Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15
Brynäsgubbe: Man blir lätt ovan att föra sig som vanligt folk när man är instängd i en gruva en hel vecka kan jag tänka mig. Fansen i Skellefteå vet inte bättre.
Framförallt tycker jag andra perioden idag är näst intill prickfri.
En bra match från Brynäs sida där man dock om man får klaga på något hade önskat sig att inte släppa in så pass "slöa" mål.
Deras mål är ändå hyfsat snygga MEN de kommer när vi varit inne i bra perioder.
Men ändå bra med en pinne med tanke på att Läxand förlorar.
Äh, det blev oavgjort sedan vann SAIK en bonuspoäng via något jävla jippo. Har hört det ryktas om att det ska avgöras med sten, sax, påse nästa säsong ;-)
Lite förståeligt att dom vinner straffläggningen som klara seriesegrare, mer nerver hos våra killar.
Nu tar vi masarna på torsdag istället....
Dom har helt enkel inte bättre förstånd där uppe.
Även om nu domslutet nu hade varit fel ( vilket det inte var) så är det väl domarna de ska bua på och inte Rödin.
Vad har Rödin gjort för att förtjäna detta?
Klart man ska släppa checking to the head när spelare vinglar av banan
Lindgren på Rödin e bisarr, han tar alltså tag i R:s tröja först. Sedan tacklas man väl m bröst, axlar, höft? Lindgren knuffas/puttar m nävarna.
Ja menar, när Käft får stjärttacklas på icke puckförare i 3 mot 3
Blir intressant presskonferens
Hur många raka bortatorsk är det nu?
Peja:Surt att inte få med sig tre pinnar ikväll. Men det är som det är. Man får vara nöjd med den pinne man fick med sig. Skellefteå är ingen bortamatch man åker och hämtar 3 poäng, speciellt inte med vårt bortafacit.
Jag har inte sett matchen så jag kommer varken hissa eller dissa nån. Ja, förutom ett par skribenter som tippade torsk, en del med klara siffror. Som tokdissar laget när man fått med sig en pinne från en bortamatch mot ett lag som dominerat svensk ishockey under flera säsonger.. Det säger en del om kraven en del har på Brynäs. Läget till trots.
Säsongens viktigaste match på torsdag... DO O DIE.. typ
Straffar: Bif rank 12, 15%. SAIK rank 2, 36%
Vi har inte varit bra på straffar sedan Johan Molins tid
?Reagerar man inte då är man helt död? | Brynäs | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Värvad specialist när straffarna infördes
Brynäsgubbe:
Ok, 5:a ifjol. 7:a två säsongerna före
tjugo8:
tror inte att Wallson är missnöjd med 5 min på Lindholm eller 2+10 min på Lindgren, utan alla dessa andra horribla domslut av domare och linjemän matchen igenom.
Tycker du domarna var bra ikväll eller? Jag tycker att de var toksämst, utan att gynna någon, utan bara toksämst rakt igenom.
Grattis till ett poäng i alla fall, ni visar helt klart bättre kämpatakter än tidigare. Hoppas att det inte var något allvarligt med Lindgren.
70 Rodrigues:Och vad exakt är det du reagerar över att Wallson har sagt/gjort?
Sven Sewage:
Tack!
Syftar du på solklara off-siden som Pesonen gafflade om?
Tycker inte domarna var sämre/bättre än vanligt...
Jaja, nu börjar säsongen känns det som och Leksand ska bara vara efter oss på torsdag kväll och resten av säsongen.
Haha, är så jävla upprörd just nu. Av flera anledningar.
Vi gör en av säsongens bästa bortamatcher, men när man möter ett lag som gör fyra mål på ingenting och har flytet med sig så blir det som det blir. Fruktansvärt jävla frustrerande att tappa ledning fyra jävla gånger om, jag blir så jävla matt.
Sedan har jag sagt det förr, men det tåls att sägas igen – publiken i Skellefteå är tammefan den mest iq-befriade/töntigaste/mest inavlade/okunnigaste/tystaste publiken i hela jävla SHL. Äckliga, jävla, vidriga, överviktiga alkoholister och tonårsföräldrar.
Sedan Wallsons kommentarer efter matchen – vilken jävla tomte. Och att SAIK var det bättre laget är ett stort jävla skämt. Dessutom fick Brynäs ingen som helst hjälp med domarna, då Skellefteåspelarna betedde sig som svin på isen.
Vi skulle haft tre poäng, vi fick en. Det är Brynäs anno 2014/2015 i ett nötskal.
Men orka lägga mer energi på det, nu är det Leksand som gäller. Inget annat.
70 Rodrigues:
"Vad jag däremot inte kan köpa är publikens reaktion på matchens två omdiskuterade situationer. Jag har följt Elitserien/SHL i många år nu och aldrig sett något liknande "
hihihihihi! Jösses! Kan helt allvarligt inte ha sett många matcher? Max tre stycken.
Sven Sewage: Är du för att bua på skadade spelare? Om du inte sett så fick Lindgren hjärskakning och Rödin blodvite i ansiktet!
Utveckla gärna vad du tycker är ok med detta...
så att när domarna dömer mot dem (även när det är korrekta
utvisningar), då verkar de bli helt rabiata.
De kom ju billigt undan i går, när det gäller utvisningar.
Varför blev det t.ex. inte 2+2 när Rödin blev tacklad med
ansiktet före in i sargen. Skadorna i ansiktet var bara fejk?
Sen verkar deras tränare bli mer och mer dryga, ju mer de vinner.
Den enda som verkar någotsånar vettig är ju Klockare.
Men så har han ju spelat i Brynäs tidigare. Så lite folkvett har
han kanske lärt sig därifrån.
Enaranger:Ja Klockare är den enda i båset som det verkar ha lite vett i skallen.
Bert det tragiska bokstavsbarnet behöver ingen närmare presentation, hans gråtande och gruvarbetarhot talar sitt tydliga språk. "Vi unnar inga andra framgång" deklarerade Bert för det hade man skrivit in i Saiks värdegrund så nu vet ni varför det ylas om att motståndarna inte visar respekt, Saiks ledare vet inte vad respekt innebär.
Wallson har vigt sitt liv till att vara bitter över att ingen ville ha honom under hans spelarkarriär, allra minst Brynäs eller Luleå trots att han kom från plantskolan Kiruna. Nej den talanglöse Hans tvingades spela div 1 hela livet förutom 2 säsonger i Allsvenskan och en i div 3..."Det skall de jävlarna få äta upp" driver nu Wallson och har som trigger. En tragisk hockeyhaverist, lite sorglig om man skall vara ärlig. Dålig hy har han också...:)