Laget 10/11
Samtliga som inte kan läsa: "Varför tror ni att jag vill se Jacob Blomqvist i Brynäs? Det har jag inte skrivit någonstans. Däremot skrev jag att han är på väg till Timrå.
Sen skrev jag att Brynäs redan tackat nej till Yetman en gång, därför tror jag inte att han är på gång till Brynäs (nu heller), och så menade jag att det är långt kvar tills vi ska ta guld, så halvdana lirare som Blomqvist & Yetman skulle teoretiskt funka i Brynäs nästa säsong, men inte guldsäsongen. Hoppas jag var tydlig nog.
Lär er läsa innan ni fabricerar ihop några fler historier om vad jag har skrivit här på Hockeysnack."
Anders Berg: Istf att klaga på att ingen noterat din förklaring till ett tidigare ngt oklart inlägg så kan du väl försöka svara på lite mer substantiella frågor som vi ställt till dig:
Hur vet du att Yetman tackat nej till Brynäs eller att Brynäs öht varit intresserade av Yetman?
Och hur hade du tänkt dig att Brynäs inför nästa säsong på ett realistiskt sätt skulle kunna finansiera köpet av en stjärnmålvakt, 2 landslagsbackar och 2 landslagsforwards?
Jonsson blir mer eller mindre ett nyförvärv och junisarna har fått 1 säsongs nyttig erfarenhet och hårdhet.
Är väl isf bara Markan som inte går att ersätta fullt ut.
Och jag hoppas fortfarande på ett mirakel, dvs. att det är möjligt att plocka fram de pengar som krävs i Gävleborg för att få fram Sveriges bästa hockeylag. Att precis klara slutspelsplatsen är ju ok när man jämför med den KS-ångest man fått uppleva, men fan inte tillräckligt bra för en brynäsare.
sylf: Djurgården och små medel hör inte ihop. DIF har massor med stålar till spelarköp jmf med Brynäs.
Hur jag har tänkt mig att Brynäs ska ha råd att förstärka laget? Ja, till att börja med kan ännu fler bli medlemmar i föreningen. Föreningen kan bli bättre på att knyta till sig sponsorer - en huvudsponsor till exempel. Ordförande Bylund, om nu han är någon att lita på, talar ju om guld och gröna skogar, på sikt, och jag hoppas att han har belägg för det, så att säga. Och har han det, ja då hoppas jag även att han vet hur Brynäs får in pengar till ett ännu mer slagkraftigt lag till nästa säsong.
Om Markström lämnar är köpet av en stjärnmålvakt ett måste. Sen anser jag att det behövs 2 riktigt bra backar och 2 riktigt bra forwards till. Om det inte är hobbyverksamhet man bedriver så hoppas jag att de som styr föreningen fixar fram finanserna.
Säg det till GM/SAAB, ett antal banker, Grekland, Island, Spanien, Italien, baltiska staterna. Vilken planet kommer du ifrån egentligen?
Det kan förvisso vara så att din pappa äger Tumba Bruk men i sådant fall, tänk på inflationsrisken.
Då gäller att dessa medlemmar är solidariska och inte river medlemskortet i protest mot en, i deras ögon, felaktig spelaraffär.
MEN, sen visade det sig att idioten höll på Leksand! Å efter honom hamnade runt 10 gamla Brynäsare i Leksand, så...
Nu är jag dock medlem igen, sen x antal år tillbaka. Jag är dock inte ständig medlem - jag betalar varje år istället, på så vis får Brynäs IF in mer pengar.
Seriöst? Gå ur föreningen? För en spelares skull? Låssasbrynäsare!
Om Sundquist stannar och Dixon likaså, så behöver vi nog bara förstärka med en grym målvakt och kanske låta nolander och OPG gå..
förläng med Kokko och värva en eller två backar, en offensiv back och en defensiv.
Fast om både dixon och sundquist lämnar så får vi nog tänka om lite..
"Om Markström lämnar är köpet av en stjärnmålvakt ett måste. Sen anser jag att det behövs 2 riktigt bra backar och 2 riktigt bra forwards till. Om det inte är hobbyverksamhet man bedriver så hoppas jag att de som styr föreningen fixar fram finanserna."
Du lever helt klart i en egen liten värld bäste herr Berg.
Vad tror ovanstående värvningar kostar? Tror du det hjälper med x antal nya medlemmar a' några hundralappar?
Har Bylund hemliga ryska kontakter som skall gå in och sponsra Brynäs?
Hobbyverksamhet med en omsättning på ca. 100 miljoner?
Hur ska man bli bättre på att knyta till sig sponsorer på en mättad marknad?
Stjärnmålvakt? Räcker det med Lindbäck?
Många frågor blir det....
Jag lovar att du kommer att bli mindre besviken om du bara lyckades inse vilka spelregler som gäller för Brynäs IF i Elitserien anno 2010.
Man köper inte elitseriespelare som Emil i Lönneberga köpte brandsprutor på auktionen i Backhorva!
"Då gäller att dessa medlemmar är solidariska och inte river medlemskortet i protest mot en, i deras ögon, felaktig spelaraffär."
Bulls eye, bäste bror!
"Där har du helt fel. som de flesta som vill hävda att allt handlar om pengar.. Visst, i stor grad gör de det. Men alla de lagen har nån gång hamnat där de är idag."
Varför har de hamnat där de är?
Elementärt bäste Gurra; De investerade pengar i rätt tid, inte 5 år för sent som vårt kära Brynäs IF. Alternativt finns det en oexploaterad marknad och ett intressant näringsliv att rikta sig mot(läs LHC).
Där har du helt fel - Visst i stor grad gör de det...
Vad menar du? Du vet väl att det är kapitalet som styr...
Precis som din meningsfrände herr Berg tycker jag återigen att du skall träda ut från den alternativa verklighet där du befinner dig och inse vilka realiteter som ditt kära Brynäs IF lever efter.
Så sant som det är sagt!
Vilken j-a tur att vi inte satsade på "honken" förra säsongen. Han har definitivt sett sina bästa dagar! Har för mig att "Micce målvakt" på Wikegårds videoblogg kommenterade "honken" med orden;
"slarvar med grunderna och spelar på 30% av sin förmåga"
Det jag helst av allt inte vill se är en "etablerad målvakt" som nyförvärv inför nästa säsong. Finns hur många exempel som helst på dylika värvningar som gått åt h-e.
Mardrömmen vore "hento" eller "honken".
Kan endast tänka mig Jocke Eriksson eller Lindbäck!
Sundlöv visar med "sunken-affären" återigen var skåpet skall stå!
brynäsjohan: "Sebastian Wännström (född 1991) kom till Brynäs från Valbo när han startade sin elitsatsning i Brynäs U16. Hans moderklubb är IK Huge."
Bomhus rular... :-)
Det kan inte ens Sätra matcha... ;-)
Jag menar, en blogg är väl inte så jävla trovärdig direkt ^^
Skitstöveln:
"en blogg är väl inte så jävla trovärdig direkt"
Det är skillnad på blogg och blogg, på samma sätt som det är skillnad på site och site, tidning och tidning samt käft och käft.
Go figure.