SM-final 3 - Luleå - Brynäs
« Föregående · 2871481 · Nästa » Till forumet
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Lindström: Luleå gör ju alldeles för många mål på för få skott. En svår ekvation att lösa för oss.
+ 2
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Peja: Mm, vi skjuter oss själva i foten med ett gäng klantigheter. Synd, för tycker det har sett bättre ut idag, med bättre individuella beslut hade det sett annorlunda ut.
Men, men. Inte kört än. Om vi döda pp:et.
Men, men. Inte kört än. Om vi döda pp:et.
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Jockster : Det vore enorm chansning.
Nästa år får vi chansen att gå långt igen (och kanske hela vägen) och det vore ett stort misstag. Frågan är om man inte släpper Källgren? Pengar finns ju.
Nästa år får vi chansen att gå långt igen (och kanske hela vägen) och det vore ett stort misstag. Frågan är om man inte släpper Källgren? Pengar finns ju.
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Känns som vi har gett upp. Spelarna är frustrerade, tar felaktiga beslut
+ 3
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Silfver: vi sätter oss. .ännu mer i skiten med att ta massa dåliga beslut
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Mattson: Ja, jag vet. I slutspelet har (hade) han dock 93% vid lika styrka inför denna match.
Jag säger inte att Källgren har bra siffror (vid lika styrka är de bra i slutspelet dock). Jag säger bara att lagets BP-spel påverkar hans siffror negativt. Det är ju inte bara Källgrens fel att vi släpper in mål i vartannat BP. Det är det enda jag försöker få fram.
Och är man överens om det så säger man ju då samtidigt att Källgrens siffror påverkas av Brynäs BP-spel.
Edit:
Allard igen. Luleå kan spela PP de också. Och vi kan inte spela BP.
Jag säger inte att Källgren har bra siffror (vid lika styrka är de bra i slutspelet dock). Jag säger bara att lagets BP-spel påverkar hans siffror negativt. Det är ju inte bara Källgrens fel att vi släpper in mål i vartannat BP. Det är det enda jag försöker få fram.
Och är man överens om det så säger man ju då samtidigt att Källgrens siffror påverkas av Brynäs BP-spel.
Edit:
Allard igen. Luleå kan spela PP de också. Och vi kan inte spela BP.
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Silfver: Hur då han verkar ha 3 års kontrakt av nån konstig anledning,
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
mattiask: Lite så. Luleå spelar på Brynäs misstag, Luleå gör inte en särskilt bra match hittills. Om Brynäs kan slipa bort misstagen blir det SM-guld, annars blir det silver.
Sen menar jag fortfarande att fördelningen av utvisningar är bisarr sett till händelserna på isen. Luleå har extremt många fler powerplays, ikväll och i match #2, jag tycker inte det speglar händelserna.
Sen menar jag fortfarande att fördelningen av utvisningar är bisarr sett till händelserna på isen. Luleå har extremt många fler powerplays, ikväll och i match #2, jag tycker inte det speglar händelserna.
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Luleåspelaren ser ut som han blivit träffad av en sniper. De är mycket bättre på teater än oss.
+ 3
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Raset kom efter Indrasis idiot-beslut. Då tappade alla huvet. Men han är ju en go gubbe i omklädningsrummet så det är klart grabben ska få vara med.
+ 7
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Gavve: nej? Inget missvisande alls. Källgren är en stor anledning till att boxplay är bedrövligt, men inte den enda anledningen. Jag har aldrig sagt att allt är enbart källgrens fel. Även när bp har varit bra under serien så har källgren haft dåliga siffror
+ 4
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Fantastiskt, oj vad zebrorna ser saker helt plötsligt.
Bra då har dom kompenserat 5-3 spelet med, kan dom kompensera målen med??
Bra då har dom kompenserat 5-3 spelet med, kan dom kompensera målen med??
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
HAHAHAHA HATTRICK AV ALLARD HAHAHAH. LÄMNA WALKOVER ISTÄLLET FÖRBANNADE NOLLOR
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Ut med sållet!
Men det var en kul säsong - bättre än väntat ändå!
Men det var en kul säsong - bättre än väntat ändå!
+ 3
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Gavve: Allard kan bara kliva in och prickskjuta in det där målet. Lite skillnad mot vårat 5-3 spel
+ 4
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zappaholic: Japp, vi såg redan mot Malmö att Källgren inte håller SHL klass. Nu när resten av laget faller ihop så är nog guldchansen borta.
+ 4
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
havre: Grejen är att ett lag som har mentalt övertag skakar av sig en miss som Indrasis.
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
havre: Indrasis hjärnsläpp, dumma utvisningar som naturligtvis blir kostsamma när man i princip har minussiffror i boxplay.
Luleå gör en väldigt medioker match i spel 5 mot 5, men de kan spela på Brynäs misstag.
Luleå gör en väldigt medioker match i spel 5 mot 5, men de kan spela på Brynäs misstag.
+ 3
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Anders Berg: det målet lastar jag inte källgren för ...gå ur forumet då jädra nolla
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Stefan R 63: Ja, har svårt att se att Brynäs mäktar med att ta någon mer match det här finalspelet.
Vi kommer inte åt Luleå öht, att vi har mer puck säger ingenting.
Vi kommer inte åt Luleå öht, att vi har mer puck säger ingenting.
+ 3
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Ut med källgren förfan han släpper in mer än vad juniorerna gör!!!
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Kanon match, imponerande inställning att vi var med från start ändå står det 4-1 efter 37 min.
Dags att MARKERA NU.
Eller jag vet kvadruppla med 70 nu!!!!!
Dags att MARKERA NU.
Eller jag vet kvadruppla med 70 nu!!!!!
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zource: I Brynäsläget är det alltid målvaktens fel. Om det är Källgren som står vill säga.
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Brynäs behöver tillsätta en haverikommission om årets boxplay. Men nog fan är Källgren en del av förklaringen.
+ 6
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zource: han kan väl ta ett skott ikväll i alla fall. Byter vi målvakt så är det omvända siffror
+ 2
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Vi har fortfarande chans på guld såklart. Skulle vi torska ikväll, vilket mycket tyder på, så är det långt ifrån över. Men det går inte att fortsätta med idiotbesluten, Indrasis misstag blev jobbigt, även om man inte kan skylla allt på honom. Även Scott tar ett dumt beslut.
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Sportnisse: källgren är inte bra men försvarsspelet är bedrövligt många gånger...
+ 3
« Föregående · 2871481 · Nästa »