på väg så bäst att slå dem medan de ligger...😬
Till sist återigen hyllning av Sallinen och Ölund som faktiskt leder laget just nu!
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
{8399}: Jag tycker Andrén på lördag. Vi bör ha två målvakter igång. Nya tränaren kanske har fått upp självförtroendet även på Andrén. Bygg hela laget bättre, vi vet att Andrén kan.
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Bratwursten : Erssons målvaktsspel bidrar till mycket poäng nu. När ska man våga lufta Andrén. Jag gissar på lördag....
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
{2064}: De blir ju lite skenbart bättre då vi mest bevakar, tyvärr. Laget inser ju hur grymt viktiga poängen är ni och då blir det lätt lite så här.
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Vilken jävla go vinst, dock behövs det slipas på 3 perioderna!
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Alexander1912: Tack, där erkände du iaf att du är personen som skapar nya nick lika ofta som man själv byter strumpor.
Nä jag har inga kontakter inom Brynäs, så kan inte komma med konkret utifrån ett värvningsperspektiv MEN om man kollar tillbaka på min historik är jag nog inte ensam om att tycka att jag bidrar med en trevligare ton och inställning än dig iaf.
Nä jag har inga kontakter inom Brynäs, så kan inte komma med konkret utifrån ett värvningsperspektiv MEN om man kollar tillbaka på min historik är jag nog inte ensam om att tycka att jag bidrar med en trevligare ton och inställning än dig iaf.
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
magr: Bara det faktum att Scott fick en hjärnskakning är väl bevis nog för att det var en respektlös och ovårdad tackling.
Att det inte blev en lång avstängning på Nowick är inget annat än ett justitiemord som dessutom utsätter andra spelare för fara då Nowick får spela vidare och det är väl bara en tidsfråga innan han gör något likna de igen.
Att det inte blev en lång avstängning på Nowick är inget annat än ett justitiemord som dessutom utsätter andra spelare för fara då Nowick får spela vidare och det är väl bara en tidsfråga innan han gör något likna de igen.
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
SHL Playbook diskuterar Nowick och tacklingen på Scott. Man är som Sanny inne på att Nowick har väldigt dåligt spelsinne, man bör inte gå stenhårt på tackling i den situationen.
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Har en teori vad det gäller Brynäs prestationer mot topp respektive bottenlag! (Skall försöka fatta mig kort)
Brynäs försvarsspel går till stor del ut på att spela relativt tight och passivt vilket resulterar i att motståndarna gärna får hålla i puck, på utsidan... Teorin är följande: När Brynäs spelar mot ett bra lag (läs ex. Frölunda) som är vana vid att styra spelet och hålla i puck, blir resultatet en frustration för motståndarna när de känner att de inte kommer in på mål, utan endast får spela på utsida. En frustration på att Brynäs är taktiskt överlägsen i deras egna zon!
När Brynäs istället möter bottenlag (Oskarshamn, HV71, Malmö) sker det precis motsatta! Dessa lag är inte vana vid att få hålla i puck på detta sätt och spela runt i motståndarens (Brynäs) zon. Detta resulterar i tillskillnad mot ex.Frölunda istället i en självförtroendeboost och en känsla av övertag för dessa bottenlag...
Lite tankar och funderingar från min sida en dag som denna!
Brynäs försvarsspel går till stor del ut på att spela relativt tight och passivt vilket resulterar i att motståndarna gärna får hålla i puck, på utsidan... Teorin är följande: När Brynäs spelar mot ett bra lag (läs ex. Frölunda) som är vana vid att styra spelet och hålla i puck, blir resultatet en frustration för motståndarna när de känner att de inte kommer in på mål, utan endast får spela på utsida. En frustration på att Brynäs är taktiskt överlägsen i deras egna zon!
När Brynäs istället möter bottenlag (Oskarshamn, HV71, Malmö) sker det precis motsatta! Dessa lag är inte vana vid att få hålla i puck på detta sätt och spela runt i motståndarens (Brynäs) zon. Detta resulterar i tillskillnad mot ex.Frölunda istället i en självförtroendeboost och en känsla av övertag för dessa bottenlag...
Lite tankar och funderingar från min sida en dag som denna!
+ 7
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Vinst ikväll och jag törs lova att vi kan ”hänga av oss” Oskarshamn. Tar vi tre poäng går vi om dem i tabellen och har fem matcher färre spelade... Det är högst troligt att Brynäs kommer ta fler poäng än Oskarshamn resterande del av säsongen då vi över tid är ett bättre lag, våra skador till trots. Lägg då till att vi oxå har fem matcher att plocka ytterligare poäng på dem så kan vi konstatera att det känns klart där...
Kvällens match är avhängd på att vi får hål på motståndet. Jag tror Brynäs kommer ligga på från start. Gör vi mål tidigt kan det rinna iväg ikväll och bli en komfortabel seger. Dock finns en risk för en matchbild vi sett och lidit med så många gånger i liknande matcher... Dvs att vi för spelet, inte får hål, motståndaren kontrar in ett slumpmål och så äter de sig in medan moralen går ner hos oss.... Jag har en bra känsla inför ikväll och tror på tre poäng. Men känslan för att det riskerar bli som ovan beskrivet gnager i mig....
Frustrationens kväll?
Glädjens kväll?
Kvällens match är avhängd på att vi får hål på motståndet. Jag tror Brynäs kommer ligga på från start. Gör vi mål tidigt kan det rinna iväg ikväll och bli en komfortabel seger. Dock finns en risk för en matchbild vi sett och lidit med så många gånger i liknande matcher... Dvs att vi för spelet, inte får hål, motståndaren kontrar in ett slumpmål och så äter de sig in medan moralen går ner hos oss.... Jag har en bra känsla inför ikväll och tror på tre poäng. Men känslan för att det riskerar bli som ovan beskrivet gnager i mig....
Frustrationens kväll?
Glädjens kväll?
+ 7
Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Davey85: Ja han är säkert grymt bra rödin som kapten vad vet jag,gillar dock Ölund i intervjuer,jag tycker han känns som en klockren kapten :)
+ 7
Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Forsberg 1978: På torsdag ska vi gå om Oskarshamn
+ 7
Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
mattiask: Håller med. Palve känns som en riktigt bra förstärkning och bidrar med något vi sakat. Verkar dessutom inte ha så mycket nerver, vilket är bra!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Såg precis att Nick Ebert inte kommer till spel, fick känningar på matchvärmningen. Bra för oss!
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
mk: Nu är det Brynäs mot resten av världen i kriget om säker mark. Alla måste kämpa för laget, spelare måste visa hjärta, fans måste engagera sig 🖤💛❤️
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Blå grottan: Äsch då, hur kul är det att gå för slutspel och vinna SM-guld inför tomma läktare? Vi smyger in på plats 12 i år och kör stenhårt på guld nästa säsong när Rödin och Scott är tillbaka ;)
edit: Rödin får vila fötterna och köra en hel försäsong, lär bli succe 21/22!
edit: Rödin får vila fötterna och köra en hel försäsong, lär bli succe 21/22!
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Palve har bra siffror förutom just produktionen, tyder på att det finns potential där och att det kan lossna.
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Chanzone: Det jobbas hårt från fans i form av att bli privatpartners och skänka till fansens värvning i detta nu. Om alla som har möjlighet att sluta upp runt Brynäs och hjälpa till hakar på så kan det räcka långt.
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Enaranger: Ja det är väl i princip ingen tackling som Wikegård tycker att det är något fel på? Det låter i majoriteten av fallen att mottagaren tittat för mycket på puck, får skylla sig själv, saknar ögon i nacken osv. Den mest nyanserade i c more tycker jag är Sanny. Säkert mycket för sitt egna tråkiga avslut som hockeyspelare men likväl bra, enligt mig.
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Hoppas bilderna kommer i ordning nu, vet inte hur sidan lägger ut dem.
Men det är klockrent att det tar i huvudet, går inte att missa, men jag tror det är axeln som träffar hakan och att armen/armbågen inte tar i huvudet alls utan används mot bröst och som knuff efter impact.
Konstigt att man inte anmäler det och tar det en sväng för att sen fria om det inte var SÅÅÅÅ allvarligt, men man får en förklaring istället för att inte ta upp det alls.
Men det är klockrent att det tar i huvudet, går inte att missa, men jag tror det är axeln som träffar hakan och att armen/armbågen inte tar i huvudet alls utan används mot bröst och som knuff efter impact.
Konstigt att man inte anmäler det och tar det en sväng för att sen fria om det inte var SÅÅÅÅ allvarligt, men man får en förklaring istället för att inte ta upp det alls.
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Sven.Savage: Trodde aldrig jag skulle säga det till en luleåsupporter, men... Klockrent!
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Hur kommer det sig att de stänger SDHL för nerflyttning men inte SHL? Vad är logiken i det, någon som vet?
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Spjutmuren: Se även denna sena tackling som Nowick satte in på Josefsson tidigare på säsongen.. Dags att porta honom från SHL.
Edit: Ta även Skellefteås ledning i öronen.
Edit: Ta även Skellefteås ledning i öronen.
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mattson: Fruktansvärt tråkigt att han åker på en hjärnskakning. Har han haft det tidigare så kan det släcka karriären. Se bara på Sundh.
Borde bli en lång avstängning men vad hjälper det Scott? Han som släckte Sundh missade en match Sundh kan ju knappt leva vettigt än.
Blir provocerad av såna här fula tilltag. Var är respekten för varandra ute på plan?
Borde bli en lång avstängning men vad hjälper det Scott? Han som släckte Sundh missade en match Sundh kan ju knappt leva vettigt än.
Blir provocerad av såna här fula tilltag. Var är respekten för varandra ute på plan?
+ 7
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
munkas: Vi gör en bra period. Bästa på länge. Sånt kommenterar du aldrig. Så kommer ett rejält misstag, och då ska du genast dit och hånskratta.
Tråkig attityd...
Tråkig attityd...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kan köpa en torsk mot Luleå på bortaplan, såklart. Men det gör mig väldigt orolig att vi match efter match blir utspelade. Förstår inte att fler inte känner den oron? Dom flesta verkar bli totalt resultatstyrda i sin analys. Vi vann 3 raka matcher, men även dom matcherna vanns på ett sätt som inte är hållbart över tid. Nu tycker jag dessutom att truppen är så pass bra att Peter inte heller kan skylla på det. Tack vare värvningarna under säsongen har vi i mitt tycke den solklart bästa truppen sedan 16/17. Ändå ser det på gränsen till riktigt illa ut i 5v5.
+ 7
Sv: A proposito de nada
I nästa match tycker jag Brynäs hoppar ut med hela bänken på isen och får hockey-historiens längsta anfall där Skellefteå drar på sig en utvisning, varpå vi får spela 4 mot 4, för det är tydligen en gångbar strategi. Anfall med alla tillgängliga spelare så är motståndarna till slut tvunga att ta en utvisning.
Kan ta att Luleå spelar bättre, men har så jävla svårt att svälja inkompetenta domare som fäller resultatet till ena lagets fördel.
Kan ta att Luleå spelar bättre, men har så jävla svårt att svälja inkompetenta domare som fäller resultatet till ena lagets fördel.
+ 7





Jag är en stor anhängare av jämställdhet mellan könen i alla delar av samhället och anser att miljömässig uthållighet är en livsavgörande fråga. Men de diskussionerna för jag med personer och grupper som har de frågorna som sina expertområden, inte med en hockeyklubb.