Ispremiär 12/13
Skytt pch föregående går på retur.
Måste sägs att Granis ser riktigt het ut!!
Lindström: Klart vi läser! Bra uppdaterat.
Hur tycker du nyförvärven ser ut? Sticker dem ut? :)
Meeeen behållningen av första passat måste jag ändå säga att Thuresson och Granis var i en klass för sig tätt efter kommer Sebbe E. Järnkrok åkte mest och gleeeeed, å Hansen var nöjd med nya sommar looks frillan. Widing sköt mest som vanligt 2 m över
Fast Borde det inte vara tränar som tigrar? :) bättre ryta än grymta eller hur? :)
Johan Norrström: Jag har svårt att göra kopplingen mellan Brynäs och tigrar. Visst hade vi "tigern" i laget, men vi har ju även haft stövlar, präster mm
Det lama försöket att skaffa "häftiga" namn för att sälja mer sovenirer är nog ett av de sämsta beslut man tagit i hockeyligan.
Huge och Gurra kanske skulle fira Jul tillsamans. Gurra tjatar om att öppna julklappar medan Huge promt skall se klart ALLA julprogram innan det blir tal om julklappar. Detta förklarar han om och om igen med långa monologer så Gurra SOMNAR efter en stund osv osv...
Inte ett öga är torrt.
Redigerad kommentar
foppa78: Ok, tack för infon...
Blir bättre och bättre, men det är en bit från intresset i ex. Skellefteå tidigare år...
Hade varit kul att vara där...
Slajsarn: Det var en ren NHL "copycat" (ursäkta ordvitsen) med djur som lagets maskotar. När Elitserielagen ville börja tjäna pengar via merchandising så adopterade lagen olika djur eller symboler.
Tigern var det som passade Brynäs bäst (färgkombon, Tigern Johansson) samt att det var ett större, kraftfullt djur (funkar liksom inte med en ekorre..). Men säljer också barngrejer bättre med en djurmaskot.
På senare år har man tonat ned den vinklingen rejält.
Men var glad att du inte håller på en klubb som har en stor blå kossa som symbol...
Huss:
Som jag förstått det handlade valet av en tiger mer om att stadsdelen Brynäs längre tillbaka, typ 60-tal i folkmun kallades Gävles Brooklyn och laget därför hade smeknamnet Brooklyn Tigers.
Huss: Det finns väl någon historik kring uttrycket Brooklyn tigers, för det dök väl inte upp med dom nya symbolerna. Den klassiska sidan "Brooklyn Tigers Tribute page" måste ju fått sitt namn från någonstans?
tompap71: Ok där kom ett förtydligande. Såg inte det innan jag postade min fråga...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brooklyn_Tigers
Kan du inte din Brynäshistoria?
Är lite besviken över att du tvingades anlita Wikipedia ang Brooklyn Tigers och hur smeknamnet kom till.... ;-)
För övrigt var det hårda tag när Huge på 50-talet hade spöat Brynäs i hockey nere på rinken som låg vid Islandsplan på den tiden.
När segerrusiga Hugeiter var på väg hem till Bomhus, ja då haglade det stenar, snöbollar och annat skit över spårvagnen hela vägen uppför Brynäsgatan, från 1:a till 7:e tvärgatan.
Så idrottshuliganer är inte nåt modernt fenomen, om nån nu trodde det..
:-)
Redigerad kommentar
harju- järnkrok - ollas
Thuresson - enterfeldt - lauritzen
widing -nordquist - lavander
granström - Hansen - Johansson
ser ju helt klart intressant ut!! :)