Laget säsongen 2015/2016
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
KulaShaker: Håller inte med alls. Den enda noterabara skillnaden som var negativ var ju Powerplay. Vi är ju vana att vara i topp där, men den statistiken skönk rejält efter att Bulan tog över.
Sedan gillar jag inte att jämföra poängsnitten sådär. Helt ologiskt att jämföra resultat efter olika antal spelade matcher.
Även då jag tycker att diskutionen angående Sweatt har "kukat ur" en aning, så vill jag ställa mig till dem som anser honom som vår viktigaste forward. Förutom snabbheten så har han en jämnare nivå än både Rödin & Scott, samt en förmåga att kunna vända matchen på egen hand(kommer ni ihåg när Färjestad hade tekning i offensiv zon, med typ sju sekunder kvar av matchen, och en till synes tillräcklig 2-1 ledning?).
Utöver detta så är han ju den i särklass mest sevärda spelaren på isen. Måtte Bill bli kvar i Brynäs!
Nej, det kommer att bli som tidigare vi väntar och väntar på spets och sen blev det något helt annat.
Bengtzen visade inte direkt snabbhet tidigare i år.... Hoppas jag har fel men troligen inte..
Jaken:
Jag tycker vi bör sitta lugnt i båten, självklart har mannen en plan, han har nog sätt fram emot sin första "off season" då han för första gången kan göra skillnad på riktigt.
Och att han "inte visade snabbhet tidigare i år" tror jag var bra, både sportsligt och ekonomiskt...
Inga juniorer som fått chansen?
Brodecki, Lindblom, Nörstebö, Deutsch?
Hur många vill han se för att vara nöjd?
Hela J20?
Kan till viss del hålla med om att spelet i stort inte skiljer så mkt som man tror, nu är det mer press och aggressivitet än under TJ. Kan ändå inte se varför han är orolig över den långsiktiga planeringen om hur vi vill spela och att den målsättningen skulle äventyras eller vara bortkastad bara för att Bulan kommit in och i stort bara ändrat spelet marginellt?
Karln säger ju dessutom själv att det inte skiljer så mkt i spelet mellan nu och under TJ.
Ologiskt, minst sagt.
Men måste ju vara fler juniorer än de ynka du skrev nu som fått chansen?
Du har ju på flera ställen enligt flera källor skrivit att "halva J 20 laget spelade mot Färjestad"
Ljög du då, eller hittade på som vanligt
Kul ändå att se att du är dig lik.
Som det gamla HS ordspråket lyder "Det Sundlöf gör och säger tycker Huge är det rätta"
Tjipp
Bitter? Hur försökte du nu tänka?
En insändartomte gnäller över att Bulan inte gett fler juniorer chansen, när han kastat in ett gäng junisar mot er, som ni dessutom vek ner er mot.
Kul att du fortfarande är bitter över att ni inte gick till slutspel, kan inte tolka det på annat sätt då du fortsätter engagera dig så mkt i våra öden och äventyr.
Och du: lycka till nu med er egen juniorsatsning.
Då kanske ni slår oss nästa säsong istället och när det gäller nåt....😃
Rödin-Scott-(Sweatt)?
Westerholm-Westerholm-Ollas
Lindblom-Enterfeldt-Brodecki
Tre kedjor som jag tycker håller hög klass. Både Brodecki och Lindblom har varit bra detta år, men kommer kunna bli riktigt värdefulla nästa år. Westerholms tillsammans med Ollas är också riktigt bra. Detta bygger dock på att Sweatt stannar, annars frigörs det ju pengar som Bz får försöka förvalta väl på en spetsforward. Fjärdekedjan blir väl ett gäng brunkare, vilket passar vårt spel bra.
Eller hur tänker ni? Är det inte bättre att lägga allt krut på backsidan. Att behålla Slovak, en PP-back och ersättare för Kilström/Kilas kommer bli väldigt dyrt. Är man realist har vi inte råd med mer.
1. In med minst två stabila backar som vet hur man Skjuter. En av de ska kunna spela pp som gunde.
2. In med minst en spetsforward iallafall. Kan behövas ihop med enterfeldt.
Hoppas han presenterar något nyförvärv snart :-)
Brynäs J20 vann den andra åttendelsfinalen mot HV.
De spelar därmed en tredje och avgörande match i dag, lördag.
Vore trevligt om de kunde gå vidare till åtminstone semifinal.
Sänds inte de matcherna i TV?
Ang Bulanhockey.
Klockren analys och intressanta funderingar.
Vill vi ha ett spel som syftar till att inte förlora matcher /åka ur, eller vill vi vinna matcher/GULD.
Har inte hört/läst BZ motivera/förklara beslutet att förlänga med Bulan annat än "nu är vi här och så kör vi härifrån..."
En mycket märklig inställning.
Att ta in honom för att klara sig kvar i serien med det taskiga utgångsläget, javisst.
Att förlänga två år... nej, nej, nej...
Herregud... alltid ska det vara någon som klagar.
Mot antingen Malmö eller Vita hästen.
Är så jävla glad att Vi inte spelar mot Malmö ikväll.
Nu får vi verkligen hoppas att Leksand klarar kvalet. Annars så kommer shl stå med två minus matcher i höst. Hur intressant kommer det att bli med Rögle och Malmö i serien. Fan detta jävla Rögle :)
Kanske att Malmö är lite mer intressant. men bara lite.
Bill Sweatt kommer in i offensiv zon i 200 knyck, TVÄRVÄNDER och VET vart han har Slovak, som också han kommer i 200 knyck och lossar kanonen i ett riktigt direktskott...Så synkade, så snabbt det gick..Krävs en utländsk back för att få se ett direktskott i Sverige idag! Snälla Brynäs, behåll dessa två lirare:(
Han har väl såvitt jag vet ändrat lite i TJ:s grundupplägg och det verkar ju funka skapligt. Är du på nåt sätt orolig för att Bulanhockeyn (uppenbarligen en kopia av SAIK-hockeyn, iaf av det man sett hittills...) kommer att rasera den långsiktiga planering som infördes med TJ och som det var tänkt att han skulle fullfölja, och där slutmålet skulle vara ett stabilt topplag med guldchans varje säsong?
Kan isf inte se att den hockey som Bulan verkar stå för, skulle minska chanserna att bli ett stabilt topplag, snarare tvärtom.
Högst sannolikt så var Bulan från början bara tänkt som en räddare i nöden sas, och inte som vår nye permanente tränare efter TJ.
Men efterhand har det uppenbarligen visat sig att kemin mellan Bulan/BZ/laget och spelarna verkar stämma jävligt bra, och då hockey i mångt och mkt handar om transpiration istf inspiration sas, så kan jag inte se nån anledning till varför man INTE skulle ha förlängt kontraktet.
Bulan har gjort lite justeringar här och där, i det grundspel som vi haft ända sen TJ tillträdde. Nu får BZ dessutom chansen att bygga lite mer utifrån SIN syn på hockey och jag tror ärligt talat att vi inte behöver vara så oroliga för att vare sig hans eller Bulans kunskaper inte räcker till för att göra laget mer konkurrenskraftigt än det varit under TJ.
Redigerad kommentar
Bulan vill ju se en hockey där vi spelar likadant hemma som borta, oavsett motstånd och förmodad motståndartaktik.
Kanske här som vi till viss del hittar svaret på varför det inte funkade så bra under TJ: han försökt alltför ofta anpassa vårt spel till dagens motstånd och till sist blev spelarna osäkra på hur dom skulle agera, började tänka för mkt och slutade agera på instinkt sas.
Jag skulle blivit 100% nöjd om Bulan och Petter kryddats med Rönken men är nöjd med Bulan ändå!
"Kul att stå framför ett lag som kan vinna sm-guld" 😂😂😂
Sweatt är mest beroende av sin omgivning av de 3 i hans femma. Scott och Rödin är mer allround och inte alls lika beroende av Sweatt som vice versa.
Det är dom som lite hårddraget driver femman på ett mer markant sätt än Sweatt och är mer till för Sweatts skull än tvärtom, sas.
Om du vill att femman ska fungera ungefär lika bra med en ersättare nånstans så blir Sweatt den som Bulan alla dar i veckan väljer att plocka bort.
Därför är både Scott och Rödin de starkaste länkarna eller Sweatt den minst svaga om du så vill.
Egentligen obegripligt varför jag ska behöva sitta och förklara självklarheter.
Och nej: Sweatt är därmed inte sämre individuellt än sina kedjekamrater.