Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Att Brynäs inte möter bättre lag handlar väl dels om att EHL (eller va fan det heter) bara är för ínbjudna storlag + MIF, dels att storlagen säger som ni: "-Inte fan vill vi spela mot kassa lag, typ AIK och Brynäs". Brynäs spelar mot lag i sin storlek helt enkelt.
Och det vi sparar in jämfört med att matcha på hemmaplan kan vi ju lägga på bl.a nya spelare.
Att jag inte tänkte på det....
Sedan blev det Tammerfors, Åland och nu nada.
Brynäs kör sin grej med skitmotstånd från AS.
Gurra88: "RIktigt bra att göra tre mål! Men som sagt synd att vi inte kan dra några växlar av det i början av september mot ett så uselt motstånd. Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar. Trist"
Precis.
Men varför resonerar du isf inte likadant när det gäller ex Bjurling och hans insatser under försäsongen?
Där resonerar ju du och vissa andra jättexperter istället helt plötsligt tvärtom och drar väldigt negativa slutsatser på hans insats under försäsongen?
Intressant logik....
Håller i stort med dig men avslutningen skall väl va- Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar, men bra så här långt. Eller?
Som sagt synd på ett sånt uselt motstånd, kul att han ha hittat målet igen.
Bara hoppas han kommer på att han får åka grillor oxå, även när man inte har pucken.
Å sen ang SCA-Cupen mfl tomte motståndare, hoppas hoppas Bif tar sig kragen och löser bättre motstånd till nästa års försesse macther.
Redigerad kommentar
Det var väl mer därför som jag undrade varför du helt plötsligt just den här säsongen börjat bli kritisk mot upplägget?
Som jag ser det så har väl motståndet varit rätt så bra anpassat i relation till hur långt laget kommit i förberedelserna: "lätt" motstånd i dom inledand trevande försöken och sen succesivt svårare motstånd efterhand.
Sen är jag inte så säker på att ett allsvenskt motstånd så här på försäsongen nödvändigtvis behöver vara så mkt sämre än ett ES-motstånd?
Allt beror ju på hur långt resp lag kommit i sina försäsonger och ett allsvenskt motstånd har ofta en tendens att kanske vara lite mer taggade pga att man vill visa att man inte kommer att bli nån pushover, sas.
Vilket väl märktes rätt så tydligt i gårdagens match.
Anders Berg: ""Man kan ju inte dra några växlar av en träningsmatch, har jag läst här."
Jo, vi noterar med skräckblandad förtjusning hur du upprepar ditt mantra likt en papegoja härinne.
En liten fråga bara så där i alla enkelhet:
var har du läst att man inte kan dra några växlar på en träningsmatch?
Vore ju bra om ditt påstående hade nån saklig grund, annars faller ju hela ditt försök att vara raljant och ironisk?
Min kommentar gällande det meningslösa motståndet byggde mer på NCs uttalande gällande gårdagens match, för han har väl inte fel i sin bedömning?
Det sagt, givetvis skall man inte utesluta matcher mot allsvenska lag i en försäsong, framförallt blir det oundvikligt i turneringar av denna karaktär.
Brynäs kan ju inte gärna rå för att Sundsvall inte ville spela hockey i årets upplaga av SCA-cupen, trots att vi ger dom ett handicap genom att lämna halva laget hemma, dom bästa spelarna dessutom.
Tidigare har dom såvitt jag vet uppträtt bra och bjudit fint motstånd, så att i efterhand sitta och gnälla över det meningslösa motståndet känns lite väl efterhandskonstruerat.
Alternativet hade väl isf varit att bryta avtalet man förmodligen har med SCA, Timrå och Sundsvall och tackat nej till cupspelet.
Vilket knappast varit aktuellt, både ur ekonomisk men även ur PR-mässig synvinkel.
Det blev ju trots allt lite hockey av det hela, även om CZ som sagt kanske inte fick så många svar.
Möjligtvis att juniorerna håller stilen och att Gretzky ser ut att få Gurra på ännu uslare humör.
Bissett19: Precis, SCA-cupen har ett riktigt taskigt spelschema.
Angående Järnkrok säger jag bara old news, Hamrin ;)
NC:
• Fick ni ut något av den här matchen?
– Nej!
Hoppas och tror att det är sista gången man spelar den här cupen,taskigt spelschema är det också,sen är det väl egentligen bara matchen ikväll som ger ett kvitto på vad laget står.
Matchen mot Modo som spelas dag tre efter två matcher på två dagar lär inte ge speciellt mycket...
Timråbloggaren Hamrin blev impad av Calle J.
"Individuellt så fortsatte jag att dreggla över Järnkrok, han kan bli hur bra som helst! Han är hela tiden, rörlig, spelbar och åker rätt. Spelar extremt smart! Detroit har gjort ett riktigt klipp där! "
mer än 17 skott. Sen kan han ju vara chanslös på målen.
Då tycker jag att statsen ljuger lite.
Vem dömde? Börje Johansson? Foppas bästis.
Det e väl ok ?
Den skakar jag aldrig av mig, men den gjorde mig mer hårdhudad
En fråga till: Varför spelar man i så fall träningsmatcher?
men jag tycker försäsongsmatcherna är överskattade hur mycket mer tjänar man egentligen på att dra över till finland och lira än att möta LIF,TIk; Modo etc...Det ni ska träna är ju spelsystemet och få sådana saker att klicka sen om det är svårare motsånd är ju såklart bra, men ni möter ju endå hyfsat starka lag och jag tror ni lägger för mycket tyngd av framgångrna på träningsmatcher.....