Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Joppe: Ni har gjort det jävligt bra från HA, måste erkänna det nu. Tagit in rätt människor på positionerna.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Vad tror vi är troligaste scenariot då?
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Jugge: Absolut. Det jag menar är inte att Alcén bör lämna nu eller om ett år, det jag menar är att cykeln börjar gå mot sitt slut. Det vore inte konstigt om han lämnar om två år. Rent krasst har hans edge som sportchef varit att han rent åldersmässigt var ganska nära många spelare, särskilt hemvändare, och har haft en god relation med dessa sedan många år tillbaka. Den fördelen kommer han ha allt mindre av ju mer åren går eftersom ålderskillnaden mellan honom och spelarna blir allt större, och om några år har han inte längre spelat med några potentiella hemvändare.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Peja: Alcén har ju kontrakt i 2 år till, så han lär vi få dras med åtminstone tills dess.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Länkar:
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Nytändning tror jag är feltänkt, jag tror snarare att han vill ta sista chansen att träna ett schweiziskt lag innan pensionen. Att han inte gör det redan nu skulle kunna vara att han känner att det finns unfinished business i Brynäs eller helt enkelt att öppningen som huvudtränare i Schweiz finns först säsongen efter.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med när det gäller tränarfrågan, det mest sannolika är väl att Gällstedt helt enkelt känner att han gjort sitt i Brynäs och vill göra nåt annat, där utlandet verkar locka mest efter tiden i Schweiz.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Det är inte så konstigt att Gällstedt lämnar. En tränarcykel är sällan längre än 4-5 år nuförtiden. Detsamma gäller Alcén de närmaste åren, om jag räknar rätt kommer han att ha gjort 6 år som sportchef efter den kommande säsongen, och det vore ingenting konstigt om han inte fortsätter. Det är väl ingen som någonsin trott att de här personerna kommer att vara i sina respektive roller i 10-15 år? Det är ju i princip ingen numera.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, dom skrattretande och tragikomiska påståendena från den otåliga tangentbordsexpertisen haglar som vanligt härinne vid den här tiden på säsongen.
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
+ 3
Sv: A proposito de nada
ellis: har man lite s.k sunt förnuft och har en bakgrund inom idtott o ledarskap så har jag nog mer höjd....
Har du??
Har du??
Sv: A proposito de nada
Läser detta ang gälla , om det stämmer så är det trist . Har gillat att fokus å kaos inte har legat på tränaren under några säsonger . Att gälla under flera säsonger sagt att han vill ha en viss typ av spelare å att laget måste vara klar tidigt för att få tid att sammanbindas. Spec inför förra var gälla väldigt klar med det . Vilket vi alla vet inte infriades. Inför denna var Alcén klar med att det skulle justeras å vara tidigt klart (nästan) efter Gällas önskan . Vi ser nu att det åter inte kommer ske . Med ett ännu fetare å välfyllt konto å ännu sämre läge med truppen , masken fått lämna utan att ersättas har Gälla till slut ledsnat ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
+ 2
Sv: A proposito de nada
ME88x: Sånt här kan läcka ut från andra kanaler också.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
+ 1
Sv: A proposito de nada
ME88x: Det är väl inte så konstigt att han vill lämna egentligen. Han har gjort det han kan med vår gyllene generation och det är rätt bra att någon annan tar vid för generationsväxlingen. Detsamma borde gälla för SC rollen när kontraktet går ut, där JA mer och mer framstår som en ok tillfällig lösning för denna generation.
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
+ 2
Sv: A proposito de nada
Detta med gälla är ju en riktig soppa man vet ju inte alls va man ska tro och vad som stämmer
Sv: A proposito de nada
Det mest alarmerande är egentligen att den här informationen redan har sipprat ut till allmänheten, istället för att hållas internt åtminstone tills kommande säsong är avslutad. Sådant här borde rimligtvis kunna stanna mellan parterna fram till dess att det är dags att offentliggöra.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.
Sv: A proposito de nada
Jag förstår Gällstedt till 100% , som huvudtränare så har man möten med speciellt sportchefen om vilka spelartyper man vill ha in i laget.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du har så urbotade korkade kommentarer ibland.
Självspelande piano???
Det är ofta så här när det går bra för ett lag...då är det pga spelarna osv...Därför går det bra!
När det går mindre bra då är det pga tränaren.
Nä du Petis så enkelt är det inte...
Det handlar om så många komponenter som du inte verkar ha en aning om.
Det handlar om träning, förberedelser, taktik, skola spelare, sammansättning av spelare, kontinuitet, skapa en stämning av harmoni och beslutsamhet och kompetens.
Sen kan vi lägga till detta med en fungerande organisation och god ekonomi en stabil förening.
Att få alla att dra åt samma håll.
Du sätter sig på en väldigt hög pidestal när du tror att DU skulle kunna vara tränare och det visar bara mer om din egen kompetens.
Självspelande piano???
Det är ofta så här när det går bra för ett lag...då är det pga spelarna osv...Därför går det bra!
När det går mindre bra då är det pga tränaren.
Nä du Petis så enkelt är det inte...
Det handlar om så många komponenter som du inte verkar ha en aning om.
Det handlar om träning, förberedelser, taktik, skola spelare, sammansättning av spelare, kontinuitet, skapa en stämning av harmoni och beslutsamhet och kompetens.
Sen kan vi lägga till detta med en fungerande organisation och god ekonomi en stabil förening.
Att få alla att dra åt samma håll.
Du sätter sig på en väldigt hög pidestal när du tror att DU skulle kunna vara tränare och det visar bara mer om din egen kompetens.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mycket läsvärd artikel. Läs den och fundera sedan vad skillnaderna mellan klubbarna beror på. Fundera sedan på hur sånt här påverkar framtiden för resp klubb.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.
+ 31
Sv: A proposito de nada
Tror ni inte att det finns en tanke kring att grönberg ska känna på seniorhockey? Tänker att det kommer nån gammal rutinerad efter gälla och att grönberg ska gå bredvid. Eller är det Eriksson som ska flyttas upp? En vild chansning som tar över gälla Tommy Jonsson.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Självspelat piano under hans första 2 säsonger. Jag hade kunnat träna dom med samma resultat. Precis som jag hade kunnat göra sista guldsäsongen. Vad gör tex Tommy Jonsson efter kicken i LHC.. jobbar knappst med hockey längre. Lägger dessa fantastiska säsonger på rutinerade spelare/fantastiska spelate/unga spets talanger mer än Gälla/Tommy Jonsson.
Och nej jag är inte på fyllan. Jag har inte druckit alkohol på nästan 8 år.
Men det blåser inte direkt ljusa vindar om Brynäs sista dagarna. Först fiaskot med Jusso. Sen kommer detta ut med Gälla innan laget ska kliva in i ny säsong. Många parametrar som liknar kaos klubben HV71.
Därav att jag blir less!
Är Brynäsare och kommer alltid vara. Men har starka åsikter och tycker så mycket kan och bör göras bättre.
Självspelat piano under hans första 2 säsonger. Jag hade kunnat träna dom med samma resultat. Precis som jag hade kunnat göra sista guldsäsongen. Vad gör tex Tommy Jonsson efter kicken i LHC.. jobbar knappst med hockey längre. Lägger dessa fantastiska säsonger på rutinerade spelare/fantastiska spelate/unga spets talanger mer än Gälla/Tommy Jonsson.
Och nej jag är inte på fyllan. Jag har inte druckit alkohol på nästan 8 år.
Men det blåser inte direkt ljusa vindar om Brynäs sista dagarna. Först fiaskot med Jusso. Sen kommer detta ut med Gälla innan laget ska kliva in i ny säsong. Många parametrar som liknar kaos klubben HV71.
Därav att jag blir less!
Är Brynäsare och kommer alltid vara. Men har starka åsikter och tycker så mycket kan och bör göras bättre.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Gälla har väl åstadkommit bra resultat de år han varit coach nu - två av tre möjliga år blev han årets coach.
Fredagsfylla p g?
Skål förresten!!. Står själv med en Budvar i handen.
Fredagsfylla p g?
Skål förresten!!. Står själv med en Budvar i handen.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Farsang: jag tycker det är skönt att han ska lämna för att han är en fruktansvärd usel matchcoach och dessutom inte fått ordning på special teams (ytterst ansvarig som head coach) på 2 säsonger trots mängder med spets och rutin. Att han sedan verkar vara rätt dryg spär dessutom på allting. Men jag känner inte honom. Har bara en känsla kring honom. Precis som alla Källgren hatare har kring Erik och att han verkar dryg.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Farsang: Är man huvudtränare så har man alltid yttersta ansvaret för allting!
Sista ordet etc. Allt annat är skitsnack.
Sista ordet etc. Allt annat är skitsnack.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Luddf:
Bra förslag! Kan nästan skeppa iväg Gälla redan nu isf. Varför ska han ens vara kvar om det inte passar nästa säsong..?
Bra förslag! Kan nästan skeppa iväg Gälla redan nu isf. Varför ska han ens vara kvar om det inte passar nästa säsong..?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: angående special teams.
Gällstedt har aldrig vart ansvarig för det.
Att spelare(kanske) tycker hans personlighet inte är skön är deras egna fel.
Han är deras Chef, inte kompis.
Man ska inte vara kompis med sin chef.
Kan man inte acceptera obekväma samtal/beslut/träningsmetoder som kanske kan hjälpa laget att bli bättre så kan spelare i fråga se sig själva i spegeln.
Detta är just det problemet Brynäs haft under +ett decennium. Att tränaren är kanon när man ligger i toppen, vid minsta lilla motgång så blir stämningen i laget skit och fansen börjar skrika. Gång på gång på gång.
Ta in Karlin som head coach vetja, så kan spelartruppen hunsa runt han bäst fan dem vill.
Måste säga, jag trodde stenhårt på Gällstedt i 10 år framöver likt Rönnberg i Frölunda, p g a hans tydlighet, grinighet och dålig förlorare.
Kommit 1:a i HA, 1:a i SHL och 6:a i SHL.
Ska då spelarna börja lipa över att hans personlighet inte är så rolig så kan dem seriöst lägga ner att ens ha en tränare. Någon jävla form av disciplin och krav ska väl för fan behövas, som jag tror alla vill. Men tydligen inte denna gången heller.
Gällstedt har aldrig vart ansvarig för det.
Att spelare(kanske) tycker hans personlighet inte är skön är deras egna fel.
Han är deras Chef, inte kompis.
Man ska inte vara kompis med sin chef.
Kan man inte acceptera obekväma samtal/beslut/träningsmetoder som kanske kan hjälpa laget att bli bättre så kan spelare i fråga se sig själva i spegeln.
Detta är just det problemet Brynäs haft under +ett decennium. Att tränaren är kanon när man ligger i toppen, vid minsta lilla motgång så blir stämningen i laget skit och fansen börjar skrika. Gång på gång på gång.
Ta in Karlin som head coach vetja, så kan spelartruppen hunsa runt han bäst fan dem vill.
Måste säga, jag trodde stenhårt på Gällstedt i 10 år framöver likt Rönnberg i Frölunda, p g a hans tydlighet, grinighet och dålig förlorare.
Kommit 1:a i HA, 1:a i SHL och 6:a i SHL.
Ska då spelarna börja lipa över att hans personlighet inte är så rolig så kan dem seriöst lägga ner att ens ha en tränare. Någon jävla form av disciplin och krav ska väl för fan behövas, som jag tror alla vill. Men tydligen inte denna gången heller.
+ 14
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Bra, då vet vi varför du tycker det är skönt att han ska lämna.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja, det är synd med dålig attityd. Själv vill jag se många Gästrikar även i damlaget men ni är många som verkar strunta i det; så vilka är det egentligen som inte vill att flickor ska spela hockey? Eller ska alla förutom de i Gästrikland göra det? Vi som vill se en stomme med egna spelare även i damlaget vill ju att flickor ska spela, eller hur?
+ 2
Sv: A proposito de nada
mk: Jag tror det hade varit smartare att ta dammatchen efter herrmatchen, om man nu envisas med att klämma in de samma dag (vilket man vanligtvis ju inte gör annars). Tror det hade varit smartare även ur ett kommersiellt perspektiv. Sen att du väljer att tolka de åsikterna som fan tolkar bibeln får stå för dig, du läser in massa åsikter som jag inte har.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Galet att jag ska vara ensam på MoDo-forumet en sommarfredag. MoDomupparna måste fått nått virus.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Costanza: Litar på att du är !the master of your domain! så det inte sker några oegentligheter under täcket i natt.
:-)
:-)
+ 2
Sv: A proposito de nada
havre: Om nu Gällstedt vill lämna är det väl ett ypperligt tillfälle att ta in en ny assisterande som kan ta över efter denna säsong? Eller det bästa alternativet vore om Alcén ringer till Jeremy Colliton och ger honom huvudtränaruppdraget med Gälla och Ove som ass kommande säsong.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Spelade golf med Pettis morsa. Han var svårt i uppväxten. Mycket vanföreställningar. Utreddes för schizofreni men fick aldrig ett definitivt svar. Ni som vet ni vet.
+ 11
Sv: A proposito de nada
Huge: MoDoforumet har somnat så jag är bara här och hänger innan läggdags.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Pettisbif spelade golf med Gällstedt en gång. Gälla kom på vår skvallerkärring med att fuska och rapporterade skvallerkärringen, som nu är sur och vill ge igen genom att sprida ett illvilligt rykte.
Kommer från en säker golfkälla
Kommer från en säker golfkälla
+ 4
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Detta är bra.
Tänk att man har samma tankar som Sanny
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zO6X1b/sanny-lindstrom-det-ar-dags-att-kopiera-fotbollen-shl?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Tänk att man har samma tankar som Sanny
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zO6X1b/sanny-lindstrom-det-ar-dags-att-kopiera-fotbollen-shl?utm_source=androidapp&utm_medium=share
+ 3
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ta ett jobb som gödselspridare....HS största skvallerkärring...
+ 12
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Och detta:
! Damishockeyn tar bara resurser från vår manliga verksamhet. Det vore bättre om kvinnor ägnade sig åt att vara vackra. Ridning är en lämpligare idrott för kvinnor.!
och detta:
! Tjejer är bättre på att sjunga än att spela hockey.!
Sånt här trams är som tur var till största delen borta nu.
/MVH far till tonårsdotter och tonårsson
! Damishockeyn tar bara resurser från vår manliga verksamhet. Det vore bättre om kvinnor ägnade sig åt att vara vackra. Ridning är en lämpligare idrott för kvinnor.!
och detta:
! Tjejer är bättre på att sjunga än att spela hockey.!
Sånt här trams är som tur var till största delen borta nu.
/MVH far till tonårsdotter och tonårsson
+ 4
Sv: A proposito de nada
mk: Kommer ihåg att dåvarande högste hockeybasen Rickard Fagerlund kläckte ur sig:
!Om min dotter skulle börja spela ishockey skulle jag ifrågasätta hur vi uppfostrat henne. !
Tråkig attityd som verkar leva kvar.
!Om min dotter skulle börja spela ishockey skulle jag ifrågasätta hur vi uppfostrat henne. !
Tråkig attityd som verkar leva kvar.
+ 4