Namnet på en av få vinylskivor som jag sålt iväg. Denna såldes för att den var så överjävla uschel, och även om gruppen ifråga gjort annat av tveksam kaliber är ingenting i samma unkna härad som "I'd rather be sailing".
Detta misstag har till följd att min samling av Black Oak Arkansas-skivor icke är komplett. Har någon av er en sådan i gömmorna, och känner ett stort behov att frigöra er från eländet?
Sen när man pratar IT. Jag har ett 3G-modem från 3 som backup om det inte finns annan uppkoppling till pc:n. Lite roligt, verkar som att numret tillhört någon fjortis förut för i början tog den mot sms med "kjamizar" till någon som kallades "mitt lilla bajs". Jag listade inte ut hur man svarade på sms till ett modem så det är höljt i dunkel vem det var. Kanske en hockeysnackare?
65selander: Jag har en blackberry med Telenorabbonemang. Kostar svinmycket men så ska Blackberrysystemet ha "förhöjd säkerhet" vad det nu innebär i praktiken. Skönt att det inte är jag som betalar... Min första blackberry var en -04:a vad den nu kan ha hetat och den var OK som kalender och mailläsare men värdelös att prata i. Den jag har nu är fullkomligt lysande på alla plan. Jag är fullkomligt ointresserad av "prylar" och sånt men min Blackberry sover jag med i famnen. Underbar!
knaskamilla: Se länk så ser du hur du gör för att publicera en kalender.
Gidde: Håller med kalender vs mobil är ovärderligt. Kör själv Microsoft Push mail till en Windows Mobile telefon. Företaget betalar 119kr för fri trafik per månad och då kan vi använda 3G modem på den trafiken också.
Gidde: Burde förlags tvåveckors plankalende rules! Vill någon kollega veta var jag är eller vad jag gör så får dom bryta sig in på mitt rum och kolla på skrivbordet.
Egentligen hatar jag alla elektroniska kalendrar. Jag har mycket mer nytta av min kalender på papper. Men det är så svårt för de som inte är jag att följa vad jag gör genom att kolla i min papperskalender...
Tänkte jag skulle skaffa mig en kalender på nätet där jag kan skriva in vad jag ska göra i jobbet så de som vill veta lätt kan ta reda på det.
Testade filo.se, men där tyckte jag att det såg så otydligt ut när jag hade skrivit in aktiviteter. Testade kalender.se, men där kan man inte skriva in klockslag. Andra tips?
Lumber Jack: Ja, på det sättet så får de barnen att aldrig gå över några gator. De har ju, precis som vi, mantrat in visan; Här går man, här går man, på vita strecken går man. Här, men INTE där, tut, tut! osv....
"SOLLEFTEÅ. Fotgängare har företräde vid övergångsställen, men eftersom bilisterna inte stannar väljer allt fler kommuner att måla över de vita ränderna i gatan. Sollefteå är en av de kommuner som går längst. Där ska 120 av 130 övergångsställen bort."
Jag fick en 2:a på besiktningen på en gammal 745 jag hade för att det saknades antenn på taket, fästet var där men inte själva antennen. Jag frågade varför får jag en 2:a på det, besiktningsmannen svarade: -Om du kör på någon så kan dom riva sig på fästet. 73Sjöbba: -Om jag kör på någon så att den personen flyger över mitt biltak så lär han ha större problem än ett litet antennfäste.
El Maco: Jo jag var inne i samma tankebanor med miljön. Men samtidigt så är det ju fel om den som väljer det miljöfientliga alternativet ska premieras med företräde.
Metal Guru: Det är väldigt många som tror att dom är hårdare än bilar. Gång på gång så kan jag kolla in en person som jag misstänker ska korsa vägen på övergångsställen som inte ens lyfter blicken för att kolla om det kommer någon bil och viker över helt oannonserat. När man ser dom som gör så, så bortser dom från sunda förnuftet.
Jag kliver inte ut i vägen för jag har rätten på min sida, jag tycker att benbrott kan göra så jävla ont.
Metal Guru: Jag sympatiserar med tankarna bakom lagen om fotgängares förtursrätt men det finns statistik som visar att fler skadas på övergångsställen efter lagens införande vilket ger dig rätt. Sen om det är fotgängare, bilister eller en kombination som ligger bakom vet jag inte. En annan aspekt är miljön, en fotgängare som kliver ut kan stoppa många bilar och därmed slösa mycket energi när de ska igång igen.
Finns fler saker som går stick i stäv med vägverkets nollvision, som t.ex att man sänker kraven på vinterundehållet på våra vägar. Det får vara mer snö och längre åtgärdstider vid plogning, saltning och sandning.
Beteendet håller jag med dig om att det icke är sunt. Trots att det lagen är på fotängarnas sida bör de titta att de inte åker någon bil, oavsett tid på dygnet. Speciellt under nattetid med dåligt väder. I ditt scenario tycker jag att fotängagren får skylla sig lite själv att han inte kollat.
I innerstaden i Stockholm gör den väl någerlunda nytta, många övergångs ställen är markerade med rödlysen tillskillnad t.ex. ifrån Stockholms förort.
www2.blocket.se/news?id=140124,140122