SILLY SEASON 13/14
Beror ju lite på vem som svarar också. :) De flesta väljer kanske i det läget att inte sjunka till samma nivå.
Men visst är det lite tragikomiskt när man gnäller över avsaknad av sillyrykten och tar det som bevis för att vår SC både ligger på sofflocket och saknar kontaktnät, när samtidigt både Kilström, Brodin och Sundh verkar vara heta rykten?
:-)
Sundlöv behöver inte ett världsomspännande kontaktnät. Räcker bra med Europa och Nordamerika. Tror han har riktigt bra hjälpa av Inge Hammarström nu när han ska leta tilltänkta förstärkningar i AHL.
Huge: Besviken, trodde du skulle hugga på "Nej, in med en ny sportchef som har ett brett kontaktnät utöver världen!"
Var skall Sundlöv då ha kontaktnätet? På Mars?
Och alla andra som tror att tystnaden beror på att Sundlöv sitter och rullar tummarna.
Jag föredrar isf en sportchef som håller käften till nåt är klart, framför nån som sitter och hittar på att han gjort klart med spelare bara för att fansen ska få nåt att snacka om....
Är det bara jag som känner att det är iskallt om Brynäs under silly? Varför känns det som att ingen vill spela i brynäs, kan det bero på herr Sundlöv?
Nej, in med en ny sportchef som har ett brett kontaktnät utöver världen!
Redigerad kommentar
BRYNÄS4EVER NR1:
Vi hoppas ju på att det i så fall ska vara AHL spelare av riktigt hög klass.
Då kan vi inte förvänta oss att det blir klart förrän i juli/augusti.
De som är så pass bra att de ligger på gränsen till NHL skriver ju inte
på för en europeisk klubb i april /maj i alla fall.
Ta till exempel Holloway i Skellefteå.
Han blev klar i slutet på juli, det året han värvades till dem.
SH: Brodecki står nog näst i tur. David Westlund liksom Mattias Göransson borde kunna provas under försäsongen. Kanske även bröderna Lindblom och givetvis Daniel Ljunggren.
Peja: trodde han skulle få kontrakt av BIF och sedan lånas ut. Men Brynäs känner väl att dom kan få honom när dom vill om det nu skulle bli succé i och med pappa i båset! ;) Men han spelade bra dom chanser han fick, hoppas det går bra för han i Uppsala!
Peja: Intressant hur många spelare som har Brynäsanknytning i Almtuna.
Kanske ett lite mer formellt samarbete vore på sin plats? Ett nytt SG vore inte fel....
Redigerad kommentar
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/aik-for-samtal-med-jonas-andersson/
Fan vad trist! Borde väl knappast vara aktuell för någon NHL- klubb?