1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779526 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
Peja: Presskonferensen kom snabbt idag.

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
Peja: Bra då av Peter och co. att se honom som en tillgång och ge honom utrymme att växa i sin personlighet och sina hockeyskills. Det ger hopp om att Brynäs framtid ser ljus ut och inte bara malla spelare efter en tränares playbook. Ett bra lag består av en massa olika personligheter som arbetar tillsammans på bästa sätt.

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
Mycket bättre period men jag blir inte klok på spelet i egen zon!

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
{8399}: Du kan omöjligt vara nykter!!!

Sv: A proposito de nada
Lemp: så vackra ord "— Jag har varit Brynäsare sen födseln. Det här känns otroligt ärofyllt, nästan overkligt, säger 19-åringen."

Sv: A proposito de nada
{9179}: "Sen förstår jag inte hur du kan tycka att Persson och Birger inte platsar.. lek med tanken att alla skulle vara friska och krya. Inte fan hade jag valt Alcén eller Mannberg före Persson o Birger. "

Jag vet att jag antagligen är en av dom väldigt få. Men jag hade definitivt valt Alcén först av dessa fyra. Möjligtvis att det är jämnt skägg med Persson.
Men jag tycker att Alcén är en viktig spelare för oss, MEN han ska självklart inte spela någon annanstans än i en fjärdekedja och i BP. Hade även önskat att han hade haft en aning mer individuell skicklighet - som funkar på den här nivån. Lite som att jämföra tex med en spelare som Rosselli i Frölunda, men han har högre individuell skicklighet.
Men tycker att Alcén får alldeles för mycket skit från Brynäs-supportrar.

Sv: A proposito de nada
Peja: Sundlöv gav svar på tal om Ohlssons sågning av Scott. kortfattat, "inte okej och han ska inte kasta sten i glashus, och sen välkomnade dem till matchen imorgon"

Sv: A proposito de nada
Har inte sagt något om Scott-situationen, men gör nu ändå en input.

Jag har absolut ingen åsikt om Scott, förutom att han är grym och att hans återkomst troligen gav oss segern(!) - som ett nyförvärv :)

Sen det jag egentligen bara har att säga och det som är så beklämmande är att när det händer oss eller något annat icke-lag så säger man inte ett pip om domarna och det är tabu från Cmore att prata om det. Men nu(!), ja då är det inte bara lite kritiska åsikter utan de går bananas och är på allvar upprörda typ. Icke acceptabelt!

Sen att det är tränarstaben i Djurgården som drar igång detta är än mer oacceptabelt tycker jag. Klart man ska utvärdera domarna och ha åsikter. Men gör det i kontrollerade former. Undergräv inte domarnas insats och status publikt utan låt dem döma och ta det i interna kanaler. Även om man kan ha åsikter om domslut hit och dit, så sätt er inte i dessa situationer att man crosscheckar någon bakifrån vid sargen. Var arg på er själva istället för att ta ut frustrationen på domaren.

Skamligt av media och Djurgården!

Sv: A proposito de nada
{8399}: Fin tabell, Axle San, som bättre än den officiella tabellen visar hur lagen ligger till, när man beaktat att de spelat olika antal matcher.

Jag körde en sådan under hösten eftersom corona innebar att det blev sådan påverkan av spelschemat att den officiella tabellen blev ganska felvisande.

Men Enaranger påpekade att ännu bättre borde vara att också korrigera för matcher spelade hemma eller borta, så jag satte upp ett script för det som jag efter spelomgångar enkelt uppdaterar och lägger in på Luleåsnacket. Denna konstiga säsong behöver man ju kvalitetsdata för att följa läget.

Nu börjar ju de flesta lagen ha rätt lika hemma/borta-kvot för spelade matcher men fortfarande missgynnas ni, med bara 9 matcher (M) spelade hemma och 1,78 poäng per match (P/M); men 15 matcher spelade borta med 0,80 P/M.

Ingen jätteskillnad i tabellen, men ni ligger faktiskt något närmare #9, än #11, ser trevligare ut.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2021-01-11-kl-030705.png


Sv: A proposito de nada
Aktuell tabell
Uppladdat:

500x0-df210c76-1461-41c5-abba-540bafdcb73b.jpeg


Sv: A proposito de nada
Peja: Tycket att framförallt kedjan med Molin/Pettersson/Mannberg såg bra ut. Molin behöver dessa 2 speediga herrar bredvid sig.
Instämmer angående Andrén, sprider alldeles för mycket puckar omkring sig vilket han även gjorde i Växjö förra säsongen.
Slutligen så ser även K. Berglund allt piggare ut! Kul och viktigt!

Sv: A proposito de nada
Peja: Försvarsspelet och målvakterna är nyckeln. Andrén ligger sist i målvaktsligan enligt SHL:s stats. Men Ersson har jobbat upp sig till respektabla 91,17. Om Ersson går sönder är det kris, därför måste vi få tag på en stabil keeper vid sidan av Ersson.

Sv: A proposito de nada
magr: Var ett par tydliga förstärkningar från djurgårdare som inte uppmärksammas alls. Fick förstås inte samma inverkan på matchen men om det nu ska snackas om filmningar borde ju objektiva media ta upp dem också. (”Objektiva media”, jag vet)

Kontrasten är när deras Axelsson blir utvisad och avstängd. Då är narrativet ALLTID att domarna har fel och Axelsson är oskyldig.

Sv: A proposito de nada
Falken: Det där sa många i början på serien också när vi tog bra med poäng men spelet såg skit ut. Nu är läget exakt samma. Bra målvaktsspel, bra PP, hög effektivitet, men uselt 5v5. Nej jag ser ingen ljusning tyvärr. Väldigt positivt att vi tar poäng och verkligen hakar på lagen ovanför. Det skulle kunna ge självförtroende och att spelet därmed blir bättre. Min förhoppning ligger väl nånstans där.

Sv: A proposito de nada
#33: God kväll kära Brynäs vänner. Vinst över DIF tar jag alla dagar i veckan ... förlåt majk ... Allt är inte en dans på rosor direkt men lite positiva signaler finns allt idag med Scott tillbaka bla. Sitter här i bastun med en extra jäger och ett leende på mina läppar. Min fru undrar varför jag är så munter idag 😁. Nu njuter vi på vägen upp i tabellen.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Örebro kvitterar mot HV

Sv: A proposito de nada
bradberry: Och Örebro gjorde precis 2-2.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Wikegårds hat mot Brynäs är belagt sedan länge. Antagligen bitterhet över att han inte tog plats i klubben när det begav sig. När Djurgården är på besök blir det total härdsmälta i objektiviteten.

Sv: A proposito de nada
Herr D: Han måste ju ta den ställningen för att tömma domaren på svar. Jag ser inte vad ni ser i Oldén, han är en bra kommentator.

Sv: A proposito de nada
Herr D: Oldéen ställde frågor som gjorde att domaren blev tvungen att motivera sitt beslut. Det var vettigt. Nu fick ju Djurgårdarna svar på tal.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: vilket magnifikt byte av Berglund som dessutom slutade med mål. 10av10

Sv: A proposito de nada
Alfred : Birgersson med Bulan känns betydligt bättre än Alcén i den kedjan. Mer fart, energi och en spelare som faktiskt kan lyckas med forecheckingen.

Sv: A proposito de nada
Ser tyvärr hemskt ut, bortsett från PP. Vi dumpar bara ner den och går på byte.

Sv: A proposito de nada
Peja: Hahaha greg, ”You are a fucking pigeon”

Sv: A proposito de nada
Birgersson istället för Alcén resten av matchen visa att det där är inte okej

Sv: A proposito de nada
Mickis: Missljud i min trombon vad härligt med Scott i spel igen, nu längtar jag till match 😄🤴🏼🥇👏🏻

Sv: A proposito de nada
munkas: PA tycker poängen är viktigast när vi vinner och att processen är viktigast när vi torskar🙄

Sv: A proposito de nada
Skaplig sågning mot Costmar av Junland

Sv: A proposito de nada
spolaisen: med den logiken skulle Billins och Harper spela lika bra som en Div 2 spelare

Sv: A proposito de nada
Sama: Jag tycker definitivt det är värt ett försök, kan ju knappast bli sämre än sist?
PA sa ju att han inte vill vaska om för mycket för att det blir "rörigt" för spelarna då dom inte är tränade tillsammans.
Men samtidigt kan det ju inte se ut som det gör..
1a femman är ju enbart Rödin som producerar, Danielsson är ju iskall.
Jag tycker man ska sätta ihop en vass första, så som dom spelar nu (Gunler & Kvist inräknade) hade jag gärna sett följande;
Desch - Sallinen - Rödin
Berglund - Ölund - Harper
Gunler - Birgersson - Kvist
Alcen - Pettersson - Mannberg

Danielsson på läktaren och Molin som extraforward för att komma in och spela PP

Backsidan funkar väl som den är förutom att jag hellre ser Ingman från start än K. Berglund.

Sv: A proposito de nada
Peja: håller med, kan inte beskylla Andren igår. Men det är klart att vi skulle må bra av en målvakt som kan ta även lite omöjliga skott.

Sv: A proposito de nada
Charliejfz: Jag är halvskeptisk till en bra prestation imorgon. Har precis skrapat bort resterna från toastolen efter senaste två matcherna och de satt fast rejält. Det lutar mer åt en solklar hemmavinst med rejäl islossning än att ett ålderstiget trött gäng mätta gubbar utan minsta tillstymmelse till spelide ska ta några poäng i den ”viktiga” matchen. Lägg till en maläten slips i målet så inser du läget.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Stod i GD i måndags att "om inget händer får de vara hemma och träna med Ove medans vi är borta". Men 6-1 mot Oskarshamn borde nog räknas som att nånting har hänt, så jag hoppas oxå att båda är med imorgon.

Sv: A proposito de nada
Jag sitter och funderar. Jag har alltid sagt till mina barn att idrott ska vara roligt, det ska vara kul att träna och tävla.
Jag undrar om spelarna, tränarna och ledningen verkligen tycker det är roligt med hockey i Brynäs?
Spelarna ser väldigt stressade ut, Andersson är ju nästan grå i ansiktet när han står i båset, han ser verkligen bekymrad ut.
Idrott ska vara roligt, nu har jag aldrig varit involverad i elit och proffsidrott men om man inte har kul på jobbet kanske man skulle fundera på att göra något annat.
Jag tittar tyvärr inte på Brynäs matcher längre, det är inte roligt, jag gör något annat istället. Det är synd men det gör för ont att se förlusterna radas upp.
Jag hoppas att Brynäs kan vända på detta, hoppet är det sista som lämnar men tåget har börjat lämna perrongen.

Sv: A proposito de nada
HenkeBenke: ett eget uttalande från ledarhåll/föreningen efter 1-6 mot IK Oskarshamn vore klädsamt efter alla pompösa uttalanden inför säsongen inklusive swish-kampanjer etc.

Kanske är det minsta som man kan begära som supporter/bidragsgivare?

Sv: A proposito de nada
Peja: De två senaste matcherna har varit löjligt sega. Dags för PA att börja bänka nu. Kommer ihåg när tränarbulan körde fast för några år sen, då satte han ihop en juniorkedja med Boqvist-Öhlund-Asklöf och den kedjan satte fart på laget. Så dags för PA att göra samma sak, kör Gunler-Birgersson-Kvist som tredjekedja, Rödin-Scott-Harper i första. Berglund-Ölund-Desh i andra och en ren defensivkedja i fjärde med Alcen-Pettersson-Mannberg.

Danielsson-Sallinen-Molin kan få vila.

Sv: A proposito de nada
Jim80: Det bästa med att komma till jobbet imorn och möta Leksingen som jag jobbar med är att jag FAKTISKT har släppt hur det går för Brynäs.

Man mår så mycket bättre när man släppt skiten.

Sv: A proposito de nada
Man har en spelare som Rödin, och sätter honom med en 4de center och hoppas på att han ska kunna leda laget till vinst.
Snacka om att man själv internt har lyckas plocka bort honom från matchen via idiotisk coachning.Sedan backarna kan inte vända spelet utan tar idiotiska beslut, vi har ingen lyckad modell för att komma in i anfallszon. Vi har spelare som inte passar pucken, eller inte kan passa den.

Egentligen har vi inte ens ett anfallsspel som fungerar - när det ser som bäst ut lyckas vi vinna och hålla pucken kvar i anfallszon.

Sv: A proposito de nada
spolaisen: det är så jävla dåligt att man börjar misstänka matchfixning
Absolut ingen är bra , absolut allt görs fel !

Men nu börjar jakten ! 👍, det är vi mot shl nu som alcen sa .. javisst great

Sv: A proposito de nada
Ni får tänka på att denna förlust kan ursäktas med att Oskarshamn kommer till denna match med väldigt bra självförtroende till följd av deras 16 raka vinst... nä vänta, så var det ju inte...

Sv: A proposito de nada
På papperet skiljer det ungefär en division mellan lagen till Brynäs fördel... Spelet på isen säger liten fördel Oskarshamn...

Med andra ord är det FEL på Brynäs spelsystem alternativt mentala kapacitet... Eller både och... Bevittnar ett lag som slagit rekord med 16 raka förluster i SHL föra spelet mot Brynäs och ganska komfortabelt leder med 3-1...Jag börjar tröttna på det här. Ber om ursäkt för negativt dravel men jag börjar kraftigt tröttna ur. Har fingret på avstängningsknappen... Vill lägga ner hela skiten! Ge mig ett annat lag att hålla på! Vill inget hellre än överge denna skit men det har hittills inte gått... Av kärlek gissar jag...(?) Förbannad, less, besviken, frustrerad... Tack Brynäs!

Sv: A proposito de nada
Matchdag!! Underbart, härligt, kul, inspirerande!

Sv: A proposito de nada
spolaisen: Tror alla är medvetna om att Andrén släpper för många och dåliga returer. Problemet är nog att Brynäs knappt tränar för tillfället. Peter Andersson sa att man hade gjort 3 träningar på 21 dagar eller nåt efter Lekandsmatchen. Då är det svårt för Andreasson att uträtta mirakel med målvakterna på träning.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Tror Brynäs skulle behöva en bred trupp och kanske rotera lite. Våga ställ över typ Rödin eller Bulan om de visar tendenser till förslitningsskador etc. Med Gunler och Kvist får vi en hygglig bredd i anfallsväg. Tror även det är helt rätt att rotera målvakterna som man gör, även om Ersson är bättre än Andrén. Det har varit tydligt under säsongen att Ersson inte klarar av att matchas hårt.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
majk: Brynäs åkte ur1945 och även två gånger på 50-talet. Gick upp säsongen 1960/61 och har sedan dess spelat samtliga säsonger i högsta serien utan att åka ur. Förvisso har vi varit nån vända i kvalserie men klarat oss kvar. Slå detta rekord den som kan!

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
...nåväl... Form är en färskvara. Jag ser framför mig hur vi blir 10:a, slår ut ett haussat Leksand i åttondelen... Ordningen därmed återställd...👍😃

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Fast hur ska man kunna kommentera gårdagens tillställning utan att hylla Leksands spel och såga Brynäs dito...? En kommentator ska väl skildra händelserna på isen. Det vi såg igår var som en försäsongsmatch mellan ett SHL-lag och ett division 1-lag. Jag kan tänka mig att det skulle kunna se ut så där om Brynäs mötte....säg Strömsbro på försäsongen... Nu sköt Leksand mycket utifrån men puckinnehav, närkamper och beslutsamhet skilde flera divisioner i nivå. Jag är av den bestämda uppfattningen att Leksand INTE är så bra som matchen gav sken av. Med andra ord var det Brynäs oförmåga och passivitet som gjorde Leksand bättre igår.., En pinsam tillställning som svider extra för oss med brynäshjärta då Leksand är en rival vi gärna ser som lillebror... Men Brynäshjärta kan ju inte tillskrivas hela A-truppen, det blev extra tydligt igår...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, jag fattar att det är befogat att kritisera spelare när de inte levererar, men det finns en tendens hos vissa personer att alltid såga Bulan. Även när han faktiskt levererar. Och den här teorin om att han skulle må dåligt i Brynäs finns det ju noll belägg för, att han mådde dåligt när han blev ofrivilligt trejdad till Buffalo betyder på intet sätt att han skulle må dåligt bland släkt och vänner i Gävle.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Ja vad säger vi...?

Kvalificerat skitsnack säger jag. Andrén är bättre än många, Felix bla... Berglund är bra, har pondus, skott, ledaregenskaper och fysik.... Han kommer varva upp. Har gjort två bra matcher innan denna. Idag kom ju hela laget fel in i grejerna så svårt för Berglund att fixa biffen på egen hand... Sen har han en spelstil med sin storlek, som ser långsam ut... Han har inte explosivitet som sitt adelsmärke utan snarare driv och fysik...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
SWEATT: man kan ju enkelt säga att Leksands första kedja pissade på våran. Alltså cehlik är ju på en annan planet än p Berglund som ska vara våran stjärna.

Brynäs ser ofta så trötta ut, har dem kört någon sommarträning alls...



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)