1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779536 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Ja vad säger vi...?

Kvalificerat skitsnack säger jag. Andrén är bättre än många, Felix bla... Berglund är bra, har pondus, skott, ledaregenskaper och fysik.... Han kommer varva upp. Har gjort två bra matcher innan denna. Idag kom ju hela laget fel in i grejerna så svårt för Berglund att fixa biffen på egen hand... Sen har han en spelstil med sin storlek, som ser långsam ut... Han har inte explosivitet som sitt adelsmärke utan snarare driv och fysik...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
SWEATT: man kan ju enkelt säga att Leksands första kedja pissade på våran. Alltså cehlik är ju på en annan planet än p Berglund som ska vara våran stjärna.

Brynäs ser ofta så trötta ut, har dem kört någon sommarträning alls...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Det enda vi kan ta med oss från denna match är att vi tog in en pinne på HV, LHC och Oskarshamn...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mattias - 74: Hur många gånger ska du informera oss om att du inte skriver mer här ikväll?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mattiask: Berg delar väl dessutom ut första slaget? Sallinen måste ju försvara sig.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Zappaholic: Såg dessutom i efterhand att Berg delar ut en skalle som han tyvärr lyckas dölja rätt bra. Han gör den samtidigt som Sallinen drar i honom. Därav så blir inte skallen så ful och medveten som den faktiskt är.
Med facit i hand så pudlar jag. Obegripligt att Sallinen får mer än Berg, och som sagt - obegripligt att Berg inte i efterhand får ett matchstraff (för domarna får väl kolla jumbon)?
Lär ju iofs bli avstängd för det i efterhand!

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Den där jävla Berg ska bäras ut!

Sv: A proposito de nada
Tummar hålls för Brynäsvinst i dag. Har ca. 40 minuter till Tegera Arena, men sätter inte min fot där...

Sv: A proposito de nada
Kardan Axle: Har ofta tyckt Leksingar varit okej att diskutera hockey med, men du drar verkligen ner era supportrars rykte. Du får gärna krypa tillbaka till erat forum om du tänker fortsätta att bara vara dryg och tillföra 0

Sv: 4 guld på 10 år
Kardan Axle: och det verkar ni inte ha lärt er trots ni har varit ur x antal gånger! Stoppa in nappen igen och somna om!

Sv: A proposito de nada
Jalapeno: Det kanske mer är själva faktumet att du överhuvudtaget överväger att besöka ett Brynäsforum samma kväll som Leksand har vunnit en match mot ett annat lag. Det är nog inte särskilt många Brynäsare som besöker Leksandsforum ikväll.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: ”Grattis till segern mot Sveriges vidrigaste hockeylag”

Näst vidrigaste efter Leksand då förstås.

Sv: A proposito de nada
{2064}: Ölund!!!!!!

Och två poäng på Billins. Fin start av honom och Harper.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Billins har imponerat helt klart!

Sv: A proposito de nada
{9179}: Tycker du är väl hård mot Hedberg. Han är ju riktigt skarp i det offensiva. Grym senast och tycker han varit bra idag med. Fin aktion innan Ölunds mål...

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: andra kedjan har varit särklass bäst . Harper har kommit in bra i den ,

Sv: A proposito de nada
Alfred : Spännande med K. Berglund i förstafemman? Lite väl spännande för min smak....

Sv: A proposito de nada
{8399}: "Chad e klar!"

Sv: A proposito de nada
Supportern: får ingman lite självförtroende så har vi nästa storback där.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Payback för sist Malmö!

Sv: A proposito de nada
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FRÅN KARANTÄNSOFFAN

Sv: A proposito de nada
Alfred : Skriv nytt 3 års kontrakt med Alcén.

Sv: A proposito de nada
Mäktigt att se Berglund. Vilken pondus.

Sv: A proposito de nada
munkas: Ska man våga kolla ikväll?
Fan vet.
Likförbannat så är man ju där 19.00..

FORZA BRYNÄS ❤❤❤

Sv: A proposito de nada
Game Day...... nyper mig i armen 🥴

Sv: A proposito de nada
Bergqvist : När presenteras Ty Rattie som du påstått är på ingång då? Med tanke på att du skjuter ner andras påstådda rykten?

”Chad billins och ty rattie in”
Detta har du tidigare skrivit samt tagit bort ett inlägg som jag tidigare svarat på, angående att du påstått att Rattie är klar för oss?

Sv: A proposito de nada
{7981}: oj, oj Söderström är bra och även Gunler.

Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: No money? En del insatta journalister menar att Brynäs har typ fjärde störst spelarbudget i hela SHL.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Om jag vore du skulle jag nog satsa på Apple TV. Riktigt smidigt att samla apparna som man använder på ett ställe, Netflix, Cmore, Viaplay, HBO, youtube, Disney +, m.m.
Det stinker bra kvalitet av den!
Sen är det mycket lättare att kasta ut den där lilla svarta pucken genom fönstret än hela TV:n när motståndarna gör 5-0 sent in i första perioden..👍

Sv: A proposito de nada
Vi har en pandemi som gör att sjukvården kanske inte klarar av sitt uppdrag. Därför löd uppmaningen: Ställ in. Avstå. Åk inte. Många följer detta. Andra inte. Vilka av dessa kategorier bidrar mest till ökningen av smittan. Och måste man åka till fjällen och bryta benen. Nej. Dumt.

Sv: A proposito de nada
Huge: Hahaha,.. Huge din rackare, du kan bättre än så. En etablerad och erfaren coach/sportchef borde ha bättre känsla i fall den nyblivna senioren kommer kunna leverera poäng.
Du är väldigt ”duktig” på att försvara det mesta man gör inom föreningen. Hur kan du då försvara Alcéns och exempelvis Mannbergs kontrakt?

Sv: A proposito de nada
Chanzone: Sundlöv ut, Billins in kanske?

Sv: A proposito de nada
{7981}: Tänk på spelarna som vi har adderat relativt sent till den här truppen. Patrik Berglund, Bertilsson, Gunler, Harper och nu Billins. Dessutom ett genombrott av Kvist. Tycker det är bra spelare som Sundlöv tar in nu.

Sv: A proposito de nada
Costanza: Ni får passa er för hocketettan.Glöm inte att anmäla er till Melodifestivalen också.😆

Sv: A proposito de nada
{8399}: Mer tragedi än parodi, eller pandemi. Varför spela dessa internationella turneringar. Känns respektlöst!

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Vi är just nu enda laget i SHL som snittar mindre än 1 poäng/match. Vi får se vilka lag vi kan jaga ikapp...

Vi kan gå ut hårt med 0 pinnar borta mot Fbk på annandagen, sen ökar vi 👍

Det är bara att konstatera att Covid och stängd serie är det enda som kan rädda oss.

Sv: A proposito de nada
Skrubben: Att värva en defensiv back för så stora summor trots att vi redan hade flera liknande typer i truppen, för att sedan inte ersätta Gunderson ordentligt utan chansa på ett par allsvenska backar, ja det är så dumt att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Att vi sedan gjort mer eller mindre samma misstag sommaren efter gör ju inte saken bättre.

Sv: A proposito de nada
Supportern: Jag tycker att man borde ha som princip att bara skriva längre kontrakt med spetsspelare och aldrig kontraktera spelare längre än 1 år efter ~32 fyllda.. Om man spelar i 3/4-linan ska man inte ha ett långt kontrakt, då är man väldigt utbytbar och ska spela för ett nytt kontrakt varje säsong. Undantaget om man är junior, självklart skulle det vara rimligt att signa 2 år med typ Kvist nu. Är det nån dom tror att det hade blivit budkrig med andra SHL-klubbar om Brynäs hade signat 1 år med Mannberg och Alcén, och mot förmodan velat behålla dom efter det?

Sv: A proposito de nada
Det är helt sjukt vilka inlägg folk skriver/publicerar. Man nämner olika namn fram och tillbaks, man lägger ut diverse förslag på formationer, m.m. Tror verkligen någon här inne att det gör skillnad?
Om man ska följa Peter A. spelsystem så krävs det minst 25 matcher för nya gubbar innan man kommer in i spelet.... Förresten, är det någon som fattar vilket spelsystem Peter försöker implementera? Det verkar i alla fall som dom som har kontrakt idag inte gör det....
Ja, nu kommer folk hoppa på mig till höger och vänster men faktum att vi just idag har fem matcher mindre spelade än själva Leksand och fler insläppta mål redan. Låt grabbarna gå ut och ha kul på isen, strunta i allat annat. Vi har inte råd och tid att experimentera.
Ha en fortsatt trevlig helg!

Sv: A proposito de nada
bradberry: Harder var minst lika pådrivande i båset. Hängde vid sargen och skrek ”all the way boys’” osv. när situationerna behövde jobbas klart. Vi skulle behöva en sådsn karaktär i båset nu.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Återigen en märklig lösning av Brynäs . Oklart, luddigt och en förlust affär.
Bara en av alla taffligheter de senaste åren som till slut gör att vi åker ut.

Sv: A proposito de nada
bradberry: ” Hur utbrett är Covid i Brynäs trupp? Det är väl av ett jävla allmänintresse. Förstår att man inte behöver gå ner på individnivå men man kan väl gå ut med om det är 3-4 stycken eller 15-20...

Men den slutna hemlighetsklubben fortsätter att undanhålla relevant information till sina fans...”

För att få den infon måste du bli privatpartner triple A för endast 7999 kr i månaden. Då får du reda på hur många sjuka Brynäs har.

Som bonus berättar föreningen vilket faxpapper som mormor använder och du får tillgång till campeses egen tolkning av Ges klassiker, med nya titel ”när vi gräver guld i tio år”

Om det inte är intressant kan du gratis få höra mylings version av ”guldet blev till sand” framförd på bilagan så snart coronan är över.

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: ”På botten hittar vi Djurgården och sex fot under hittar vi tigrarna från Gävle.”

Haha, ungefär så.
Och ytterligare sex fot under tigrarna hittar vi Processen.
En bok av P. Andersson.

Sv: A proposito de nada
Så här ligger det till
Uppladdat:

500x0-7e15b148-0e72-4700-b43e-3165430ff1b9.jpeg


Sv: A proposito de nada
majk: Ja, 1 poäng av 33 möjliga. Helt klart på gång 👍

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: "det är de som dig som gapar högst emot personer som mig som tillåter att Brynäs inte sköts bättre än såhär"
Skön självbild...

Din analys är alltså att de som sitter still i båten har haft för stort utrymme i föreningen och de som letar syndabockar och vill se huvuden rulla hade behövt få större inflytande? Vet inte vad som är mest korkat. Det här eller din uppfattning om målstyrning.

Sv: A proposito de nada
mattiask:
Nog är det enklare för Sundlöv att i nuläget bedöma vad truppen bäst behöver vid en ev. värvning än det var i somras.
Att balansen inte är bra på backsidan beror väl till viss del på att man hoppades på andra spelares offensiva möjligheter... Hedberg, Nyberg, Björk och även Ingman skulle ju kunna ta steg framåt med PA som tränare.

Men, framför allt är det ju närmast otänkbart att föreställa sig att man skulle tacka nej till Simon Bertilsson... att riskera att få se våran Bertil avsluta sin karriär med 3-4 bra år hos en konkurrent... nej, inga lätta beslut.

I allt elände får vi försöka hitta nåt positivt i att Scott får lite tid till rehab!

Sv: A proposito de nada
Var väl mest en tidsfråga innan Kevin skulle dra. Folk med hans kunnande och expertis blir sällan kvar på en arbetsplats särskilt länge. Tråkigt, för han tog Brynäs kommunikation in i 2000-talet. Har mycket litet förtroende för att Brynäs ska hitta en bra ersättare som kan matcha honom.

Sv: A proposito de nada
Var det Campese som övertalade Dackell till sportchef?

Dackells värvningar och förlängningar:
•Värvade Zetterberg (NHL spelare inom kort), Lindelöf (topp4 back), Sigalet (bättre än Kinnvall) Ingman (ersättare för Söderström), Forslund (Hajen hallå där) och Robin Danielsson. (Osäker med Danielsson)
•Förlängningar med Alcén och Asklöf... ha ha ha.
•Förlängde med Magnus Sundqvist och Mikael Holmqvist. På tre år. T - R - E år!?

Bra där Dackeeeee. Jävla CV ändå! 👍🏽👏
Och bra där Campese som trodde så på honom..... 😂

Sv: A proposito de nada
magr: Fast det behöver vara mera arbete kring presentationen av en kandidat. Nu framställdes ju den kandidaten som...jag vet inte vad... Han var stressad, forcerad, kändes oförberedd. Ingen jag vill se i valberedningen faktiskt...

Jag förväntar mig att en valberedning ser till klubbens bästa på lång sikt. Inte springer styrelsens ärenden... En noggrann kartläggning, intervjuer med potentiella kandidater. Begränsa inte lokalt. Pondus, driv, kontaktnät i fokus. Dagens styrelse.. Alltså vill egentligen inte kritisera då det med all säkerhet är bra folk... Men jag tycker man ska spänna bågen högre. Mycket, mycket högre....

Brynäs hör förmodligen till de lättaste klubbarna i landet att rekrytera en kompetent styrelse till om man är beredd att vända sig utanför regionen och titta nationellt... Det bör man dra nytta av...

Idag är känslan att Valberedningen tittar på vad man MÅSTE göra inför ett årsmöte. Vilka poster löper ut? Jaha...kan vi föreslå omval? Nähä den kliver av, känner vi nån...?

Nivån måste upp...



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)