Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Pengarna styr nog till stor del eftersom motståndet ändå känns relativt likvärdigt, iaf under dom första träningsmatcherna i augusti.
Då spelar det nog ingen större roll om vi möter Frölunda eller Sundsvall, som det känns. I slutet av försäsongen kan det dock vara bra att möta lite vassare lag, typ Djurgården som vi nu också ska möta nästa fredag.
Att ex matcha mot finska lag tycker jag inte ger så mkt heller.
Finnarna spelar i regel en typ av raggarhockey som vi ändå aldrig möter i ES, så det känns lite onödigt att möta den sortens motstånd.
Om man nu inte vill låta spelarna få lite omväxling och se lite andra vyer än EON och Gärdehov... ;-)
Får väl se skillnaden mellan att mysåka å lalla eller ha med ett tävlingsmoment med som kan ge pengar.
Kommer ju att synas mot Dif vilket upplägg som ger mest likt vad man kan kolla ett matchtempo.
Dif kan ju även vara bättre lag från början, så om nu Dif skulle vinna så känns det lite slätstruket om ni skulla börjar jubla för att ni fick "rätt" över försäsongsupplägget.
Jag tror att tempot att möta te x Jokerit, Bern eller Färjestad är bra mkt mera likt matchtempot som komma skall i ES. Än att möta Visby/Roma, Mora IK eller Leksands IF.
Jag i min dumhet tror försäsongsupplägget med "tävligs matcher" som har nån betydelse, kan sporra mera än att spela mot As lag.
Att spela efter det matrial man har betyder ju mer än vad det står på ryggarna.
Om ALLA i Bif skulle försöka med att proppa en spelare varje byte tror du då att te x Davidsson skulle ha lika mkt lekstuga varje gång han är i LA?
Istället för som nu när halva laget gör det medans andra halvan är för fina/klena för att göra det..
Ja! Tveklöst.
Lindström: "Ok så har jag förstått rätt så menar du att Sundsvall bjuder samma motstånd som Hv71, Frö, EC Salzburg mfl??"
Ja, du har förstått rätt: i dom inledande försäsongsmatcherna verkar det vara rena lotteriet hur lagen agerar.
Och i det lotteriet kan ett lag som Sundsvall mkt väl bjuda lika bra motstånd som Frölunda eller HV. Ja, kanske t.o.m bättre motstånd då AS lagen ofta brukar vara lite mer motiverade att vinna mot ES-motstånd.
Det blir en liten fjäder i hatten för dessa lag, för vad det nu kan vara värt.
Jag är helt övertygad om att du har rätt - det kommer att upprepas i år. Om inte juniorerna har nått NHL-klass över en sommar.
Absolut inte, jag bygger det på hans tidigare säsonger, där han tydligt visat att han blivit sämre för var säsong. Och när han var som bäst så gillade jag inte han särskilt mycket heller.. Men ingen blir gladare än jag om det visar sig att han tagit flera steg uppåt. Viljet jag dock inte tror.
Försäsongsdebatten eller....?
Goddag yxskaft.
sylf: "I Brynäs vek de flesta ner sig utom Calle.J."
Sa han som viker ner sig och börjar kasta skit på allt och alla så fort vi åker på ett mål i arslet.
Komiskt...
Några punkter som tyder på att narcissism är:
Motsatta självbilden; grandiositet självförakt
Mycket egenkär och fokuserad på sig själv
Allt det positiva med sig själv - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse för det positiva
Host host ;-)
fredag 3 september, 2010 9:45
9:46 Nu åker Hirschovits för en hakning, 5 mot 3 för 1:25 för BIF
fredag 3 september, 2010 9:46
9:46 Usch, vilken start.
70 Rodrigues: "Några punkter som tyder på att narcissism är:
Motsatta självbilden; grandiositet självförakt
Mycket egenkär och fokuserad på sig själv
Allt det positiva med sig själv - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse för det positiva"
Intressant.
Om vi byter ut ordet "positiva" och ersätter det med ett ord som isf känntecknar DIG, nämligen "negativa", vad får vi då?
Jo: allt det negativa med Brynäs - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse (hos främst likasinnade, typ sylf, Gurra, Lindström) för det negativa.
Mao: välkommen i klubben, Narcissus.... ;-)
Men faktiskt, gamla meriter go both ways.....dock vet vi alla målvakterna ännu är ett osäkert kort.
men jag tycker försäsongsmatcherna är överskattade hur mycket mer tjänar man egentligen på att dra över till finland och lira än att möta LIF,TIk; Modo etc...Det ni ska träna är ju spelsystemet och få sådana saker att klicka sen om det är svårare motsånd är ju såklart bra, men ni möter ju endå hyfsat starka lag och jag tror ni lägger för mycket tyngd av framgångrna på träningsmatcher.....